Fitness Seller

Nieuwe PC

Misschien toch even voor de geeks enkele vergelijkende artikels op Tom's hardware. Mijn conclusie is dat het in principe niet uitmaakt voor welk platform je gaat AMD, Core 2 Duo of de nieuwe Core i5/i7, het is de GPU die het werk doet. Let wel op, onder de 1680x1050 resolutie moet de CPU toch wel redelijk snel zijn om de GPU ('s) niet te bottlenecken.

http://www.tomshardware.com/reviews/core-i5-gaming,2403.html#xtor=RSS-182

http://www.tomshardware.com/reviews/core-i7-gaming,2061.html

helemaal waar, maar het is maar net of je liever die 2-300 euro in je zak houdt of uitgeeft voor een momenteel magere extra performance winst wat games betreft maar die winst is er wel en zal in de komende jaren met nieuwe cpus en applicaties alleen maar groter worden en dan zou je willen dat je die centjes niet had gespaard:)

voor number crunching is het eigenlijk makkelijk: i7>all.

Ook waar :)

Ik zou kijken naar quad sli met een geforce 9800x2 lijkt me wel vetjes :)
Verder is de cpu niet erge belangrijk in een gaming rig. Heb een goede gaming laptop met 2 sterke mobiele gpu's en een relatief zwakke cpu. Er zijn weinig spellen die niet op max resolutie en settings draaien.

Op dit moment zou ik sowieso geen Core i7 1366 nemen daar je op een later tijdstip niet kunt upgraden.

Het socket 1366 is een een doodlopend voetje.
Als je niet gaat overclocken en stock een heel snel bakkie wil is een AMD Phenom II ook een heel geschikte optie.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Tagan 900W voeding :
Tagan is een heel betrouwbaar en goed merk. Sowieso is een degelijke voeding belangrijk. Tagan kan je vergelijken met Antec. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Tagan ivm de mooiere afwerking.
Een 900W voeding zodat je flink speling hebt en later ook flink veel zooi kunt bijplaatsen.
Mocht je bijvoorbeeld naar 2 x high end graka's gaan in Crossfire.

Antec nine hundred:
Mooie kast, lekker ruim en een goede prijs

Samsung Spinpoint 1TB:
Lekkere ruime harddisk voor alle zooi.
Een Spinpoint omdat deze lekker stil is.

OZC Vertex Turbo SSD:
Sowieso een SSD voor je OS daar je anders je systeem enorm vastbind. En deze SSD omdat hij het meeste waar voor je geld geeft.

8GB Geil geheugen:
1066 maar wel met lage latencies voor snelle read / writes

AMD Phenom X4 955:
Één van de snellere processoren van het moment. Dan wel niet van Intel maar minstens even betrouwbaar en snel.

XFX Radeon 4890XXX:
een Radeon 4890 de snelste singel graka oplossing van het moment (de XXX edition) de GTX295 zijn 2 GTX 270's gecombineerd tot één kaart. Maar zuipt ook veel meer en geeft je ook zo nu en dan de problemen van SLI.
Echter ik zou eerder wachten op de Radeon 5870 die de 22ste uitkomt.

Gigabyte mobo GA-MA790FX:
Mooi moederbord met veel functionaliteiten.

---------- Toegevoegd om 16:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:26 ----------

helemaal waar, maar het is maar net of je liever die 2-300 euro in je zak houdt of uitgeeft voor een momenteel magere extra performance winst wat games betreft maar die winst is er wel en zal in de komende jaren met nieuwe cpus en applicaties alleen maar groter worden en dan zou je willen dat je die centjes niet had gespaard:)

voor number crunching is het eigenlijk makkelijk: i7>all.

Nee, voor de komende jaren loop je ook met je Core i7 tegen een muur.
Dan word weer je CPU de bottleneck. Daar de Core i7 met het 1366 een doodlopende weg is kun je nu voor de tragere Core i7 gaan met het 1156 gaan maar dan is de Phenom II weer sneller.

