MuscleMeat

Nieuwe PC

de pc van 1960 met uitgebreid naar 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]

Heb sinds een klein half jaartje dezelfde laptop van dell een m1730 met sli 9800m gt (gelijkwaardig aan een desktop 9600 gt in sli) en 6gb ram. Heb hem voor een 1600€ gehad dmv coupons en omdat ik hem kocht via de site voor kleine tot middelgrote bedrijven.

Ik speel de meeste games aan full hd resolutie en max settings met een goeie 30fps gemiddeld. Met crysis en crysis warhead ga je vrede moeten nemen met zo nu en dan wat schokjes in full hd, of aan een hd ready resolutie wil je geen enkele schok zien.

Een goede gamelaptop zeker als je zijn prijs in acht neemt. Natuurlijk is een desktop aan dezelfde prijs veel sterker.

Let wel op als je wil gamen zonder hem aan de adapter aan te sluiten, moet je wel vrede nemen met 30% van zijn kunnen en kan je maar 1u30min hoogstens gamen. Dit is eerder een desktop replacement dan een echte laptop. Is heel leuk voor LANs. Hou regelmatig met mijn beste kameraad een minilan sinds ik hem heb, en af en toe met een groepje vrienden hou ik grote LANs.

Laatst bewerkt door een moderator:
de pc van 1960 met uitgebreid naar 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]

Je had een budget van 1600 euro en je hebt een laptop gekocht van 2000 euro die nog niet half zo krachtig is als één van de desktops die hier werden voorgesteld van +/- 1250 euro :eek:

Zonde...maar jouw keuze :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja een laptop is duur in verhouding maar wel superhandig, ik wil niks anders meer in de toekomst. Koop er een keyboard, muis, en extern scherm bij en je hebt ook nog eens een perfecte desktop. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Je had een budget van 1600 euro en je hebt een laptop gekocht van 2000 euro die nog niet half zo krachtig is als één van de desktops die hier werden voorgesteld van +/- 1250 euro :eek:

Zonde...maar jouw keuze :D

De paar frames die je meer hebt met de voorgestelde uber configuraties wegen mssn niet op tegen het voordeel van mobiliteit? Hij heeft nu een laptop met een grafische oplossing die net iets beter presteert dan een enkele desktop 9800, op voorwaarde dat de games met sli overweg kunnen. Kracht en mobiliteit, het is geen misse aankoop imo.

Neen, het is zeker geen slechte laptop, maar vind die dingen altijd duur in vergelijking met een desktop. Daarbij komt ook nog de minder efficiente koeling (dus meer slijtage) en meestal korte batterijduur en het is toch wel een hoge prijs die je betaald voor die mobiliteit.

Ik vind een laptop/netbook enkel rendabel wanneer je die enkel gebruikt voor office toepassingen en internet, dan kom je weg met een systeempje van zo'n 300-600euro.

Heb trouwens geluisterd naar jullie en ik heb 4Gb gestoken met Vista Ultimate 64-bit ipv 2Gb met Vista HP 32-bit :)

mocht iemand nog een goeie computer zoeken kan je om www.compusale.nl
een goede computer samenstellen heb ik ook gedaan en echt perfect een nieuwe i7 intel chip gx285 kaart erin noem maar op

Zal me niks verbazen als dit gewoon speculatie is.

"Slalex" komt sowieso nogal over als AMD fanboy.

Dank je voor de stempel.
Maargoed na een weekje druk werken ben ik weinig online geweest.

De bron was een Intel roadmap die ik tzt op de site van Intel gevonden heb.
Na een link @ SimHQ

Maar de site is vernieuwd (intel.com) en de Roadmap vind ik daar dus niet meer ?????????

Wat ik enkel zeg dat het verschil Intel AMD niet zo groot is als gepretendeerd word.

En het geld uitgeven en besparen op een SSD gewoon het stomste is wat je kunt doen.

Rest my case daar hier wel een hoop intel fanboys rondlopen :P

Dank je voor de stempel.
Maargoed na een weekje druk werken ben ik weinig online geweest.

De bron was een Intel roadmap die ik tzt op de site van Intel gevonden heb.
Na een link @ SimHQ

Maar de site is vernieuwd (intel.com) en de Roadmap vind ik daar dus niet meer ?????????

Wat ik enkel zeg dat het verschil Intel AMD niet zo groot is als gepretendeerd word.

En het geld uitgeven en besparen op een SSD gewoon het stomste is wat je kunt doen.

