AndroidHealthClinic

Nieuw op dit forum, Met enkele vragen over groeien

Ik vind eigenlijk dat hij beter niet keihard kan gaan eten maar eerst even cutten, ik vind je BF hoog, zeker als ik kijk naar je lichaamsgewicht en lengte. 1.95 is lang, 81 is weinig en daarvan is ook nog veel vet.

Heej,

Als ik jou was, zou ik met trainen wat langere sets maken, (om te beginnen) na 8 weken es kijken of je de rollen kunt omdraaien, meer gewicht, kortere sets. Laat je lichaam eerst wennen!

Qua voeding moet je veeeeel meer proteine rijk voedsel nemen, je spieren herstellen zo nauwelijks, en maakt de rit naar de gym bijna zinloos. Ga er voor het gemak vanuit dat je lichaam per kilo gewicht zo'n 2 gram eiwitten nodig heeft (zie ook de sticky's, ze zullen hier ook vast wel zijn - ben zelf nieuw hier) Als je moeite hebt alles naar binnen te krijgen, kun je ook een Whey Proteine gebruiken.

Het gebruik van creatine kan zinvol zijn, maar betekent niet automatisch dat je er sterker van wordt. Het enige wat creatine doet, is feitelijk zorgen dat je spieren sneller kunnen herstellen. Het optimaliseerd het transport van voedingsstoffen naar de spieren, zodat deze na de inspanning tijdens je slaap kunnen worden "geplamuurt" Let wel, dat creatine flink vocht vasthoudt, en ook van je vraagt! Veel water drinken is dus noodzaak, en neem afscheid van koffie, thee, suiker en zout.

Vooralsnog zou ik met de crea wachten tot je aan het idee bent gewend op schema te trainen en te eten, en je lijf de omslag maakt naar een hoger metabolisme.

O ja, Doe een dagje in de week cardio erbij zodat je ook fit wordt, en draagt overigens ook bij aan droger worden ;)

Suc6! Hopelijk heb je er wat aan!

Chris

PS: Hoe lang het duurt voor je resultaat krijgt is natuurlijk moeilijk te zeggen, maar als je zorgt dat je correct en veel traint, 8 uurtje pit per nacht, zorgt voor afwisseling EN je voeding op orde hebt, kun je zo 3,4 misschien 5 kilo gainen per MAAND! (In elk geval de eerste tijd, totdat je lijf tegen barrieres aanloopt...)

• Topic Starter Topic Starter
Okey, dus ik ga zowiezo nog even wachten met creatine, die whey kan ik gaan nemen dan.
ik heb mijn vet percentage op de fitness gemeten.. werd door een instructeur gedaan daar.. hij zij 12.5 % maar ik kan het ook slecht geloven als je ziet hoeveel vet ik op mn buik/borst heb, ik ga dan eerst eens 4 maandjes lekker door trainen zonder creatine of andere middelen. en dan kijk ik verder, zal over 6 mnd weer foto's posten:) oja en is het verstandig eerst een half of heel jaar te trainen en daarna pas voor de eerste keer te cutten?

oja en meer proteine rijk voedsel, ik kan heel veel eten. en krijg het allemaal wel binnen, maar ik weet niet zo goed wat ik allemaal kan eten.. hebben jullie wat adviezen? zodat ik wat meer gevarieerd kan eten?

en bij het cutten? hoe moet ik dat doen, veel onder mn behoefte zitten? veel cardio doen?
en hoe zorg ik ervoor dat ik geen spieren verlies (voor zover ik die heb:p) ?

Je moet helemaal niet gaan cutten, daar ben je niet aan toe. Als je gaat cutten in het wilde weg, gaat ook je spiermassa verloren. Zorg ervoor dat je "clean" bulkt. Dat wil zeggen dat je voeding alleen bestaat uit stoffen die je lichaam nodig heeft.

Vermijd daarom: suiker, cola dus ook, verzadigde vetten, zout, koffie, thee (houden allebei verschrikkelijk veel vocht vast, en frustreren de afvalstoffen huishouding van je lijf). Weg met de boter, Als je alcohol drinkt, minimaliseren die handel!!! 1 glas bier per dag kan geen kwaad, maar de rest: WEG ERMEE!

Neem lekker veel pastatjes, met veel kip of kalkoen erin, bruine boterhammen... Vervang de pindakaas (hoewel niet slecht), met kipfilet. Zorg dat je vriendjes wordt met je plaatselijke poelier, kun je goedkoop kipfilet inkopen haha

Je moet gewoon filetjes kopen als ze in de aanbieding zijn, en neem je meteen 5 kilo mee. Veel vis eten, is ook goed voor je bloedvaten!
voor je gaat pitten beker magere kwark, desnoods met een smaakje eraan... Zitten veel trage eiwitten in, zodat je gedurende de hele nacht eiwitten krijgt toegediend!

