XXL Nutrition

Nieuw hier!

• Topic Starter Topic Starter
http://www.nutritionalassessment.az...fcc-2833-4612-bf3c-d4c6b3ef2190,frameless.htm

Kun je je bouw checken aan de hand van je pols, ik kom op 11.7 uit (smal gebouwd). Mijn pols meet 15 cm.

Opzich wel iets anders wat grappig is, ik heb maar 8.6 mm gemeten op mijn borst, daarboven is dat nog iets minder.

Tricep was heel moeilijk om te meten, mijn vriend meet tussen de 12 en 25 mm. De volgende keer pak ik de spiegel erbij zodat ik mee kan kijken. Buik varieert tuissen de 19 en 28 mm, been tussen de 21 en 34 mm.

Ik heb ook een nieuwe meetlint erbij gekregen! Deze kan zichzelf straktrekken en dus super nauwkeurig, normaal heb je hem net iets te los of te strak.

17-07/29-07
Bovenarm, bicep (rechts) 25,5/25,5
Onderarm (rechts) 23/23
taille 66/65
Lovehandles/onderbuik 89,5/89
billen 93,5/92,5
Bovenbeen (rechts) 55/55
Ongeveer een halve cm kwijt, er gebeurd iig iets!

---------- Toegevoegd om 09:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:49 ----------

Je doet je best zo veel mogelijk vet te meten?! Klinkt alsof je niet goed meet...

Dat is normaal niet de goeie methode, maar ik heb nogal veel vet op mijn buik en dat is erg moelijk te meten! 22% leek mij aan de lage kant, dus daarna hebben wij ons best gedaan om zoveel vet te pakken. Ik kwam toen op 28.8% uit, wat mij realistischer leek.

Dat word dus oefenen, oefenen en nog is oefenen.. Ik heb mijn vriend 3 x gemeten en er zat maar 1% verschil tussen. Hij is vrij droog dus dat is echt veeeel makkelijker om te meten.

Ik heb nog wat youtube filmpjes zitten bekijken, maar die mensen zijn ook allemaal erg droog:P

Ik krijg mijn vriend ook niet gemeten op meer dan 6% BF...

Lijkt hij ook 6% vet te hebben of?

Mijn vriend kwam bij de hoogste meting op 11 nog wat uit.. op de tanita was dat 12%.. dat verschil is vrij klein..
Z'n botten steken uit (heupen, schouders, ribben) en is nogal licht voor z'n lengte (1.98m bij krap 70kg) - kan wel kloppen dus.

Best leuk dat meten:P

Hier volgt nog een poging (zonder zo'n dik mogelijke plooi te pakken, maar precies volgens de instructie video's.. ik heb elke plooi 10 na gemeten en het verschil was max. 6 mm, ik heb het aantal mms gepakt die het vaakst voor kwam).

23,8% vet (bodyforlife.com, staat bij library > tools)
Triceps 25 mm (fantasie getal, meer dan dit is het sowieso niet)
Suprailiac 16.3 mm (ik lijk meer vet te hebben op mijn onderbuik, maar dit bleek niet het geval te zijn.. het is gewoon veel overtollighuid!)
Umbilicus 19.1 (vergeleken met de onderbuik ook veel "steviger" vet)
Benen 23 mm

Niet schrikken, nieuwe foto's ;) Behalve bij de huidplooimeting heb ik geprobeerd de spieren aan te spannen..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

en daar de meest beruchte lovehandle, daar meet ik dus tussen de 29-31 mm. Meeste van allemaal (deze word ook niet gepakt bij de berekning van het vet%, misschien 1 zoeken die dat wel doet).

Deze foto's zijn wat beter te beoordelen. Denk dat je rond de 25-27% zit. Maakt verder niks uit.

Als ik daadwerkelijk op 25-27% zit dan ben ik op zich blij, dat betekent ook dat ik niet zoveel kilo hoef af te vallen hehe (ook al zegt een percentage natuurlijk niets, ik weet nog niet eens hoe ik eruit zal zien met 17% vet!).

Ik ga denk ik vanaf vandaag de calorieën een beetje verlagen, ik heb niet al het eten af kunnen wegen en volgens mij eet ik met name bij het avond eten veel te veel! Ik ben weer een onsje 100 g aangekomen, vet% op mijn eigen weegschaal blijft gewoon stil staan.

Ik hoef niet veel af te vallen, maar ik sta vanaf dag 4 (nu dag 20) al zo ongeveer stil ( 1 ons erbij). Het lijkt mij sterk dat ik 1 kg ben afgevallen en 1 kg spiermassa heb opgebouwd :P Max. een halve kilo spier, want ik gok dat ik rond behoefte heb gegeten (500 g spiermassa is eigenlijk zonder te bulken vrij veel, maar het zou kunnen omdat ik 1,5 jaar niet getraind heb).

