AndroidHealthClinic

Nieuwe (hardcore) gym in Leiden

Starter20

Gargantuan Beast
15 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
1.422
Lengte
1m80
Massa
90kg
Heb net gekeken op hun site. Maar met 1 benchpress, 1 squatsrek, 4 bumperplates en dumbells tot 38kg ben je echt geen hardcore gym.

• Topic Starter Topic Starter
Heb net gekeken op hun site. Maar met 1 benchpress, 1 squatsrek, 4 bumperplates en dumbells tot 38kg ben je echt geen hardcore gym.

Ben benieuwd waar je die informatie vandaan hebt?

Hier heb je een plattegrond van de indeling:
Indeling-sporthal1.jpg

Hier nog een inventaris:
https://forum.bodybuilding.nl/attachments/menu-trainingsonderdelen1-pdf.661991/

Ik zal het daar wel zien. Het klinkt goed en heb ook wat inside info verkregen die veelbelovend is.

Bijlagen

Staat in het bestek. Ook te vinden op de site.

Bedoelde deadlift plek ipv squatrek. Excuus.
Ik denk dat dit meer een Athletics gym is. Beetje crossfit achtige gym.
Niks verkeerds mee hoor. Maar geen hardcore.

Het zal wel aan mij liggen maar ik zie het niet. Zal het weleens navragen. Het enige wat ik zie is die faciliteiten lijst en daar staat: 4x squat rack, 2x squat stands, dumbells tot 45 en inderdaad wel maar 1x bench press en 4 bumperplates. Wel schijven tot 850. Dit zal wel de beginlijst zijn, denk dat het vrij snel zal uitbreiden. Ze geven op die tekening bijvoorbeeld al 4 bench presses aan ;)

---------- Toegevoegd om 22:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:02 ----------

Ah. Ach deadliften kan overal! Ik kom er wel op terug als ik er ben wezen kijken.

Ik bedoel ook je lijstje. Maarre een db set tot 38kg + setje 45kg.
En sommige noemen 4bankjes en dumbbells ook benchpress.
Maarre genoeg toch hierover, jij vind het hardcore en ik niet.

Ga er vooral hard trainen dan ben jij hardcore en daarmee de gym. :p

Wat wordt er verstaan onder een " conditioning area" ?

We zijn meer een hybride gym gericht op diverse takken van krachtsport zoals bodybuilding, powerlifting, olympisch gewichtheffen, strongman, sportondersteunende trainingen en ook cross fit. We richten ons op sporters die serieus bezig zijn met hun doelstellingen, onafhankelijk van wat deze zijn.

Wat betreft de apparatuur: we hebben redelijk minimaal ingekocht en zelf gebouwd. We willen eerst het concept testen voor we verder uitbreiden en investeren (http://en.wikipedia.org/wiki/Lean_Startup). Dit betekent o.a. dat er naar verloop van tijd meer en zwaardere dumbells en kettlebells komen, een extra deadlift platform gebouwd kan worden en er meer strongman onderdelen komen.

Of we een hardcore gym zijn, ja en nee. Ja, als in alle takken van krachtsporten kunnen er getraind worden en we richten ons op serieuze en gemotiveerde sporters. Nee, we willen geen old school arnold gym worden waar de dumbells door de hele (onverzorgde) zaal liggen, de verwarming altijd uitstaat en alleen maar bodybuilders komen omdat het een slechte reputatie heeft

Wat wordt er verstaan onder een " conditioning area" ?

Onder een conditioning area wordt verstaan een rubberen mat waar tabatta intervallen, KB swings, springtouwen, sledgehammer etc gedaan kunnen worden.

Mochten er vragen zijn dan horen we dat graag. Dit kan via de mail naar niels@sportja.nl of in dit topic.
Uiteraard is iedereen welkom om een keer te komen trainen :)

Niels? Jopthelis die een gym start? Nais, veel succes.
Dat het hardcore wordt twijfel ik dan niet aan.

Wat is hardcore he.. Iig zou ik er graag willen trainen, woonde ik niet in midden Limburg.

Niels? Jopthelis die een gym start? Nais, veel succes.
Dat het hardcore wordt twijfel ik dan niet aan.

Jup, thanks :)

Mocht je een keer in de buurt komen kan je me mailen voor een training!

Sowieso lijkt het me tof om een keer een DBB mini meet te doen.

Wat is hardcore he.. Iig zou ik er graag willen trainen, woonde ik niet in midden Limburg.

Dank je! Home gym is een goed alternatief.

Wat betreft de apparatuur: we hebben redelijk minimaal ingekocht en zelf gebouwd. We willen eerst het concept testen voor we verder uitbreiden en investeren (http://en.wikipedia.org/wiki/Lean_Startup). Dit betekent o.a. dat er naar verloop van tijd meer en zwaardere dumbells en kettlebells komen, een extra deadlift platform gebouwd kan worden en er meer strongman onderdelen komen.

Als je veel sporters gaat aantrekken die gebruik maken van losse oefeningen zijn zware dumbbells toch wel een must have voor een gym. Bezuinigen op tot hoe ver de dumbbells gaan om eerst te kijken of het concept aan slaat lijkt me niet de juiste keuze.

De eerste vraag die hier vaak gesteld wordt bij de keuze van een gym is "tot hoe ver gaan de dumbbells?"
Ik zou deze toch echt verhogen zodat hier geen 38kg op geantwoord hoeft te worden.

Ik train vrijwel nooit met dumbbells maar 38kg is toch niet licht? Met nog een setje van 45kg kan 90% van de sporters zeker goed mee uit de voeten.

Jup, thanks :)

Mocht je een keer in de buurt komen kan je me mailen voor een training!

Sowieso lijkt het me tof om een keer een DBB mini meet te doen.

Dank je! Home gym is een goed alternatief.

Ik ken je niet maar succes met je nieuwe gym. Jammer dat het aan de andere kant van het land ligt. Een dbb meet klinkt nu al succesvol!

Damn aan de andere kant van het land , dit is echt een droom gym :(

Verhuizen dan maar, jongens.

Terug
Naar boven