Fitness Seller

Nieuw hier!

katlyn

Cool Novice
Waardering
11
Lengte
1m76
Massa
61kg
Vetpercentage
25%
Katlyn's bf bestrijdings missie

Edit: Ik had hier zo'n lang verhaal staan dat ik even de belangrijkste punten eruit heb gepikt.

11-07-2010 gestart met cutten + KT na 1,5 jaar niets te hebben gedaan. Afgelopen 6 jaar korte periodes aan KT gedaan (ongeveer 2 x per week met een FB flut schema), waarvan ik niet 1 periode heb gebulkt in combi met trainen (wel zonder trainen haha). Ook mijn voeding leek helemaal nergens op.

Huidige Stats
weegschaal (tanita) sportschool
11-07-2010
63 kg
30,8 % vet

eigen weegschaal
23-07-2010
61,7 kg
21,6% vet

huidplooimeting 28-07-2010
up 25,8 mm (triceps, achterkant)
mid 21 mm ( diagonaal boven heupbot)
low 29,7 mm (bovenbeen)
Bf: 28,8%

Gewicht na de zwangerschap (08-08-2009)
75 kg! (ook veel vocht hoor ;))

Doel
Onder de 17% vet komen
Meer dan 5 kg in spiermassa aankomen
Qua fysiek neem ik pauline Nordin als voorbeeld. Vrouwelijk, maar super droog en mooie vormen.

Eetschema (heel globaal, varieert per dag).

Maaltijd 1
20 g brinta met 125 ml halfvolle melk
250 ml melk met 1 schep whey
maaltijd 2
halve eiwitreep (90 g reep met 44 g eiwitten, 20 g kh langzame en snelle)
(dit verschilt per dag, ik eet ook wel is een blik tonijn met rucola en tomaat)
maaltijd 3/4
kip (100 g) roerbak met tauge (50 g), ui, cashewnoten (30 g), tofu (75 g) en groentes (gebakken)
maaltijd 5
halve eiwitreep
trainen
maaltijd 6 (diner)
vlees/vis/groentes/aardappelen/rijst (max. 40 g kh, min 20 g eiwit)
maaltijd 7
100 g kwark (mager) met een halve schep whey

Verhouding ligt ongeveer op 1700 kcal, 170 g eiwit, 100 g kh en 60 g vet.

Trainingsschema (inmiddels heb ik al een aantal dingen veranderd)
Dag1

Borst
Bench press (los)
Close grip bench press
Flyes (los)
Triceps
Tricep pulldown
tricep kickback
schouders
upright rows
Shoulder press (machine)

Dag 2

Benen/billen
Squat
leg press (afwisselen met lunges)
Leg extension
Leg curl
Kuiten
Zittend kuitdrukken
Kuitmachine (gestrekte benen)

Dag 3

Rug
deadlift
Pull down (achter)
Pull down (voor)
Seated Cable Rows
Biceps
Barbell curl
Cable curl

Dag 4
staat niet vast

Dag 4 is een beetje vrij fitnessen, ik train dan samen met mijn vriend en wij hebben daar oppas voor nodig dus ik ben er niet zeker van dat ik altijd op deze dag kan trainen. Ik gebruik deze dag voor begeleiding, nieuwe oefeningen en spiergroepen die extra aandacht nodig hebben. Van de week heb ik bijv. de triceps getraind en op de borstdag niet (wel extra schouder oefeningen). Ook de buik doe ik op deze dag.

Ik voeg zo nu en dan nieuwe oefeningen toe en haal een andere er weer uit.

