XXL Nutrition

Nog wittere tanden!

boogie

Huge Freak
Waardering
6
Hoi.

Ben vandaag weer eens langs de tandarts geweest. Geen problemen, want mijn gebit is prima in orde. Toch ben ik niet helemaal tevreden. Want ondanks het feit dat ik goed poets (2 tot 3x per dag, zoals het hoort), blijven mn hoektanden toch een heel klein btje geel.

Nu vertelde de tandarts mij dat dit normaal is (een soort van doorschijnende onderlaag of iets dergelijks) en dat het er prima uitzag. Toch vraag ik me af hoe je dit wat zou kunnen perfectioneren.

Bleken etc. vind ik trouwens weer wat overdreven, en kan ik trouwens ook niet betalen. Suggesties etc.?
mvg,

Wouter

Tippex derop smeren! :D

Ik heb hetzelfde, tanden zijn gewoon wit alleen mijn onderste hoektanden zijn een beetje gelig, ik heb ook echt geen idee hoe ik dat weg krijg. En bleken kost echt een vermogen, dat doe ik wel een keer als ik het echt nodig vind. Goed poetsen lijkt me de enige remedie.

Je hebt ook van die 'doe het zelf' bleeksets die een stuk goedkoper zijn, maar of dat nu echt de oplossing is....

Zout.
Zout kan je tanden witter maken, veel buitenlandse mensen poetsen hun tanden ook met zout.
Als je uit de zee komt, zijn je tanden ook altijd mooi wit.

Omdat het schuurt? Ik heb weleens mn tanden gepoetst met een of ander wazig poedertje erbij ze werden wit maar het schuurde als de ziekte iedere hoornlaag van mn gebit af, wat me dus niet zo goed leek.

Volgens mij kan je er niks aan doen. Ik heb hetzelfde...bij alle tanden. Ik poets m'n tanden 2 keer per dag, drink geen wijn of koffie. Roken doe ik ook niet.

Vroeger vond ik het wel vervelend, nu niet meer.

gatvar!, poets je je tong ook? die zit vol met bacterieen
je hebt ook tandpasta's die witten..werkte bij mij wel redelijk goed

CQ_Demolisher zei:

Alles wat achter je glazuur zit bereik niet met poetsen.

gebruik je een electrische borstel? die doet wonderen :)

• Topic Starter Topic Starter
tnx voor de tips. Zal een wittende tandpasta eens gebruiken. En ook een electrische tandenborstel; heb er wel één, maar vind met een reguliere tandenborstel prettiger op de een of andere manier prettiger. Maar zal dat nu inpassen in mijn poetsschema ;)

CQ_Demolisher zei:
ja tong poets ik redelijk vaak, alleen ik ga dan wel kokhalzen :D
waar haal je zo'n schrapert?

DvO zei:
Zout.
Zout kan je tanden witter maken, veel buitenlandse mensen poetsen hun tanden ook met zout.
Als je uit de zee komt, zijn je tanden ook altijd mooi wit.
klinkt niet echt gezond imo.

opletten wat je eet en drinkt .. Bij mij is het verschillend met de tijd. ene keer zijn ze super wit.. Andere keer zijn ze donkerder.. Naar mijn idee is koffie en thee wel de oorzaak ...

boogie zei:
ja tong poets ik redelijk vaak, alleen ik ga dan wel kokhalzen :D
waar haal je zo'n schrapert?

Je hebt tegenwoordig van die tandenborstels met zo'n rasp erop. Te koop bij elke drogisterij. Natuurlijk heb je ze ook los, hier bijv.

Guido20 zei:
Tippex derop smeren! :D

Ik heb hetzelfde, tanden zijn gewoon wit alleen mijn onderste hoektanden zijn een beetje gelig, ik heb ook echt geen idee hoe ik dat weg krijg. En bleken kost echt een vermogen, dat doe ik wel een keer als ik het echt nodig vind. Goed poetsen lijkt me de enige remedie.

Je hebt ook van die 'doe het zelf' bleeksets die een stuk goedkoper zijn, maar of dat nu echt de oplossing is....

leuk............tipex:D

;)
die doe-het=zelf krengen helpen voor geen meter !!
:rolleyes: :eek:

Die thuis-bleekmiddelen zijn niet echt aan te raden, die zouden het glazuur beschadigen (en daarmee kans op gaatjes weer verhogen).

Om die reden mag je ook nooit binnen een half-uur tot een uur na de maaltijd je tanden poetsen. Je glazuur is dan nog gevoelig door de zuuraanvallen door het voedsel. Met poetsen kan je het zachte glazuur dan beschadigen.
Tandartsen (althans een informtaie-tijdschrift van tandartsen dat bij de tandarts lag) adviseren om dezelfde reden ook niet meer dan 4 a 5 x per dag te eten (en drinken! behalve water dan).

Een oud middeltje om je tanden te bleken is om dat met citroen te doen. Citroensap erop smeren en laten inwerken (minuutje) of een partje snijde dat dat als gebitje indoen (minuutje). Of het werkt, weet ik niet. Of het aan te raden is, weet ik ook niet.

Je kan natuurlijk ook je tanden bij de tandarts laten bleken. Dit kan door een chemisch bleekmiddel of door een heel dun laagje van je tanden af te laten slijpen.

Tip:
Flink bruinen onder de zonnebank, of snelbruiner. Als je een bruinere kop hebt, lijken je tanden vanzelf al een stuk witter.

Verder heb ik ook gehoord dat zout je tanden een stuk witter kunnen maken. Koop wat fijngemalen zeezout bij de Appie, je natte borstel erin doppen en poetsen maar..:D

LOL! ik heb m'n tanden wel es gepoetst met Jif:D werkt goed hoor:D
Ik had trouwens eerst altijd van die Aldi troep maar dat werkte niet.
En nu ik met Macleans poets zijn ze een stuk witter geworden:eek:.
Dus ja iets meer betalen maar het werkt wel stukken beter. Alleen
dat gelige in die hoekjes krijg ik ook niet weg:(

Terug
Naar boven