XXL Nutrition

Nieuw Rooster + Details.

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
Goede dag allemaal, ik begin de komende 4 weken weer met een nieuw rooster, zoals altijd. Maar ik zal ze voortaan posten, misschien kan iemand 'm ook gebruiken of dingen overnemen.

Required: 6 days a week. :cool:

Maandag

Borst - Incline Benchpress, Flat Dumbbell Press, Flat Dumbbell Fly, Fly.
Benen - Leg Extention, Seated Leg Curl, Calves, Squat

Dinsdag

Rug - Chinnen, LATpulldown, Seated Cable Rows.
Biceps - Barbell Curl, Hammer Curl, Dumbbell Bicep Curl.
Forearm - PalmsDown Barbell Wrist Curl, PalmsUp Barbell Wrist Curl.

Woensdag

Schouders - Military Press, Shoulderpress, Front Cable Raise, Seated Dumbbell press.
Buik - Abdominal Crunch, Straight Abdominal Crunch, Crunches, Decline Crunch.

Donderdag

Borst - Incline Benchpress, Flat Dumbbell Press, Flat Dumbbell Fly, Fly.
Triceps - Bench Dips, Triceps Pushdown, Dips Triceps Version.

Vrijdag

Benen - Leg Extention, Seated Leg Curl, Calves, Squat.
Buik - Abdominal Crunch, Straight Abdominal Crunch, Crunches, Decline Crunch.

Zaterdag

Rug - Deadlifting, Shrugs, Hyperextensions (Back Extention).
Biceps - Barbell Curl, Hammer Curl, Dumbbell Bicep Curl.
Forearm - PalmsDown Barbell Wrist Curl, PalmsUp Barbell Wrist Curl.

Zondag

Rust dag.

Eventueel commentaar altijd welkom :)

Tja... alles 2 maal per week... lijkt mij een beetje veel.

Rust is ook belangrijk.

idd, je traint kleine spieren zoals onderarmen en bovenarmen hiermee echt te veel.
Grote spiergroepen zou je mischien wel 2 keer per week kunnen proberen
om te kijken of je daar goed op groeit, maar dan moet je wel wat meso in je hebben. :)
Probeer het en vergelijk het resultaat met je oudere schema's.

huh wat zeg je nou J.I. grote één keer, kleine twee keer bedoel je denk ik?
mortalbb, je weet hoe men erover denkt :D. zolang je er nog goed op groeit á la, maar voor de meeste bb-ers zou dit overtraining betekenen. Mocht het niet meer werken, neem een week rust en doe alles één keer per week.
succes

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet niet hoe intensief jij traint (of juist helemaal niet...) maar dit is echt teveel. Stel je voor als je borst en benen op 1 dag doet... Ik ga al ****ing kapot als ik alleen benen moet doen. Hoe heb je in godsnaam nog energie over om te squatten enzo na een harde borsttraining?

Gewoon elke spiergroep 1x per week, eventueel kuiten+onderarmen 2x per week. Ga voor de intensiteit, elke set to failure.

Verder wat betreft de oefeningen:
- altijd afwisselen, als je dit zo neerzet moet je elke training andere oefeningen doen en de volgorde wisselen, maar de basics moeten erin blijven

- waarom als laatste pas squats bij de beentraining? dan komt er echt nix meer van terecht... doe gewoon squats + leg presses en nog hamstrings en dan kuiten erna, in die volgorde...

- waarom geen deadlifts bij de rug? 2 kabeloefeningen van de 3 oefeningen? doe barbell rows, t-bar rows en dumbbell rows bijvoorbeeld

- onderarmen en biceps ziet er wel goed uit.

- Bij schouders 3 van de 4 oefeningen presses? pfoe dat ga je niet redden man... 2 press-bewegingen is zat, doe dan nog wat laterals erbij en bijvoorbeeld upright rows. En pak de achterkant goed met een machine of met bijvoorbeeld bent-lateral raises...

- triceps: doe ook skullcrushers, smal banken. 2 keer dippen van de 3 oefeningen is overkill joh...

Ieder zijn krachten en specialiteiten. :) Schouder is me specialiteit, en doorzetting ook. Heb wel veel energie en conditie. Als je al 5 jaar hard sport bij Boksen dan krijg je wel Die-hard spirit.

Nou ja jij post t hier omdat je commentaar en kritiek op je schema wil, dit is wat ik ervan vind. Of je het gaat opvolgen moet je zelf weten.

biceps_blitz zei:
Ik weet niet hoe intensief jij traint (of juist helemaal niet...) maar dit is echt teveel. Stel je voor als je borst en benen op 1 dag doet... Ik ga al ****ing kapot als ik alleen benen moet doen.

Inderdaad.. Ik heb meestal al bijna geen puf meer om mijn kuiten te pakken (doe het wel daar niet van :D )

Als je volume laag is kan dit zeker wel

sorry dat ik zo bot reageer, maar wat een k*tschema!

kijk alleen al naar je schouders:

Military Press, Shoulderpress, Front Cable Raise, Seated Dumbbell press.

Holy ****!! 4 oefeningen voor je voorste koppen van de schouders.. en woensdag spreek je ze weer aan met borst... get real :roleyes:

Heb je geen zijkant en achterkant schouder??

over de rest nog maar niet te spreken.

tjah.. lijkt me veel te druk schema als je intensief traint.
Verder niks aan toe te voegen, alles is al gezegd.

ben het idd met kale eens sommige mensen trainen de voorste niet eens
omdat die al genoeg bij bankdrukken en zo getraind word

KaLe zei:
sorry dat ik zo bot reageer, maar wat een k*tschema!

kijk alleen al naar je schouders:

Military Press, Shoulderpress, Front Cable Raise, Seated Dumbbell press.

Holy ****!! 4 oefeningen voor je voorste koppen van de schouders.. en woensdag spreek je ze weer aan met borst... get real :roleyes:

Heb je geen zijkant en achterkant schouder??

over de rest nog maar niet te spreken.

helemaal mee eens.

Trouwens train je nog steeds 2uur per keer? of is het ondertussen al 3 geworden? :rolleyes:

Over de oefeningenkeuze en het volume spreek ik me ni uit maar dit idee kan met een laag volume en de juiste oefeningen zeker werken, enkel met een laag volume natuurlijk !

Aha ja ik begrijp. Maarja zoals ik altijd zeg, je moet je eigen lichaam kennen hè :)
De een kan 't wel aan, de ander niet. ;) maar bedankt.

Hoeveel setjes doe je trouwens bij elke oefening ?

eigewijsje :p

waarom post je dit schema eigenlijk als je je toch niets aan trekt van de kritiek? of wou je ons aan het lachen maken? zo ja dan is het gelukt :thumbs:

Terug
Naar boven