Training van gisteren:
(gekopieerd van een ander forum)

14-07/21-07
Squat (diep)
8 x 30 / 8 x 30
8 x 35 / 8 x 35
8 x 35 / 8 x 40

Leg press (seated/diep)
8 x 35 / 8 x 40
8 x 40 / 8 x 50
8 x 50 / 8 x 55

Leg extension
8 x 25 / 8 x 30
8 x 30 / 8 x 35
8 x 35 / 8 x 40
nog steeds niet mijn max dus nog een setje gedaan!
8 x 50

Leg curl
8 x 15 / 8 x 20
8 x 25 / 8 x 25
8 x 25/ 8 x 30
zelfde verhaal
8 x 35

en nog 2 kuitoefeningen
Zittend kuitdrukken
8 x 25
8 x 30
Ik ben er toen mee opgehouden.. zware pijn bovenop mijn benen, kuiten konden nog wel meer hebben..

Meteen door gegaan naar nog een kuitdruk machine (variant op het staand kuitdrukken)
8 x 45
8 x 65
8 x 75 (het lukte mij met dit gewicht niet om hem helemaal weg te drukken met mijn voet, voor de rest voelde ik het wel lekker branden in mijn kuiten).

Laatst bewerkt:
Tja, gezien je lengte zou ik niet te veel zorgen maken over je gewicht, tenzij je een anorexia lookalike wilt worden.
Laat die vetmetingen voor wat ze zijn, het haalt je aandacht alleen maar weg van je streven, it's all in the mind, niet?
Succes!

Welkom Katlyn. Ik wens je veel succes! :) Ik ben ook nieuw hier!

Ik zat ongeveer 1,5 week op een ander forum, maar iets teveel mannen met iets teveel test. dus toch maar even een forum opgezocht met wat meer vrouwen. Je voelt je al gauw het zwakke geslacht haha.

Vergis je niet hoor hahaha hier is het machogehalte ook erg hoog.

• Topic Starter Topic Starter
Haha ik heb geen problemen met mannen hoor! Alleen waren er daar maar ongeveer 2 vrouwen die actief waren en over sommige dingen kunnen mannen niet meepraten en vice versa:P

---------- Toegevoegd om 10:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:55 ----------

Tja, gezien je lengte zou ik niet te veel zorgen maken over je gewicht, tenzij je een anorexia lookalike wilt worden.
Laat die vetmetingen voor wat ze zijn, het haalt je aandacht alleen maar weg van je streven, it's all in the mind, niet?
Succes!

Dan heb je waarschijnlijk mijn foto's niet gezien ;)

Ik wil doorcutten tot de 22%, vervolgens wil ik zo clean mogelijk gaan bulken. Daarna volgt er opnieuw een cutdieet, ik wil dan tot de 17% (afhankelijk van hoe droog ik ben) gaan cutten. daarna natuurlijk weer opbouwen en dat net zolang tot ik mij doel bereikt heb, wat mijn exacte doel is dat weet ik nu nog niet. Als mijn streven een figurebody zou zijn dan ben ik nog heel wat jaren bezig haha :)

waarom naar de plastisch chirurg eerst lekker trainen daar kan je een heleboel mee doen wel goed dat je de stap gezet hebt om lekker te gaan trainen heel erg veel succes ermee en ben benieuwd naar je vooruitgang.met jou instelling kan het alleen maar goed gaan.zeker met z'n goed voorbeeld

waarom naar de plastisch chirurg eerst lekker trainen daar kan je een heleboel mee doen wel goed dat je de stap gezet hebt om lekker te gaan trainen heel erg veel succes ermee en ben benieuwd naar je vooruitgang.met jou instelling kan het alleen maar goed gaan.zeker met z'n goed voorbeeld

Foto's gezien ;)? Staat in mijn album. Ik ben zwanger geweest en ik heb daar een mega slappe buik aan over gehouden. Los daarvan een vetoverschot op de lovehandles, maar dat is heel miss weg te krijgen door door te trainen.

Ten slotte heb ik cup 70AA en miss dat ik daar ook wat aan laat doen, helemaal als ik nog lager in mijn vet ga!

