AndroidHealthClinic

Nieuwe Game-PC

Waarom zou de i5 sneller zijn dan een i7. Logische benaming dan :roflol:

moet je wel even de hele naam lezen,

i7 720
i5 750.

De i7 en de i5 hebben een turbo functie en die van de i5 is hoger met 1 core.

Daarom is de i5 in spelletjes sneller omdat deze dan op 3.2 loopt en de i7 op 2.9. Daarom is de i5 in spelletjes sneller.
Nog een verschil is dat de i5 gewoon dual channel geheugen heeft en de i7 triple channel.

hier is een voorbeeldje wanneer de i5 sneller is.

http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnaGprZGia/Intel_Core_i5i7_Lynnfield_test/12

Als je alles leest zie je dat de i7 ook vaak sneller is met programma's die multicore gebruiken.

Dat verschil is ook maar heel minimaal. Meeste spellen zijn t och afhankelijk van de videokaart grotendeels.

En een i7 kan je ook op 3.8-4ghz zetten dus... ik weet niet of een i5 ook zover kan.

Ik heb het over de gewone snelheid zoals de meeste mensen het gebruiken.
En een i7 is wel een heel stuk duurder.

Als ik jou was zou ik deze kiezen

iets meer dan 550 euro 589 euro maar dan heb je ook wat.

[Link niet meer beschikbaar]

oh really? wat versta ji onder slechter kerel, de mobo en cpu is 10 keer beter als dat phenom gevalletje

enige wat mankeert is mischien de videokaart maar hij kan ermee door.

plus dit systeem is upgrade baar voor de toekomst

think twice ;)

Eh, videokaart is bij gamen gigantisch belangrijk, lekker boeiend dat die CPU wat beter is dan die phenom, ik heb ook geen i7 in deze pc zitten en ik kan iedere game op 1680x1050 spelen met alle settings op z'n hoogst. :rolleyes:

Lekkere /care voor die i7, ik durf mijn leven erop te verwedden dat die andere pc met die HD5770 hogere FPS haalt. 9600GT is gewoon 'n stuk slechter. Niks te think twice, ik weet waar ik het over heb. Net als dat jij dacht dat 'n i7 'n octacore was, serieus dan moet je think twice doen... :rolleyes:

Eh, videokaart is bij gamen gigantisch belangrijk, lekker boeiend dat die CPU wat beter is dan die phenom, ik heb ook geen i7 in deze pc zitten en ik kan iedere game op 1680x1050 spelen met alle settings op z'n hoogst. :rolleyes:

Lekkere /care voor die i7, ik durf mijn leven erop te verwedden dat die andere pc met die HD5770 hogere FPS haalt. 9600GT is gewoon 'n stuk slechter. Niks te think twice, ik weet waar ik het over heb. Net als dat jij dacht dat 'n i7 'n octacore was, serieus dan moet je think twice doen... :rolleyes:
ja hoor de i7 heeft virtueel gezien 8 cores

ja hoor de i7 heeft virtueel gezien 8 cores

Wanneer er gesproken wordt over het aantal cores van een processor wordt verwezen naar het aantal fysieke cores, tenzij anders vermeld, op deze manier kan je een pentium 4 HT ook een duocore noemen.

wrm zou je geen 10 euro extra geven voor een veel beter mobo en veel betere cpu
de kaart kan je later nog altijd upgraden

zo simpel zit het

wrm zou je geen 10 euro extra geven voor een veel beter mobo en veel betere cpu
de kaart kan je later nog altijd upgraden

zo simpel zit het

Omdat meneer ermee wil gamen en je met die andere PC gewoon zonder twijfel hogere framerates haalt. En als meneer graag 'n PC wilt die die later kan upgraden kan ie beter 'n andere kiezen dan die.

dan zou ik liever voor deze gaan als je tog voor die phenom gaat

nieuwe videkaart erinbouwen 120 euro en klaar ben je evetueel 20 euro extra voor wat ram kom je veel goedkoper uit

Klopt, moet ie wel die 250GB HDD op de koop nemen ;). Weet alleen niet zeker of die 400W voeding van HKC 'n 5770 gaat trekken, weet helaas stroomverbruik niet uit m'n hoofd ;).

(volgens mij is 2GB DDR2-ram trouwens rond de 35-40 euro en niet 20 :P)?

Klopt, moet ie wel die 250GB HDD op de koop nemen ;). Weet alleen niet zeker of die 400W voeding van HKC 'n 5770 gaat trekken, weet helaas stroomverbruik niet uit m'n hoofd ;).

(volgens mij is 2GB DDR2-ram trouwens rond de 35-40 euro en niet 20 :P)?

100 watt dacht ik bij maximaal verbruik

250 gig zat eventueel externe harddisk van 1 tb kope
mja t opic starter moet maar zelf kijke

peace

Is dit wat mensen :

Ik ben geen hardcore gamer maar wil wel voorlopig de nieuwste games kunnen draaien.

Voor gaming CPU onbelangrijk. Een goede en goedkope core2duo volstaan dan. Als je zoals de TS met een klein bedrag een gaming pc wil maken, dan investeer je in de GPU ten koste van de CPU.

Terug
Naar boven