MuscleMeat

Not Dun

Bezoekers in dit topic

Over de relatie tussen verslaving(sgevoeligheid) en dopinggebruik.
 
Hobby. Al het moois dat je in het auto topic voorbij ziet komen is van familie of vrienden daarvan.

Dat is nog leuker dan wanneer het je eigen speelgoed is.
 
Over periodisatie is het wat selectiever en daarmee overzichtelijker qua geschreven boeken die mijns inziens de moeite waard zijn om een blik in te werpen.
  • Zatsiorsky & Kreamer - Science and Practice of Strength Training
  • Verkhoshanky & Siff - Supertraining
  • Verkhoshanky - Programming and Organization of Training
  • Fred Hatfield - What would Harpep do?
  • Bompa - Periodization Training for Sports
  • Bompa & Haff - Periodization: Theory and Methodology of Training
  • Fleck & Kraemer - Periodization Breakthrough
  • Fleck & Kraemer - Designing Resistance Training Programs
  • Poliquin - Periodization and Strength
  • Bartholomew - Conscious Coaching
En niemand die het leek te zien. :cool:
 
  • Zatsiorsky & Kreamer - Science and Practice of Strength Training
  • Verkhoshanky & Siff - Supertraining
  • Verkhoshanky - Programming and Organization of Training
  • Fred Hatfield - What would Harpep do?
  • Bompa - Periodization Training for Sports
  • Bompa & Haff - Periodization: Theory and Methodology of Training
  • Fleck & Kraemer - Periodization Breakthrough
  • Fleck & Kraemer - Designing Resistance Training Programs
  • Poliquin - Periodization and Strength
  • Bartholomew - Conscious Coaching
;)
Noem het maar geen succes. Hij is toch weg?
Haha J/K.
dit?
 
nooit gedacht ik laat de derksen vemomming vallen en ik kom als mezelf ?
 
nooit gedacht ik laat de derksen vemomming vallen en ik kom als mezelf ?
Zoals Azerate? :roflol: Of hoe bedoel je dat precies?

Haha ik ben toch mijzelf. Alleen de forumnaam niet. Ik wissel overigens nogal eens van naam, denk dat Derksen de 7e is.
 
Ik reageer praktisch niet vanuit een rol, soms met een knipoog naar uitspraken van Derksen (not dun etc). Het enige waar ik rekening mee houdt is privacy met betrekking tot mijn identiteit. Mocht je dat bedoelen als mijzelf komen, daar heb ik weleens over gedacht maar dat wordt 'm niet. Is verder op dit forum ook irrelevant mijns inziens.
 
Ik reageer praktisch niet vanuit een rol, soms met een knipoog naar uitspraken van Derksen (not dun etc). Het enige waar ik rekening mee houdt is privacy met betrekking tot mijn identiteit.
ik had daar in het begin wat moeite mee ,ik ga ervan uit dat iedereen een rol speeltje vooral op inet ( shakespeare : the world is a stage ) . en privacy is idd een geldig punt . zou er niet aan moeten denken dat mijn opmerkingen omtrent aas gebruik bij mijn streng katholieke dorp genoten terecht komen :
 
ik had daar in het begin wat moeite mee ,ik ga ervan uit dat iedereen een rol speeltje vooral op inet ( shakespeare : the world is a stage ) . en privacy is idd een geldig punt . zou er niet aan moeten denken dat mijn opmerkingen omtrent aas gebruik bij mijn streng katholieke dorp genoten terecht komen :
Zelfs als iemand een rol speelt zegt dat iets over die persoon die de rol speelt. Internet is erg laagdrempelig dat vrij eenvoudig mogelijkheden biedt om te communiceren met anderen. Het zorgt ook voor uitdagingen want niet iedereen kan altijd even goed met deze laagdrempeligheid omgaan. Het laatste is o.a. een reden voor mijzelf om voorzichtig te zijn met het delen van privé gegevens op een forum. Dat bepaalde zaken worden uitvergroot en/of ruimte laat om op meerdere manieren te interpreteren waardoor ruis kan ontstaan, is evident aan de omgeving waarin we met elkaar posten. Maar dat maakt het niet per se wezenlijk anders dan mensen die met elkaar omgaan irl. Iedereen heeft meerdere rollen, welke laat jij zien en waar en aan wie? Dat zal mede afhangen van de omgeving, de relatie tot de ander en wat er verwacht dan wel gevraagd wordt.
 
ik vind je schrijfsels vaak wat weg hebben van een column vroeger , kronkels ( kan zijn naam niet meer herinneren ) , heb het zelf in boek vorm gehad carmichelt geloof ik
 
Simon Carmiggelt?
 
zo ff flashbacks , verhaal hierachter is ik kreeg zijn boekje van mijn vader ( tijd dat je gaat verdieppen in de maatschapij) vond kronkels altijd confronterend maar lichthartig
 
Mijn persoonlijke kijk op dit spelletje en op nummer 1 staat dat je het zo simpel mogelijk moet houden voor jezelf, en gemotiveerd blijven. Met voldoende motivatie voorkom je ook andere problemen. Op nummer 2 staat technische uitvoering en je beperkingen kennen (dus niet standaard tot en voorbij failure/ no pain no gain en die onzin), daarmee beperk je eventuele risico's met betrekking tot blessures. Ik bedoel hiermee overigens niet dat je niet van het "momentum" gebruik zou mogen maken. Ik denk juist dat dit bij kan dragen aan een goede training, mits je voldoende ervaring hebt om te weten wanneer iets een toevoeging en wanneer iets compleet onzinnig is of het doel voorbij streeft en het risico op blessures toeneemt. De eerste jaren van trainen kunnen veel trainees wegkomen met ontzettend lomp liften maar ik heb er genoeg zien "sneuvelen". Op dbb zijn er ook oudgedienden met logjes en zie ik regelmatig (terugkomende) blessures. Op nummer 3 staat zoveel mogelijk oefeningen doen die ervoor zorgen dat het hele lichaam min of meer samen moet werken en oefeningen kiezen die de kans op disbalans zoveel mogelijk beperken en/of voorkomen. 4. Onderschat de kracht van volume niet en deins niet terug om een extra oefening te doen als je daar zin in hebt en je energie dit op die dag toelaat. Kijk niet naar je "schema" en denk ohjee nee dit of dat mag niet want dat staat niet in het "schema". Zie het meer als een richtlijn, de ene training kan je wellicht meer en de ander weleens minder. Dat hoort erbij en luister naar je lijf en de waan van de dag. Zo zijn er nog wel een aantal maar deze vormen voor mij de belangrijkste richtlijnen qua basis.

Goeie adviezen. (Waarschijnlijk vind ik dat omdat ze grotendeels overeenkomen met mijn eigen inzichten, maar toch.)

Dank je. Een andere die ik eraan zou willen toevoegen is kijk verder dan alleen krachtsport. Doe ook eens zwemmen, fietsen, ga een wandeling doen of ga van mij part vissen. Jaar in jaar uit de focus op 1 spelletje, dan is het erg fijn als je je lichaam eens iets anders laat doen. Mentaal idem. Je zou het ook GPP kunnen noemen, General Physical Preparedness.

Jeej, gelukkig, er zijn er meer die voor de leuk (meerdere) sporten (doen) en niet alleen maar setjes en calorieën tellen :cheer:


OT: oude Porsche 911: Done of Not Done?
 
Back
Naar boven