Iig bedankt voor je reactie :D

Laatst bewerkt:
Foto's gezien ;)? Staat in mijn album. Ik ben zwanger geweest en ik heb daar een mega slappe buik aan over gehouden. Los daarvan een vetoverschot op de lovehandles, maar dat is heel miss weg te krijgen door door te trainen.

Ten slotte heb ik cup 70AA en miss dat ik daar ook wat aan laat doen, helemaal als ik nog lager in mijn vet ga!

Iig bedankt voor je reactie :D

Kijk eens naar de foto's van Joellen, die heeft de progressie geboekt die jij wilt (zwanger geweest, te zwaar EN bekkeninstabiliteit!). Is niet onmogelijk.
Maar waarom 2 topics openen? Is alleen maar forumvervuiling ipv nuttig...

heb de foto bekeken en je hebt inderdaad wel wat vel overschot maar denk dat je dit nog wel strak kan trekken en over je cup aa geeft niks heb ik volgens mijn vriendin ook hahah verder is je bovenkant wel een goede basis om op te werken (wat droger)succes

Kijk eens naar de foto's van Joellen, die heeft de progressie geboekt die jij wilt (zwanger geweest, te zwaar EN bekkeninstabiliteit!). Is niet onmogelijk.

Ff opzoeken dan :0

Ja die andere topic mag wel weg, ik dacht eerst even om dat gescheiden te houden (trainingslog en overig). Maar toch handiger om er maar 1 topic van te maken.. een mod. mag van mij die ander weg weghalen!

---------- Toegevoegd om 16:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:59 ----------

heb de foto bekeken en je hebt inderdaad wel wat vel overschot maar denk dat je dit nog wel strak kan trekken en over je cup aa geeft niks heb ik volgens mijn vriendin ook hahah verder is je bovenkant wel een goede basis om op te werken (wat droger)succes

Bedankt voor je berichtje, we zullen zien hoe ver ik kom met KT en goede voeding!

Afvallen is ook niet onmogelijk, maar slappe huid weg. Dat lijkt mij niet reëel. Mijn dochter was 10 pond dus je snapt waar dat vandaan komt. Ik zal ook even before pics posten, voordat ik begon met afvallen na de zwangerschap. Joellen heeft idd een mooie progressie geboekt, maar is qua lichaam niet echt te vergelijken. Mooie gelijke vetverdeling, geen overtollige huid en een nette basis!

Ik weet alleen niet of 31% vet wel klopt, vooral als ik naar de rug foto kijk. Ik gok mijn onderlichaam inderdaad op 31%, maar mijn bovenlijf eerder 24%.

Of het lichaam waar ik naar streef mogelijk is dat denk ik niet, daar zal denk ik wel plastische chirurgie bij komen kijken. Ik wil wel alles uit de kast hebben gehaald voor ik aan zo'n zware operatie begin!

Laatst bewerkt:
Vanavond ga ik mijn rug & biceps even flink vermoeien ;) Vooral de deadlift is een enorm goeie, maar zware oefening!

rug

deadlift
Pull down (achter)
Pull down (voor)
Seated Cable Rows

Biceps

Barbell curl
cable curl

Je bent jong, die huid trekt echt wel weer bij... Zolang je voldoende eet, zwaar traint en aan de cardio gaat (don't overdo it!) dan denk ik dat er héél veel mogelijk is.
Toen ik jouw leeftijd had (God, wat klink ik oud zo!) was ik overtuigd dat ik niks aan mijn lijf kon verbeteren en was in gedachten al aan het sparen voor een liposuctie. Nu weet ik wel beter, 25kg vet minder.

Ik hoop echt dat je gelijk hebt! Er zit ook genoeg vet op de onderbuik dus verbeteren zal het sowieso. De huid ziet er nu zo ellendig uit (niet eens heel uitgerekt, maar gewoon rimpelig/slap), dat ik mij dat niet kan voorstellen. Ik heb dit ook nog nooit bij iemand anders gezien (zo rimpelig). Eerst maar even zien wat een laag vet% met mij doet:) Die liposuctie voor de lovehandles acht ik dan ook niet nodig, maar ik sluit ook niets uit :)

Ik geloof dat ik een beetje ziek was gisteren, hele dag aan de dunne en over het algemeen niet fit. Na 5 oefeningen trok mijn lichaam het niet meer, desondanks wel gaan trainen.

