Fitness Seller

Nieuw, en advies nodig :)

xWorkout

Novice
Waardering
1
Hoi!

Ik lees al een tijdje mee op dit forum, en heb nu toch maar eens een account aangemaakt!
Ik heb veel sticky's doorgelezen, maar kom er nog niet helemaal uit qua voeding.

Ik train nu al een tijdje fanatiek (4x pw; 2x kt + hiit en 2x kickbokstraining), en ben van 84 naar 63 kg gegaan in een jaar :)
Het trainen gaat dan ook prima, maar de laatste paar maanden zie ik weinig vooruitgang (naar mijn idee gaat m'n vetpercentage niet omlaag).
Ik denk dus dat het probleem bij m'n voeding ligt.

Ik heb m'n onderhoud berekend, en dit was ongeveer 2160kcal.
Ik heb een tijdje bijgehouden wat ik per dag binnen kreeg, en dit was ongeveer 1400-1500 kcal.
Dit zou dan cutten zijn, als ik alles hier op het forum goed begrepen heb. Ik las echter dat die stilstand ook kon komen doordat ik te weinig zou eten.
Wat raden jullie aan wat ik kan doen om m'n vetpercentage te verlagen? Op onderhoud eten, of eronder?

Ook heb ik eiwitshakes gehaald, omdat ik niet aan de juiste hoeveelheid eiwitten kom per dag door normaal eten. Wanneer kan ik die het beste innemen?

Als ik een foto plaats van m'n buik, kunnen jullie dan ongeveer schatten wat m'n huidige vetpercentage is? Kan ik die foto ook weer verwijderen later?

Ik hoor graag van jullie wat ik kan verbeteren!
Alvast bedankt :)

Hoi!

Ik lees al een tijdje mee op dit forum, en heb nu toch maar eens een account aangemaakt!
Ik heb veel sticky's doorgelezen, maar kom er nog niet helemaal uit qua voeding.

Ik train nu al een tijdje fanatiek (4x pw; 2x kt + hiit en 2x kickbokstraining), en ben van 84 naar 63 kg gegaan in een jaar :)
Het trainen gaat dan ook prima, maar de laatste paar maanden zie ik weinig vooruitgang (naar mijn idee gaat m'n vetpercentage niet omlaag).
Ik denk dus dat het probleem bij m'n voeding ligt.

Ik heb m'n onderhoud berekend, en dit was ongeveer 2160kcal.
Ik heb een tijdje bijgehouden wat ik per dag binnen kreeg, en dit was ongeveer 1400-1500 kcal.
Dit zou dan cutten zijn, als ik alles hier op het forum goed begrepen heb. Ik las echter dat die stilstand ook kon komen doordat ik te weinig zou eten.
Wat raden jullie aan wat ik kan doen om m'n vetpercentage te verlagen? Op onderhoud eten, of eronder?

Ook heb ik eiwitshakes gehaald, omdat ik niet aan de juiste hoeveelheid eiwitten kom per dag door normaal eten. Wanneer kan ik die het beste innemen?

Als ik een foto plaats van m'n buik, kunnen jullie dan ongeveer schatten wat m'n huidige vetpercentage is? Kan ik die foto ook weer verwijderen later?

Ik hoor graag van jullie wat ik kan verbeteren!
Alvast bedankt :)

1. Je eet 1400-1500 kcal wat WEINIG is vergeleken je activiteit
2. Ik heb hier geen ervaring mee maar op basis van wat ik heb gelezen zul je langzaam meer kcal moeten gaan eten omdat je lichaam nu mega efficiënt omgaat met wat het binnen krijgt, dus bijvoorbeeld 2-wekelijk met 100 kcal stijgen oid
3. Eiwitshakes nemen kan wanneer jij dat fijn vind, ik zelf probeer gelijk over de dag de eiwitten binnen te krijgen maar hier zijn verschillende meningen over.. Hoeveel gram eiwitten haal je nu uit normale voeding? Ik vind eig wel dat je gemakkelijk aan de hoeveelheid moet komen zonder supplementen.
4. Je kunt een foto uploaden met tinypic.com, de url plaats je dan hier.. je bericht kun je altijd later wijzigen dus ook die link weghalen dus dan is de foto weg

ps; knap gedaan van 84 naar 63!

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie!

Ik krijg zonder eiwitshakes ongeveer 80g eiwit binnen. Ik las ergens op het forum dat ik 2g per kilo lichaamsgewicht moest nemen? Klopt dat?

Hoe belangrijk is het opbouwen van kcals? Moet dat echt zo langzaam, weet iemand hier meer over?