Overigens is de Core i7 niet altijd sneller.
Maargoed op dit moment bied de Phenom II meer upgrade mogelijkheden.
Daar de Bulldozer ook klaar staat om gelanceerd te worden eind dit jaar.
(* Hexacore oplossing met een efficientere en eigen versie van Hyperthreading. <Hyperthreading = een techniek om meerdere threads per berekening uit te voeren. Echter zoals deze nu bij Intel aanwezig is in de Pentium 4, Xeons en Core i7 en i5 is hij nogal inneficient. Zelfs vertragend.>)

Echter daar komt nog een puntje tegen de Core i7.
Je hebt de Core i7 op het 1366 platform die een Triple channel memory controller bied en dus meer geheugen bandbreedte. Echter dat platform loopt dood. En intel zal het ook laten afsterven. Zodra je wil gaan upgraden over 2 jaar kun je niet simpelweg een nieuw processortje halen en die op je bord prikken. Simpelweg die zijn er niet meer.

Je hebt ook een Core i7 op het 1156 platform. Dit is het platform waarop intel verder wil werken met de Core i5 en Core i7.
Deze heeft echter maar een dual channel memory controller onboard.
Dus in dat opzicht is het ook een stap terug t.o.v. het 1366 platform.

900 watt voeding is overkill, 620 watt is zeker genoeg corsair bv
4 GB ram geheugen is ook zeker genoeg 2 * 2 kan je later eventueel nog 2 * 2 bijsteken
16 gb ram zal je toch nooit nodig hebben

4 GB ram geheugen is ook zeker genoeg 2 * 2 kan je later eventueel nog 2 * 2 bijsteken

Afhankelijk van wat je wil.
Vista / Windows 7 zal zoveel gebruiken als je beschikbaar hebt.
Doordat Vista / Windows 7 kijkt welke programma's je veel gebruikt zal hij een hoop alvast gaan laden in het geheugen naar verloop van tijd.
Dus 8Gb is een aanrader. Daar je pc er idd sneller van word naar verloop van tijd.

Verder is 900W aan te raden stel hij zou een 5870 halen en later een tweede 5870.

Maar zelfs voor 2 x een 4890 is iig 800W aan te raden.

Mocht hij alsnog voor een Core i7 of Core i5 gaan. Die dingen zijn allesbehalve zuinig dus neem dan sowieso een zware voeding.

Wedden dat 16gb (ddr5 tegen dan misschien) ram binnen 10 jaar standaard is? :p

Dan word weer je CPU de bottleneck. Daar de Core i7 met het 1366 een doodlopende weg is kun je nu voor de tragere Core i7 gaan met het 1156 gaan maar dan is de Phenom II weer sneller.

(* Hexacore oplossing met een efficientere en eigen versie van Hyperthreading. <Hyperthreading = een techniek om meerdere threads per berekening uit te voeren. Echter zoals deze nu bij Intel aanwezig is in de Pentium 4, Xeons en Core i7 en i5 is hij nogal inneficient. Zelfs vertragend.>)

Je hebt de Core i7 op het 1366 platform die een Triple channel memory controller bied en dus meer geheugen bandbreedte. Echter dat platform loopt dood. En intel zal het ook laten afsterven. Zodra je wil gaan upgraden over 2 jaar kun je niet simpelweg een nieuw processortje halen en die op je bord prikken. Simpelweg die zijn er niet meer.

Je hebt ook een Core i7 op het 1156 platform. Dit is het platform waarop intel verder wil werken met de Core i5 en Core i7.

nee, de socket 1366 is bedoelt voor de high end stream en de 1156 voor mainstream.

ik weet niet hoe je erbij komt dat intel de 1366 al verklaart heeft te laten afsterven maar het feit dat de i9/gulftown of hoe deze ook zal gaan heten volgend jaar voor de 1366 verschijnt zegt allerminst dat intel zich gaat focussen op de 1156.

allemaal ongefundeerde speculatie.

Op dit moment zou ik sowieso geen Core i7 1366 nemen daar je op een later tijdstip niet kunt upgraden.
Omdat..?