Deadlift
8 x 30
8 x 40
8 x 50

Pulldown voor
3 x 8 x ?

Pulldown machine (is te vergelijken met de pulldown achter)
3 x 8 x ?

Low seated cable rows
8 x 19
8 x 26
8x 26

Daarna nog 1 biceps oefening (ze waren al aan het branden, biceps en schouders voelde ik op dat moment meer dan mijn rug!!!)

Bicepscurl (barbell)
8 x 10
8 x 12,5
8x 12,5

Ik wou nog 1 doen, maar mijn arm was gewoon "leeg". Misschien toch even extra aandacht aan die biceps geven!

Nu na een nacht te hebben geslapen heb ik weer vervelende spierpijn in mijn traps. Er kwam nog een bb-er naar mij toe om te melden dat ik mijn nek teveel "intrek". Ik probeer altijd mijn lichaam zo stil mogelijk te houden en de spiergroepen te isoleren dus ik dan dat zelf niet controleren. Wel heb ik last van chronische nekspanning (al 8 jaar).

Voor de rest last van mijn hele rug, met name onderaan (deadlift:P) en ook wel redelijke stramme armen. Op het moment van trainen voelde ik alleen mijn bicep + schouders :S

Training van gisteren (ook even een nieuwe oefeningen geprobeerd, ik heb zondags mijn trainingsbuddy bij mij:D).

Small bankdrukken in de smith
8 x 5 kg + stang "even navragen hoe zwaar die stang is"
Triceps kickback
links 3 x 10 x 3 kg (het vreemde was dat mijn linkerarm dit keer wel net zoveel kg kon pakken als mijn rechter :S)
rechts 3 x 10 x 3 kg
Triceps pulldown
3 x 8 x 12,5 kg
preacher curl (los)
3 x 12 x 12,5 kg (niet tot max.)
leg raise (zware oefening zeg..pff!!.. wel lekker :))
3 x 8
roman chair sit ups (ook wel heavy!)
3 x 15

Allereerst moet ik zeggen dat het super is dat je nu zo fanatiek gestart bent om wat aan jezelf te veranderen:D..Ik heb natuurlijk even naar je foto´s gekeken en ja er is wel wat te verbeteren..Maar met een beetje discipline in voeding en training zal je snel vooruitgang zien.
Wat je huid betreft die is helaas wel erg beschadigd. Als je jong moeder wordt (en ik kan daarover mee praten, bij mij is het niet mijn buik, maar huid boven heupen) is je huid helaas nog zo strak dat het bij het relatief snellen oprekken door de zwangerschap de huid onherstelbaar kapot scheurt..Door fanatiek te trainen zul je wel verbetering zien maar helemaal strak zal je het waarschijnlijk niet meer krijgen:(..(maar daarvoor in de plaats heb je wel een kind;):):))..
Nu niet gelijk de moed opgeven hoor:)!!! Je buikspieren zijn nu erg ongetraind en wanneer die weer sterk zijn en je voeding is ook in orde, zal je buik er stukken strakker uitzien!! Elke maand een foto maken zodat je je progressie kan zien..Veel sterkte dus:)

Ik ging er ook niet vanuit hoor dat de huid weer strak trekt en er weer helemaal gaaf uit ziet. Verbeteren kan het wel!Iig bedankt voor je berichtje :D Ja je moet veel voor een kind over hebben :) Ik ben wel een beetje jaloers op 1 van mijn vriendinnen die nu gewoon weer een mega platte buik heeft! Geen streepje te bekennen! Mijn buik was ook wel echt enorm, bij de 30 weken dachten de meesten dat ik al uitgerekend was :PHet enige wat ik nu kan doen is mijn best doen om mijn hele lijf te verbeteren en daarna kan ik altijd nog en operatie overwegen. Tot dusver gaat het allemaal prima, voeding is goed vol te houden (wel veel werk!).. Afvallen gaat erg sloom (qua getal), maar vetpercentage zegt ietje meer en die weet ik pas over 2 weken. Tot die tijd zet ik mijn huidige dieet voort en ik kan het altijd daarna nog een beetje aanpassen.

