MuscleMeat

Nieuwe Game-PC

MennoNMGN

Advanced Bodybuilder
Waardering
81
Lengte
1m83
Massa
82kg
Ik wil een nieuwe pc en ik wil hem zelf samenstellen maar ik heb dit nog nooit eerder gedaan. Zijn er mensen hier die er verstand van hebben en mij zouden willen helpen? Ik heb wat op www.azerty.nl en www.alternate.nl zitten kijken en een aantal tutorials gelezen maar ik word er echt geen wijs uit ???

Enkele eisen:
- Budget rond de 600 euro (exclusief randapparatuur en assemblage, inclusief windows 7)
- Wil er redelijk op kunnen gamen, niet per se op de allerhoogste setting en ben ook niet van plan om online FPS te gaan spelen, maar wel volgend jaar Star Wars The Old Republic (MMO)
- Het liefst wat ruimte om later nog uit te breiden dmv extra geheugen e.d

Alle tips en suggesties zijn welkom ;)

Ik wil een nieuwe pc en ik wil hem zelf samenstellen maar ik heb dit nog nooit eerder gedaan. Zijn er mensen hier die er verstand van hebben en mij zouden willen helpen? Ik heb wat op www.azerty.nl en www.alternate.nl zitten kijken en een aantal tutorials gelezen maar ik word er echt geen wijs uit ???

Enkele eisen:
- Budget rond de 600 euro (exclusief randapparatuur en assemblage, inclusief windows 7)
- Wil er redelijk op kunnen gamen, niet per se op de allerhoogste setting en ben ook niet van plan om online FPS te gaan spelen, maar wel volgend jaar Star Wars The Old Republic (MMO)
- Het liefst wat ruimte om later nog uit te breiden dmv extra geheugen e.d

Alle tips en suggesties zijn welkom ;)

http://www.alternate.nl/html/produc...kaarten&l2=PCIe+kaarten+NVIDIA&l3=GeForce+GTX met dat budget zou ik in ieder geval deze kaart nemen

en deze processor
Intel® Core™ 2 Quad Q8300

zit je aan de 260,- euro ... wat je budget waarschijnlijk erg doet nekken is je originele windows 7 maar dat is aan jou ;) maargoed ... 600,- moet je makkelijk redden ... ik zou in ieder geval het bovenste nemen :D

succes

man man man ga lekker dan voor een dikke bak

i7core 920 monster van een cpu, deze kan je makkelijk overclokken naar de 4 gig
dikke gigabyte mobo
4 gig tripple channel ddr 3 geheugen
ati readon 1 gig videokaart
500 gig hardeschijf

dit voor maar 700 pleuros
als je dit bij alternate samenstelt kom je onwijs duur uit

hier de site met deze monster
[Link niet meer beschikbaar]

en de prijzen op alternate zijn nog eens exclusief btw

600 euro voor een game pc waar je het allernieuwste op high res. kan spelen en dan ook nog eens Windows 7 erbij? Oh brother, dat wordt extreem krap.. Om eens te beginnen, waarom in godsnaam een originele O.S.? :rolleyes:

2x ati hd5870 dan is precies je geld op

Zoals iedereen je al verteld [Afbeelding niet meer beschikbaar] 600 euri voor een game bak is een beetje weinig.

600 euro voor een game pc waar je het allernieuwste op high res. kan spelen en dan ook nog eens Windows 7 erbij? Oh brother, dat wordt extreem krap.. Om eens te beginnen, waarom in godsnaam een originele O.S.? :rolleyes:

Hij zegt toch dat dat niet nodig is, of wel dan?

---------- Toegevoegd om 10:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:20 ----------

dikke gigabyte mobo
500 gig hardeschijf

Geen advies geven als je er geen verstand van hebt. Die computer die jij aangeeft, kan een stuk beter.

Waarom in godsnaam een Core i7 met dit budget? Kun je dat uitleggen?
Vertel mij eens wat voor meerwaarde dat heeft t.o.v. een core i5, als we kijken naar het gamen.

Prijzen op alternate zijn NIET excl. BTW trouwens.

Winkelwagen
Aantal Artikel Stukprijs Prijs
(inclusief BTW) Prijs
(exclusief BTW) Voorraad Verwijder
Antec New Solution NSK4480B II € 79,90
Gigabyte GA-P55M-UD2 € 86,45
Intel Core i5 750 Boxed € 159,90
Corsair XMS3 TW3X4G1333C9 € 82,90
Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB € 42,00
Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE € 144,45
Totaal: € 595,60

ik denk aan een 9800 in sli, betere performance dan een even dure single gpu oplossing. Heb zelf sli, en tot nu toe maakt elke game er gebruik van, als het niet vanaf release is, dan is het later via een patch.

edit: en een goede core2duo cpu = goedkoop en performance.

dikke gigabyte mobo
500 gig hardeschijf

4gb tripple kan niet. dan wordt het 3 of 6gb.

en videokaart een ATI 4870 1gb ofzo en je kan zeker goed gamen.

