Fitness Seller

Noxcez' journey to Flex Cup 2012

noXcez

Advanced Bodybuilder
Waardering
40
Lengte
1m70
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Na lang twijfelen toch maar besloten om een logje te openen om mijn progressie bij te houden. Even wat over mezelf; ik train nu ongeveer 1,5 jaar wat serieuzer, mijn start gewicht was ongeveer 53 kg :o. Op het begin uiteraard te weinig gegeten en niet optimaal getraind, maar kreeg al snel door dat voeding de sleutel was tot succes. Dus zelf voedingsschema opgesteld en goed ingelezen over het menselijk lichaam, voeding, training noem het maar op. En heeft langzaam maar zeker resultaat opgeleverd.

Eerst was het trainen alleen een hobby, maar toen er iemand bij ons op de gym van plan was wedstrijden te gaan draaien leek mij dat ook wel wat. En na veel discussieren en twijfelen toch maar besloten om het te gaan proberen. Maar kreeg ook al snel door dat dat niet makkelijk zou worden haha. Gekeken naar begeleiding, maar kon ik me toen niet veroorloven. Had de Flex cup 2011 al veel gevolgd hier op het forum o.a. en toen kwam er de mogelijkheid om mee te doen aan de Flex Challenge 2012. Dit was natuurlijk een kans die ik niet kon laten glippen dus ingeschreven, en here we are! Ben van plan om aan de D klasse -80kg mee te doen. Hopelijk met een gewicht boven de 70 kg.

Huidige Stats:

170 cm
77 kg
11% vet

SQ 1x 140 kg
BP not available :o eigenlijk nooit BP gebruikt, alleen dumbbells. was 6x 40 kg
DL 5x 140 kg (pas 3 weken aan het doen)

wat foto's

raay6w.jpg

sm7vqa.jpg

11he1he.jpg

Benen
dobcrr.jpg

doelen voor de toekomst:

90 kg
200 kg DL

ennnn om ooit eens fatsoenlijk in dit shirt te passen :o
f44rap.jpg

Heb er zin in !

Laatst bewerkt:
Succes !! Heb je directe link naar dat shirt voor me ? Alvast bedankt

Succes met je trainingen en het bijhouden van je log. Je T-shirt issue gaat helmaal goed komen, zo niet raad ik wassen op 90 graden aan.;)

Laatst bewerkt:
In,

Wat voor soort trainingsschema volg je eigenlijk als ik vragen mag?

• Topic Starter Topic Starter
In,

Wat voor soort trainingsschema volg je eigenlijk als ik vragen mag?

mijn begeleiders Harry en Rene hebben liever niet dat ik het voedings en trainingsschema openbaar maak :( sorry. Maar ik zal af en toe wel highlights posten van mijn trainingen (Net als Tymen en Jelmer), dan krijg je misschien een algemeen idee van hoe het er uit ziet.

Highlights van borst/triceps gisteren:

Incline dumbbell press

12x 24 kg
10x 26 kg
8x 28 kg
6x 30 kg
drop set
7x 30 kg
5x 23 kg
5x 17 kg

ook PR met dips!

9x BW + 55 kg :D

training voelde niet helemaal 100%, moest maandag van kwart voor 9 tot 5 naar school en toen meteen door naar werk tot 's avonds laat dus was weinig waard in de gym volgende dag, al zeg ik het zelf. PR met dips was wel nice.

Vanavond rug biceps!

dips echt belachelijk sterk
maar incline db press weer belachelijk zwak .
Hoe kan dat?

Ik heb eigenlijk gee n flauw idee, ik voel de oefening altijd wel heel goed maar qua gewicht gaat hij maar moeizaam omhoog. training heeft wel veel nadruk op bovenkant borst dus hopelijk gaat het binnenkort beter

okee, nou we gaan het zien ;)
dips is echt niet normaal sterk btw haha

okee, nou we gaan het zien ;)
dips is echt niet normaal sterk btw haha

een van mijn favoriete oefeningen :P

vandaag rug biceps. Energie was wel beter gelukkig, wel honger maar als het goed is wordt dit probleem zaterdag opgelost :) laatste paar dagen kijk ik echt uit naar elke maaltijd haha.

highlights:

Deadlift
12x 100 kg
10x 120 kg
8x 140 kg
6x 150 kg pff
toen nog even getopt
2x 160 kg
1x 165 kg
en na aandringen uiteindelijk nog
1x 170kg! PR

deadlift pas 4 weken maar gaat echt goed! Heb de techniek volgens mij nu wel aardig onder de knie. hopelijk over paar maandjes de 200 kg aantikken.

benenpic toegevoegd aan beginpost, lichtinval is niet helemaal goed maar dit geeft een beetje een beeld van hoe ze er op dit moment bij staan. is nog veel werk aan de winkel.

