XXL Nutrition

Nieuw op dit forum, Met enkele vragen over groeien

30032007

Cool Novice
Waardering
0
Hallo, ik zal me eerst eens voorstellen, ander staat het ook zo asociaal dat je maar met vragen komt zonder iemand weet wie je bent:p

Ik ben Kevin, 17 jaar, kom uit zeeland (helemaal van onderen in zeeland)
ben sinds 3 weken begonnen met krachttraining ( na een stop van 3 mnd )
ik ben nu echt 'serieus' begonnen met krachttraining
zou graag wat groeien, hoef niet te groot te worden maar gewoon gespierd.
train nu 3x per week 1/1.5u
ben 1.95m weeg 81kg en BF van 12.5 %.
maar toch heb ik redelijk wat vet op mijn buik/borst.
mijn vraag was als je 3x per week echt intensief traint, hoelang het kan duren voor je wat 'groter' word,en wat het advies is voor een voedings schema. ik weet alleen dat ik veel 'eiwitten' moet eten, zijn er nog dingen die ik veel moet binnenkrijgen? zo ja welke, en zit dat ook in gewoon voedsel?
ik zal een foto bijsluiten met hoe de situatie er nu voor staat, alvast sorry voor de *** kwaliteit, heb ze ff snel met mijn mobiel gemaakt

ik hoop (snel) reacties te krijgen.

Groeten,
Kevin

090407_165442.jpg

090407_165502.jpg

Hoe snel dat je groeit ligt aan je lichaamstype, hoevaak je traint, hoe je traint, wat je traint, hoeveel je eet, wat je eet en aan je hoeveelheid rust. Je hebt inderdaad eiwitten nodig, maar ook vetten en koolhydraten en JA je moet ze juist uit je 'normale' eten halen. Denk aan veel pindakaas, noten, melk, kwark, mager vlees, kip, tonijn, zalm etc etc. Het beste kun je jezelf proberen aan te wennen om 6x per dag een goede maaltijd te eten. Dit zal in het begin even wennen zijn maar zonder veel en goed eten ga je al niet ver komen. Voordat je ''iets'' ziet als je je aan al deze dingen houdt... naja na 1 maand zul je al wel ''wat'' kunnen zien maar voor echte resultaten kun je beter gaan denken aan 1 tot 2 jaar.. Succes alvast met je doelen!

• Topic Starter Topic Starter
bedankt, zou het helpen om een echt schema op te stellen voor te eten bijv: 07:30 3 bruine boterhammen met pindakaas 10:00 3 boterh. enz enz enz? en iets te "zien" gaat het mij om dat ik gewoon wat meer gespierd lijk ik hoef geen echte bodybuilder te worden. maar in ieder geval bedankt voor je reactie, ik ga er zeker veel mee doen, ik lust alles wat je nu opnoemt, behalve de tonijn en zalm

Zoveel mogelijk goed proberen te eten dus, dat helpt gewoon het meest.

Groot worden duurt jaren. Verslaafd worden kan al in 2maanden :cool:. Zorg gewoon dat je Muscle Dysmorphia (=bigorexia) te pakken krijgt, komt het vanzelf :D

haha oke, bedankt.
vind dat iedereen snel reageert, en behulpzaam is. een grote + voor dit forum :-D

oja, ik train 3x per week zo'n anderhalf uur
zorg dat er minimaal 1 dag rust tussen zit
dag 1: borst , triceps , biceps , buik
dag 2: schouders , buik , rug
dag 3: biceps,buik,schouders,borst
ik let nu nog totaal niet op mijn voeding, maar daar komt vanaf nu verandering in, heb een soort van voedingsschematje voor mezelf opgesteld:P

06.30 : 2 bruine boterhammen met pindakaas en melk

10.00 : 2 bruine boterhammen met vleeswaren en melk

12.00 : 4 bruine boterhammen met pindakaas/ei en melk

14.00 : fruit ( o.a banaan , appel , kiwi )

