AndroidHealthClinic

Nitwit's log

Met vlagen gaat dat goed en met vlagen gaat dat minder..accepteren.

Geheel te begrijpen hoor. Ikzelf probeer me dan te storten op anderen zoals ik dat zou doen met training. Mja, het gaat idd met vlagen, hoort bij het spelletje..

Dank je.
Ik ben een half uur op de loopband in de weer geweest en daarna aan het planken geweest en verdere buikspier oef. Echter: bij het planken voelde ik gewoon mijn rib (achterkant) heel erg stijf zitten. Dus na 2x1 min. ook maar weer opgegeven.

Daarna op de crosstrainer gestaan voor 20 minuutjes.

Blugh.

Je zegt dat je geen pushups mag doen dan zal ik het planken ook maar laten aangezien je toch in dezelfde positie zit als bij de pushups en je toch een bepaalde spanning op je rug hebt.

Voor de rest succes ;)

Pff nog ineens pushups kunnen doen, dan ben je toch redelijk ver af :(

Sterkte meid

Je zegt dat je geen pushups mag doen dan zal ik het planken ook maar laten aangezien je toch in dezelfde positie zit als bij de pushups en je toch een bepaalde spanning op je rug hebt.

Voor de rest succes ;)

En dan helemaal geen core doen, zwakkere core = nog meer last van de rug. In dit geval zou ik het ongemak slikken en die core sterk houden. Kwestie van goed bepalen wanneer je moet stoppen in de prone bridge omdat je gaat doorhangen.

Verder is elk lichaam gemaakt voor fitness dat is een ontzettend domme opmerking van de manueel, zo dom dat ik zelf een ander had gezocht. Er is geen andere sport waarbij je juist kan kiezen welke bewegingen wel en welke niet te doen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.745

Voor de rest succes ;)

Ik denk dat ik van hem begrepen heb dat bij Pushups de beweging die je maakt voornamelijk het probleem is, rib 4 en 6 zijn rotatie ribben? (ben geen arts)
Bij het planken voelde ik rib 6 echt stijf zitten maar ik had verder geen pijn, het was onaangenaam.
Dat heb ik eerder overigens nog nooit ervaren bij het planken, ik denk dat het ook door de napijn van de manipulatie kwam.

En dan helemaal geen core doen, zwakkere core = nog meer last van de rug. In dit geval zou ik het ongemak slikken en die core sterk houden. Kwestie van goed bepalen wanneer je moet stoppen in de prone bridge omdat je gaat doorhangen.

Verder is elk lichaam gemaakt voor fitness dat is een ontzettend domme opmerking van de manueel, zo dom dat ik zelf een ander had gezocht. Er is geen andere sport waarbij je juist kan kiezen welke bewegingen wel en welke niet te doen.

Core moet inderdaad sterker.
Het is een Orthomanueel arts. Hij staat erg goed aangeschreven en heeft ook wel menig pijn weg gehaald bij mij.
Hij zei niet dat ik helemaal moest stoppen met fitness, maar dat ik bepaalde bewegingen gewoon niet kan maken. Zo mag ik ook niet meer zwemmen, maar dat wist ik eigenlijk al wel, ivm knieeen, maar nu ook met de ribben.

Ik moet zelf vogelen wat wel en niet kan. Voor iemand die ALLES wil kunnen doen, en die drive ook heeft..is dit knap waardeloos.

Geen idee waarom, maar ik heb het idee dat mijn lichaam achteruit aan het gaan is, in plaats van vooruit.

:(

Beetje waardeloos dit.

Ik las in logje van Miss H dat het niet echt goed met je gaat, heel veel beterschapjes ;)

Wat enorm klote dit. Had het nog niet eerder gelezen. Wat zal jij enorm balen zeg. :aai:

• #2.748
Ik lig er al een week of 2 tussen uit. Daarvoor ging het ook niet lekker.
Het lijk steeds gekker te worden :(
Daardoor heb ik besloten even van mijn eigenwijsheid af te stappen en te accepteren dat ik het nu gewoon niet kan.

Accepteren is trouwens een groot woord.

Ik merk het aan mijn lichaam, want ook mijn voeding is moeilijk in balans te houden. Onder andere door pure frustratie en woede. Ik maak uitschieters naar te weinig en te veel. Maar goed, aan mij om het weer op de rit te krijgen en daar ben ik mij nu ook op aan het concentreren.

De stap terug is al duidelijk te zien, zeker omdat het al langer speelt dan 2 weken.

