MuscleMeat

Nieuw bulkschema teveel eiwit?

vermeirio

Competitive Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Waardering
113
Halo aan allen,

Ik heb een geheel nieuw schema gemaakt omdat mijn vorige niet zo werkte. Bij dit schema zit ik ongeveer een 300 kcal boven mijn behoefte. het enige nadeel is dat mijn eiwitten vrij hoog zitten en ik niet zeker weet of alles zowat in verhouding is. Kan iemand het eens nakijken voor mij en eventuele verbeteringen melden? Alvast bedankt.

edit: Ik had per vergissing mijn oud schema gepost. Bij deze mijn nieuw schema. Dus bij mijn nieuw schema de vraag of ik niet te hoog in eiwitten zit en of ik in verhouding zit. probleem met mijn vorige schema was dat ik amper bijkwam :) Nogmaals mijn exuses van de misse post.

Bijlagen

Valt zat mee, mag zelfs nog meer. Je staat best vroeg op dus zal je wel vroeg slapen, als dat niet zo is mag je die kwark wat later nemen. En verander die kwark van 100g naar 500g. 13 Gram eiwitten voor de hele nacht is weinig.

Maar damn 13 gram eiwitten is veel beter dan die zooi die ik heb, welke kwark heb jij? En waar haal je die?

• Topic Starter Topic Starter
Valt zat mee, mag zelfs nog meer. Je staat best vroeg op dus zal je wel vroeg slapen, als dat niet zo is mag je die kwark wat later nemen. En verander die kwark van 100g naar 500g. 13 Gram eiwitten voor de hele nacht is weinig.

Maar damn 13 gram eiwitten is veel beter dan die zooi die ik heb, welke kwark heb jij? En waar haal je die?

Ik haal die gewoon uit de Okay, weet niet of die winkels ook in nederland bestaan :p Het merk is milsani :) nja, ik dacht dat ik echt wel te hoog in eiwitten zou zitten. 500gr kwark is best wel veel :D kan ik niet gewoon een shake ofzo nemen? of toch maar voor de kwark gaan?

Nee dat is een Belgische keten, en milsani ken ik ook al niet:(

Maar je moet voor de kwark gaan, jou kwark is zo goed dat een paar gram minder ook wel werkt, maar hoe meer hoe beter.

Whey zijn eiwitten die snel in het bloed worden opgenomen, die neem je na de training zodat je spieren direct eiwitten krijgen. Kwark eiwitten worden langzaam opgenomen, je neemt veel 's nachts zodat je spieren de hele nacht lang van eiwitten voorzien worden. Snap je?

Ik haal die gewoon uit de Okay, weet niet of die winkels ook in nederland bestaan :p Het merk is milsani :) nja, ik dacht dat ik echt wel te hoog in eiwitten zou zitten. 500gr kwark is best wel veel :D kan ik niet gewoon een shake ofzo nemen? of toch maar voor de kwark gaan?

Als je 500gr kwark teveel vind kan je gewoon een caseïne shake nemen gooi een schepje whey door de caseïne shake heen dan werkt ie beter.

Milsani kent iedereen wel denk ik, is gewoon van de Aldi.

Heren ik heb per vergissing mijn oud schema gepost. Dit is mijn nieuwe schema. Mijn exuses hiervoor. Is het mogelijk dit even te checken?

Bijlagen

je zit ver boven het gemiddelde eiwit..
je hebt maximaal 1.5 gram eiwit nodig per kilo lichaamsgewicht.
250 gram is wel een grote verspilling 120 is meer als zat

Je zit gewoon goed. Niet luisteren naar mensen die zeggen dat je maar 1,1-1,5 gram ewitten per kilo lichaamsgewicht nodig hebt

Ik zou iets minder eiwitten doen en dan iets meer vetten. Voor de rest, tja, je houdt wel van brood ofnie? :D

die van de aldi is toch 11 en geen 13 gram eiwit?

Ik zou iets minder eiwitten doen en dan iets meer vetten. Voor de rest, tja, je houdt wel van brood ofnie? :D

Absoluut :D Weet gewoon niet goed meer naar wie ik hier moet luisteren. Zit ik nu te hoog qua eiwitten of niet? De ene zegt van wel de andere zegt van niet. En als ik ze moet laten zakken wat kan ik dan best vervangen en door wat?

Absoluut :D Weet gewoon niet goed meer naar wie ik hier moet luisteren. Zit ik nu te hoog qua eiwitten of niet? De ene zegt van wel de andere zegt van niet. En als ik ze moet laten zakken wat kan ik dan best vervangen en door wat?
Je weet dat eiwitten je spieren laten groeien?
Wat denk jij? minder eiwitten en meer vetten (waar je dik van word)

Dat joch dat zegt dat je meer vet moet eten is gewoon een hater die niet wil dat jij gespierd word zodat hij breder lijkt als jullie naast elkaar staan.

Je weet dat eiwitten je spieren laten groeien?
Wat denk jij? minder eiwitten en meer vetten (waar je dik van word)

Dat joch dat zegt dat je meer vet moet eten is gewoon een hater die niet wil dat jij gespierd word zodat hij breder lijkt als jullie naast elkaar staan.

Gast, wat troll je. :P

Te hoog? Mja misschien 'n beetje, maar het gaat meer om de verhoudingen k/e/v/, gewoon iets minder eiwit, iets meer vet. :)

Waarom zou die meer vet nodig hebben dan???

Je hebt ook vetten nodig. Niet alles draait om eiwitten, anders zou iedereen 3000kcal aan eiwit naar binnen werken.

Kan het eigenlijk kwaad om hoog in eiwitten te zitten? Wat heeft dit als nadelen? Ga wel proberen van een aanpassing te doen maar het zou wel goed zijn als ik het weet ;)

Je hebt ook vetten nodig. Niet alles draait om eiwitten, anders zou iedereen 3000kcal aan eiwit naar binnen werken.
Ik vind dat hij genoeg vetten binnen krijgt. En ook genoeg kh's trouwens.
Moet die dan naast dit schema ook nog net voor de training een glas olijfolie naar binne gieten?

Rondom training carbs & eiwitten.

Je zit gewoon goed. Niet luisteren naar mensen die zeggen dat je maar 1,1-1,5 gram ewitten per kilo lichaamsgewicht nodig hebt

Inderdaad.
Als je echt veel gaat eten zul je wel over die 1,5 gram /kg lichaamsgewicht heen moeten. Daarnaast is het echt niet zomaar teveel.
Ik eet al anderhalf jaar probleemloos zo'n 350 gram eiwit per dag (gewicht 102kg).

Volgens mij is die 1,5 gram / kg lichaamsgewicht berekend voor niet krachtsportende mensen. Mijn ervaring is ook heel anders. Met 1,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht herstel ik voor geen meter, en lever ik kracht (massa) in.

Terug
Naar boven