MuscleMeat

Nieuw bulkschema teveel eiwit?

Als je gaat bulken wil je bijkomen en heb je toch wel veel eiwitten nodig. 1,5 gram per kg lichaamsgewicht is dan zeker te weinig. Op het forum zie ik vaak het volgende terugkomen;

aantal gram eiwitten = 2,5-3 x kg lichaamsgewicht
aantal gram vetten = 1-1,5 x kg lichaamsgewicht

De rest van de kcals die je nog nodig hebt, haal je dan uit koolhydraten.

Ga je dan niet te hoog in vetten?

Want als je al 1,5 je kg in vetten neemt, en je vult nadien nog extra op met vetten, zit je al snel aan 2 gram per kg lichaamsgewicht aan vetten en dat lijkt me toch iets te veel.

Ik zag zo snel niet dat je ook al 1,5 gram vet per kg lichaamsgewicht had meegerekent. Ik neem mijn woorden terug :D

• Topic Starter Topic Starter
Al bij al mag ik mijn eiwitten dus zo laten. Alvast bedankt voor de hulp iedereen!

Inderdaad.
Als je echt veel gaat eten zul je wel over die 1,5 gram /kg lichaamsgewicht heen moeten. Daarnaast is het echt niet zomaar teveel.
Ik eet al anderhalf jaar probleemloos zo'n 350 gram eiwit per dag (gewicht 102kg).

Volgens mij is die 1,5 gram / kg lichaamsgewicht berekend voor niet krachtsportende mensen. Mijn ervaring is ook heel anders. Met 1,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht herstel ik voor geen meter, en lever ik kracht (massa) in.

Check! +1

Zit zelf ook op 2,5 gram per kg lichaamsgewicht.:p

Dus zoals ik al zij, het is gewoon goed;)

---------- Toegevoegd om 20:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:08 ----------

Of wacht...wat groente erbij mag ook wel;)

Ik zou in eiwitten niet hoger gaan dan je nu zit. Je zit nu op ruim 3 keer je lichaamsgewicht in grammen. Dat is behoorlijk. Ik neem trouwens aan dat je naast die liter chocomel nog een paar liter water drinkt? Anders hebben je nieren het pittig te verduren namelijk.

Je kwark mag wel later, gewoon voor je slapen gaan

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou in eiwitten niet hoger gaan dan je nu zit. Je zit nu op ruim 3 keer je lichaamsgewicht in grammen. Dat is behoorlijk. Ik neem trouwens aan dat je naast die liter chocomel nog een paar liter water drinkt? Anders hebben je nieren het pittig te verduren namelijk.

Je kwark mag wel later, gewoon voor je slapen gaan

Jups, drink ongeveer een 3 liter water per dag :)

Je weet dat eiwitten je spieren laten groeien?
Wat denk jij? minder eiwitten en meer vetten (waar je dik van word)

Dat joch dat zegt dat je meer vet moet eten is gewoon een hater die niet wil dat jij gespierd word zodat hij breder lijkt als jullie naast elkaar staan.

Wat een idioot ben jij :roflol:

zo kortzichtig..

En welk deel klopt dan niet?
Soms is kortzichtig de enige mannier;)

Je lichaam heeft inderdaad ook vetten nodig om massa aan te maken. Als je eetschema alleen maar uit eiwitten en koolhydraten bestaat zal je minder snel groeien in vergelijking tot een schema met een goede verhouding vetten erin. Hij klinkt misschien kortzichtig, ik vind inderdaad wel dat vermeirio genoeg vetten heeft in zijn schema (23% van calorieen bestaat uit vetten, wat genoeg is).

Laatst bewerkt:
Als je gaat bulken wil je bijkomen en heb je toch wel veel eiwitten nodig. 1,5 gram per kg lichaamsgewicht is dan zeker te weinig. Op het forum zie ik vaak het volgende terugkomen;

aantal gram eiwitten = 2,5-3 x kg lichaamsgewicht
aantal gram vetten = 1-1,5 x kg lichaamsgewicht

De rest van de kcals die je nog nodig hebt, haal je dan uit koolhydraten.

Dus als ik het goed begrijp ga ik geen spiermassa kweken als ik 2 g/kg/dag eiwit consumeer ?

---------- Toegevoegd om 20:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:44 ----------

Je lichaam heeft inderdaad ook vetten nodig om massa aan te maken. Als je eetschema alleen maar uit eiwitten en koolhydraten bestaat zal je minder snel groeien in vergelijking tot een schema met een goede verhouding vetten erin. Hij klinkt misschien kortzichtig, ik vind inderdaad wel dat vermeirio genoeg vetten heeft in zijn schema (23% van calorieen bestaat uit vetten, wat genoeg is).

Wat is precies genoeg? En wat is te veel ? En wat is te weinig ? En waar je haal die getallen vandaan ? Hoop veel van je te leren. Knap dat je dit allemaal weet op je 17e :thumbs:

Dus als ik het goed begrijp ga ik geen spiermassa kweken als ik 2 g/kg/dag eiwit consumeer ?

Moeilijke vraag aangezien er geen algemeen juist antwoord op bestaat :)

Teveel factoren spelen hierbij nog een rol, zoals kcals-verbruik per dag, koolhydraatinname, vetteninname, totale kcalsinname, lichaamsbouw, lichaamstype, intensiteit van je trainingen...

Terug
Naar boven