Fitness Seller

Nitwit's log

Nou Abfab gaat je niet lukken want zelfs IK was kansloos:(:(

• Like
Waarderingen: kix
Zie je maandagochtend Killy!

Pfff, oke :(

Hoelaat?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.588
Net terug van de gym. Even negatieve energie omgezet in een lekkere wo.

Ik kwam er vandaag achter dat de stand die ik gebruik voor BP en incl. geen 10 maar 12,5kg weegt :o Dat betekend dat mijn PR op BP geen 55kg maar 4x57,5kg is :cool:
Gelijk vormcheck op bp gehad. Ik ben er altijd onzeker over, blijkbaar onterecht, vorm is perfect?! :o:)Ik geloof niet zo in perfect, dus het zal wel goed zijn maar altijd ruimte voor verbetering.

Enfin, de training van vandaag:

BP
1x5x42,5
1x5x47,5
1x5x52,5
1x5x52,5
1x5x42,5

Incl.BP
1x5x32,5
1x5x40
1x5x42,5
2x5x40

Tri pushdown
1x8x17,5
2x8x20
1x8x22.5

Toch even een keer de kickback weer gepakt

Tri kickback
1x8x6
3x8x8

Shrugs (raar om erbij te doen, maar voelt lekker dus soit)
1x8x40
1x8x60 PR
2x8x50

Dat is nog eens een leuke verrassing! Lekkere training verder :D

lekkere gewichten! Maar wrm maar 2oef borst? En had je gewoon zin in shrugs dat je die vandaag deed?altijd leuke verassing als je bp zwaarder uit valt;)

• #1.591
lekkere gewichten! Maar wrm maar 2oef borst? En had je gewoon zin in shrugs dat je die vandaag deed?altijd leuke verassing als je bp zwaarder uit valt;)

Waarom 2 oef borst? Omdat ik het lekker vind :D
Incl. is meer bovenkant borst, als ik mij niet vergis. Ik kan het goed 'hebben' dus dan doe ik dat eigenlijk best graag.

Shrugs horen er eigenlijk niet, staan er ook raar zo in het schema.. Maar ik wil ze ook niet in 1 van de andere trainingsdagen erbij.
Het voelt zo lekker, dus ik wil ze ook niet laten schieten.. Ach ja. Dan maar een 'gekkigheidje' in mijn training.

Soms word ik ook wel eens een beetje simpel van het 'moeten' van dingen. "Omdat het zo hoort". Als het goed voelt en ik heb er geen last van, dan doe ik het maar :)

Ik ben sowieso nog aan het rommelen in mijn schema hoor. Momenteel ben ik even te moe en bezig met andere dingen om mij 100% te focussen op nieuwe technieken, trainingsstylen en mogelijkheden. Ik wil wel, maar ergens heb ik even de fut niet. Komt wel weer.

ik vroeg het omdat ik 2 oef borst beetje weinig vind.. Maar dat kan ook zijn omdat ik er gewoon graag meer doe; ). Incline is idd bovenkant borst. Decline zegt t al onderkant dus.. Shrugs vind ik ook heerlijk.. Ik doe ze altijd tijdens mijn rug en schouder training.. En dan van overgang laatste rug oef naar schouders.. Maar als dit voor je werkt.. Soit idd:)

borst en wat tri? Waarom niet een wat meer complete training met schouders, core etc

Wat een volume in je training zeg! Lekker hoor :). Ik snap wat je bedoelt met: het moet,omdat het hoort. Heb ik ook wel 's last van :o,maar des al niet te min als dit bij jou lekker voelt en het zo voor je werkt: so be it! Beter dat je je hier goed bij voelt dan dat je iets doet omdat het zogenaamd zo moet,maar dat totaal niet lekker voelt,toch? :D.
Al wat meer gehoord van het ziekenhuis (weet niet zeker of je nou al een afspraak had,sorry) over de rsi klachten?

Lekkere BP!

