AndroidHealthClinic

Nieuw en zoekende

• Topic Starter Topic Starter
Onderhoud uitrekenen
300-500 eronder
Goed kt schema (3x pw fb of ub/lb bijvoorbeeld)
Cardio op rustdagen.
Zojuist gedaan en kom op 2110 dan zou ik daar nog eens 500 van af moeten halen? Is dat bijvoorbeeld 500 eraf op rust dagen en 300 op dagen dat je traint? Jeetje dan heb ik echt veel te weinig gegeten, nu snap ik waarom ik zo'n eetbuien heb ooit waardoor ik het weet verpest. En zou 3 keer full body met gewichten en 2 keer hardlopen 2 dagen rust dan een goed begin zijn?

Zojuist gedaan en kom op 2110 dan zou ik daar nog eens 500 van af moeten halen? Is dat bijvoorbeeld 500 eraf op rust dagen en 300 op dagen dat je traint? Jeetje dan heb ik echt veel te weinig gegeten, nu snap ik waarom ik zo'n eetbuien heb ooit waardoor ik het weet verpest. En zou 3 keer full body met gewichten en 2 keer hardlopen 2 dagen rust dan een goed begin zijn?

Als je te laag in kcals gaat kan je naar mening idd vaker last hebben van vreetbuien. En als je zo een vreetbui hebt gehad kan je dieet van een ganse week omzeep zijn.

1000 kcals dat is te weinig. Dat moet je idd uit je hoofd krijgen.

Je kan beter geleidelijk aan afvallen dan te veel ineens. Denk dat de kans op hervallen met langzaam afvallen minder groot gaat zijn dan met crash dieeten.
Ik zie nu dat ik dus tussen de 1600 en 1900 calorieën zou moeten eten. Dat is veel zeg, moet echt even wennen om niet het gevoel te krijgen dat ik daardoor juist aankom. Ik nam maaltijd vervangers van 200 calorieën als ontbijt en lunch met 500 calorieën aan avond eten en alleen snacks als ik het niet trok. Wat resulteerde in gewicht verlies wat ik er na een paar dagen weer bij at omdat ik te veel zin had in eten. Ga maar eens mfp terug downloaden en dit een maand proberen zo

Als je te laag in kcals gaat kan je naar mening idd vaker last hebben van vreetbuien. En als je zo een vreetbui hebt gehad kan je dieet van een ganse week omzeep zijn.
Precies, dat is m'n probleem geweest die eetbuien vooral in het weekend na een week mijn best doen en dan maandag teleurgesteld weer opnieuw beginnen

Jullie hebben me nu al goed geholpen zeg, wat voeding betreft kan ik al vooruit. Nu heb ik nog 1 vraag, is het zinvol op mfp de koolhydraten vetten en eiwitten in te delen en zoja weet iemand hoe ik dit moet doen? Of is calorie inname en gezond verstand mbt gezond eten voorlopig voor mij wel voldoende en moet ik me daar later op gaan focussen? Bedankt alvast

Hou aan
2-2,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht (2 gr /kg is al genoeg)
ca. 1 gram vet per kg lichaamsgewicht (voor je hormonen en vetstofwisseling)
rest koolhydraten.

Bij ca. 1800 kcal is dat
160 gr eiwitten (je woog toch 80 kg?) = 640 kcal
70 gr vet = 630 kcal (anders kom je wel heel laag in je koolhydraten.
koolhydraten = 1800-640-630= 530 kcal aan koolhydraten = ca. 132 gram

Daarop baseer je je schema en kijk je wat het 1 a 2 weken doet. Daarna kan je altijd nog bijstellen.

Hou aan
2-2,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht (2 gr /kg is al genoeg)
ca. 1 gram vet per kg lichaamsgewicht (voor je hormonen en vetstofwisseling)
rest koolhydraten.

Bij ca. 1800 kcal is dat
160 gr eiwitten (je woog toch 80 kg?) = 640 kcal
70 gr vet = 630 kcal (anders kom je wel heel laag in je koolhydraten.
koolhydraten = 1800-640-630= 530 kcal aan koolhydraten = ca. 132 gram

Daarop baseer je je schema en kijk je wat het 1 a 2 weken doet. Daarna kan je altijd nog bijstellen.
Bedankt voor je bericht! Wauw 1800 calorieën :bang: ben bang dat ik mezelf flink verpest heb, die hoeveelheid calorieën en koolhydraten staan me niet bepaald aan. Maar feit is dat wat ik tot dusver gedaan hebt niet werkt anders woog ik nu niet zoveel, dus ga dit van je aannemen en het de komende 2 weken volgens deze richtlijnen doen. Heb er vertrouwen in, nogmaals bedankt :o

Probeer het. Hou je zelf aan je plan want dan weet je hoe je lichaam gaat reageren op voeding.
Als je in ene meer gaat eten kan het ook zijn dat je in het begin meer maag/darm vulling hebt en wat vocht vasthoud. Daar moet je doorheen bijten en even doorzetten.
Beste kan je kijken of je ook je vet% kan laten meten met een caliper.
En de spiegel is een betere vriend dan een weegschaal. Spieren wegen immers meer dan vet ;)
succes!

