AndroidHealthClinic

Obsession- 'Radical Islam war against the west' de docu NU te zien!!

• Topic Starter Topic Starter
Kijk er miss eens naar vooraleer je hier komt roepen dat het propaganda is :rolleyes:

De docu focust zich namelijk op propaganda en neemt helemaal geen negatief standpunt in tegen moslims, de Islam, Arabieren of weet ik veel wat allemaal nog.

In de docu krijgt beelden te zien die circuleren in het extremistische milieu en geloof me als ik zeg dat ze zorgwekkend zijn. Hun doel is het verspreiden van angst en haat tegen alles wat Westers is en ze slagen daar wonderwel in.

De boodschap van de docu is dat zowel de Islam als het Christendom een eenzijdig standpunt moeten innemen tegen extremisme en wel nu.

Dank je Bart.
Zo Spier daar kun je het mee doen. K*t he als je meteen je mond open doet zonder te kijken en daarna pas te zeiken. De beelden van extrenmistische lectuur die die kinderen moeten lezen in Arabische landen is dan ook schokkend.

Enne Sport, pmmetje even als je niks geopend krijgt! :thumbs:

Dank je Bart.
Zo Spier daar kun je het mee doen. K*t he als je meteen je mond open doet zonder te kijken en daarna pas te zeiken. De beelden van extrenmistische lectuur die die kinderen moeten lezen in Arabische landen is dan ook schokkend.

Enne Sport, pmmetje even als je niks geopend krijgt! :thumbs:

wattan? kom je m dan langsbrengen?:o

Nee?

Misschien wel zo handig om te doen als je uitgebreid commentaar gaat zitten leveren. :)

Eenzijdig? Zeker. Maar dat wil niet zeggen dat hij niet informatief is. Neutrale documentaires bestaan überhaubt niet, dus ik zie niet in wat het probleem is. Kijk erna naar een pro Moslim docu en de cirkel is rond.

Zo werkt het natuurlijk niet. Dat is zo ongeveer de regel van :

Stap met je ene been in ijskoud water en het andere been in een bak kokend water. Als je dan het gemiddelde neemt moet je het ongeveer aangenaam hebben. Drogredenering om te denken dat d.m.v. propaganda van twee kanten je tot een goede visie kan komen.

Nogmaals ik wil best die film kijken, het ging mij er echter om dat de bron hier erg discutabel is.

Nogmaals, een neutrale docu bestaat niet, ik studeer dat enzo.

Ik ben het wel met je eens dat er meer en minder gekleurde documentaires bestaan en deze hoort tot die eerste groep, maar dat diskwalificeert hem nog niet volledig als informatiebron.

Mooi dat je het studeert, maar dit is gewoon echte propaganda en zo. Dat media gekleurd is hoef je mij niet te vertellen, maar is nog wel verschil in gekleurde informatie en propaganda. Dus niet meer gekleurd, maar pure propaganda.

wie ben jij om het niet te vertellen? :D

Mooi dat je het studeert, maar dit is gewoon echte propaganda en zo. Dat media gekleurd is hoef je mij niet te vertellen, maar is nog wel verschil in gekleurde informatie en propaganda. Dus niet meer gekleurd, maar pure propaganda.

wat is er mis met propaganda tegen extremisme? Ik vind het een hele verademing na al die propaganda tegen de Islam...

Bijna alles wat wordt gepubliceerd over zulke gevoelige onderwerpen is propaganda. Sterker nog, de pro-Arabische tegenhangers van dit soort documentaires hebben een nog veel sterker propagandistisch karakter. En dat weet jij ook.

Bijna alles wat wordt gepubliceerd over zulke gevoelige onderwerpen is propaganda. Sterker nog, de pro-Arabische tegenhangers van dit soort documentaires hebben een nog veel sterker propagandistisch karakter. En dat weet jij ook.

De Pro-Arabische tegenhangers? De Westerse media in het algemeen of zo? Want die is gelet op de steun toch meestal Pro-Israel. Geloof niet dat er veel Westerse media is die keiharde koppen neerzet als Israel weer eens een half dorp platlegt. Hooguit een opsomming van feiten.

Ja er zijn wel opiniemakers die columms schrijven die het gedrag van Israel afkeuren, maar dan weet je ook met wie je te maken hebt.