Het socket 1366 is een een doodlopend voetje.
Kan je dat ook nog onderbouwen? De Gulftown processoren die in 2010 komen zijn ook S1366...

Als je niet gaat overclocken en stock een heel snel bakkie wil is een AMD Phenom II ook een heel geschikte optie.
Mja ga ik niet tegenspreken, maar met zo'n budget kan je beter gewoon 'n i7 nemen...

Tagan 900W voeding :
Tagan is een heel betrouwbaar en goed merk. Sowieso is een degelijke voeding belangrijk. Tagan kan je vergelijken met Antec. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Tagan ivm de mooiere afwerking.
Een 900W voeding zodat je flink speling hebt en later ook flink veel zooi kunt bijplaatsen.
Gooi er verdomme dan gelijk al een 2e videokaart in... :P

Antec nine hundred:
Mooie kast, lekker ruim en een goede prijs
Idd.

Samsung Spinpoint 1TB:
Lekkere ruime harddisk voor alle zooi.
Een Spinpoint omdat deze lekker stil is.
Idd

OZC Vertex Turbo SSD:
Sowieso een SSD voor je OS daar je anders je systeem enorm vastbind. En deze SSD omdat hij het meeste waar voor je geld geeft.
Is inderdaad 'n optie als meneer daar geld voor heeft, al zou ik liever 2 videokaarten erin stoppen.

8GB Geil geheugen:
1066 maar wel met lage latencies voor snelle read / writes
Is goed geheugen =]

AMD Phenom X4 955:
Één van de snellere processoren van het moment. Dan wel niet van Intel maar minstens even betrouwbaar en snel.
Een i7 920 is gewoon beter, een x4 955 is inderdaad een goeie processor, ook voor gamen, maar meneer heb genoeg geld voor een i7 en dan is het zonde om deze niet te nemen!

XFX Radeon 4890XXX:
een Radeon 4890 de snelste singel graka oplossing van het moment (de XXX edition) de GTX295 zijn 2 GTX 270's gecombineerd tot één kaart. Maar zuipt ook veel meer en geeft je ook zo nu en dan de problemen van SLI. Echter ik zou eerder wachten op de Radeon 5870 die de 22ste uitkomt.
Met welke games levert hij dan problemen met SLI?? Verder gewoon 'n GTX295 nemen, die pwnt de shit. :p

Gigabyte mobo GA-MA790FX:
Mooi moederbord met veel functionaliteiten.
Mja zijn genoeg mooie moederborden, deze waarschijnlijk ook. :P

---------- Toegevoegd om 16:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:26 ----------

1366 is geen doodlopende weg, de gulftowns komen daar tenslotte ook op uit..

HEEL vaak wel. :)
En intel is niet bezig met een hexacore die toevallig ook voor S1336 is genaamd Gulftown? ;) en de HT van intel werkt gewoon goed en zeker niet ineffecient! Vooral bij de i7 verricht de HT zeer goed werk, snap dan ook niet waarom je dit vertragend durft te noemen?

Je hebt de Core i7 op het 1366 platform die een Triple channel memory controller bied en dus meer geheugen bandbreedte. Echter dat platform loopt dood.
Nogmaals, 1366 loopt niet dood, en TC is de shit.
En intel zal het ook laten afsterven. Zodra je wil gaan upgraden over 2 jaar kun je niet simpelweg een nieuw processortje halen en die op je bord prikken. Simpelweg die zijn er niet meer.
Niet doodlopendddddddd

Dat hele 1366 platform gaat heul niet dood, dus waarom 1156 kiezen?

Laatst bewerkt:
Ik zou sowiezo geen 1366 nemen omdat behalve dat de eerste 1366 Gulftowns hierop komend.

Even heel realistisch genomen je waarschijnlijk niet (of je hebt geld teveel) binnen een jaar gaat upgraden.

