Fitness Seller

Not Dun

Bezoekers in dit topic

Je was gewoon dik, net als ik. Not dun dus, geef nou gewoon toe!
Stroopwafels, dikwijls pakje per avond. Broodjes doner, pizza's, bakken ijs. Heeeeerlijk. Dat anderen de opmerking maken "wat is je hoofd klein in vergelijking met de rest" :roflol:
 
Stroopwafels, dikwijls pakje per avond. Broodjes doner, pizza's, bakken ijs. Heeeeerlijk. Dat anderen de opmerking maken "wat is je hoofd klein in vergelijking met de rest" :roflol:

Zeer herkenbaar :D:D:D
 
Als je 1 lid kon unbannen, wie zou het dan zijn?
 
Ervanuit gaande dat dat lid dan terug actief wordt uiteraard.
 
Hoe oud ben je ongeveer? Wat voor werk doe je?
 
Toen was ik wel een stukje groter. Poten van 80 en shirts moesten eigenlijk op maat. Ik paste niet goed op een vliegtuigstoel. Heel irritant dat soort dingen. Wat dat betreft ben ik blij met een slag kleiner, en fitter. Ik had het wel mooi gevonden als ik een 300kg deadlift had weten te behalen, en een 200kg cgbp. Dat is helaas niet gelukt (285/ 188). Wel heel gebleven, geen blessures gehad en zoals vaker is de weg er naartoe uiteindelijk waardevoller. Zeker dan het najagen van x aantal KG.

Omg, waar komen jullie (die Harpep ook) vandaan?
 
Laatst bewerkt:
Heb je leessuggesties voor leuke literatuur over het opstellen van schema's voor intermediates en advanced lifters? Of ander waardevol advies voor lifters in die categorie?
 
In een relatie begrijp ik? Kinderen?
 
Heb je leessuggesties voor leuke literatuur over het opstellen van schema's voor intermediates en advanced lifters?
Nou is het zo dat veel lui die een "schema" aan de man willen brengen dit vaak gepaard laten gaan met een (e-)book dus in die zin zijn er best wat opties. Denk aan een 5/3/1 - Jim Wendler, RTS - Mike Tuchscherer, Madcow, Bill Starr, Pavel Tsatsouline, WSB, Smolov, Dinosaur Training - Brooks Kubik en talloze varianten CnP - Issuance of Insanity/ The Art and Science of Lifting/ Juggernaut enz. Kortom, veel populaire programma's hebben ook een (e-)book in omloop.

Over periodisatie is het wat selectiever en daarmee overzichtelijker qua geschreven boeken die mijns inziens de moeite waard zijn om een blik in te werpen.
  • Zatsiorsky & Kreamer - Science and Practice of Strength Training
  • Verkhoshanky & Siff - Supertraining
  • Verkhoshanky - Programming and Organization of Training
  • Fred Hatfield - What would Harpep do?
  • Bompa - Periodization Training for Sports
  • Bompa & Haff - Periodization: Theory and Methodology of Training
  • Fleck & Kraemer - Periodization Breakthrough
  • Fleck & Kraemer - Designing Resistance Training Programs
  • Poliquin - Periodization and Strength
  • Bartholomew - Conscious Coaching
Of ander waardevol advies voor lifters in die categorie?
Mijn persoonlijke kijk op dit spelletje en op nummer 1 staat dat je het zo simpel mogelijk moet houden voor jezelf, en gemotiveerd blijven. Met voldoende motivatie voorkom je ook andere problemen. Op nummer 2 staat technische uitvoering en je beperkingen kennen (dus niet standaard tot en voorbij failure/ no pain no gain en die onzin), daarmee beperk je eventuele risico's met betrekking tot blessures. Ik bedoel hiermee overigens niet dat je niet van het "momentum" gebruik zou mogen maken. Ik denk juist dat dit bij kan dragen aan een goede training, mits je voldoende ervaring hebt om te weten wanneer iets een toevoeging en wanneer iets compleet onzinnig is of het doel voorbij streeft en het risico op blessures toeneemt. De eerste jaren van trainen kunnen veel trainees wegkomen met ontzettend lomp liften maar ik heb er genoeg zien "sneuvelen". Op dbb zijn er ook oudgedienden met logjes en zie ik regelmatig (terugkomende) blessures. Op nummer 3 staat zoveel mogelijk oefeningen doen die ervoor zorgen dat het hele lichaam min of meer samen moet werken en oefeningen kiezen die de kans op disbalans zoveel mogelijk beperken en/of voorkomen. 4. Onderschat de kracht van volume niet en deins niet terug om een extra oefening te doen als je daar zin in hebt en je energie dit op die dag toelaat. Kijk niet naar je "schema" en denk ohjee nee dit of dat mag niet want dat staat niet in het "schema". Zie het meer als een richtlijn, de ene training kan je wellicht meer en de ander weleens minder. Dat hoort erbij en luister naar je lijf en de waan van de dag. Zo zijn er nog wel een aantal maar deze vormen voor mij de belangrijkste richtlijnen qua basis.
In een relatie begrijp ik? Kinderen?
Ik hoef geen kinderen te krijgen. Zeg nooit nooit.
Izzy, snor was een soort van online begeleider van hem :p.
;)
Echt succesvol was hij er dan wel niet in
Noem het maar geen succes. Hij is toch weg?
Haha J/K.
 
