XXL Nutrition

Not Dun

Ik heb toestemming vd familie Hilr-Pun. Ik wil graag Floki voorstellen als nieuwe naam.

Maar ook een vraag, waarom ben je zo rechts-realistisch, geen zorgen ik ben het ook hoor. Altijd geweest, of ook zoals ondergetekende van links naar rechts "afgegleden", zoals sommigen van mijn vrienden mij nog steeds bestempelen?

Welke gebruik je het meest en waarom? Squat je daarnaast en hoe frequent?

Edit.
Ik neig momenteel naar iets als een seated calf raise/ ATX Squat/Calf Block en evt een roei apparaat. Ik (front) squat genoeg en ik ben niet helemaal zeker of op langere termijn een sissy sq voor mijn knie het juiste is.

Ik squat 1 a 2 x de week. Naargelang het mij uitkomt. Na 26j trainen doe ik gewoon wat ik leuk vind,en niet wat het optimaalste is. Was vroeger andersom.

Leg press gebruik ik minder enkel en alleen maar omdat die wat slecht geplaatst is door plaatsgebrek en ik meestal te lui ben om mn auto te verzetten om te kunnen leg pressen. Ik vond mn benen het beste toen ik ze beiden evenveel deed om eerlijk te zijn.

En heb deze ook gekocht omdat ik minder snel last van pijntjes krijg dan bij het squaten. Bij mij ligt de grens tss genoeg doen voor spiergroei en te veel doen en blessures oplopen heel dicht bij elkaar. Merk ik naarmate ik ouder wordt.
Heb vaak pijntjes en als ik niet kan squaten dan kan ik meestal wel nog leg pressen.

Maar ook een vraag, waarom ben je zo rechts-realistisch, geen zorgen ik ben het ook hoor. Altijd geweest, of ook zoals ondergetekende van links naar rechts "afgegleden", zoals sommigen van mijn vrienden mij nog steeds bestempelen?

Ik denk dat ik niet voor Derksen's beurt spreek als ik zeg dat:

Het "afgegleden zijn" zoals je dat zo mooi noemt, het proces van volwassen worden is, waarbij illusionair idealisme geleidelijk aan over gaat in objectiever realisme...

P.S.
Algemene opmerking.
Misschien kunnen we die achterlijke termen 'links' en 'rechts' eens weg laten, daarmee wordt het idiote politiek-maatschappelijk in 'hokjes' denken en plaatsen misschien voorkomen.

Zullen we het realistisch noemen dan? Ik ben niet tegen Trump, ik heb een vrij kritische houding naar de Europese gemeenschap, er zal iets moeten worden bedacht over het aantal asiel zoekers dat we kunnen handelen ieder jaar, en dat we nu allemaal van het gas af moeten vind ik ook idioot, al met al genoeg dingen om het over te hebben...

Zullen we het realistisch noemen dan? Ik ben niet tegen Trump, ik heb een vrij kritische houding naar de Europese gemeenschap, er zal iets moeten worden bedacht over het aantal asiel zoekers dat we kunnen handelen ieder jaar, en dat we nu allemaal van het gas af moeten vind ik ook idioot, al met al genoeg dingen om het over te hebben...

Realisme, ja prima.

Dat realisme vaak 'hard' overkomt, is ook wel te begrijpen.
De werkelijkheid en de harde feiten daarbij, zijn ook nogal confronterend en zeker niet altijd even leuk.

• Topic Starter Topic Starter
Dat is best een complexe vraag. Ik ben niet per se rechts, maar ben liberaler geworden in vergelijking met mijn adolescentie. Dat is als ik daarop terugkijk een proces geweest met een natuurlijk verloop. Idealen hebben in sommige opzichten plaatsgemaakt voor realiteit. Bestond de klassieke sociaal-democratie nog maar. Dat net als het ouderwetse liberalisme uitging van de natiestaat met een soeverein territorium en niet in zaken als maakbaarheid en globalisering geloofde. De PvdA was altijd voor een een bescheiden maar solide verzorgingsstaat voor eigen volk, na nieuw links (https://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuw_Links_(PvdA)) is de PvdA het spoor bijster geraakt met een doorgeschoten welvaartsstaat en de reactie daarop, het neoliberalisme.

