Fitness Seller

Nog een paar minuten!

Wat is er zo hilarisch aan iemand die in God gelooft? Waar geloof jij dan in? In helemaal niks of misschien alleen in jezelf?

Geloven is prima zolang je andere mensen maar niks opdringt of gek probeert te maken, zoals deze idiots hebben gedaan...

Daar gaat het helaas vaak mis. Mensen nemen bijvoorbeeld hun kinderen mee naar de kerk. Ten slot van rekening zijn naieve onwetende kuddes zijn het gemakkelijkste te beinvloeden.

Daar gaat het helaas vaak mis. Mensen nemen bijvoorbeeld hun kinderen mee naar de kerk. Ten slot van rekening zijn naieve onwetende kuddes zijn het gemakkelijkste te beinvloeden.

Dat is wel waar, kinderen hebben weinig inbreng in het wel of niet geloven. Ik heb het geloof ook meegekregen als kind, maar ik werd niks opgedrongen (gelukkig). Ik ben geen fanatiek gelovig persoon, ik geloof alleen wel in God/Jezus. En zonder zonde ben ik ook niet, daarvoor is het leven te mooi.;)

Je kan altijd je zondes nog biechten. Jij komt zo wel in de hemel GANGSTERKILLER.

mn collega legde de link met ijsland (vulkaan) xD

• Topic Starter Topic Starter
Wat is er zo hilarisch aan iemand die in God gelooft?
Ik denk dat hij bedoelt dat het een beetje vreemd is om enerzijds sterke kritiek te uiten op bijgeloof, waar dus geen enkel bewijs voor bestaat, en vervolgens in wezen eigenlijk net hetzelfde te doen.

Waar geloof jij dan in? In helemaal niks of misschien alleen in jezelf?
Dit is een vaak voorkomende denkfout van theïsten. Gewoon omdat een atheïst niet gelooft in een god, wil dat nog niet zeggen dat hij 'nergens' in gelooft, of alleen 'in zichzelf' gelooft. Atheïsme is geen nihilisme. Sterker nog, atheïsme is geen isme. Het is een reactie op een isme. Geloof in een god is slechts één aspect van het leven, je kan in miljoenen andere dingen geloven en daar belang aan hechten. Een atheïst gelooft in dingen waarvoor hij een goede basis heeft, en die in de realiteit een belangrijke betekenis hebben.

• Topic Starter Topic Starter
Het liefst heb ik het eeuwige leven op aarde, vind het wel leuk zo. Maar wanneer mijn tijd is gekomen, dan hoop ik idd in de hemel te komen... :)

Toch blijf ik het bizar vinden dat mensen zoals jij dit zo serieus kunnen nemen maar goed, iedereen in zijn waarde laten zeg ik dan maar. Geloof voor jezelf vind ik prima, maar het geloof heeft de mensheid wel verziekt en daarom ben altijd redelijk fel ten opzichte van geloof. Ik wil mensen ook niet dom noemen die geloven maar een redelijk denkend persoon zou echt wel moeten begrijpen dat dit alles niet 'gemaakt' is door een of andere god. En dan zeggen dat atheïsten onwetend zijn:roflol: Geloof is er alleen voor mensen die bang zijn voor de dood. Ik weet wel dat als ik dood ga ik gewoon wegrot en verga. Hierna is er niets meer. We komen en we gaan zoals ieder ander levend organisme op deze wereld overkomen is en mensen die denken dat er een persoon is geweest(Jezus) die weer tot leven is gekomen die snap ik echt niet(om het zo maar te zeggen dat ik mensen niet beledig). Kijk nu naar die miljoenen mensen die 21 mei afgewacht hebben en gewoon weer vrolijk verder leven nadat het 'einde der tijden' weer niet was aangebroken:rolleyes: Leef je leven! Je leeft maar een keer.

Another point of religious bullshit.
God maakt een hel, houdt ie van iedereen bij of ie zich wel of niet aan de tien regeltjes houdt, en zo niet dan ga je naar hel, met vuur, zwavel, brand en zuur. Hij laat de judgement day komen om iedereen dood te maken, hij is immers de schepper van alles dus dan kan ie het ook gewoon tegenhouden maar dat doet ie niet.

Maar god houdt wel van iedereen.
En hij heeft geld nodig.

100% zeker was hij die gekke prediker, en nu weer, maar over een andere datum. Hoe vaak moeten die figuren en hun volgelingen nog falen voor ze inzien dat hun hele geloof op bullshit gebaseerd is?

100% zeker was hij die gekke prediker, en nu weer, maar over een andere datum. Hoe vaak moeten die figuren en hun volgelingen nog falen voor ze inzien dat hun hele geloof op bullshit gebaseerd is?

wanneer zo'n "voorspelling" faalt, wordt hun geloof en samenhorigheidsgevoel dikwijls nog versterkt.
klein gevolg van het feit dat ze langs alle kanten bespot worden door de maatschappij en ze dan enkel nog elkaar en hun achterlijke geloof hebben. Stukken makkelijker dan toegeven hoe achterlijk je was, alleen achterblijven en nog steeds het slachtoffer zijn van spot.

Terug
Naar boven