Je metabolisme moet nog op dreef, dus ga ergens op de 2500 Kcal zitten, en zorg voor 150 gram eiwitten per dag. Ga 3 dagen hard trainen, en doe 1 dag cardio, dan zit je zo waar ik zit!!

PS: Ik groei er rustig 4-5 kilo per maand mee, dus jij kan het ook!

O ja, en weg met de Snackbar! Dat is vanaf nu verboden terrein! Tenzij je er een dikke hamburger besteld, dat kan dan weer wel of een slaatje (liefst met vis erin)

Okey bedankt. dit is heel ophelderend over wat wel en niet, dus gewoon veel water drinken en ben ik het water beu drink ik melk/vruchtensap:D
alcohol drink ik zowiezo niet, en als ik het drink ( 1x in maand of 2 maanden ) dan is het zeker met mate. oke ik zal zorgen dat ik veel kipfilet binnenkrijg:) en kwark e.d eet ik al vrij veel alleen het vis lusten ze hier bij mij thuis niet :S maarja daar verzin ik wel wat mee, en hoe kan je ongeveer uitrekenen hoeveel calorieen je binnenkrijgt? alles opschrijven ofzo?

in ieder geval bedankt voor je goed advies, heb er honger van gekregen:D

dus ga nu eten..

KIPFILET:D

als ik zo eens wat rond kijk is mijn doel eerste paar maanden,
BF verliezen, of in ieder geval dat het niet hoger word
zwaarder worden ( 85 > 90 kg )
en zoveel mogelijk massa in een paar maanden..

oja en 150 gr eiwit, aan wat moet ik dan denken ? ( hoeveel eieren, kwark e.d )

Die instructeur heeft die gemeten met een tang of weegschaal? Die kan beter ander werk gaan doen.

Als ik naar je buik kijk zit je BF hoger dan die van mij en ik zit tegen de 20% aan.

Verder zou ik idd een basis schema hanteren dus rippetoe zou zeker goed zijn.

kun je uitrekenen.

bijv op www.voedingswaardetabel.nl staan netjes alle gegevens bij;)

als je een bak kwark opeet van 500gram zit je dus ongeveer op 50gram. beste is 500gram kwark vlak voordat je gaat slapen.

oh ok:D
zal het ff uitrekenen dan.
ja die instructeur heeft gemeten met zo'n weegschaal..
mn BF nog hoger dan 20% ? :(
mja werk aan de winkel dus!

Trainen gaat goed:D

ben nu lekker bezig met mijn schematje..

maar ik begin af te vallen:S ben 2.5 kg afgevallen op 3a 4 weken..
is dat normaal in het begin?

oja en wat 'ben' ik in feite? ik lees wel eens wat over ecto of wat dan ook maar begrijp niet zo goed wat dit betekent.

Als jij groter wil groeien zal je meer moeten eten. Afvallen is in jouw situatie niet onwenselijk, maar afvallen en groeien in "spier-omvang" is vrijwel niet tegelijk mogelijk.

Je moet dus kiezen, ga ik afvallen of ga ik eerst mn spieren laten groeien en daarna afvallen. Bij het laatste moet je dus meer gaan eten. Bij het eerste zou ik ook nog meer eten, en dan extra cardio doen om het verschil in Kcal inname en verbruik groter te maken.

Ga eerst eens basic krachttraining doen, week of 6, 1 daggie cardio erbij voor de conditie, en eten, eten, eten enneh water drinken. Je weet nu wat je wel en wat je niet moet doen, time to work, buddy! :D

ben ik al mee bezig buddy:D

Helemaal goed! Beuk ze! :P

vreten trainen slapen!
ik zou voor volgend jaar zomer pas eens over cutten gaan nadenken..
Eerst flink buff worden :D

Succes met het behalen van je doelen kerel!!

tja wat moet je op een vrije dag doen.. als je gym dicht is door pasen :(

ik zou alvast zeker beginnen met een whey,en ipv creatine cre alkalyne nemen en mss ook aminotabletten goed alternatief voor die zalm die je toch niet lust en kip ipv tonijn mss,maar de eerste 6 maanden ge je toch groeien als een kool erna kan het zijn je wat blijft steken mits je lichaam het trainen al wat gewoon is,blijf je spieren verassen door om de maand van oefeningen te veranderen of de volgorde ervan.alvast veel sucses met bereiken van je doelen en train ze :D

Terug
Naar boven