Ik vind dat partijen aan de linkerflank de beginselen in de uitverkoop heeft gedaan. Met als gevolg dat wat tegenwoordig voor links doorgaat ik niet direct (h)erken als links. Wat ik links vond (of als zodanig interpreteerde) is het "nieuwe rechts" geworden. Wanneer ik met "traditioneel linkse waarden" (vrijheid van meningsuiting, secularisme, gelijke kansen en rechten voor mannen, vrouwen, minderheden, andersdenkenden, verschillende seksen enz.) instem kom ik terecht in het rechtse spectrum. Het bondgenootschap tussen links en de islam is verraad van alles waar links voor stond. Ik vind dat de traditionele achterban van de linkerflank in het politieke spectrum de prijs heeft moeten betalen van de zgn. maakbaarheid en de multiculturele samenleving. Schandelijk als je daarover nadenkt en alles wat daarbij hoort.

Ik zie daarentegen bij wat nu doorgaat voor links meer en meer cultuurrelativisme en die vreselijke "identity politics". Links heeft in zekere zin en in grote mate de achterban en idealen laten vallen. In plaats daarvan hangt m.i. een meer en meer vooringenomen en moraliserende houding tegenover andersdenkenden. Dit vind je ook terug aan de andere kant van het spectrum, echter minder hardnekkig (voorlopig).

Neem bijvoorbeeld de vrijheid om te zeggen wat je vindt c.q. wilt. Het SCP schrijft in het rapport Continu Onderzoek Burgerperspectieven het volgende:
De vrijheid om te zeggen wat men wil was in 1970 veel populairder bij links (85%) dan bij rechts (43%). Daarna wordt het verschil kleiner en begin 2009 onderscheiden links en rechts zich niet meer van elkaar.
kWumxayd_t.jpg
https://www.scp.nl/Publicaties/Alle_publicaties/Publicaties_2014/Burgerperspectieven_2014_4

avUfnlaE_t.jpg

Veelgehoorde kritiek dat de steun hiervoor met name komt doordat de PVV hiervoor pleit inzake het immigratie en integratie debat is dus niet helemaal waar. Kijkend naar bovenstaande grafiek is namelijk te zien dat deze ontwikkeling al was ingezet voordat PVV (of zelfs LPF) werden opgericht.

Ander voorbeeld is dat westerse "intellectuelen" islam critici de mond snoeren en daarmee fundamentalisten in de kaart spelen. Onderstaande quotes gaan vooralsnog over Engeland, maar deze bedrijfstak is niet echt transparant te noemen dus wie weet hoe het er in NL aan toegaat.
‘Rechtshandhaving is essentieel en daar schort het nu weleens aan,’ zegt Machteld Zee. ‘Als islamitische vrouwen aangifte durven te doen tegen hun gewelddadige of polygame echtgenoot, worden ze soms botweg weggestuurd. Gelijke rechten voor iedereen is volstrekt logisch in de westerse samenleving, maar het wordt kennelijk progressief gevonden om meer ruimte te bieden aan islamitisch recht.’
Ik vind dit een zorgwekkende en kwalijke ontwikkeling.
Intellectuelen die de islamisering niet zien en dus in de kaart spelen, noemt Zee ‘nuttige ongelovigen’. ‘Onlangs werd in Leiden een nieuw islam instituut geopend,’ vertelt ze. ‘Arabist Maurits Berger hield een lezing. Naast hem stond Tariq Ramadan, supporter van Yusuf al-Qaradawi, spiritueel leider van de Moslimbroederschap. Nota bene in míjn, in óns academiegebouw.’
https://www.ad.nl/nieuws/achter-islamisering-zit-een-plan~a88e1806/
Machteld Zee is juriste en politicologe, en promoveerde in 2015 aan de Universiteit Leiden op het onderzoek naar shariaraden in Engeland. Als een van zeer weinig buitenstaanders kreeg zij toegang tot zittingen van deze islamitische rechtbanken, die voor 95 procent echtscheidingen behandelen. Zee's pamflet Heilige Identiteiten is gebaseerd op dit onderzoek.