Voor het 1156 voetje blijven voorlopig nog nieuwe rekenblokjes uitkomen.
Het 1366 voetje wordt wat eerder uitgefaseerd dan het 1156 voetje.

Voor het octo core rekenblokje zal weer een nieuw voetje geïntroduceerd worden.

Gelijk een antwoord op de Gulftown vraag.

Citaat:
Mja ga ik niet tegenspreken, maar met zo'n budget kan je beter gewoon 'n i7 nemen...

Je zal het marginaal of zelfs niet merken.
Met zo'n budget zou ik eerder voor een mooi beeldscherm gaan.
Het feit dat je tegen onwetende kennissen kan patsen dat je acht processoren hebt (zie hyperthreading) is leuk maar in feite heb je er geen ene moer aan.

Je spaart er geld mee uit, daar de i920 ongeveer gelijk is met de Phenom II X4 955 zie bijv ([Link niet meer beschikbaar])
Vooral met games kun je het geld veel beter investeren in een mooie monitor.

En het argument van overclocken. Hoeveel mensen doen dit?
De Phenom II X4 955 is een extreem snelle processor. Waar eigenlijk 99 van de 100 mensen heel erg blij mee zou zijn. Dus je zegt geef nog eens een klap extra geld uit voor 1 a 2% meer frames? Waar je niets van merkt?

Beneden de 40Fps is het zichtbaar voor het menselijk oog. Wil je dus extra geld uitgeven en besparen op je beeld kwaliteit om naar de 42fps te gaan?

Tagan 900W voeding :
Gooi er ******* dan gelijk al een 2e videokaart in...

Waarom gelijk extreem veel geld uitgeven terwijl je het beter even kan besparen en het in andere onderdelen kan stoppen?

Wacht een jaartje en je stopt er een 2e 5870 bij voor 150 euro.
En daarbij verwacht ik dat je op een single 5870 ook al je games al op ULTRA HIGH kan spelen.

Op een 4890 kan dat zelfs al. ;)

Citaat:
OZC Vertex Turbo SSD:
Is inderdaad 'n optie als meneer daar geld voor heeft, al zou ik liever 2 videokaarten erin stoppen.

Ik gok dat je nooit van je leven met een pc met een (snelle) SSD of SCSI config hebt gewerkt.

Ikzelf werk hier met een 2 x 36GB 15.000Rpm SCSI config in RAID 0 en het is een extreem verschil tegenover een 50Mbps IDE schijfje.

Ik zou liever op een pc werken met een SSD erin en een ATI 4850 dan een pc met een standaard SATA (7200 rpm versies hebben een identieke bandbreedte als IDE) harddisk pc met een ATI 4890.

Citaat:
AMD Phenom X4 955:
Een i7 920 is gewoon beter, een x4 955 is inderdaad een goeie processor, ook voor gamen, maar meneer heb genoeg geld voor een i7 en dan is het zonde om deze niet te nemen!

i920 is in 9 van de 10 gevallen vergelijkbaar met een X4 955.
Vooral in Real Life. Behalve in synthetische apps. Maarja die zijn niet bepaald representief.

Spaar het geld liever uit en gebruik het voor een mooi IPS monitortje.

En intel is niet bezig met een hexacore die toevallig ook voor S1336 is genaamd Gulftown? en de HT van intel werkt gewoon goed en zeker niet ineffecient! Vooral bij de i7 verricht de HT zeer goed werk, snap dan ook niet waarom je dit vertragend durft te noemen?
De HT oplossing van Intel is alleen versnellend in bepaalde situaties.

Helaas worden veel vergelijkingen genomen met Synthetische benchmarks. Waar Sisoft misschien wel de mooiste heeft die er bij HT vanuit gaat dat er een performance increase van 200% is. Wat uiteraard onzin is.

Het heeft wel degelijk voordelen, maar de nadelen wegen hier weer tegenop.
In Single Threaded apps. (helaas nog een hele hoop) vertraagd het gewoon.
Vooral het punt dat de CPU stopt om te berekenen of er nog ruimte over is in de pipeline om een nieuwe thread te laden is enorm tijdrovend.

