Je zegt dat je geen pushups mag doen dan zal ik het planken ook maar laten aangezien je toch in dezelfde positie zit als bij de pushups en je toch een bepaalde spanning op je rug hebt.
Voor de rest succes
Ik denk dat ik van hem begrepen heb dat bij Pushups de beweging die je maakt voornamelijk het probleem is, rib 4 en 6 zijn rotatie ribben? (ben geen arts)
Bij het planken voelde ik rib 6 echt stijf zitten maar ik had verder geen pijn, het was onaangenaam.
Dat heb ik eerder overigens nog nooit ervaren bij het planken, ik denk dat het ook door de napijn van de manipulatie kwam.
En dan helemaal geen core doen, zwakkere core = nog meer last van de rug. In dit geval zou ik het ongemak slikken en die core sterk houden. Kwestie van goed bepalen wanneer je moet stoppen in de prone bridge omdat je gaat doorhangen.
Verder is elk lichaam gemaakt voor fitness dat is een ontzettend domme opmerking van de manueel, zo dom dat ik zelf een ander had gezocht. Er is geen andere sport waarbij je juist kan kiezen welke bewegingen wel en welke niet te doen.
Core moet inderdaad sterker.
Het is een Orthomanueel arts. Hij staat erg goed aangeschreven en heeft ook wel menig pijn weg gehaald bij mij.
Hij zei niet dat ik helemaal moest stoppen met fitness, maar dat ik bepaalde bewegingen gewoon niet kan maken. Zo mag ik ook niet meer zwemmen, maar dat wist ik eigenlijk al wel, ivm knieeen, maar nu ook met de ribben.
Ik moet zelf vogelen wat wel en niet kan. Voor iemand die ALLES wil kunnen doen, en die drive ook heeft..is dit knap waardeloos.
Geen idee waarom, maar ik heb het idee dat mijn lichaam achteruit aan het gaan is, in plaats van vooruit.
Beetje waardeloos dit.