Nou is het zo dat veel lui die een "schema" aan de man willen brengen dit vaak gepaard laten gaan met een (e-)book dus in die zin zijn er best wat opties. Denk aan een 5/3/1 - Jim Wendler, RTS - Mike Tuchscherer, Madcow, Bill Starr, Pavel Tsatsouline, WSB, Smolov, Dinosaur Training - Brooks Kubik en talloze varianten CnP - Issuance of Insanity/ The Art and Science of Lifting/ Juggernaut enz. Kortom, veel populaire programma's hebben ook een (e-)book in omloop.

Over periodisatie is het wat selectiever en daarmee overzichtelijker qua geschreven boeken die mijns inziens de moeite waard zijn om een blik in te werpen.
  • Zatsiorsky & Kreamer - Science and Practice of Strength Training
  • Verkhoshanky & Siff - Supertraining
  • Verkhoshanky - Programming and Organization of Training
  • Bompa - Periodization Training for Sports
  • Bompa & Haff - Periodization: Theory and Methodology of Training
  • Fleck & Kraemer - Periodization Breakthrough
  • Fleck & Kraemer - Designing Resistance Training Programs
  • Poliquin - Periodization and Strength
  • Bartholomew - Conscious Coaching
Mijn persoonlijke kijk op dit spelletje en op nummer 1 staat dat je het zo simpel mogelijk moet houden voor jezelf, en gemotiveerd blijven. Met voldoende motivatie voorkom je ook andere problemen. Op nummer 2 staat technische uitvoering en je beperkingen kennen (dus niet standaard tot en voorbij failure/ no pain no gain en die onzin), daarmee beperk je eventuele risico's met betrekking tot blessures. Ik bedoel hiermee overigens niet dat je niet van het "momentum" gebruik zou mogen maken. Ik denk juist dat dit bij kan dragen aan een goede training, mits je voldoende ervaring hebt om te weten wanneer iets een toevoeging en wanneer iets compleet onzinnig is of het doel voorbij streeft en het risico op blessures toeneemt. De eerste jaren van trainen kunnen veel trainees wegkomen met ontzettend lomp liften maar ik heb er genoeg zien "sneuvelen". Op dbb zijn er ook oudgedienden met logjes en zie ik regelmatig (terugkomende) blessures. Op nummer 3 staat zoveel mogelijk oefeningen doen die ervoor zorgen dat het hele lichaam min of meer samen moet werken en oefeningen kiezen die de kans op disbalans zoveel mogelijk beperken en/of voorkomen. 4. Onderschat de kracht van volume niet en deins niet terug om een extra oefening te doen als je daar zin in hebt en je energie dit op die dag toelaat. Kijk niet naar je "schema" en denk ohjee nee dit of dat mag niet want dat staat niet in het "schema". Zie het meer als een richtlijn, de ene training kan je wellicht meer en de ander weleens minder. Dat hoort erbij en luister naar je lijf en de waan van de dag. Zo zijn er nog wel een aantal maar deze vormen voor mij de belangrijkste richtlijnen qua basis.

Ik hoef geen kinderen te krijgen. Zeg nooit nooit.
;)
Noem het maar geen succes. Hij is toch weg?
Haha J/K.

Goeie adviezen. (Waarschijnlijk vind ik dat omdat ze grotendeels overeenkomen met mijn eigen inzichten, maar toch.)
 
Laatst bewerkt:
Goeie adviezen. (Waarschijnlijk vind ik dat omdat ze grotendeels overeenkomen met mijn eigen inzichten, maar toch).
Dank je. Een andere die ik eraan zou willen toevoegen is kijk verder dan alleen krachtsport. Doe ook eens zwemmen, fietsen, ga een wandeling doen of ga van mij part vissen. Jaar in jaar uit de focus op 1 spelletje, dan is het erg fijn als je je lichaam eens iets anders laat doen. Mentaal idem. Je zou het ook GPP kunnen noemen, General Physical Preparedness.
 
Wat was jouw grootste blunder (irl & op het forum)
 
Wat was jouw grootste blunder (irl & op het forum)
Op het forum, daar mogen anderen over oordelen- ik mis dat inzicht. :D
Buiten het forum; tijdens de adolescentie verslavingsgevoelig.
 
Verslavingsgevoelig en toch natty.
Ik ben dan ook blij dat ik op dat gebied het meeste heb geprobeerd voor mijn 21e. Daarna kwam de zelfreflectie en het zelfinzicht. Ongetwijfeld speelt mee dat ik, mijzelf kennende, het niet bij een simpel test kuurtje zou kunnen houden. Ik zou mijzelf daarin kunnen verliezen, misschien ook niet maar ik heb de behoefte niet om mijzelf daarin te gaan testen. Daarnaast ben ik diabetespatiënt en dat zou niet gunstig uitpakken.
 
Back
Naar boven