Probeer het. Hou je zelf aan je plan want dan weet je hoe je lichaam gaat reageren op voeding.
Als je in ene meer gaat eten kan het ook zijn dat je in het begin meer maag/darm vulling hebt en wat vocht vasthoud. Daar moet je doorheen bijten en even doorzetten.
Beste kan je kijken of je ook je vet% kan laten meten met een caliper.
En de spiegel is een betere vriend dan een weegschaal. Spieren wegen immers meer dan vet ;)
succes!
Ik ga eens kijken naar zo'n vet meter. Soms sta ik dagelijks op de weegschaal en soms kan ik het niet aanzien dus ik zal nu niet meer wegen tot ik dit 2 weken gedaan heb en dan mijn kleding en de spiegel in de gaten houden :D bedankt voor je bemoedigende berichten, hier heb ik echt wat aan

Ik ga eens kijken naar zo'n vet meter. Soms sta ik dagelijks op de weegschaal en soms kan ik het niet aanzien dus ik zal nu niet meer wegen tot ik dit 2 weken gedaan heb en dan mijn kleding en de spiegel in de gaten houden :D bedankt voor je bemoedigende berichten, hier heb ik echt wat aan

Volgens mij zet je veel te veel druk op jezelf, je bent al 13kg kwijt op 5 maanden, ik zou zeggen weeg je pas terug over nog eens 5 maanden ... :)

Volgens mij zet je veel te veel druk op jezelf, je bent al 13kg kwijt op 5 maanden, ik zou zeggen weeg je pas terug over nog eens 5 maanden ... :)

Zou me toch iets meer wegen. voor zelfde geld is haar dieet niet goed en weegt ze over 5 maand 20 kg meer.

Maar 13 kg op 5 maand is netjes vind ik.

Zou me toch iets meer wegen. voor zelfde geld is haar dieet niet goed en weegt ze over 5 maand 20 kg meer.

Maar 13 kg op 5 maand is netjes vind ik.

Ze zat al op de goede weg en via dit forum leert ze waarschijnlijk nog wat dingen bij dus ik denk niet dat ze terug zal gaan verdikken nu. Ik zeg gooi die weegschaal lekker samen met alle junkfood eruit :D

Ze zat al op de goede weg en via dit forum leert ze waarschijnlijk nog wat dingen bij dus ik denk niet dat ze terug zal gaan verdikken nu. Ik zeg gooi die weegschaal lekker samen met alle junkfood eruit :D

Daar ben ik het dan weer niet mee eens :D

Niks mis mee om je om de week of om de twee weken te wegen en te zien of je niet te veel of te weinig afvalt.Ikzelf vind het net handig. Zo kan je je dieet bijregelen naar je behoeftes.

Om de 2 week wegen/meten en aan de hand van de resultaten voeding en of cardio bijstellen daar waar nodig.

Maanden lang zelfde eten slaat nergens op.

Behoefte veranderd constant.

Maar ja, Wat weten PL-ers nou van cutten?
:trollface:

Om de 2 week wegen/meten en aan de hand van de resultaten voeding en of cardio bijstellen daar waar nodig.

Maanden lang zelfde eten slaat nergens op.

Behoefte veranderd constant.

Maar ja, Wat weten PL-ers nou van cutten?
:trollface:
:D

Bedankt voor je feedback, junkfood was er al uit. Die weegschaal moet ik even laten bezinken. Te vaak wegen geloof ik wel dat niet goed is. Ik zal een middenweg moeten vinden

Bedankt voor je feedback, junkfood was er al uit. Die weegschaal moet ik even laten bezinken. Te vaak wegen geloof ik wel dat niet goed is. Ik zal een middenweg moeten vinden

Om de twee weken is zeker niet te veel hoor. Dan kan je zien wat je dieet voor je doet en op tijd bijsturen waar nodig.

Terug
Naar boven