XXL Nutrition

Nieuws Obama 100% overtuigt dat Iran atoombommen maakt

Dat is toch ook zo? Iemand moet de leider zijn. Beter de VS dan zo'n zandbakland. De VS moet voorbereid zijn.
Bepaalde acties van de VS door de jaren heen zijn niet bepaald goed te noemen...

Maar natuurlijk kan de VS niet plots alle eigen kernwapens gaan ontmantelen. Dit is een geleidelijk proces dat in samenspraak moet gebeuren met alle andere landen die kernwapens bezitten.

De VS moet trouwens niet 'de leider' zijn, de VS zou beter net als andere landen wat meer de VN laten beslissen. Op eigen houtje oorlog gaan voeren is nooit verstandig.

- tot op heden is de VS nog het ENIGE land geweest dat een atoombom tegen een ander land en haar bevolking heeft gebruikt
- het gebruik van die bom was niet noodzakelijk
- De VS is een land met een gigantische wapenindustrie die tal van nieuwe technologische doorbraken doet op het gebied van oorlogsvoering (chemische, virale etc. etc.)
- De VS is tot nu toe in bijna ieder mondiaal conflict betrokken geweest.
- De VS bezit zelf meer dan 250 kernkoppen

Ik zou zeggen dat we een groter probleem dan Iran hebben

Hmm ik weet niet of je wel zo stellig kunt zeggen dat die atoombom niet noodzakelijk was. Het heeft de oorlog toch zeker wel verkort en wellicht grootschaliger vernietiging van levens bespaard doen blijven. Want geloof me een belegering van een land had veel meer doden gekost.

Verschil met de VS en Iran is dat het regime dat in Iran regeert nogal wat malloten herbergt die niet terugdeinzen om met een nuke Israël van de kaart te vegen.

Dat VS bij elk mondiaal conflict betrokken is komt omdat zij tenminste nog het lef hebben om iets te doen aan ellendige regimes zoals in Irak (saddam) en Afghanistan (taliban)
Vervolgens verwijten dat het allemaal nog niet zo keurige en veilige landen zijn zoals in Europa is natuurlijk naief om te denken. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Een generatie of 1 a 2 heeft in zulke onderontwikkelde gebieden (m.n afghanistan) zeker nodig.

Dat VS een behoorlijke wapenindustrie heeft lijkt me alleen maar een goede ontwikkeling. Het gaat vooral om wapens waarbij kansen op collateral damage enorm verkleint worden. Zodoende heeft het Irak zonder hele steden te moeten bombarderen (zoals in de tweede wereldoorlog) relatief snel kunnen ontdoen van het heersende regime.

Leuk voor iedereen die aandelen heeft in Lockheed Martin.

Ach, die jappaners verdienden wel een bommetje of twee.

Ach, die jappaners verdienden wel een bommetje of twee.

Twee maar? :D Nagasaki en Hiroshima hadden dan nog het voordeel dat het vrij snel over was voor een groot gedeelte van de slachoffers. Tokyo is veel harder getroffen met vele bombardementen en meer slachtoffers in totaal in de vuurzeeen die erna volgden.

Het bombardement van Tokyo kende ik niet. Heeft die middelbare school weer gefaald

Precies, mensen moeten eens afstappen van het idee dat er in een oorlog good guys en bad guys zijn. Er zijn slechts manipulatoren en mensen die die gemanipuleerd worden.

Denk je nu echt dat Jan Wesselink uit Spijkenisse (hobbies feyenoord en blackjack) een probleem zou hebben met Mahmoud Shakiba (hobbies fc teheran en gokken op kippenracen). Mensen hebben juist enorm veel met elkaar in overeenkomst. Het is alleen het verknipte idee van loyaliteit aan een stuk grond/vlag/idee tezamen met de beklemmende propaganda van het electoraat/media/industrielen die ons elkaar doen haten.

toch niet. ik ben grotendeels akkoord. maar teveel mensen op een kleine oppervlakte geeft altijd problemen. als je daar dan nog eens verschillende culturen en geloven tussen mixt, heb je een ideaal explosief mengsel.

verder ben ik akkoord dat er totaal geen probleem moet zijn tussen mahmoud en jan als ze allebei blijven waar ze thuishoren.