Dag 16 alweer!

Dieet is prima vol te houden, ik heb 2 x een refeed gehouden (50 g kh extra). Weegschaal doet vrij weinig, dus ik wacht mijn vetmeting even af (volgende week zondag). Ik ga op alle vrije dagen een half uur traplopen, zo kan ik net iets meer af vallen. Dit komt neer op 300 kcal per sessie en dit 4 x per week.

Qua eten zat ik gemiddeld rond de 1900 (dit was niet de bedoeling, maar ik had een fout gemaakt in mijn berekening). Dit verlaag ik naar 1700 kcal + die extra kcal die ik via dat traplopen ga verbranden. Ik heb dit al is eerder gedaan en ik boekte super snel resultaten! Dat tralopen is alleen een hell (na een kwartier ben je eigenlijk al dood). Met wat harde muziek erbij gaat dat mij wel lukken ;) Je moet er wat voor over hebben om een killerbody te hebben ;)

Laatste keer trainen (borst/schouders) ging niet slecht, maar ook niet super. Ik voelde mij niet top fit en ik heb daardoor mijn gewichten niet echt kunnen verhogen.

Dit is wat ik heb kunnen onthouden

Bench press (incl. stang):
8 x 20 kg
6 x 22,5 kg
6 x 22,5 kg

Flyes:
3 x 8 x 5 kg (dumbbell)

Flyes (machine)
3 x 8 x 20 kg?

Upright rows (barbell)
8 x 10 kg
8 x 12,5 kg
8 x 15 kg
6 x 15 kg

schouderdrukken (hammer strength)
3 x 8 x 20 kg

Energie was gewoon op, dus beetje magere training. Een laag kh dieet is niet echt bevordelijk voor je energie tijdens het trainen, volgende keer neem ik wel wat garuana.

Vandaag de benen, heb ik nu al zin in!!!!

Laatst bewerkt:
training van vandaag:

Leg press (smith bezet)
8 x 45 kg
8 x 55 kg
8 x 60 kg

Squat (smith)
8 x 20 kg (excl. stang)
6 x 30 kg
8 x 25 kg

Leg extension
8 x 35 kg
8 x 45 kg
8 x 60 kg

Leg curl
8 x 25 kg
8 x 35 kg
8 x 35 kg

Kuitmachine (met gestrekte benen)
3 sets, gewicht 55/65/75 kg

zittend kuitdrukken
8 x 25 kg
8 x 30 kg
8 x 30 kg

----------------------------------

Ik heb eindelijk een huidplooimeter binnen!
Mijn vent heeft mij gemeten (ongeveer 20 x per punt), ja we werden er goed flauw van:P Uiteindelijk (toen het eenmaal ietsje beter ging met meten) kwamen wij op 28% uit (3 puntsmeting).

De eerste keer was dit 16%, de 2e keer 22% en de laatste keer (echt ons best gedaan om zoveel mogelijk vet te meten) kwamen wij op 28,8%. Het is wel moeilijk, ondanks dat dit ooit een opdracht in mijn studie was met een harpenden.

Ik ga daar maar vanuit ;)

up 25,8 mm (triceps, achterkant)
mid 21 mm ( diagonaal boven heupbot)
low 29,7 mm (bovenbeen)

Laatst bewerkt:
Je doet je best zo veel mogelijk vet te meten?! Klinkt alsof je niet goed meet...

Terug
Naar boven