• Topic Starter Topic Starter

Heb ik een andere optie dan in plaats van een originele Windows 7 kopen?

::EDIT:: En zoiets dan? [Link niet meer beschikbaar]

Maar dan met 4GB geheugen en eventueel sterkere voeding(is dit nodig?)

Winkelwagen
Aantal Artikel Stukprijs Prijs
(inclusief BTW) Prijs
(exclusief BTW) Voorraad Verwijder
Antec New Solution NSK4480B II € 79,90
Gigabyte GA-P55M-UD2 € 86,45
Intel Core i5 750 Boxed € 159,90
Corsair XMS3 TW3X4G1333C9 € 82,90
Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB € 42,00
Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE € 144,45
Totaal: € 595,60

Veel beter dan dit zul je niet krijgen.

Hij zegt toch dat dat niet nodig is, of wel dan?

---------- Toegevoegd om 10:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:20 ----------

Geen advies geven als je er geen verstand van hebt. Die computer die jij aangeeft, kan een stuk beter.

Waarom in godsnaam een Core i7 met dit budget? Kun je dat uitleggen?
Vertel mij eens wat voor meerwaarde dat heeft t.o.v. een core i5, als we kijken naar het gamen.

Prijzen op alternate zijn NIET excl. BTW trouwens.

wat zit ji nou te zagen kijk is naar de prijs van dit bak 700 euro inclusief btw alles, dat vind je nergens , en wat kan volgens jou beter dan ??? ja een beter videokaart kan altijd nog wel erin voor de rest is dit bak een monster weet niet wat ji zit te zeiken

---------- Post added at 15:26 ---------- Previous post was at 15:22 ----------

4gb tripple kan niet. dan wordt het 3 of 6gb.

en videokaart een ATI 4870 1gb ofzo en je kan zeker goed gamen.
ja klopt maar je kan altijd nog een reep erbij hale zodat je gebruik maakt van de tripple channel en upgrades bied deze bak genoeg

:p

---------- Post added at 15:31 ---------- Previous post was at 15:26 ----------

Heb ik een andere optie dan in plaats van een originele Windows 7 kopen?

::EDIT:: En zoiets dan? [Link niet meer beschikbaar]

Maar dan met 4GB geheugen en eventueel sterkere voeding(is dit nodig?)
kan maar dan ga ik liever voor deze

nadeel van dit is de videokaart, die kan je nog altijd vervange voor een 5770 gddr5 die tevens directx11 ondersteunt

wat zit ji nou te zagen kijk is naar de prijs van dit bak 700 euro inclusief btw alles, dat vind je nergens , en wat kan volgens jou beter dan ??? ja een beter videokaart kan altijd nog wel erin voor de rest is dit bak een monster weet niet wat ji zit te zeiken

Deegroller heeft anders wel gelijk.

Een Core i7 heeft totaal geen nut voor een game PC. Sterker nog, hyperthreading (wat een i7 wel heeft en een i5 niet) heeft in dit geval zelfs een nadelig effect op de prestaties in games. Verder is een i5 beter over te clocken.

Voor een gamemachine is het weggegooid geld om een i7 te kopen. Beter koop je een i5 en met het geld wat je daarmee bespaart kun je een mooie HD 5xxx series kopen.

Geloof me, dat gaat verschil maken.

de nadelige effect van de i7 core tegen over i5 in games dat merk je haast niet eeens ahhahha kom op zeg,

maar topic starter kijk maar wat je doet je heb ig genoeg info

de nadelige effect van de i7 core tegen over i5 in games dat merk je haast niet eeens ahhahha kom op zeg,

maar topic starter kijk maar wat je doet je heb ig genoeg info

Neuh veel verschil zal het niet maken. Maar het is wel een stuk duurder, dus waarom zou je m dan in godsnaam in je computer zetten? Leg mij dat nu eens uit, ben er ook wel benieuwd naar.

Neuh veel verschil zal het niet maken. Maar het is wel een stuk duurder, dus waarom zou je m dan in godsnaam in je computer zetten? Leg mij dat nu eens uit, ben er ook wel benieuwd naar.

nou nou nou een stuk duurder het is maar 50 a 60 eurootjes meer en dan heb je een monster van een cpu waarbij nog eeens de multiplier unlocked is :o

Even naar de tweakers.net pricewatch gekeken, het scheelt 70 euro. 70 euro is erg veel op een budget als deze.

Verder, ja het is inderdaad een goede CPU, maar nogmaals, in games zal het nauwelijks verschil maken met een i5. Dat is gewoon een feit.

Multiplier locked of niet, i5 is alsnog beter over te clocken in verhouding. En na beide over geclocked te hebben zal het verschil tussen de 2 nog kleiner worden.

Feit is gewoon, je bent beter af als je als GAMER een i5 neemt, maar dan met een hd5xxx series videokaart. Geloof me, je zal daar veel meer profijt van hebben.

Lees anders even wat artikeltjes na op tomshardware.com, daar is er genoeg info over te vinden over dit onderwerp.

Terug
Naar boven