AndroidHealthClinic

nieuw bulk voedingsschema

elrichy

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Vetpercentage
17%
Hallo allemaal ,ik ben Ricardo en train nu 9 maanden maar wil nu gaan bulken .ik wil meer wegen want weeg nu maar 78 en wil naar de 90 kilo toe .ik zal mij even voorstellen ,ik ben 24 jaar en 181cm lang .ik train nu 3 a 4 dagen per week .mijn doel is dan eerst om rond de 90 kilo te wegen en dan te gaan cutten . ik hoor graag alle reacties want wil het op me best doen .thanks al vast

6.30uur

1 banaan
3 ei
40g brinta
200ml half volle melk

7:00uur traning

8:30uur

31g whey
200ml half volle melk
10g bcaa's
10g creatine

10:30uur

100g bruin broodje
56g tonijn in olie

12:30uur

200g kipfilet
50g zilvervlies rijst
100g ui
15:30uur

100g broodje bruin
30h pindakaas
1 kiwi

17:30uur

100g broodje
52g kipfilet beleg (4 plakjes)
20:00uur

200g kipfilet
200g aardappelen
100g broccoli
15ml olijfolie

22:15uur
250g kwark
34g casein whey
1 visoliecapsule totaal aan calorien:3292 e k v
34% 40% 25%

eigenlijk heb ik nodig om te bulken:3100 calorieen
is dat een nadeel dat ik er over heen zit? en wat zouden jullie er aan veranderen? ik hoor graag alles er over .

Ziet er goed uit man

Hoe kom je aan die 3100cal? Is dat wat een formule je verteld heeft, of heb je dat inderdaad onderzocht? Hoeveel is die 3100 al boven je maintenance?

Simpel antwoord… probeer het uit, en als het teveel is, verlaag je het.

• Topic Starter Topic Starter
#Thanks curley2310!

#Dunden:dat heeft me idd een formule verteld.
bijna 300 boven mijn maintenance.
en bedankt voor je andwoord !

#Thanks curley2310!

#Dunden:dat heeft me idd een formule verteld.
bijna 300 boven mijn maintenance.
en bedankt voor je andwoord !

Formules geven je een idee van je maintenance maar natuurlijk niet exact jouw hoeveelheid. Dus aan jou om je echte maintenance uit te zoeken… dus je begint op 3100 en kijkt wat er gebeurd… val je na een week af… dan zul je dus moeten verhogen. Zit je op 3200 en blijft je gewicht gelijk… dan is dat je maintenance. En daarvandaan kan je dan zo’n 20% toevoegen om te bulken, of meer... whatever rocks your boat.

Je kan natuurlijk ook gewoon die 3292 aanhouden en als je teveel vet aankomt verlaag je de boel, maar ik zou liever uitgaan van je maintenance omdat je dan precies weet waar je mee bezig bent.

Manier die ik zelf handig vind is om 2 methodes te gebruiken; St Jeour en McArdle, die geven je 2 verschillende uitkomsten… de laagste neem je als ondergrens, de andere als bovengrens, zo weet je iets beter waar je je maintenance moet zoeken dan uitgaan van 1 formule.

In mijn geval zat St Jeour er zo'n 200cal naast, dus dat betekent dat als ik 300cal boven mijn "maintenance" zou eten, ik in werkelijkheid maar 100 erboven eet. Daarom is het dus handig voor je begint, je maintenance goed te berekenen.

Laatst bewerkt:
is goed Dunden ! bedankt voor je reactie,ik verlaag hem ietsie en kijken wat er gebeurt .dan weet ik idd wat men maintenance is .en dan kijken of ik omhoog moet .maar het voeding schema is in orde zo te zien ,ik bedoel de verhoudingen van de maaltijden en zo?

is goed Dunden ! bedankt voor je reactie,ik verlaag hem ietsie en kijken wat er gebeurt .dan weet ik idd wat men maintenance is .en dan kijken of ik omhoog moet .maar het voeding schema is in orde zo te zien ,ik bedoel de verhoudingen van de maaltijden en zo?

Ziet er niet slecht uit, maar een totaal E K V zou handig zijn… ratio’s zeggen niet zo veel. Houd bij proteïne zo’n 2gr/kg lichaamsgewicht aan en qua vet 1.5gr tot soms wel 2gr/kg lichaamsgewicht… maar ook hier… experimenteer… de een gaat beter op wat hoger vet, de andere hogere proteïne… etc. Maar zolang je een beetje binnen die hoeveelheden blijft zit je goed.

ik had het onderaan gezet maar is opgeschoven toen ik het had gepost

e k v
34% 40% 25%

Laatst bewerkt:
hier kunnen jullie het beter zien :)

Bijlagen

ik zie dat dan de eiwitten wat omlaag kunnen en de vetten wat omhoog ,de vetten kan ik regelen maar h**r zou ik het best de eiwitten naar beneden laten gaan zonder dat ik de calorieen kwijt raak
ik kan de casein shake voor het slapen weg halen ,dan kom ik al een heel eind of niet ?

Laatst bewerkt:
Ik heb je excel proberen te bekijken, maar er staan geen producten op? Ik heb echt totaal geen idee wat je eet... ik zie alleen cijfers. Weet je zeker dat het klopt?

Terug
Naar boven