Ik denk niet dat Bush daar erg zeker van was. Afgezien daarvan, denk jij echt dat Iran bezig is met het opbouwen van nucleaire installaties voor puur vreedzame doeleinden?

ik hoop van niet.... eindelijk nog s wat interessants op TV :D

ik weet nog toen ik die vliegers in de WTC zag gaan, dat ik toen dacht dat er een wereldoorlog was uitgebroken....redelijk intens gevoel.

nog s!

:D

Ligt er niet veel olie in Iran?.. Wacht.. ik heb een geniale ingeving..

Wat als we nou gewoon Iran binnen vallen en dan zeggen we dat we deden omdat we dachten dat er nucleaire wapens lagen!! I'M A ****ING GENIUS

Obama's way of thinking.

Ligt er niet veel olie in Iran?.. Wacht.. ik heb een geniale ingeving..

Wat als we nou gewoon Iran binnen vallen en dan zeggen we dat we deden omdat we dachten dat er nucleaire wapens lagen!! I'M A ****ING GENIUS

Obama's way of thinking.

:roflol:

Nu moet ik toch zeggen dat ik die ahmadinejad echt wel eng persoon vind. Daarnaast is hij toch wel het varkentje van de wereldleiders. Liever amerika met een A-bom dan een nog grotere religieus fanaticus met een A-bom en een hekel aan westerse landen.

Idd. De verschillen zijn slechts één grote illusie. Gedachtes, voorkeuren, verschillen, nationalisme, religie, 'bij een kant horen', etc. zijn allemaal crap die alleen tussen de oren bestaan maar er in werkelijkheid niet zijn. Alleen geloven we allemaal zo sterk in onze eigen persoonlijke en collectieve illusies waardoor het allemaal zo echt lijkt dat sommigen van ons zelfs ons leven er voor willen geven. Madness. We zijn allemaal één en het zelfde, dingen waarvan we geloven dat ze ons anders maken dan anderen zijn zo random als de pest en uiteindelijk doen ze er niet toe. We vechten allemaal tegen een mind made enemy en daarmee uiteindelijk puur tegen onszelf.

Heb je dit allemaal van Tolle ?

Iemand ook maar een idee, wat er kan gebeuren, als je Iran ze gang laat gaan?

Of zijn de meeste van jullie meer anti-amerika dan pro veiligheid?

Juist, we willen de wereld zien branden "motivation".

?? I aint saying that shit men. En meer anti-amerika dan pro veiligheid betekent dus dat het meerendeel hier uit impuls dingen gaat lopen roepen. Valt de naam van Amerika, dan gelijk is elke amerikaan hypocriet, vreten ze zich vol, denken ze alleen aan zichzelf en voelen ze zich de almachtige.

Dat zijn dus allemaal 'statements' waar je niks mee oplost.

Daarbij valt het me alleen op dat iedereen elkaars reet achterna loopt in het 'f*ck Amerika'. Zonder echt nuances aan te brengen in de boodschap.

Als Amerika zo slecht is, leg dan precies uit, tot op de punt komma na..wat er moet gebeuren om op deze wereld het overal leefbaar te krijgen?

Laatst bewerkt:
Iemand ook maar een idee, wat er kan gebeuren, als je Iran ze gang laat gaan?

Vermoedelijk niet zo veel als je het hebt over de inzet van dergelijke wapens. Je krijgt waarschijnlijk wel het verschijnsel dat landen als Egypte en Syrië ook een atoomwapen willen ontwikkelen omdat zij zich op het diplomatieke vlak in de regio niet minder willen voelen dan Iran. Problematischer is wellicht een wapenwedloop in de regio, niemand in het westen zit te wachten op onstabiliteit in de regio waarvandaan een aanzienlijk deel van onze gebruikte olie vandaan komt.

Iran zal nooit een atoomwapen inzetten, ook zij weten dat ze dan van de kaart worden geveegd. Een groter probleem is wellicht dat je niet wilt dat dergelijke wapens in handen komen van fundamentalistische waanzinnigen, dit lijkt mij toch de voornaamste reden om er alles aan te doen te beletten dat meerdere staten en vooral staten in betrekkelijk instabiele regio's een nucleaire arsenaal opbouwen. Verder moet je er ook niet al te veel van verwachten vergelijkend met Westerse maatstaven, zij zullen voorlopig nooit in staat zijn om extreem krachtige wapens te bouwen en al helemaal niet in hoeveelheden die er echt toe doen, winning van splijtstoffen is namelijk een ontzettende kostbare aangelegenheid. Iran's drang naar het worden van een kernwapenmogendheid heeft alles te maken met het verkrijgen van een sterkere regionale en geo-politieke positie en als middel ter afschrikking richting Israël, zichzelf te verzekeren tegen een mogelijke Israëlische nucleaire aanval.