En zelfs willen niet alle programma's hier even goed mee omgaan.

Hier komt nog verder bij dat ook de Core 7i en de Core 5i last hebben van de TLB bug.

IAW, wat wil je enkele procentjes meer tegen een hoop meer geld? Wat in de meeste gevallen geen prestatie winst opleverd?
Of gewoon een goede degelijke bak met een mooie videokaart en een heel erg mooi scherm?

Your call.

slalex zei:

bron?

Laatst bewerkt:
Ik zou sowiezo geen 1366 nemen omdat behalve dat de eerste 1366 Gulftowns hierop komend.

Even heel realistisch genomen je waarschijnlijk niet (of je hebt geld teveel) binnen een jaar gaat upgraden.

Ja maar voor alles kan je dan blijven wachten, ook op 'n processor met 16 cores... En voorzover ik weet wordt de 1366 niet uitgefaseerd hoor:P

Je zal het marginaal of zelfs niet merken.
Met zo'n budget zou ik eerder voor een mooi beeldscherm gaan.
Het feit dat je tegen onwetende kennissen kan patsen dat je acht processoren hebt (zie hyperthreading) is leuk maar in feite heb je er geen ene moer aan.
Nou je merkt het wel degelijk hoor, met gamen merk je het inderdaad minder maar met verscheidene apps merk je het wel.

Je spaart er geld mee uit, daar de i920 ongeveer gelijk is met de Phenom II X4 955 zie bijv ([Link niet meer beschikbaar])
Vooral met games kun je het geld veel beter investeren in een mooie monitor.
Ik vind dat een beetje een kort-door-de-bocht review, benchmarked alleen met games... Dat het met gamen geen groot verschil uitmaakt ga ik ook niet tegenspreken, maar met apps wel, maar inderdaad, had nog niet erover nagedacht dat je voor het prijsverschil een nette monitor kan kopen ;)

En het argument van overclocken. Hoeveel mensen doen dit?
Ik heb het niet specifiek over overclocken gehad.. :P

De Phenom II X4 955 is een extreem snelle processor. Waar eigenlijk 99 van de 100 mensen heel erg blij mee zou zijn. Dus je zegt geef nog eens een klap extra geld uit voor 1 a 2% meer frames? Waar je niets van merkt?
Ik begreep dat meneer naast gamen ook nog wat andere dingen wou, dus vandaar.

Beneden de 40Fps is het zichtbaar voor het menselijk oog. Wil je dus extra geld uitgeven en besparen op je beeld kwaliteit om naar de 42fps te gaan?
Kan net het verschil maken en misschien dat je er even niet over nagedacht hebt, maar die 40 FPS is het gemiddelde aantal frames in die seconde, als die in die seconde 2 pieken had waarvan één 20 fps en de ander 60 fps dan komt het gemiddelde nog wel op 40 fps maar je ervaart wel degelijk stotteringen.

Waarom gelijk extreem veel geld uitgeven terwijl je het beter even kan besparen en het in andere onderdelen kan stoppen?
Omdat i7 met gtx 295 de shit is. :cool:

Wacht een jaartje en je stopt er een 2e 5870 bij voor 150 euro.
En daarbij verwacht ik dat je op een single 5870 ook al je games al op ULTRA HIGH kan spelen.

Op een 4890 kan dat zelfs al. ;)
Zou het knap vinden als die 4890 alle games op ultra high kan spelen, crysis warhead speelt niet altijd even fijn met alles op ze hoogst hoor en ik heb er 'n GTX 295 inzitten en in m'n broers pc 2x gtx275XXX en daar speelt ie ook niet altijd even fijn met alles op z'n hoogst..

Ik gok dat je nooit van je leven met een pc met een (snelle) SSD of SCSI config hebt gewerkt.
Oh jawel hoor, maar nee, niet in dagelijks gebruik, heb er zelf geen.

Ikzelf werk hier met een 2 x 36GB 15.000Rpm SCSI config in RAID 0 en het is een extreem verschil tegenover een 50Mbps IDE schijfje.