Welke Pro-Arabische tegenhangers doel je op? Ik weet het eigenlijk niet. Buiten dan die dorpsmongolen uit extremistische hoek als de Hamas, Hezbollah en andere leipo's. Dat is net zo goed propaganda en niet serieus te nemen. Of bijvoorbeeld Gretta Duisenberg? Die net zo min spoort.

HonestReporting, Aish HaTorah etc zijn opgezet als Pro-Israel groepering. Daarmee diskwalificeren zij zich als brenger van nieuws of opinie vormende media.

Normale media wordt principaal opgesteld om nieuws te brengen, niet om een Pro of Anti standpunt in te nemen. Nou is daar inderdaad kleur in te ontdekken. Zoals de Telegraaf vrij rechts is en de Volkskrant vrij links, maar dat is nog verre van de systematiek die Aish HaTorah bedrijft.

Ik stel voor dat je de docu gewoon even kijkt, dan zal je zien dat het best meevalt met het propagandistisch gehalte.

En met pro arabische tegehangers bedoelde ik dat het gemiddelde propagandistische gehalte van de arabische media hoger ligt dan dat van de westerse. Vooral door een mindere persvrijheid en de arabische cultuur waar vaak minder ruimte is voor nuance. Niet dat dat verder uitmaakt in deze discussie trouwens.

Ik zet vanavond in ieder geval 'De Eeuwige Jood' en daarna 'Triumph Des Willens' eens op :roflol: Beetje gekleurd, maar ach dat moet toch kunnen.

Maar serieus, ik zal de docu zoveel mogelijk onbevooroordeeld bekijken binnenkort. Vraag me alleen zelf af waar mensen hier de scheidingslijn trekken tussen propaganda en (gekleurde) media. Voor mij is het vrij duidelijk waar die lijn getrokken kan worden. Ik vraag me tevens af hoe mensen propaganda kunnen goed praten en daarmee stellig durven te zeggen dat het goed is als tegengeluid van andere propaganda.

Is het niet gewoon zo dat aantoonbare propaganda altijd fout is? Propaganda is een sturingsmechanisme, wie heeft er baat bij om gestuurd te worden? Ik in ieder geval niet, maar misschien dat anderen zich daar beter bij voelen.

Ik stel voor dat je de docu gewoon even kijkt, dan zal je zien dat het best meevalt met het propagandistisch gehalte.

En met pro arabische tegehangers bedoelde ik dat het gemiddelde propagandistische gehalte van de arabische media hoger ligt dan dat van de westerse. Vooral door een mindere persvrijheid en de arabische cultuur waar vaak minder ruimte is voor nuance. Niet dat dat verder uitmaakt in deze discussie trouwens.

Gelet op de afkeer die hier heerst onder sommigen zullen er toch weinig zijn die een groot gedeelte van de Arabische sprekende media maar 1 seconde serieus nemen. Tegelijkertijd zijn er wel genoeg die bevestiging zoeken voor hun vooroordelen die ze hebben tegen bepaalde groeperingen. Aish HaTorah speelt daar handig op in.

Ik begrijp dat iedereen het recht heeft op vrijheid van meningsuiting. Deze documentaire was mss legaal maar of ze moreel aanvaardbaar is, is nog maar de vraag.
Dankzij ericr kennen we de achtergrond van de documentaire en haar makers en sponsors: aish hatorah.
De documentaire is pure propaganda, en men tracht dit weg te stoppen door in het begin te zeggen dat het niet over alle moslims gaat maar over een groep. Zowat alles wat kon gestereotypeerd worden moest er aan geloven.
Het is een feit dat de muftie van jerusalem gefotografeerd werd met hitler ; Het is echter ook een feit dat katholieke priesters met hitler werden gefotografeerd, alsook lutheraanse dominees , katholieke bisschoppen en kardinalen en hem zelf de officiële « heil hitler »-salute gaven !
Het is ook en feit dat er christenen en moslims waren die bescherming boden aan de Joden. Het is ook een feit dat moslims en christenen stierven in concentratiekampen van hitler en het is ook een feit dat moslims en christenen vochten tegen de nazi’s.
Worden deze helden nu vergeten?