Rest my case daar hier wel een hoop intel fanboys rondlopen :P

fanboy hier, fanboy daar, dat is ook niet echt een lekkere volwassen en constructieve discussie.

Intel Core i7 920 Quad Core Processor
Foxconn Flamingblade GTI ATX Moederbord
6144MB DDR3 Geheugen
1000GB S-ATAII Harddisk
DVD*ReWriter Dual Layer
Nvidia Geforce GTS250 1024MB PCI-e Videokaart
Netwerk en 5.1 Geluid onboard
2x USB2.0 voor, 8x USB2.0 achter
Luxe ATX Miditower Behuizing (zwart/zilver)

Is dit systeem goed om te gamen? speel geen shooters, alleen footballmanager, empire total war, WOW

Heb heel het topic doorgelezen, but damn, ik ben echt een pc-leek en versta niets van jullie posts :D

Heb me 2 a 3 jaar geleden pc gekocht, zo eentje die al opgebouwd was en omschreven werd als de ultieme gamerspc, maar empire total war kan ik de veldslagen zelf niet spelen omdat het schokt

is pc met 2 gig ram, en processor of zoiets was 2,4

Wil er dus deze keer niet teveel geld tegen aan gooien, gewoon voor minder dan 1000 euro terug de huidige spelletjes kunnen vlot spelen

Scherm, klavier en muis heb ik al

Intel Core i7 920 Quad Core Processor
Foxconn Flamingblade GTI ATX Moederbord
6144MB DDR3 Geheugen
1000GB S-ATAII Harddisk
DVD*ReWriter Dual Layer
Nvidia Geforce GTS250 1024MB PCI-e Videokaart
Netwerk en 5.1 Geluid onboard
2x USB2.0 voor, 8x USB2.0 achter
Luxe ATX Miditower Behuizing (zwart/zilver)

Is dit systeem goed om te gamen? speel geen shooters, alleen footballmanager, empire total war, WOW

Heb heel het topic doorgelezen, but damn, ik ben echt een pc-leek en versta niets van jullie posts :D

Heb me 2 a 3 jaar geleden pc gekocht, zo eentje die al opgebouwd was en omschreven werd als de ultieme gamerspc, maar empire total war kan ik de veldslagen zelf niet spelen omdat het schokt

is pc met 2 gig ram, en processor of zoiets was 2,4

Wil er dus deze keer niet teveel geld tegen aan gooien, gewoon voor minder dan 1000 euro terug de huidige spelletjes kunnen vlot spelen

Scherm, klavier en muis heb ik al
steek er een zwaardere videokaart in, gtx 285 ofzo

dit is mijn huidige systeem

Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600@2.40GHZ
2,00 GB RAM
NVIDIA Geforce 8500 GT
harde schijf van 500 GIG

Is dit nog iets waard op de 2dehands markt?

En die pc's die jullie samenstellen op sites, komen die klaar voor gebruik aan? of moet je die zelf in elkaar zetten?

2000€ voor een laptop???

Deze kost 1500€ en heeft betere specs volgens mij

Dell Studio XPS 16
Intel® Core™2 Duo Processor T9600 (2,80 GHz, 6 MB, 1.066 MHz)
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands
Backcover in zwart leder: 16-inch RGB-led Full HD-beeldscherm (rand tot rand, 1080p, met TrueLife)
4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive
Intern Blu-ray Disc-rom-combinatiestation (Blu-ray/dvd/cd LEZEN, dvd/cd SCHRIJVEN) met laadsleuf, inclusief software
Bespaar€ 409 bij online bestelling.
Geldig t/m 7/10/2009
Gratis bezorging bij online bestelling
Geldig t/m 7/10/2009
3 JAAR GARANTIE BETAAL ER SLECHTS 2!
Geldig t/m 21/10/2009
Totaal € 1.500

[Link niet meer beschikbaar]

Edit: aah ok, met garantie en zo en 9 cell batterij.

In ieder geval vind ik Dell extreeeeeeem duur!!!:eek:

http://www.xxodd.nl/index.php?p=bestel&ID=425

Kan iemand mij daar eens de best mogelijke pc uit samenstellen? heb net effe het budget bekeken, zonder mijn huidige pc te verkopen, kan ik ongeveer 1000 € spenderen, scherm, blue ray speler en vista zijn niet nodig

Laatst bewerkt:
MSI Bundel P55-GD65 + i5 750 (Intel® P55) € 299,-

Antec Sonata III (3 x) € 119,-

Kingston hyperX 6 GB DDR3-1600 Tri-Kit (6144 MB) € 140,-

Grafische kaarten ATI Radeon HD4000 € 199,-

Harddisk WD20EADS (2.000 GB) € 169,-

Subtotaal: € 926,-

Dit is wel een goed gamesysteem

2,00 GB RAM
NVIDIA Geforce 8500 GT
harde schijf van 500 GIG

En die pc's die jullie samenstellen op sites, komen die klaar voor gebruik aan? of moet je die zelf in elkaar zetten?