Ik zal vanavond of morgen even een foto plaatsen :)

Bedankt voor je reactie!

Ik krijg zonder eiwitshakes ongeveer 80g eiwit binnen. Ik las ergens op het forum dat ik 2g per kilo lichaamsgewicht moest nemen? Klopt dat?

Hoe belangrijk is het opbouwen van kcals? Moet dat echt zo langzaam, weet iemand hier meer over?

Ik zal vanavond of morgen even een foto plaatsen :)

Mwa 2 gram eiwit per kg vetvrije massa is vaak wel prima.

Dat opbouwen van Kcal weet ik niet hoe langzaam/ snel dat moet.. ik denk zelf dat dit best een langzaam proces is maar je kunt misschien beetje googlen op "metabolic damage". Dat is een populair woord voor hetgeen wat volgens mij bij jouw van toepassing is.

(ps: dit is overigens alleen als je dus echt zo weinig kcal naar binnen krijgt en ook langere tijd zo laag... wees dus eerlijk in het uitrekenen van het aantal kcal dat je eet)

Thanks voor de info, ik ga langzaam meer kcals toevoegen.
Voelt wel dubbel haha, meer eten en dan toch afvallen.

Foto:
---
Wat schatten jullie als vetpercentage?

Laatst bewerkt:
Hoi Xworkout. Goed werk al , zoveel afgevallen.
Maar wat er al gezegd is, 1400 kcal is echt te weinig. Ik heb dit zelf ook doorgemaakt/meegemaakt.
Ik at 1200 kcal op een dag en toen werd mij hier verteld dat ik geen resultaat kreeg omdat je je eigenlijk aan het uithongeren bent, onbewust. Dus ik ben elke week 100 kcal meer gaan eten. Inmiddels zit ik op mijn dagelijkse onderhoud van 2100 kcal en voel me perfect, veel energie, kracht, en snel resultaat. waarom je het zo langzaam op moet bouwen is net als met afvallen. Als je te snel kcal toevoegt kom je ook in vet aan.... En dat is hetgeen wat je wilt vermijden. Om te controleren of je niet te snel aankomt kan je vetpercentage meten met een tang en bijv 1x in de week op de weegschaal te gaan staan. Ik heb ergens eens gelezen dat je ongeveer 1 kilo in totaal aankomt. Bij mij klopt het, maar dit is ckr geen vet. Bij mij is het voornamelijk spiermassa.

Hier een link voor METABOLIC DAMAGE;
http://translate.google.com/transla...ceffect.com/metabolic-damage-symptoms/&anno=2

Heel veel succes met je trainingen

Hoi Xworkout. Goed werk al , zoveel afgevallen.
Maar wat er al gezegd is, 1400 kcal is echt te weinig. Ik heb dit zelf ook doorgemaakt/meegemaakt.
Ik at 1200 kcal op een dag en toen werd mij hier verteld dat ik geen resultaat kreeg omdat je je eigenlijk aan het uithongeren bent, onbewust. Dus ik ben elke week 100 kcal meer gaan eten. Inmiddels zit ik op mijn dagelijkse onderhoud van 2100 kcal en voel me perfect, veel energie, kracht, en snel resultaat. waarom je het zo langzaam op moet bouwen is net als met afvallen. Als je te snel kcal toevoegt kom je ook in vet aan.... En dat is hetgeen wat je wilt vermijden. Om te controleren of je niet te snel aankomt kan je vetpercentage meten met een tang en bijv 1x in de week op de weegschaal te gaan staan. Ik heb ergens eens gelezen dat je ongeveer 1 kilo in totaal aankomt. Bij mij klopt het, maar dit is ckr geen vet. Bij mij is het voornamelijk spiermassa.

Hier een link voor METABOLIC DAMAGE;
http://translate.google.com/transla...ceffect.com/metabolic-damage-symptoms/&anno=2

Heel veel succes met je trainingen

TS wilt niet aankomen, ze wilt alleen meer Kcal kunnen eten en daarbij niet aankomen. Op basis van wat jij uitlegt denk ik dat in jouw situatie 100kcal per week te veel is geweest, aangezien je een kg per week bent aangekomen. (En 1 kilo spiermassa per week aankomen niet mogelijk is, en zelfs 1 kg vet per week aankomen al erg veel is, dan zul je +/- 9000 kcal boven onderhoud moeten zitten.... beetje vreemd dus).

