MuscleMeat

Nitwit's log

Je kunt het altijd zo proberen toch.... werk het niet; stoppen...
Maar ben wel voorzichtig!!

Ik heb mijn voedingsschema al naar beneden gezet qua eiwitten en kcal. Anders blaas ik straks op.
Ik ben aan het overwegen alleen benen te trainen 1x per week en bi/tri's op de andere dag..en dan maar..geloof het of niet.. Aan de cardio.

Inderdaad maar eens wat langer dan 1 week..een maand ofzo. Bah. Doet al zeer als ik het neertyp.

Is toch niks mis mee met wat je hier schrijft. Gewoon doen wat je nog wel kan en met volle overtuiging.
niks doen is niks voor mensen zoals wij. :rolleyes: Ja ik weet er alles van. Rust nemen en dan langzaam de muren op je af zien komen.
Doen wat je kan doen. En niets forceren. ;)

Ik heb mijn voedingsschema al naar beneden gezet qua eiwitten en kcal. Anders blaas ik straks op.
Ik ben aan het overwegen alleen benen te trainen 1x per week en bi/tri's op de andere dag..en dan maar..geloof het of niet.. Aan de cardio.

Inderdaad maar eens wat langer dan 1 week..een maand ofzo. Bah. Doet al zeer als ik het neertyp.

Ik train ook pas weer 2 weken op 90% van mijn kunnen
Daarvoor 2 weken verplicht rust ivm pijnlijke traps en bovenrug
Niet leuk rust, maar soms is het nodig om het niet erger te maken.
Probeer te trainen wat je kan en wees niet bang dat je ineens moddervet wordt of dat je al je gewonnen spieren binnen een maand kwijt bent.
Als je 3 weken op vakantie gaat dan kom je toch ook niet terug zonder spieren
Daarnaast is straks trainen met een licht gewicht met meer reps misschien wel mogelijk... ook niet leuk maar kan ook erg effectief zijn voor spieropbouw.
Probeer met je geest uit de put te blijven;)

Knoop het volgende goed in je oren en vergeet het nooit meer: Enthousiasme brengt je maar zover, discipline een stuk verder maar echt succes komt pas als je leert omgaan met beperkingen. In deze sport is het zeldzaam als je niet tegen blessures aanloopt als je fanatiek bent. Ik heb na ongelukken met beide polsen zwaar ingetaped doorgetraind, met een ingescheurde schouder/borst weken alleen benen gedaan, met een kissing spine geen squats en dl's gedaan en mezelf verbannen naar de leg extension etc. Over het algemeen prijs ik mij nog gelukkig met de blessures die ik heb gehad. Niels zit nu met een geboren afwijking aan zijn heup, Jarno scheurde zijn bovenbeenspier af en werd weer NL's sterkste man. Internationaal zijn er wel gekkere dingen zoals Louie Simmons die zijn rug zo erg beschadigt had en de doktors vertelde dat hij nooit meer zou kunnen trainen maar nog WR's heeft neergezet. Zoek altijd naar manieren waarbij je toch plezier kunt halen uit je training. Stel voor de tijd andere doelen.

+10000

uploadfromtaptalk1338530732434.jpg

Wijze woorden....

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.027
Knoop het volgende goed in je oren en vergeet het nooit meer: Enthousiasme brengt je maar zover, discipline een stuk verder maar echt succes komt pas als je leert omgaan met beperkingen. In deze sport is het zeldzaam als je niet tegen blessures aanloopt als je fanatiek bent. Ik heb na ongelukken met beide polsen zwaar ingetaped doorgetraind, met een ingescheurde schouder/borst weken alleen benen gedaan, met een kissing spine geen squats en dl's gedaan en mezelf verbannen naar de leg extension etc. Over het algemeen prijs ik mij nog gelukkig met de blessures die ik heb gehad. Niels zit nu met een geboren afwijking aan zijn heup, Jarno scheurde zijn bovenbeenspier af en werd weer NL's sterkste man. Internationaal zijn er wel gekkere dingen zoals Louie Simmons die zijn rug zo erg beschadigt had en de doktors vertelde dat hij nooit meer zou kunnen trainen maar nog WR's heeft neergezet. Zoek altijd naar manieren waarbij je toch plezier kunt halen uit je training. Stel voor de tijd andere doelen.

Thanks Gijs..

Voor mij is het probleem dat HEEL mijn lichaam nu een probleem is. Rug belemmert rug + borst training (kan niet archen en met nek/trap mag ik niet rekken dus geen flyes)
SI belemmert beentraining als in: SQ en DL
Nek/bovenkant rug belemmert schouder training.

Tja.. :o Beetje kneuzig.