Ben echt zwaar gefrustreerd.

moeilijk hé.
Maar wel verstandig. Je moet nog 70 jaar door met dit lichaam, Geef het even de tijd om goed te helen. Daarna heb je nog zat tijd om het te shapen zoals jij het wil.
Je herinnert je misschien nog dat ik pas op mijn 48 begon... en ook ik kom er wel ;)
Sterkte meid ;)

Sterkte, Nitwit!
En om met Dinky Toy te spreken, ik begon met 46.....dus je hebt nog tijd genoeg. (maar leuk is natuurlijk anders).

• #2.751
Ik was gewoon een heel eind in vorm. Dan is het extra frustrerend. (voor mij wel in ieder geval)

Wat dat betreft loop ik echt tegen mijzelf aan.

Ik kan gewoon helemaal niets meer. Ik werk er steeds omheen maar ik bleef last houden. Maakt niet uit wat ik doe of hoe ik het doe, de pijn blijft of wordt erger/verplaatst zich.

Tja..

Flink balen Nit!
Ik begrijp gelijk hoe frusty dit voor je is.. net nu je die fijne injectie hebt gehad en hopende dat het daarmee over zou zijn..zit je nu met het volgende geklooi..
Bah! virtuele hug voor jou;)

Ik was gewoon een heel eind in vorm. Dan is het extra frustrerend. (voor mij wel in ieder geval)

Wat dat betreft loop ik echt tegen mijzelf aan.

Ik kan gewoon helemaal niets meer. Ik werk er steeds omheen maar ik bleef last houden. Maakt niet uit wat ik doe of hoe ik het doe, de pijn blijft of wordt erger/verplaatst zich.

Tja..

Komt vast wel weer goed meid. Gun en geef jezelf die tijd om te herstellen en daarna zie je het wel weer. Probeer wat te vinden wat je toch nog wat voldoening geeft, koken en/of je kleine zodat je de frustratie hopelijk nog wat kwijt kunt.

Maar goed, dat weet je zelf natuurlijk ook wel.. Sterkte er mee..

Wat een trieste berichten Nitwit, ben er gewoon even stil van. Hopelijk kan je toch de motivatie vinden om op een andere manier te trainen. Zelf heb ik de afgelopen maanden ook geen zware oefeningen meer gedaan. Geen deadlift, geen squat, geen lungens en geen MP...kon de pijn( want ja ik train altijd tot of over over de pijngrens helaas) mentaal gewoon even niet meer aan. Ik heb gewoon easy met veel met machines getraind en eerlijk gezegd kan ik niet zeggen dat mijn spieren daar niet tevreden mee zijn.

• #2.755
Het vervelende is dat ik overal pijn heb op het moment. SI, knieeen door anders lopen, nek die stijf wordt en mijn boven rug..Tja..

Trainen is een drama.

Ik ben de pijn zo beu en het continu moeten zoeken naar een andere manier van trainen, ik moet het even neerleggen om mijn lichaam te ontzien.

Doorduwen heeft averechts gewerkt, dat blijkt wel.

Door de pijngrens heen gaat is iets wat ik altijd doe. Voelen dat je moeite heb met archen maar toch gaan benchen.
MP gaat niet, db overhead ook niet, rug kan niet, borst moeizaam..tja. Wat moet je dan nog?
Squats kon ik al niet meer, DL ook niet meer, lunges ook niet ivm instabiele knieeen. Zo worden de mogelijkheden wel heel klein.
Ik denk dat mijn lichaam de max even heeft bereikt, de pijn is even te veel.

Je kan dus ook niet gewoon rustig aan doen?

Alle weights half droppen en gewoon niet doen wat je niet kan?

Gewoon goed je rust pakken, je hebt maar 1 lichaam...

• #2.757
Het eerste probleem zit 'm in het feit dat ik niet rustig aan kan doen. Het tweede probleem is dat beweging an sich al voor meer pijn zorgt. Tja..

Als ik niet meer kan planken omdat mijn rib helemaal vast zit en pijn doet..dan is het toch wel heel gek aan het worden.

Wordt het niet eens tijd voor complete rust nitwit?? 1-2 maanden ofzo? :dunno:

Gewoon dus jammer genoeg je rust pakken. Nog meer je kleine pesten.. Afleiden die handel. Makkelijk voor ons om te zeggen, dat weten we allemaal.. Hopelijk kun je dat voor elkaar krijgen. :)

Raar verhaal Nitwit met al die pijntjes, sterkte iig kan het me echt niet voorstellen hoe klote het moet zijn om te stoppen met bb..

Terug
Naar boven