Ik zou liever op een pc werken met een SSD erin en een ATI 4850 dan een pc met een standaard SATA (7200 rpm versies hebben een identieke bandbreedte als IDE) harddisk pc met een ATI 4890.
Ik denk dat ik met gamen met 'n 2e videokaart toch wel meer FPS haal dan jij met één videokaart, weliswaar met SSD, dus dan steek ik het liever in 'n 2e videokaart.

i920 is in 9 van de 10 gevallen vergelijkbaar met een X4 955.
Vooral in Real Life. Behalve in synthetische apps. Maarja die zijn niet bepaald representief.

Spaar het geld liever uit en gebruik het voor een mooi IPS monitortje.
Mja, voor het geld wat je bespaart kan je het idd beter daarvoor gebruiken.

De HT oplossing van Intel is alleen versnellend in bepaalde situaties.

Helaas worden veel vergelijkingen genomen met Synthetische benchmarks. Waar Sisoft misschien wel de mooiste heeft die er bij HT vanuit gaat dat er een performance increase van 200% is. Wat uiteraard onzin is.

Het heeft wel degelijk voordelen, maar de nadelen wegen hier weer tegenop.
In Single Threaded apps. (helaas nog een hele hoop) vertraagd het gewoon.
Vooral het punt dat de CPU stopt om te berekenen of er nog ruimte over is in de pipeline om een nieuwe thread te laden is enorm tijdrovend.
http://www.guru3d.com/article/intel-core-i7-920-and-965-review/10 Ik denk dat daar dan de meningen over verdeeld zijn ;).

En zelfs willen niet alle programma's hier even goed mee omgaan.

Hier komt nog verder bij dat ook de Core 7i en de Core 5i last hebben van de TLB bug.
De TLB bug van de i7's waren toch al opgelost in de laatste stepping(s)? Ik meen me trouwens te herinneren dat de AMD's hier ook last van hebben/hadden :P

IAW, wat wil je enkele procentjes meer tegen een hoop meer geld? Wat in de meeste gevallen geen prestatie winst opleverd?
Of gewoon een goede degelijke bak met een mooie videokaart en een heel erg mooi scherm?

Your call.
Mja, laat de TS maar beslissen. ;)

Al die discussies. De TS wil deftig gamen: conclusie cpu is ondergeschikt aan GPU.
Met een gemiddelde GPU kan hij binnen 10 jaar nog alle gewone apps gebruiken die hij nu gebruikt. Ik heb op mijn desktop een sterke core2duo @ 3ghz en vind hem meer dan adequaat voor de meeste mainstream programma. Meer nog dat was mijn 10 jaar oude pIII 800mhz tot voor kort ook nog, ook voor wat meer gespecialiseerde apps zoals lightwave gaat die pIII nog goed (wel heel traag renderen en weinig high poly meshes tegelijkertijd in beeld, maar als ik wat slim koos wat wanneer ik laat renderen doet die cpu nog zijn werk).

• Topic Starter Topic Starter
Ik denkd at het de nieuwe alienware m17x Laptop van dell word? Is het een goede keuze? het is een quad core processor en isdie echt zo snel? [Link niet meer beschikbaar]

@ Spuitelf11: Ik zou iig geen i7 nemen maar een i5. Deze cpu schalen nu beter dan de i7 op s1366.

@Nicolas. Als je een half tot een maand kan wachten komt amd met de nieuwe dx11 kaarten uit. Dit betreft de 5000 series.

---------- Toegevoegd om 10:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:30 ----------

Kijk ook even hier voor die nieuwe ATI/AMD kaarten. Vind je wel leuk denk ik :D
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1368223

Ik denk dat het dit word goede keuze ???

