XXL Nutrition

Nieuw op het forum!

Rmen

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
69kg
Hallo allemaal,

mijn naam is Rens en ik ben nieuw op het forum. ik ben nu 17 jaar. en op mijn 14e begonnen met fitness. Toen onder begeleiding in de zo genoemde 'jeugd fitness'.

Nu train ik ongeveer 1,5 jaar aan kracht en massa. Sinds iets meer dan een half jaar ben ik nog serieuzer gaan trainen en ben ik is mee gegaan naar muscle totaal in Veldhoven. Daar heb ik een eetschema gehaald en mijn nodige proteine etc! Hierdoor gingen mijn prestatie's mooi vooruit en nu gebruik ik ook pompproducten.

mijn schema:
Maandag: Schouders, Borst, Triceps buik
Dinsdag: Biceps, rug.
Woensdag: Benen (problemen mee, zijn erg dun. waarschijnlijk in de familie. mijn vader heeft dit ook)
Donderdagavond: Alles
Vrijdagochtend: ook alles, maar dan de helft van het gewicht ivm herstel.
Zaterdag en/of zondag: 1x hardlopen en daarnaast Train ik alles. maar leg ik de nadruk op het bovenlichaam of bijv. extra biceps/triceps.

Soms verzet ik mijn schema een dag, omdat ik maandag vaak thaibox.

Ik ben 1,74 cm en weeg nu 66 kilo. eten kan ik veel en doe dat ook netjes volgens het schema! Mijn vader is slager geweest dus eigenlijk elke avond wel een stuk vlees! Ik train hard en maak er het beste van natuurlijk! het hardlopen in het weekend doe ik omdat ik ook mijn conditie belangrijk vind.

zo, weer een heel verhaal haha! ik heb graag feedback!

Sportieve groeten, Rens

welkom!
gewoon elke spiergroep 1x per week flink aanpakken, is genoeg..

op 3 opeenvolgende dagen train je borst/schouders/rug/biceps/triceps/benen en dan nog es de 4e dag alles tezamen
dat zou ik toch wat meer over de ganse week spreiden
elke avond stuk vlees is niet genoeg
post es je voedingsschema of bvb wat je zoal eet op een dag
als je benen zo dun zijn, zou ik de zondag niet de nadruk op mn bovenlichaam leggen..
welkom op DBB

Ben benieuwd naar foto's :)

Dit lijkt mij wel een rommelig schema eerlijk gezegt, of zorgt je voor genoeg rust want 2x achter elkaar bovenlichaam (zondag en maandag) ?

Hoi! Welkom!
Opzich zal je vergeleken met je leeftijd genootjes al een goed lichaam hebben, maar zoals je hier de dingen neerschrijft kan er veel beter! Bv, je trainings schema is nou niet echt handig... Dat kan veel beter, zoek maar wat voorbeelden in de trainings sectie op dit forum.

Ook heb ik het idee dat je voeding niet zo goed is, omdat je heel trots vermeld dat je iedere avond een stukje vlees eet. Wil je echt gaan groeien en spiermassa opbouwen, dan heeft je lichaam gedurende de hele dag eiwitten uit vlees e.d nodig, dus ook hier raad ik je aan om in de voeding sectie rond te kijken ;)

Wel relaxed dat je pa slager is, heb je tenminste goeie kwaliteit en lekker vlees.
Heb je fotos van je fysiek?
greetz

• Topic Starter Topic Starter
1e maaltijd
75 gram havermout met flinke schep wei eiwit en magere melk en extra twee zachtgekookte eitjes. en wat glazen multi-viamine

2e maaltijd: 4 boord volkoren (of broodjes volkoren) met kipfilet of rookvlees. 3 plakken per snee
1stuk fruit

3e maaltijd
whey shake met water

4e maaltijd
rauwkost, met makreel erdoorheen of los op crackers

5e maaltijd(avondeten)
stuk vlees en veel groenten, ook vaak rijst

's avonds crackers met soort yogurt smeerkaas. magere yogurt en soms griekste jogurt. of kwark.

voor de training vaak een pompproduct
na de training eiwitten en weith gainer

---------- Toegevoegd om 16:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:14 ----------

dat is mijn eetschema. hierboven. en bedankt voor de tips! 1 keer per week een spiergroep zal ik doen. maar de training dat ik alles train vind ik toch fijn. dus die houd ik er waaarschijnlijk wel in. dan in het weekend denk ik.

Ik ken alleen griekse yoghurt met 10% vet, dat bedoel je hoop ik niet.

Als je het zo fijn vind om alles te trainen in 1x, kan je ook 3x p.w. een fullbody training doen, maar dan heb je wel wat andere dagen over die je niet traint zodat je kan herstellen.

savonds een bak magere kwark ipv die rommel wat je nu eet. ook krijg je in maaltijd 3 en 4 geen goeie carbs binnen, niet echt ideaal als je wilt gainen...

Terug
Naar boven