Fitness Seller

nieuw in de sportschool

fireblizzard

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
66kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Ik ben net begonnen bij de sportschool en het is dus allemaal beetje nieuw voor me.
Ik heb een trainingsschema waar ook spotters nodig zijn met dumbbells. is dit vreemd om te vragen?
en wat zou je kunnen verwachten van de personal trainers die ze daar hebben?

alvast bedankt !

gewoon vragen aan iemand in de buurt om te spotten, je krijgt sowieso wel hulp van iemand

Hallo,

Ik ben net begonnen bij de sportschool en het is dus allemaal beetje nieuw voor me.
Ik heb een trainingsschema waar ook spotters nodig zijn met dumbbells. is dit vreemd om te vragen?
en wat zou je kunnen verwachten van de personal trainers die ze daar hebben?

alvast bedankt !

Ligt eraan. Soms heb je vrouwen van ergens in de 50 die liever sigaretjes roken buiten en je negeren als je binnenkomt, je hebt ook mensen met een passie voor de sport. En dan heb je ook nog idiote stagiaires die je allerlei idiote meningen meedelen en weinig nuttig zijn.

Als je zwaar wilt gaan vraag je een willekeurig iemand om je heen om even te helpen. Er zijn in principe geen oefeningen waar altijd een spotter bij 'nodig' is.

Als je net begint zou ik eerst werken aan de belasting van je aanhechtingen van je spieren en niet meteen zwaar tot failure gaan.
De gemiddelde "personal" trainer loopt één keer je schema mee om te leren hoe je bepaalde oefeningen moet uitvoeren, maar daarna zul je zelf aan de bak moeten.
Of hebben ze bij jou loslopende trainers die af en toe rondjes maken door de sportschool om de boel te checken ?

Als je net begint zou ik eerst werken aan de belasting van je aanhechtingen van je spieren en niet meteen zwaar tot failure gaan.
De gemiddelde "personal" trainer loopt één keer je schema mee om te leren hoe je bepaalde oefeningen moet uitvoeren, maar daarna zul je zelf aan de bak moeten.
Of hebben ze bij jou loslopende trainers die af en toe rondjes maken door de sportschool om de boel te checken ?

Dit dus!

Zoals vermeld, tot failure gaan als beginner is zo not done imo, neem een gewocht waar je 12 mee kan en verhoog iedere keer je aan 12 komt, meestal heb je wel door wanneer je geen rep meer bijkan doen, als een rep echt langzaaaaaaam gaat dan krijg je die geen 2de keer meer in de lucht..

Enja bij bench press moest het nu echt niet lukken leg je het op je buik en kruip je recht, zolang er geen 100kilo op die baar ligt zul je daar geen last van hebben..

Zelf heb ik een hekel als ik iemand moet spotten met een luttele 40kilo op die baar, just my opinion, ik help die persoon wel, maar beetje met tegenzin, maarja het zijn dan ook weer die mensen die jou eens later willen spotten dus no problem..

Van die 12 kan je de eerste 3 weken beter 20 reps maken daarna iets van 15 en dan richting 12....maar dat is pas na een week of 6-8.

En beginnen met een compleet lege stang of een schijf van 5-10 kilo is helemaal geen schande. Eerste de vorm goed hebben.

Vraag ook iemand of de vorm goed is, zeker als je zaken gaat doen als deadlift en squat.

Ik neem geen advies aan van een personal trainer die klein/zwak is, tenzij hij iemand heeft getrainr/gecoached die eruit ziet als de hulk :)

waarom zou je spotters nodig hebben met dumbbells? het lijkt me een van de veiligste manieren om te failen.

waarom zou je spotters nodig hebben met dumbbells? het lijkt me een van de veiligste manieren om te failen.

In de sportschool bij ons zijn er wel eens mensen die schouder press gaan doen, en krijgen het gewicht niet omhoog, vragen ze vaak of ik ze daar even mee wil helpen, en natuurlijk dat als ze failen, de dumbbell niet naar achtere valt en hun schouder verbrijzelt :D

In de sportschool bij ons zijn er wel eens mensen die schouder press gaan doen, en krijgen het gewicht niet omhoog, vragen ze vaak of ik ze daar even mee wil helpen, en natuurlijk dat als ze failen, de dumbbell niet naar achtere valt en hun schouder verbrijzelt :D

als ze de eerste rep niet kunt maken zijn ze te zwak voor het gewicht dat ze gebruiken en maken ze hoogstwaarschijnlijk halve reps.

als ze de eerste rep niet kunt maken zijn ze te zwak voor het gewicht dat ze gebruiken en maken ze hoogstwaarschijnlijk halve reps.

Nee, ze hebben die dumbbells dan op hun schoot, en die moeten omhoog, boven hun schouders, en dat krijgen ze vaak niet voor elkaar

Kan natuurlijk maar komt niet erg geloofwaardig over he.

haha, Hoe wilt een spotter je hierbij helpen :D
Stabiliseren op borsthoogte :fluit:

OT: Beginnen met veel herhalingen om de oefeningen onder de knie te krijgen.
Persoonlijk heb ik veel meer respect voor iemand die met een lege stang een oefening correct uitvoert dan voor een slingeraap met teveel gewicht.

Een goede trainingsbuddy is meer waard dan goud. O_0

Terug
Naar boven