18.00 : avondeten ( veel vlees en groenten )

20.00 : noten , kwark of fruit

en voor derest veel water drinken , max 1x per week junkfood en zorgen dat ik niet te veel snoep

ik let nu nog totaal niet op mijn voeding, maar daar komt vanaf nu verandering in, heb een soort van voedingsschematje voor mezelf opgesteld:P

en voor derest veel water drinken , max 1x per week junkfood en zorgen dat ik niet te veel snoep

Vind het een rare combinatie van trainen, zou eerder gaan voor iets als bijvoorbeeld dit:
Setjes van 4X8
Maandag: Rug+ Biceps + Buik
Woensdag: Borst + Triceps
Vrijdag: Schouder+benen+kuiten+ Buik ofzo

Als ontbijt zou brinta of havermout ook een goede vervanger zijn en voor het slapen inplaats van of noten of kwark of fruit gewoon een bak magere kwark. Misschien ook smiddags bij het stukje fruit wat kwark. Maar al met al zou ik even rustig meer gaan eten want je moet er eerst eens aan gaan wennen

ok, bedankt voor de info. ik zal mijn trainingsschema aanpassen aan wat jij zegt, de setjes van 4x8 doe ik al;)

Eet je dit schema al? Of ga je het eten? Wat is je maaltijd van 20:00? In grammen? Elke avond kwark met noten?

ik at het al wat langer maar niet precies bijgehouden wat er op het brood zat e.d
nee niet elke avond kwark met noten, het is kwark, of noten, of fruit of iets anders wat gezond is. als ik kwark eet is het meestal gelijk een bakje van tja, wat zal het zijn? de normale bakjes die je koopt bij plus/c1000/appie e.d

is het verstandig om echt alles te gaan wegen in grammen?
ik heb uitgerekend dat ik 2643 calorieen per dag nodig heb..

oja, en is het verstandig nu al whey shakes e.d te nemen?
of creatine ofzo?
of zeg je van eerste tijd niet, en wat is de reden ervoor?

whey absoluut, creatine ben ik ook mee begonnen maar daar zijn de meningen over verdeelt?????????

Oh ok, meningen over verdeelt omdat het niet gezond is? ik train pas 3 weken echt intensief en wil, hoe vaak jullie het waarschijnlijk ook wel niet horen, zo veel mogelijk groeien in niet al te lange tijd. en die shakes, en creatine, moet ik daar echt een duur merk ofzo van nemen? want ik heb eens wat rondgekeken op sites die het verkopen maar vind het vrij duur allemaal..

benen trainen

ga rippetoe doen.. heb zelf echt spijt van dat ik te vroeg ben gaan opsplitsen

ik klink nu vast idioot:$ maar wat is rippetoe?

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224

komt neer op

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Power cleans (zou vervangen voor barbell row)

ABA BAB ABA BAB ABA BAB etc.

ik vind zelf dat ik echt tijd heb verspilt door het op te splitten, ga weer back to basic.
eens goed de techniek beheersen en dan flink sterk worden.

oja, en is het verstandig nu al whey shakes e.d te nemen?
of creatine ofzo?
of zeg je van eerste tijd niet, en wat is de reden ervoor?

ik denk dat beste is dat je eerste paar maand goed gaat trainen /eten en later aan creatine begint maarjah daar zijn de meenings over verdeeld:o

Jij hebt trouwens geen 12,5% vet, eerder rond de 20%. Zeker gemeten op zo'n weegschaal?
Creatine hoor je soms dat je door de krachttoename te ver kan trainen als je pas net begint en je limieten nog niet zo goed kent. Of het waar is weet ik niet, maar om zeker te zijn kan je eerst een maand of 4 lekker voor jezelf trainen en dan creatine gaan nemen.
Whey is altijd goed voor/na je training en 's ochtends.

Terug
Naar boven