Fitness Seller

Nog een paar kilootjes - platte buik?

xSydney

Cool Novice
Waardering
0
Heee Allemaal,

Na een laaaange afwezigheid (ziekenhuis, rugoperatie) is het mij weer gelukt om te beginnen met sporten.

Ik loop nu 5/7 dagen in de week hard, de ene keer wat langer dan normaal.
Verder doe ik buikspieroefeningen.
En ik druk mezelf op.

Ik moet goed trainen, want ik heb ergens in mei een toelatingstest voor het CIOS.

Het probleem is, is dat ik dit jaar op vakantie ga met een vriendin waarschijnlijk. En wij hebben elkaar beloofd om in bikinitopjes en shorts te gaan hardlopen elke morgen (op vakantie dan he) xD. Dus dat betekent dat ik mijn buik platter en gespierder wil.

Ik ben nu 1.70 M lang, en ik weeg 54 kilo.

Dit is mijn voedingsschema:

's morgens een of twee crackers. (52 calorieen per stuk).
's middags een boterham met boter en salami ofzo.
's avonds gewoon mee eten. bv 2-3 aardappelen, 2 opscheplepels groenten, en een stukje vlees. (maar ik vind vlees verschrikkelijk) xD

Toch val ik niet af, wat erg demotiverend is. Ik heb wel wat geduld, en ik denk ook wel dat het mogelijk is, om nog voor de vakantie een mooie buik te hebben, maar ik heb er toch nog wat meer hulp bij nodig.

Ik ken geen benamingen van alle fitness apparaten, of oefeningen, ook niet van koolhydraten en vetten enzo, dus ik zal 't erg op prijs stellen mij op die manier iets uit te leggen wat nou de beste manier is.

Liefsssss Sydney! =D

Het klinkt misschien vreemd maar ik denk dat je te WEINIG eet.
Als je heel weinig voeding binnen krijgt dan slaat je lichaam alle vetten op en verbrand liever spier. Ik denk dat dit nu bij jou ook gebeurt.
Dus beter eten en verdeel het over de dag.
Je lichaam moet je zien als een open haard, je moet er steeds een klein beetje hout op gooien om het te laten branden.
Dus elke keer een klein beetje voedsel om beter calorien te verbranden

1e maaltijd
havermout of brinta (dit zijn goede langzame koolhydraten zonder vet)
of Magere yogurt met wat musley (schrijf ik het goed?) kan ook.

dan daarna om de 2 a 3 uur wat eten
Bijvoorbeeld

maaltijd 2 - 2 boterhammen met kip of kalkoen (geen boter)
maaltijd 3 - banaan en broodje met tonijn uit blik (op waterbasis)
maaltijd 4 - 250 gr magere kwark + blikje ananas stukjes (let op 1 bak is 500 gram)
maaltijd 5 - avond eten (geen jus) met kipfilet of vis
maaltijd 6 - rest van de kwark met ananas

Je eet hierdoor veel eiwitten en weinig vet waardoor je spieren beter herstellen en groeien en je toch vet verbrand voor je sixpack.
Probeer dit maar eens een tijdje

succes

Ik ga mee met Grosje...

zelfs bij een Sonja bakker dieet eet een mens nog meer..

Ik moet mij ook bij bovenstaande boys aansluiten.... Als je zo weinig eet kan je ook niks verbranden.. Eet gewoon om de 2 uur wat kleins en wat betreft die "musley" grosje... Fail hehe :P Muesli geloof ik? Maar daar zitten verdomd veel verborgen suikertjes in dus let daar wel op..... Gewoon lekker droog en wat meer eten, komt helemaal goed! Je hebt nog een aardige poos tot de zomervakantie dus ik heb er vertrouwen in, zeker als ik je lichaamsgewicht vergelijk met je lengte, dan kan je geen buik hebben ;)

• Topic Starter Topic Starter
Okee, dan weet ik dat! Haha, ik ben meteen begonnen. xD

Maar ik dacht juist dat je minder binnen moet krijgen en dan meer verbranden!?

x

De regel is meer verbranden dan je binnen krijgt ...maar je krijgt nu zo weinig binnen dat je lichaam in 'oorlogstand' gaat..en dus alle beetjes op gaat slaan..

Ooohh, ok ik snap hem.