Proficiat! Uw systeem is klaar om op maat te worden gemaaktWe hebben enkele aanbevelingen voor u die hieronder in het groen zijn weergegeven
Leest u elk item nauwkeurig na en voer wijzigingen door, door op de 'bewerken' knop te klikkenOnderdelen
KEUZE UIT KLEUREN Sapphire Blue met witte LED-achtergrondverlichting bewerken
PROCESSOR Intel® Core™2 Duo Processor T9500 (2,60 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederland bewerken
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 /Nederlands - (bevat geen Microsoft® Word) bewerken
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 1 jaar Premium XPS-Hardware Support - Voorrang bij telefooon contact en onsite support bewerken
Aanbevolen
3 jaar XPS Premium hardwaresupport voor consumenten
Kies dezelfde garantie termijn als de periode dat u uw PC wilt gebruiken

Upgrade to 3 jaar Premium garantiesupport [meerprijs € 229,00 of € 9/maand-1]

LCD-SCHERM 17,0-inch UltraSharp™ WUXGA (1.920 x 1.200) TFT met TrueLife™ met geïnt. 2,0 MP webcam bewerken
GEHEUGEN 2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024] bewerken
Aanbevolen
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
De uitbreiding van het geheugen is een eenvoudige manier om prestaties te verbeteren

Upgrade to 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048] [meerprijs € 79,00 of € 3/maand-1]

HARDE SCHIJF 160 GB (7.200 rpm) harde schijf met Free Fall-sensor bewerken
GRAFISCHE KAART Single 256 MB NVIDIA® GeForce® Go 8700m GT grafische kaart bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) Vast 8x DVD+/-RW-station met dunne laadsleuf, inclusief software bewerken
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h) bewerken
Accessoires
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - (abonnement van 36 maanden) - Nederlands bewerken
DRAAGTASSEN Geen draagtas bewerken
Aanbevolen
Targus CityGear Messenger Bag XL
Innovation and protection together in one case

Upgrade to Targus City Gear 17in Nylon Messenger Carrycase - compatible with up to 17in Laptops only [meerprijs € 45,98 of € 2/maand-1]

BLUETOOTH Dell Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data Rate - EUR bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Dell™ Wireless 1505 Wireless-N-minikaart - Europa - Core 2 Duo Processors bewerken
MUIS Logitech VX Nano draadl. lasermuis vr laptops-Supersnel schuifwiel,mini plug+forget nano-ontvanger bewerken
Services & Software
ACCIDENTAL DAMAGE SUPPORT Geen Accidental Damage-support bewerken
BEVEILIG UW GEGEVENS DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar) bewerken
Ook meegeleverd bij uw systeem
VERZENDINGSDOCUMENTEN Nederlandstalige documentatie
TOETSENBORD Belgisch - Intern toetsenbord (AZERTY)
CABLES Europees - Extra 220 V wisselstroomadapter met stroomkabel
Gedis-pakketreferentie N09X7301
Bestelgegevens Inspiron-bestelling - België
Systeemmedia DVD met hulpbronnen voor XPS M1730 - diagnosemiddelen en drivers
Voeding 230 W wisselstroomadapter
Onderlegger Engels, Nederlands, Deens, Noors, Zweeds - Onderlegger voor XPS M1730
Standaardondersteuning 1 jaar Premium XPS-garantiesupport - Voorrang bij telefonisch contact en on-site support
Tv-tuners Dell™-reisafstandsbediening
Bestelling via internet bij Dell Bestelling via internet bij Dell

---------- Toegevoegd om 10:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:35 ----------

1986euro incl btw

@ Spuitelf11: Ik zou iig geen i7 nemen maar een i5. Deze cpu schalen nu beter dan de i7 op s1366.

@Nicolas. Als je een half tot een maand kan wachten komt amd met de nieuwe dx11 kaarten uit. Dit betreft de 5000 series.

---------- Toegevoegd om 10:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:30 ----------

Kijk ook even hier voor die nieuwe ATI/AMD kaarten. Vind je wel leuk denk ik :D
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1368223

voor ts: onthoud wel dat de i5 een heel ander socket is dan de 1366 van de originele i7.

de pc van 1960 met uitgebreid naar 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]

Terug
Naar boven