@ xWorkout: Er zullen op internet vast wel voorbeelden staan met hoeveel kcal je per periode ongeveer zult moeten stijgen, al zal dit natuurlijk zelf uitproberen zijn.

yogi ik ben 1 kilo in totaal aangekomen, in 3 maanden tijd :-)

Het klopt dat als je al goed eet en je dan 100 kcal erbij eet dat je dan aankomt, je bent aan het bulken. Maar dan moet je wel eerst op je onderhoud zitten.
Dat is mij iig geleerd. Als het niet klopt hoor ik het natuurlijk graag. Maar de metabolisme ligt stil nu bij haar die moet wel op gang komen wilt ze vooruitgang krijgen

@Joyce85: goed artikel, dankje! Toen jij meer ging eten, daalde je vetpercentage toen?

@ Yogi: bedankt voor die foto, die is wel handig! Maar je hebt gelijk, in de spiegel kijken werkt net zo goed :)

De hoeveelheden e/k/v, moet ik dat berekenen op m'n gehele lichaamsgewicht, of op vetvrije massa?

Laatst bewerkt:
Mijn vetpercentage is gedaald toen ik meer ging eten.
En je EKV moet je obv je lichaamsgewicht berekenen. Dus bijv 2 gram eiwitten x lichaamsgewicht en 1 gram vet x lichaamsgewicht. De rest koolhydraten.
Succes

Ik vroeg me nog iets af.. Ik sport nu 4x per week, 2x kt en 2x kickbokstraining. Die kickbokstraining, dat is toch meer cardio? Ik doe dat op woendag en vrijdag, kan ik dan op donderdag nog kt doen? Of wordt dat teveel?

Hoihoi. Check mijn rugprogressie bij fotologs. Ik ben 4 kg zwaarder, maar mijn vet% is naar beneden.
Niet bang zijn om meer te gaan eten! Mijn onderhoud is nu 2500 kcal ongeveer en ik sport eigenlijk niet heel veel (4 x kt en verder veel fietsen). Ik zou je huidige kcal met 200 kcal per week ophogen en elke dag vrij constant eten (geen weekend slippertjes etc).

Ik heb dezelfde verhoudingen als joyce zegt. Heel veel koolhydraten (vond ik eng in het begin), maar het heeft mij in tegenstelling tot wat ik dacht meer energie, kracht en spiermassa gegeven zonder dat ik er vetter van werd.
Iig suc6!

Je metabolisme kan niet 'stil liggen'.
Wel kan er iets van gewenning optreden waardoor je nu minder effect hebt van de hoeveelheid sporten. Je onderhoud zal dan ook geen 2100 kcal meer zijn.

Maar hoe komt het dat je met 1500 kcal, maar 80 g proteine binnen krijgt? Dat is nog geen 16%...
Post je voeding anders eens, zo te zien kan er nog veel aan verbeterd worden.

@SP1988: bedankt voor je reactie! Ik vind het zelf ook eng om meer koolhydraten toe te voegen, vooral omdat ik ze heel lang zoveel mogelijk probeerde te vermijden! Ben ze nu langzaam aan het toevoegen aan m'n eten, ben benieuwd naar het effect!
Heb je foto's bekeken, mooie rug! Zo ver ben ik nog niet ;)

@AbFab:
Voorbeeldje van wat ik op een dag binnen krijg:

Ontbijt: eiwitshake
Uurtje later: 2 speltbroodjes met rauwe ham en gekookt ei, of kipfilet
Lunch: Griekse yoghurt met banaan/aardbei/bosvruchten en muesli (Zonnatura noten&zaden), of speltbrood
Avondeten: vis/vlees met veel groenten
Tussendoor: noten (paranoten, amandelen of walnoten), of een appel, of 2 Matze crackers met kipfilet
Drinken: cappuccino, pickwick ijsthee (met stevia), groene thee, water

Dit is wat ik sinds 2 weken eet. Ontbijt en lunch zijn vaak hetzelfde, avondeten varieer ik wel natuurlijk.
De cappuccino en ijsthee moet ik maar eens gaan vervangen door gewone koffie en water ;)

Ik hoor graag commentaar :)

Eet je niks meer na het avondeten? En wat pak je na je training?

De tussendoortjes verdeel ik over de hele dag, als ik dan honger krijg of zin in iets heb, kan ik verantwoord nog iets te eten pakken :P

Na m'n training drink ik chocolademelk. Had ergens gelezen dat dat goed was voor je spieren. Aanrader of juist mee stoppen?

Na het trainen een eiwit shake en 's avonds voor het na bed gaan kwark of caseïne shake. Heb je bij je ontbijt geen koolhydraten in de shake? Brinta of rijstebloem?

Terug
Naar boven