Ja vorig jaar deed ik het anders xD Helemaal niks eten haha. :p

Mja, maar het hardlopen, opdrukken, en sit ups wat ik doe is wel goed? =)
xx

Zoals al is gezegd zal je metabolisme(stofwisseling) flink achteruit gaan als je zo weinig gaat eten. Een soort survival mode die het lichaam na miljoenen jaren evolutie heeft ontwikkeld.

Ik zou me ook niet teveel druk maken om het afvallen. Het is belangrijker om je vetpercentage omlaag te halen dan je absolute lichaamsgewicht. Dit kan je bereiken door meer spiermassa aan te zetten. Spiermassa zal je metabolisme een flinke boost geven waardoor je meer vet zal verbranden (zelfs als je niet actief aan het sporten bent). Ook is de dichtheid van spieren veel groter dan vetmassa en zal je bij een zelfde gewicht er ook veel slanker uit gaan zien.

Een goede manier om spieren op te bouwen is door krachttraining.

Hmmm ok! Nja het volgende probleem: ik mag niet teveel krachttraining doen van de fisio. xD ivm mijn rug. Maar mag het wel rustig houden >< hmmm moeeeilijk

Wat is er mis met je rug?

Ik ben 4 maanden geleden geholpen aan mijn gezicht. Daarvoor hadden ze weefsel uit mijn rug nodig, dus ik heb een litteken van 30 cm op m rug, die niet geweldig heelt.
Daarnaast zitten heel veel spieren vast, afvalstoffen begreep ik?

Dat is niet best, maar je mag wel licht trainen?
Dus veel herhalingen tot ca 20 reps met een heel licht gewicht
En als cardio kan je vast wel fietsen in de sportschool

Plastische chirurgie? :p

Misschien is het een idee om op heel lage intensiteit beginnen met trainen? Wat lichte beweging (zonder dat er pijn optreedt) kan denk ik alleen maar goed.

Ja plastische chirurgie. Dat noemen ze zo xD Ik ben nog lang niet klaar!! haha
Nou het is zo dat er niet echt pijn is. Maar het bewegen gaat moeilijk, niet pijnlijk.

x

Desnoods belast je je rug niet en doe je bijv borst schouders benen armen (oftewel gewoon alles behalve rug) ? En hoe lang nog voordat je rug herstelt is?

Succes

Eehm, nou de wond is nog een beetje open. (moet je nagaan na 4 maanden! niet gesport in die maanden),
verder moeten de spieren goed loskomen,

Succes meid!
Hierboven is alles algezegd.

Het klinkt misschien vreemd maar ik denk dat je te WEINIG eet.
Als je heel weinig voeding binnen krijgt dan slaat je lichaam alle vetten op en verbrand liever spier. Ik denk dat dit nu bij jou ook gebeurt.
Dus beter eten en verdeel het over de dag.
Je lichaam moet je zien als een open haard, je moet er steeds een klein beetje hout op gooien om het te laten branden.
Dus elke keer een klein beetje voedsel om beter calorien te verbranden

1e maaltijd
havermout of brinta (dit zijn goede langzame koolhydraten zonder vet)
of Magere yogurt met wat musley (schrijf ik het goed?) kan ook.

dan daarna om de 2 a 3 uur wat eten
Bijvoorbeeld

maaltijd 2 - 2 boterhammen met kip of kalkoen (geen boter)
maaltijd 3 - banaan en broodje met tonijn uit blik (op waterbasis)
maaltijd 4 - 250 gr magere kwark + blikje ananas stukjes (let op 1 bak is 500 gram)
maaltijd 5 - avond eten (geen jus) met kipfilet of vis
maaltijd 6 - rest van de kwark met ananas

Je eet hierdoor veel eiwitten en weinig vet waardoor je spieren beter herstellen en groeien en je toch vet verbrand voor je sixpack.
Probeer dit maar eens een tijdje

succes

is juist..maar zou er ook nog wat gezonde vetten bijdoen voor optimale vetverbranding..olijfolie en wat walnoten..want zoals bij weinig eten,gaat je lichaam bij weinig vetten ook opslaan en spieren afbreken..alhoewel de tonijn is toch al iets,maar juist iets te weinig mss

omega 3 caps?

overgens ben ik toch wel nieuwsgierig.. 1.70m en 54kg waar kan er nou nog vet zitten :-s

:-) gewoon walnoten is goed..ben niet zo voor die caps als je het uit voeding kan krijgen..zitten nog goede dinge in noten..als je weinig vet hebt is het zeker goed

Terug
Naar boven