Waarom een 4870 ?
De 5870 is 2 keer zo snel en heeft dx11 en kan crysis voluit draaien op 1920x1200 zonder AA
Nou, hij is net nieuw en de prijs is nogal hoog. Daarnaast lijkt het me zonde om zo'n goede kaart in zo'n pc te stoppen. Al gauw zal het geheugen of de cpu een bottleneck vormen.
Als hij over 2 maandjes nog niet weet wat ie wil, dan raad ik hem idd zéeee-ker de 5870 aan. Wat een kaart! en t knappe vind ik ook.. beter dan een 4870x2 gewoon he! en dan ook nog een kleiner wattage verbruik dan een 4870.. erg knap!
Ik speel overigens nu met een 4870 MATRIX edition ( niet meer te koop geloof ik, nog wel in 4850 ). Deze is best wel stil voor een stock cooler maar heb laatst bij een maat op zijn standaard 4870 twee coolers geplaatst.. WAT EEN VERSCHIL, je hoort ze gewoon NIET.
Als ik de gene zou zijn waar de pc van is, koop deze dingen:
- [Link niet meer beschikbaar]
en als je een stille pc wilt en een langer leven voor je kaartje omdat hij simpelweg beter gekoeld is dan ook:
- [Link niet meer beschikbaar]
Je moet voor de koeler wel een brede kast hebben. hij steekt namelijk best ver uit over de videokaart. Hij is enigzins te verstellen maar met maximaal tegen het moederbord aan zit je nog zon 2/2,5 cm er naast met t ding.
Ik heb hem zelf toen in de Coolermaster CM690 behuizing gedaan en dit past gewoon best oke, alleen moest de side fan eraf omdat ie te dik was..
Hoop dat dit wat helpt met de aanschaf!
P.S. Als je nou echt een boel wilt vervangen.. mag je me best PB'en, wil wel wat in elkaar flanse voor je en zonodig ook wel gratis assembleren. Tis me hobby