300 euro krijg je daar misschien nog voor, welke case + voeding is het?

ben je van plan online te bestellen? kijk anders hier eens http://www.power4pc.be/
daar steken ze je pc gratis in elkaar.

Laatst bewerkt:
Als je echt een chille videokaart wil. zoek eff naar de ATI 5870.. is echt nét uit en de benchmarks zien er echt ZEEERRR goed uit.. wel prijzig kaartje.. maar zooooo veel meer bang for buck dan n nvidia kaart.

sowieso zou ik bij Azerty bestellen. 9 op de 10 keer t goedkoopst.. en erg groot assortiment.

nadeel.. meestal toch wel n weekje wachten voordat alles bij hun binnen is en je de pc thuis krijgt..

maar ach... die ene week kan je wel wachten toch!

http://www.xxodd.nl/index.php?p=bestel&ID=425

Kan iemand mij daar eens de best mogelijke pc uit samenstellen? heb net effe het budget bekeken, zonder mijn huidige pc te verkopen, kan ik ongeveer 1000 € spenderen, scherm, blue ray speler en vista zijn niet nodig

Zou persoonlijk niet voor merkPC's gaan die je zelf mag configureren, kijk anders maar is op Alienware... leuke, maar DUUURE stuff.

Ik kan je Tones.be aanraden, Alternate is ook ni slecht, vooral heel leuk om met de PC-builder te spelen http://www.alternate.be/html/builder/circle.html?treeName=Builder.
Zo heb ik virtueel men eerste PC'tjes samengesteld, maar let op als je je PC daar laat bouwen. De case wordt verzegeld en je mag zelf niets meer toevoegen/aanpassen zonder dat je je garantie verliest :eek:

Voor de rest reviews zat op het net, lezen maar zou ik zeggen ;)

2,00 GB RAM
NVIDIA Geforce 8500 GT
harde schijf van 500 GIG

Steek hier een nieuwe videokaart in en je hoeft geen compleet nieuwe pc te kopen. Deze pc is op alle vlakken behalve de videokaart nog héél goed.

---------- Toegevoegd om 10:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:10 ----------

2000€ voor een laptop???

Deze kost 1500€ en heeft betere specs volgens mij

[Link niet meer beschikbaar]

Edit: aah ok, met garantie en zo en 9 cell batterij.

In ieder geval vind ik Dell extreeeeeeem duur!!!:eek:

Mijn m1730 xps kostte een 100€ meer dan de xps 16 die je laat zien, maar is een stuk beter wat betreft games. Op een xps 16 speel je crysis niet op max @ 1080 en dx9.

Steek hier een nieuwe videokaart in en je hoeft geen compleet nieuwe pc te kopen. Deze pc is op alle vlakken behalve de videokaart nog héél goed.

---------- Toegevoegd om 10:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:10 ----------

Mijn m1730 xps kostte een 100€ meer dan de xps 16 die je laat zien, maar is een stuk beter wat betreft games. Op een xps 16 speel je crysis niet op max @ 1080 en dx9.

Inderdaad, dat systeem ( van bovenste ) is nog best prima. Ik zou wel 4gb geheugen aanraden i.c.m. vista of windows 7 64bit ( anders pakt hij maar max 3gb )..

Ik zou bijvoorbeeld een 4870 erin pleuren van asus.. en dan 4gb geheugen van ocz.. neem wel beetje snel geheugen.. merk je toch wel echt..

Inderdaad, dat systeem ( van bovenste ) is nog best prima. Ik zou wel 4gb geheugen aanraden i.c.m. vista of windows 7 64bit ( anders pakt hij maar max 3gb )..

Ik zou bijvoorbeeld een 4870 erin pleuren van asus.. en dan 4gb geheugen van ocz.. neem wel beetje snel geheugen.. merk je toch wel echt..

Ja, je hebt gelijk. Heb zijn hoeveelheid ram over het hoofd gezien. Waarschijnlijk nog ddr II. Kost toch niet zo veel meer, nee? Dan kan hij hem van de eerste keer vol pleuren met RAM, yeah baby!

Terug
Naar boven