Ondanks dat ik het geweldig vind om spier op te bouwen, wil ik toch echt eerst droger worden. Aan de andere kant is het beter voor mijn lichaam om te blijven eten zoals ik nu doe.

Ik ga even netjes bijhouden wat ik eet, misschien ook weer iets strenger.

Gewicht vandaag 61.7 kg, vet% 21,7%

een weegschaal is verre van betrouwbaar - volgens de mijne ben ik 2,5% gedaald vorig jaar (het verschil tussen de foto's in mijn beginpost van zomerlog), bij een vermindering van meerdere kledingmaten...

bijhouden wát je nou precies binnen krijgt is natuurlijk altijd goed, OP onderhoud eten gecombineerd met zware krachttraining en cardio zou al voldoende moeten zijn. Ik ben in totaal (verschil tussen die foto's) slechts 5kg afgevallen...

Ik heb toch nog niet schoon genoeg gegeten, dus de boel opschonen kan geen kwaad (2 g suiker in de brinta, is niet veel maar al die kleine dingetjes he).

Laatst bewerkt:
Vandaag tricep dag! Normaal pak ik ook de buik erbij, maar ik had spierpijn in mijn buik (geen idee waarvan :S) Leg raise ging daarom echt slecht (eveneens de abmachine). Deze week gaat het echt even wat minder! Vanwege pijn in de hams heb ik van de week niet kunnen deadliften en nu moest ik ook nog is de buik overslaan :( Als ik de kans had dan zou ik een extra trainingsdag inlassen.. naja, helaas..

Triceps gaan weer een klein beetje vooruit, ze blijven zwak.. maarja!

Small bankdrukken (smith)
3 x 8 x 5 kg
Tricep kickback
1 x 8 x 3 kg
2 x 8 x 4 kg
Triceps pulldown
3 x 8 x 12 kg

Extra sessie voor de biceps
bicep curl
3 x 8 x 6 kg

Daarna de abdominal crunch en leg raise, maar dat ging zo slecht dat ik het hier niet noteer :P

Ik mag eigenlijk niet meer op de weegschaal staan (FOEI!), maar ik blijf nieuwsgierig haha.. 61.3 kg.. ja je word daar echt niet wijzer van, al voelt het wel prettig:P

Laatst bewerkt:
Succes met je doelen..ach je bent fanatiek genoeg dus dat komt wel goed!!

Ook van mij nog succes met je doelen en welkom hier :)

Goed stukje dat!

Het is voor mij ook zeker een noodoplossing, ik heb ook overtollig vet op mijn buik dus zolang dat er nog zit is er nog wel wat mogelijk. Ik heb alleen ook een andere vrouw gezien (met een minder kapotte huid dan mij) en zij kwam in de 15% bf terecht, maar de huid bij de onderbuik bleef ietswat rimpelig (opzich zou ik daar mee kunnen leven). Misschien word het wel een stuk strakker, maar ik ben bang dat de huid moeilijk kan herstellen.

Ik neem nu wel extra visolie, dat zou wel iets moeten helpen :) Ik moet zeggen dat het er wel al beter uit ziet, het schijnt dat je huid na een jaar zich helemaal vernieuwd heeft.

We zullen zien, ik heb nog een lange weg te gaan en het gaat momenteel erg sloom. Ik zie wel dat ik nu na iets meer dan 3 weken wel spieren heb opgebouwd. Ik ben echt benieuwd naar de meting zondag!!!

---------- Toegevoegd om 09:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:11 ----------

Ook van mij nog succes met je doelen en welkom hier :)

Je bent nog jong, en dat scheelt een hoop hoor!
Mijn buik (van maat 46 naar 36) is helemaal meegegaan in het afslanken - ziet er strak uit (al zeg ik het zelf) - en daar mag nog een hoop af...

Krachttraining, goed voedingsschema en cardio doen een hoop hoor ;)

Dat ik jong ben zegt niets haha, ik heb het lichaam van een oude vrouw (mijn vriend zal mij nu voor mijn hoofd meppen). Ik word ook al grijs :) fijn haha.. achja, beetje zelfspot ;)

Ik heb nu maat 36/38, dat was maat 42.. Ik hoop dat ik mijn leeftijd inderdaad mee heb, maar dat zegt niet alijd iets. Een vriendin van mij is tegelijkertijd bevallen (zij is 10 jaar ouder), maar had na 2 weken haar oude figuur terug! man, ik jaloers :P

Het is wel een grote uitdaging om van mijn lichaam een fitnessbody te creeëren!

Laatst bewerkt:
Maar ja: hoe gespierd was die vriendin voor haar bevalling?

Heeft trouwens geen zin om te vergelijken, belangrijk is dat jij voldoende gaat eten (niet te weinig!), hard aan de KT gaat gevolgd door wat cardio - en over een half jaar ziet wat dat voor je gedaan heeft.

Terug
Naar boven