Je shrugs zijn even hoog als de mijne, moet ik me nu heel erg gaan schamen:rolleyes:?

• #1.596
borst en wat tri? Waarom niet een wat meer complete training met schouders, core etc

Ik ben mijn 5x5 toen los gaan laten. Ik wilde de basis van 5x5 (althans, wat ik wel kan) aan gaan houden.
Die heb ik uit elkaar gehaald in; borst, schouders en rug.(ma, woe,vrij)
En die ben ik gaan aanvullen met triceps, benen en biceps. (zelfde dagverdeling)

Ten eerste Omdat toen ik alleen 5x5 deed, ik ook geen aanvulling deed en daar groeide ik ook op. En anders ga je toch weer FB trainen, terwijl ik ze juist gesplit heb. Core werk neem ik mee met benentraining.

Ten tweede Ik heb chronisch tijdgebrek ivm kind en oppas, als ik de trainingen langer ga maken (waar ik sowieso geen voorstander van ben) dat haal ik gewoon niet.

---------- Post toegevoegd Tue 24 Apr 2012 om 07:55 ----------

ik vroeg het omdat ik 2 oef borst beetje weinig vind.. Maar dat kan ook zijn omdat ik er gewoon graag meer doe; ). Incline is idd bovenkant borst. Decline zegt t al onderkant dus.. Shrugs vind ik ook heerlijk.. Ik doe ze altijd tijdens mijn rug en schouder training.. En dan van overgang laatste rug oef naar schouders.. Maar als dit voor je werkt.. Soit idd:)

Mijn rug training (schouders is een losse dag) zit al behoorlijk vol. Althans voor mijn doen. Daar wilde ik ze niet bijzetten. Misschien kan ik de shrugs beter richting woensdag doen, bij de schouder training.

Ondanks dat ik maar 2 oefeningen borst doe (heb nooit anders gedaan overigens), gaan mijn gewichten hard genoeg omhoog en groei ik er ook op.

In het begin van 5x5 deed ik helemaal niets anders erbij.

Soms raak ik vreselijk in de war van alle verschillende visies.

De een vindt 5x5 compleet.
De ander vindt dat je borst en bi's moet doen ipv borst en tri's, weer een ander vindt dat het wel kan: borst en tri's.
Nog een ander vindt dat je een split schema moet maken, en weer een ander zegt: nee, FB!

Af en toe raak ik het overzicht daardoor kwijt en ga ik twijfelen of ik het nou wel of niet goed doe. :o
Het voelt goed zo, ookal is het wellicht niet het meest praktische of logische wat ik doe. Zoals ik al zei ben ik nog steeds aan het zoeken en neem ik alles in mijn overwegingen mee, dus de tips zijn wel welkom.
Ik moet alleen even leren filteren en daar bij te blijven. ;)

Laatst bewerkt:
Ten tweede Ik heb chronisch tijdgebrek ivm kind en oppas, als ik de trainingen langer ga maken (waar ik sowieso geen voorstander van ben) dat haal ik gewoon niet.

Er zijn zoveel trainingsdagboeken van mensen met schijnbaar oneindige tijd die zich het kunnen permitteren om altijd onverdeelde aandacht aan BB te geven. Als lezer vind ik deze log interessanter omdat zaken als werk, oppas, kinderen....ook gewoon moeten. Kiezen voor een bepaald soort schema is niet omdat we te lui zijn om vaker te trainen of niet inzien dat het niet helemaal optimaal is maar omdat het het enige is wat past als je het toaal plaatje bekijkt....:thumb: up voor dat je zo gemotiveerd bent, je doelen zo goed mogelijk bereikt naast een druk leven. (en eigenlijk is het ook best gezond om een gevarieerder leven te hebben dan BB alleen)

Mooie training Nitwit! En wat een shrugs! Doe je die met barbell?

Goed bezig brah!! Zeer nette shrugs :D

Mooie training hoor en grote getallen. Top!

Terug
Naar boven