Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
i5 is kwa games wel ietstjepietsje sneller omdat games niet goed om kunnen gaan met meerdere cores, zo heeft de i7 8 coresWaarom zou de i5 sneller zijn dan een i7. Logische benaming dan![]()
i5 is kwa games wel ietstjepietsje sneller omdat games niet goed om kunnen gaan met meerdere cores, zo heeft de i7 8 cores
i5 is kwa games wel ietstjepietsje sneller omdat games niet goed om kunnen gaan met meerdere cores, zo heeft de i7 8 cores

ik denk aan een 9800 in sli, betere performance dan een even dure single gpu oplossing. Heb zelf sli, en tot nu toe maakt elke game er gebruik van, als het niet vanaf release is, dan is het later via een patch.
edit: en een goede core2duo cpu = goedkoop en performance.

elke game bijna?
ik kan er zo al tig op noemen die er niet of nauwelijks gebruik van maken en in bepaalde gevallen zelfs nog een nadelig effect hebben op de performance.
Ik heb heul veul games op m'n pc, maar ze ondersteunen allemaal wel SLI, en degene die dat niet doen zijn verouderd en draaien dan ook gemakkelijk op maar 1 van mijn 2 kaarten.
De phenoms zijn zeer zeker ook een goeie keuze, vooral in dit budget en doel. Maar wat mij tegenvalt is het aanbod van AMD moederborden bij de retailer waar ik normaal bestel, dus ik neus meestal alleen bij de Intels.![]()

elke game bijna?
ik kan er zo al tig op noemen die er niet of nauwelijks gebruik van maken en in bepaalde gevallen zelfs nog een nadelig effect hebben op de performance.
What he said.

Heb jij sli? Ik wel, en kan er niet zo veel opnoemen waarvan de performance slechter is. En de oude games waar de performance omlaag gaat, speel je perfect op 1 van de 2 grafische kaarten. Een 9800 op zich is niet slecht, én het is zeer goedkoop. In de gevallen waar sli ondersteund wordt, en tegenwoordig is dat bijna elke game die uitkomt, ben je beter voor het zelfde geld van een 260/290gtx met een zwakkere gpu in sli opstelling. Destijds kochten veel mensen 9600sli's, ze waren goedkoper dan 1 9800 + performanter in de meeste gevallen.
En wat maakt het toch uit? Hoeveel pc exclusives zijn er? Je komt vandaag de dag nog steeds toe met een 8800gt, het enige wat een bijvoorbeeld dure 290gtx toevoegd tov een goedkope 8800 is ipv je games op 1900x1080 @ 4xAA te spelen, kan je ze in 1080p @ 16xAA, belachelijk want op die res ga je daar toch niets van merken. Omdat console games de standaard zijn, en nog een tijdje zullen blijven ben je niet veel met core i7 en 290gtx'en. Je kan om kosten te besparen, en zeker als je maar 600€ hebt, best gaan naar goede core2quads of core2duo's met 8800 of 9800'en. Uiteindelijk bij het verschijnen van de nieuwe consoles, en de nieuwe grafische technieken die dan geïntroduceerd gaan worden, gaat je 290gtx het ook niet meer trekken. Natuurlijk als je +2000€ veil hebt, dan zou ik ook all out gaan voor de i5/i7 en de vetste ati of geforce in quad sli of zoiets, maar dat zou ook meer bragging rights zijn dan wat anders.
Ik zit hier met een laptop de gamen, met een 2 jaar oude mobiele gpu in sli en een zwakke cpu. Alles speel ik nog op 1080p met vaak nog AA en fps average 30-40. Ik weet zeker dat hij dit nog zal doen tot 2012-2013, en dan hangt alles af van welke tech de console fabrikanten in hun console gaan steken.
?)Games waarbij je verlies maakt met SLI enabled worden gebottlenecked door de CPU (aangezien de CPU de SLI interactie regelt), ik denk dat ik veilig kan zeggen dat games waarbij de CPU de bottleneck is, je framerate hoogstwaarschijnlijk toch wel goed is. Overclock je CPU maar eens en je merkt dat de kloof tussen single en SLI steeds kleiner wordt tot SLI in het voordeel is.
Heb trouwens UT3 geinstalleerd, en heb met SLI enabled toch wel een hogere FPS?? Weliswaar niet veel hoger, maar wel wat hoger. (Vind UT3 trouwens niet echt 'n nieuwe game, is ook alweer 'n jaar oud ofzo?)

met een i7 965 @ 3.6ghz cpu bottleneck? think not sir
en ut 3 staat erom bekend dat deze geen proper sli support heeft, wellicht ben je 1 van de weinige uitverkorene die wel 4 fps meer heeft.
daarentegen draait het idd gewoon prima ja, met of zonder sli, dus eigenlijk ben ik aant mierennken![]()
? Een 920 kreeg ik redelijk makkelijk stabiel op 3,33GHz, scheelt toch 'n paar honderd euro meen ik zo.Nou ik clockte (op deze pc) mijn Q9400 terug naar de stock clock van 2,66GHz en opeens zat er een gap tussen SLI en single, met single in het voordeel, daarna weer OC'ed naar 3,4GHz en SLI was bij mij weer (licht) in het voordeel.
Waarom heb je btw uberhaupt 'n 965 gekocht? Een 920 kreeg ik redelijk makkelijk stabiel op 3,33GHz, scheelt toch 'n paar honderd euro meen ik zo.
ik had origineel ook een 920 maar heb mn gehele comp aan mn bro verkocht en de vrijwel nieuwe pc van een maat overgekocht die dringend geld nodig had en dus het geheel redelijk cheap heb gekocht, anders zou ik nooit een 965 kopen of laat staan een 975.
ik merk ook geen verschil eigenlijk want mn 920 had ik op 3.2 lopen.
Mijn 920 loopt ook makkelijk op 3.3ghz. Alleen weet ik niet wat al die opties betekenen in de bios. qpi enzo. of moet ik daar vanaf blijven?
jup ik heb sli gtx 280x2, geupgrade vanaf een gtx 295 welke praktisch ook een sli kaart is die ik onlangs verpatst hebt aan mn bro.
aantal games die een beetje verlies hebben zijn:
batman arkham asylum
aion
ut 3
the witcher
divinity 2
en zo zijn er nog veel meer recentere titles, sli is overigens zelf ook een niet zo recente techniek die weliswaar nu wel stukken beter is als een paar jaar terug.
ik wil alleen maar zeggen dat sli nog lang niet zo goed gebruikt word als hier word verteld en al helemaal niet in de cases van oudere kaarten en sli in combinatie met wellicht een aantal games die geen sli support hebben en die zijn er genoeg, ook recente.
de oudere games zijn idd een no brainer, die werken toch wel prima met sli of zonder sli.
waar het wel proper word ondersteund heb je uiteraard helemaal gelijk, maar mijn ervaring is dat het nog wel eens te wensen over laat.