Heb ook mijn nieuwe shirt binnen gekregen van Powerhouse Gym :D

r0qef5.jpg

Morgen om half 11 volgende meeting van de Flex Challenge. Hopelijk wordt mijn voeding omhoog gegooid, want heb toch wel vaak honger, en gewicht blijft gelijk en is zelfs beetje gedaald laatste 4 weken. Ben benieuwd wat ze nu voor ons in petto hebben.

da phuck.. je staat aardig droog.. gaat helemaal goed komen met die flex cup!

mede-flex-owner. Ik volg natuurlijk!!

hoe bevalt het nieuwe rep-range schema bij de beentjes :D?

Even een update!

eerste weekje zit er alweer bijna op. Vorige week zaterdag was de tweede meeting van de Flex Challenge, ik was een half procent vet afgevallen dus sta nu op 10,5%. Gewicht was helaas ook met 1 kilo afgenomen maar was vet dus maakt niet zoveel uit. Voeding werd gelukkig verhoogd, zijn ongeveer 400 kcals bij gekomen dus heb geen honger gehad afgelopen week.

Was wel even wennen dit trainings schema. Zaten wat oefeningen in dit ik nog niet eerder had gedaan dus moest even goede mind-muscle connectie vinden. Bij de meeste oefeningen is dat wel gelukt, maar er zitten er ook een paar tussen die ik persoonlijk niet had gekozen omdat ik ze niet goed vind aanvoelen, maar misschien komt dat komende weken nog wel. Over het trainingsschema mag ik niet al te veel zeggen helaas, maar mijn split ziet er nu zo uit:

Maandag - Borst/schouders
Dinsdag - Rug, hamstrings, kuiten
Woensdag - Rust
Donderdag - Biceps/triceps
Zaterdag - Quadriceps, kuiten

Vind het wel een fijne split, had o.a. nog nooit eerder aparte armen dag gehad. Voelde echt goed, armen zijn nog nooit zo opgepompt geweest, deed gewoon pijn.:D ook kuiten twee keer per week omdat die bij veel mensen achter lopen.

Alleen wel jammer dat ik nog steeds niet ben aangekomen. Heb sinds het begin van de Challenge geen training of meal gemist, maar blijf maar op ongeveer hetzelfde gewicht en ben zelfs lichtjes af gevallen :( niet veel, maar toch geen fijne motivatie als je er hard voor werkt. Maar we zien het de komende weken even aan, er kan nog van alles gebeuren!

@Koekie
ik weet niet echt wat ik er van moest denken haha. de squats voelde ik niet goed, behalve laatste set, waardoor ik tegen de rest op ging zien :P de volgende twee oefeningen voelde ik wel redelijk, goede burn. Maar de laatste was weer drie keer niks. Dus was beetje 50/50. Niet mijn manier van trainen denk ik. Ik voel ze nu wel dus hoop morgen lekker spierpijn. hoe ging het bij jou?

Succes Nox

even een update!

is al een tijdje geleden maar heb de afgelopen twee weken zo ongeveer elke dag van half 9 tot 5-6 uur naar school gemoeten, dus was weinig tijd voor andere dingen naast het trainen!

training en voeding gaat goed, heb elke dag nog spierpijn na een workout dus is echt heerlijk. Qua gewicht ben ik iets omhoog gegaan, denk ongeveer 0.5 kg VVM als ik blij mag zijn? weegschaal gaf 's avonds 78.7kg aan dus er zit wel een licht stijgende lijn in. Heb ook het idee dat ik er wel wat voller uit begin te zien dus ben niet ontevreden.

De training is zwaar, maar goed te doen. Vooral na quads en rug/hams ben ik helemaal op. Alleen borst krijg ik wat minder makkelijk vermoeid, maar komt hoofdzakelijk omdat er oefeningen in het schema zitten die ik nog niet eerder (of zelden) heb gebruikt waardoor ik soms moeite heb om de oefeningen te voelen. Hopen dat ik volgende week weer ee wat fijner schema krijg voor borst.

nu even wat highlights!

dinsdag rug, hamstrings, kuiten

BOR
10x 40 kg opwarmen

12x 70 kg
11x 75 kg
10x 80 kg
9x 85 kg

heerlijke oefening, kan deze altijd heel goed voelen. rug was pumped!

woensdag biceps/triceps

dips

12x BW+ 25 kg
11x BW+ 35 kg
10x BW+ 45 kg
9x BW+ 55 kg

was ook lekkere training, armpjes zaten goed vol.

morgen benen/kuiten op het programma!

klinkt goed man! zie je volgende week ;)

bor is btw niet mis !

Terug
Naar boven