Blijft over: bi's en tri's + benen.

Dan gaan we dat maar doen. Maar of ik er gelukkig van word?

Ik ga wel, ik ga het ook echt wel doen. Maar het is WEER een opstopping in mijn training. Ik ben al bijna een jaar met blessures aan het trainen.

@ Gijs misschien geldt dat voor strongmansport of voor de intensiteit waarop jij traint. Maar krachtsport zoals Nitwit beoefend moet je normaal gesproken gewoon blessurevrij kunnen doen. Het is niet voor niets een van de veiligste sporten (kijkende naar de verhouding blessure's en trainingsuren). Maar dat neemt niet weg inderdaad dat je om je beperkingen heen moet trainen.D

Nitwit. Wat ik me afvraag is dat je dan af en toe niet te veel en te snel wilt? Ik lees hier regelmatig dat je een tijdje niet mag squatten, deadliften of iets dergelijks. En dan zie ik 1-2 weken later gewoon weer squats en deadlifts bijvoorbeeld.

Is het dan misschien niet verstandig eens een langere periode ervan af te zien? Meer richting de 3-6 maanden bijvoorbeeld.

• #2.030
Nitwit. Wat ik me afvraag is dat je dan af en toe niet te veel en te snel wilt? Ik lees hier regelmatig dat je een tijdje niet mag squatten, deadliften of iets dergelijks. En dan zie ik 1-2 weken later gewoon weer squats en deadlifts bijvoorbeeld.

Is het dan misschien niet verstandig eens een langere periode ervan af te zien? Meer richting de 3-6 maanden bijvoorbeeld.

Gewone sq en dl? nee hoor. Die zie je hier niet.

Bulg. Split sq wel, die kan ik ook gewoon. 1x een gewone dl in een crossfit wo, heb ik geen last van gehad en het ook daarbij gelaten. SLDL kan ik wel, mits weinig gewicht!

Maar 90+ DL hoef ik mij echt niet meer aan te wagen, gewone SQ al helemaal niet.

Gijs heeft zeker een punt in het bovenstaande! Als je alleen bi's, tri's en benen kunt trainen probeer dat dan leuk te maken. Tuurlijk is het frustreren om de rest niet te trainen, maar iets is beter dan niets natuurlijk!

En probeer voor de geblesseerde delen eventueel wat fysio achtige rek en strek oefeningen te doen, dat houdt het allemaal in conditie.

Verder zie je er top uit en moet je niet denken dat dat zomaar allemaal in 1 stort..

Zowel g- als DG spreken waarheden.

Waarom niet 2x p/w benen, net als ik?

Nitwit, helemaal niet raar hoor je dip. Maar maak er geen mega dip van, dat staat jou alleen maar in de weg.
Gewoon knallen met die biceps en triceps en benen. De rest kan je later bijhalen toch.

Nitwit, helemaal niet raar hoor je dip. Maar maak er geen mega dip van, dat staat jou alleen maar in de weg.
Gewoon knallen met die biceps en triceps en benen. De rest kan je later bijhalen toch.

vind ik ook! Je bent je mooie lichaam heus niet zomaar kwijt, zorg voor jezelf

• #2.035
Net terug van de training.

(voor zover..)

1 min. inlopen op de loopband, 8 min. hardlopen, 1 min uit. Was lekker.

Tri db kickback:
4x8x8kg

Bi db hammercurl:
4x8x8kg

Tri rope pushdown:
4x8x15kg

Bi cable curl:
4x8x17,5

Bulg. split sq:
3x15

Calf raises (standing)
3x25x60 kg

Hyper extensions:
3x15

Hip Bridges
3x15

Done.

dan vind ik dat je er nog best een aardige training hebt weten uit te gooien! Respect hoor nit! Ik weet dat het niet mee valt.. Fijn weekend though

• #2.037
dan vind ik dat je er nog best een aardige training hebt weten uit te gooien! Respect hoor nit! Ik weet dat het niet mee valt.. Fijn weekend though

Geeft geen voldaan gevoel maar a la. Ik weet dat ik het hiermee moet gaan doen.
Ik ga wat variaties zoeken voor mijzelf en dan maar weer op deze toer.

Hopen dat mijn nek/traps/schouder snel herstelt zodat ik wel weer schouders kan trainen.

Jij ook een fijn weekend!

Nette training!

Dat zit toch gewoon mega netjes in elkaar zo, die training!
Het niet voldane gevoel heb je wellicht omdat je baalt dat je even niet meer kunt. Gewoon alles effe klote, zelfs een training die goed in elkaar zit....

Ja dat denk ik ook Mireille :). Mee eens verder.

Terug
Naar boven