Vermoedelijk niet zo veel als je het hebt over de inzet van dergelijke wapens. Je krijgt waarschijnlijk wel het verschijnsel dat landen als Egypte en Syrië ook een atoomwapen willen ontwikkelen omdat zij zich op het diplomatieke vlak in de regio niet minder willen voelen dan Iran. Problematischer is wellicht een wapenwedloop in de regio, niemand in het westen zit te wachten op onstabiliteit in de regio waarvandaan een aanzienlijk deel van onze gebruikte olie vandaan komt.

Iran zal nooit een atoomwapen inzetten, ook zij weten dat ze dan van de kaart worden geveegd. Een groter probleem is wellicht dat je niet wilt dat dergelijke wapens in handen komen van fundamentalistische waanzinnigen, dit lijkt mij toch de voornaamste reden om er alles aan te doen te beletten dat meerdere staten en vooral staten in betrekkelijk instabiele regio's een nucleaire arsenaal opbouwen. Verder moet je er ook niet al te veel van verwachten vergelijkend met Westerse maatstaven, zij zullen voorlopig nooit in staat zijn om extreem krachtige wapens te bouwen en al helemaal niet in hoeveelheden die er echt toe doen, winning van splijtstoffen is namelijk een ontzettende kostbare aangelegenheid. Iran's drang naar het worden van een kernwapenmogendheid heeft alles te maken met het verkrijgen van een sterkere regionale en geo-politieke positie en als middel ter afschrikking richting Israël, zichzelf te verzekeren tegen een mogelijke Israëlische nucleaire aanval.

Zou de Verenigde Staten een land met feitelijke mogelijkheden in die regio ‘democratisch’ moeten ondersteunen in de hoop dat de omringende landen volgen? Neem bijvoorbeeld Syrië, zij vallen tussen het wal en het schip. Ze hebben Amerika nodig bij het opbouwen van haar economie..maar zweren trouw te blijven aan Iran. Mits Amerika daar nu eindelijk eens professioneel op inspeelt, zou dat uitkomst kunnen bieden.

Dat zou betekenen dat Amerika louter op afstand de regio kan faciliteren en de daarmee gewenste terugtrekking een feit is. Die hoop is uiteraard een zwakke basis om zoiets te beginnen, maar meer zit er niet in volgens mij.

En stel als Amerika de openlijke steun aan Israel stopzet..zou dat tot gevolg kunnen hebben dat Iran zich minder ‘bedreigd’ voelt? En daaropvolgend misschien zelfs de kernwapen aspiraties in de ijskast zet.

Laatst bewerkt:
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat je nu probeert te zeggen, merkwaardige mixtuur van vraagstellingen en stellingnames die niet geheel verbonden aan elkaar lijken te zijn maar wel de suggestie wekken dat te zijn.

Idd. De verschillen zijn slechts één grote illusie. Gedachtes, voorkeuren, verschillen, nationalisme, religie, 'bij een kant horen', etc. zijn allemaal crap die alleen tussen de oren bestaan maar er in werkelijkheid niet zijn. Alleen geloven we allemaal zo sterk in onze eigen persoonlijke en collectieve illusies waardoor het allemaal zo echt lijkt dat sommigen van ons zelfs ons leven er voor willen geven. Madness. We zijn allemaal één en het zelfde, dingen waarvan we geloven dat ze ons anders maken dan anderen zijn zo random als de pest en uiteindelijk doen ze er niet toe. We vechten allemaal tegen een mind made enemy en daarmee uiteindelijk puur tegen onszelf.

Een waarheid als een koe, maar zolang er mensen zijn zullen ze in deze mindtrap vallen, het vlees is nu eenmaal zwak.

@ moslimhaters hiero die maar al te graag geilen om joden te knuffelen en alle perzen dood te bombarderen:

zijn jullie irak vergeten, of juichen jullie daar om omdat jullie gepest werden op basisschol door marokkaantjes?

Terug
Naar boven