De sturende kracht van radicale moslims moet ter discussie worden gesteld. In het Westen is er geen andere groep die zo omzichtig wordt benaderd als de moslimgemeenschap. In het algemeen zo worden ontzien in debatten waarbij de islam niet of nauwelijks ter discussie mag worden gesteld, anders loop je het risico weggezet te worden als islamofoob. Er zou in alle openheid onderzocht moeten worden hoe men in het Westen de eigen cultuur (o.a. waarden/ normen) en vrijheden kan behouden- voor iedereen. Achter zo'n onderzoek staan zorgde tot nu toe voor het verwijt racistisch en xenofoob te zijn. Volkomen krankjorum en krampachtig.

Misschien kunnen we die achterlijke termen 'links' en 'rechts' eens weg laten, daarmee wordt het idiote politiek-maatschappelijk in 'hokjes' denken en plaatsen misschien voorkomen.
Er is ook geen vaste omschrijving voor het begrip links of rechts. Voornamelijk een "sociaal economische" en een "cultureel religieuze". Dit zie je ook terug bij de political compass die hier gebruik van maakt om voorkeuren te duiden (https://www.politicalcompass.org/analysis2). Wat mist is de "cultureel religieuze" as, deze is de laatste jaren bepalend gebleken voor de invulling van de links/ rechts begrippen.

Democratisch rechts is beter dan totalitair links en democratisch links beter dan totalitair rechts. Zo simpel ligt het.
- Eddy Terstall

Ken het ! Dat is best een complexe vraag. Ik ben niet per se rechts, maar ben liberaler geworden in vergelijking met mijn adolescentie aldus derksen .

Na 26j trainen doe ik gewoon wat ik leuk vind,en niet wat het optimaalste is. Was vroeger andersom.
Dat is ook een niet te onderschatten factor om het lang vol te houden, doen wat je leuk vindt.
Leg press gebruik ik minder enkel en alleen maar omdat die wat slecht geplaatst is door plaatsgebrek en ik meestal te lui ben om mn auto te verzetten om te kunnen leg pressen. Ik vond mn benen het beste toen ik ze beiden evenveel deed om eerlijk te zijn.

En heb deze ook gekocht omdat ik minder snel last van pijntjes krijg dan bij het squaten. Bij mij ligt de grens tss genoeg doen voor spiergroei en te veel doen en blessures oplopen heel dicht bij elkaar. Merk ik naarmate ik ouder wordt.
Heb vaak pijntjes en als ik niet kan squaten dan kan ik meestal wel nog leg pressen.
Welke leg press heb je precies en hoe zit het met onderhoud?

Goed verhaal Derksen, knap verwoord ook. Luister je wel eens naar Tpodcast?

mis je Xyzizo heel erg en hoe ga je om met het feit dat hij niet langer op het forum aanwezig is?
Jazeker. Ik heb veel steun gevonden bij 0900-rentafriend. Maar de leegte blijft natuurlijk, is nogal een gat dat is achtergebleven. Ook spookt er soms door mijn hoofd; hadden we hem zo makkelijk moeten laten gaan. Wat als hij nou een tweede of inmiddels wellicht een derde H.L is tegengekomen? Vragen, zoveel vragen.

Jazeker. Ik heb veel steun gevonden bij 0900-rentafriend. Maar de leegte blijft natuurlijk, is nogal een gat dat is achtergebleven. Ook spookt er soms door mijn hoofd; hadden we hem zo makkelijk moeten laten gaan. Wat als hij nou een tweede of inmiddels wellicht een derde H.L is tegengekomen? Vragen, zoveel vragen.
maak je geen zorgen , naar verluid maakt hij nu de sesamstraat forums onveilig

Aangezien ik regelmatig contact met hem heb weet ik dat hij jou ook mist.
True story.

weet je de knul kon wel een geintje hebben , dat mis ik wel

Terug
Naar boven