Fitness Seller

Nieuwe laagtepunt voor de USA

roxxe

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
14
Er lijkt een ware plaag van schietpartijen in scholen aan de gang te zijn in de Verenigde Staten. Deze keer betrof het een school in de Amerikaanse staat Missouri. Een 13-jarige jongen bewapend met een AK-47 liep de school binnen en richtte het geweer op twee medeleerlingen en twee personeelsleden van de school. Vervolgens schoot hij op het plafond waarbij hij een waterleiding raakte.

Hij smeekte het personeel om te voorkomen dat hij doorging met zijn plannen met de woorden: "Zorg er alstublieft voor dat ik dit niet doe." Het schoolhoofd en een assistent wisten hem te kalmeren en naar buiten te begeleiden waar hij begroet werd door twee agenten met getrokken wapens. Nadat hij het geweer op de grond liet vallen werd hij direct gearresteerd en afgevoerd. Volgens een conrector van de school had de jongen al langer plannen om een dergelijke actie uit te voeren, maar hij ging hier niet verder op in.

Na het schietincident werd in de rugzak van de jongen een briefje gevonden waarop hij aangaf een bom in de school te hebben verstopt. Hierop werden alle studenten van het terrein verwijderd en tijdelijk ondergebracht in een nabij concertgebouw waar ouders hen konden ophalen. De explosievenopruimingsdienst vond echter geen explosieven in het gebouw. In het kader van het onderzoek heeft de politie het gebied rond het huis afgezet. Tot nu toe werden twee geweren in het huis gevonden.

:eek: 13 jaar :rolleyes:

Waarschijnlijk heeft die jongen een playstation thuis en wordt alles weer in de voeten van die "geweldadige spelletjes" geschoven... of misschien luistert hij wel naar rammstein.

Moet het niet dieptepunt zijn k*tbelg ? ;)

Waarschijnlijk heeft die jongen een playstation thuis en wordt alles weer in de voeten van die "geweldadige spelletjes" geschoven... of misschien luistert hij wel naar rammstein.

Is eens iets anders, geweldadig van techno :P .

Achja, het wordt altijd afgeschoven of films, spellen etc... Als dat het geval zou iedereen een psychopaat zijn :scratch: .

sigh weer de schuld van spelletjes, wanneer gaan ze de ouders daar eens beschuldigen?

Het land van de onbegrensde mogelijkheden.

Waarschijnlijk heeft hij een gewelddadige shooter gespeeld of geluisterd naar Marylin Manson.
Of hij kon de druk van de prestatie maatschappij niet meer aan, maarja dat is een stuk lastiger te bekritiseren natuurlijk. Ik denk dat het dit keer weer eens de rockmuziek was. De volgende keer geven we weer een shooter de schuld.

Nu ik er toch over begin, kan iemand mij het nut van de prestatie maatschappij uitleggen? Weet iemand waarom we meer en meer moeten presteren, produceren en consumeren? Om de Chinezen voor te blijven?

Marylin Manson has put THE DEVIL inside this young mans head and MADE him do it!

misschien waren z´n ouders pas gescheiden.

Ik weet niet, maar ik heb ook eens met de gedachte gespeeld om vergiftigd brood in de parkvijver te gooien. Dit was nadat ik duck-hunt gespeeld had, verraderlijke shit.

sigh weer de schuld van spelletjes, wanneer gaan ze de ouders daar eens beschuldigen?

Spelletjes , wat een gelul

volgens mij is 90% veroorzaakt door onzekerheid. Problemen thuis, ze zien er niet al te jofel uit, worden voortdurend getreiterd op school, krijgen geen meid etc etc.

Allemaal frustraties, veroorzaakt door onze maatschappij

Spelletjes hebben volgens mij maar een kleine rol hierin, ze zorgen ervoor dat diegene het ook daadwerkelijk doet, maar de echte schuld ligt bij zijn (directe)omgeving niet die games, kom op man:rolleyes:

Ik weet niet, maar ik heb ook eens met de gedachte gespeeld om vergiftigd brood in de parkvijver te gooien. Dit was nadat ik duck-hunt gespeeld had, verraderlijke shit.

Spring je ook tegen zwevende blokken aan in de hoop dat er paddestoelen uit komen? :D

Die kinderen zijn echt niet vertiefd door een spel of muzieksoort alleen. De associatie met geweld is natuurlijk heel makkelijk te maken, maar doen ze dat niet alleen om te ontkennen dat hun maatschappij op sociaal vlak niet deugd? Die mensen die zo rondknallen en de mensen die er over oordelen in de US of ****ing A hebben geen kronkel in hun hoofd... eerder een klaverblad of een u-bocht :rolleyes:

Hahaha over 15 jaar is Amerika niks meer waard als ze zo doorgaan. Iedereen is bang voor alles en als je dan op elke hoek van de straat een geweer kan kopen zullen daar niet veel positieve dingen uit voort vloeien.

Spring je ook tegen zwevende blokken aan in de hoop dat er paddestoelen uit komen? :D

Die kinderen zijn echt niet vertiefd door een spel of muzieksoort alleen. De associatie met geweld is natuurlijk heel makkelijk te maken, maar doen ze dat niet alleen om te ontkennen dat hun maatschappij op sociaal vlak niet deugd? Die mensen die zo rondknallen en de mensen die er over oordelen in de US of ****ing A hebben geen kronkel in hun hoofd... eerder een klaverblad of een u-bocht :rolleyes:

:roflol:!

• Topic Starter Topic Starter

nee maar soms luisteren we wel naar repetitieve technomuziek en slikken we pillen ;)

nee maar soms luisteren we wel naar repetitieve technomuziek en slikken we pillen ;)

zoals de directeur van nintendo ( in 1985 ofzo) zei geloof ik..

"Computer games don't affect kids, if that was true we'd all eb listening to repetitive music and munching white pills all day"

Pac-Man anyone ?

Ach, hier schoot er toch ook een ventje een leraar door z'n kop of zijn we dat opeens vergeten?

Bij het overgrote gedeelte van die gevallen zie je toch wel dat ze een achtergrond hebben in de vorm van een slechte jeugd of zoiets. Niet dat het een excuus is maar dit samen met een beïnvloedbaar karakter, maakt dit hen vatbaar voor negatieve impulsen naar hun omgeving toe. Het kan vanalles zijn wat deze mensen 'triggert'. Videofilms, de krant, games, muziek, slechte vrienden, drugs...

Om nu specifiek de schuld op games, muziek of iets dergelijks te steken is dus nogal wat vergezocht. Deze personen omringen zich meestal met negatieve invloeden om niet meer ontgoocheld te moeten worden door hun omgeving. Ze vervreemden van de gangbare narmen en opvattingen en meestal wordt het daardoor een moeilijk ontwarbaar kluwen van problemen/destructivteit wat hen zover drijft. Eigen verantwoordelijkheid is er natuurlijk ook altijd nog maar meestal zijn deze personen ver voorbij datgene wat volgens de norm al dan niet ethisch verantwoord is.

Terug
Naar boven