Haat en racisme kunnen gevonden worden in alle gemeenschappen. Voor elke foto of toespraak in deze documentaire kan men evengoed een ander beeld belichten , van bijv. Amerikanen die Amerikaanse vlaggen verbranden; Israëlische kinderen die bommen signeren met « with love », wetende dat deze bommen Palestijnse burgers zullen doden. Kan men de christelijke clerus zien an de zijde van hitler. Men hoeft maar te kijken naar uitspraken van meir kahane, of white supremacists. Beelden van Israëli’s die de slachting van hebron vieren !!!!!
Verklaringen van extremistische rabbijnen die stellen dat in tijden van oorlog de vijand geen onschuldige slachtoffers kent. Rabbijnen die oproepen tot de uitroeiing van de Palestijnse vijand. Beelden en tekens in een Amerikaanse winkel die Palestijnen « pigs » en « kakkerlakken » noemen.
De propaganda is heel duidelijk aanwezig in de film maar als je het negeert en je ah w niet veel aantrekt dat je zal belogen worden dan kan deze film een gevaarlijk effect hebben op mensen. Want mensen vergeten maar al te gauw dat in het begin van de documentaire werd gezegd dat het niet om alle moslims gaat.
De documentaire tracht de moslims te dehumaniseren, te demoniseren en ze tracht angst te installeren bij de andere gemeenschappen. Om meer tegenstand op te wekken tegenover de Moslims.
De hele documentaire toont negatieve beelden en speeches zonder ook maar één tegengewicht aan het woord te laten om aan te tonen dat het slechts om een groepje radicalen gaat. De moslims worden als één geheel, en als een gevaarlijke groep bestempeld. De moslims zijn volgens deze documentaire: gevaarlijk, « alien », onmenselijk en onmensen. Het was een compleet eenzijdige berichtgeving zonder nuancering en er werd niks positiefs over de gematigde islam gezegd. Want dat is nou net het doel van de documentaire. Je doen geloven dat alle moslims radicale gekken zijn.
Toen de documentaire in première ging kreeg ze een staande ovatie van het uit 99 procent joodse publiek. Een moslimfamilie die was uitgenodigd voor deze première kreeg haatvolle opmerkingen te verduren na de film. De film had zijn doel niet gemist!
Dit soort propaganda geproduceerd, bekend gemaakt en gepubliceerd door Aish hatorah, zorgt er voor dat de moeite die gedaan wordt door de leden van de verschillende gemeenschappen om de kloven te dichten, tenietgedaan wordt .
Ik heb twee Joodse vrienden die deze documentaire hebben gezien en één ervan zei : was de documentaire gemaakt door een moslim en was het zwarte schaap de joodse gemeenschap geweest, dan was deze documentaire zeker als propaganda en racisme bestempeld en zou ze zijn verboden. » En hij heeft gelijk als hij dat beweerd. Als Israel zoets toont is het de waarheid, als moslims een joodse moordpartij filmen en tonen op al jazeera dan is het propaganda ; Dit toont eens te meer de macht van de Israëlische lobby.
Ik toon een stuk uit « jewish light » van Phillip Deitch :
: “I left sad. An opportunity to build meaningful bridges was missed while passions were inflamed and polarization was the result. While deriding anti-Jewish anti-Israel propaganda the movie was edited in a classic propaganda style opening with emotional 9/11 film footage, sinister music throughout and contrasts with the Nazis. They mocked their own opening disclaimer that they are only speaking of a minority of the Muslim community when the movie is all about presenting Muslim fundamentalism as a world wide threat while showing film footage of Muslims at prayer.”

En :
In an article on the Center for Theology and Social Analysis site, Mark Chmiel noted: “Both the film and speaker appealed to fear, pure and simple, making the equation Arab/Muslim = Nazi. Often the moderator and Shoebat talked about the threat to our values as Jews and Christians—what about the Muslims who aren’t terrorists? It was painful as a Muslim acquaintance was sitting in front of us and weeping as she listened to this Christian who proclaimed that he loves everybody basically preach a kind of hatred of Palestinians en tout: They can’t be trusted. All of them?”
Er is een nieuwe soort anti-semitisme aan de gang: het heet islamofobie.

« The speaker at this film was billed as a “former” PLO terrorist turned Christian/Zionist. Walid Shoebat claims to live in California under an assumed name with protection from the Islamic radicals who have declared a “fatwa” to kill him. He made many undocumented claims, and most shockingly said that it was time to stop working for peace - it is time to start taking real action. . A review of his radio interview before the St. Louis presentation, as well as a review of statements at other showings of this film, and of his website Abrahamic-Faith is very revealing. He has said “Please take back the holy Temple Mount.” He has said “We need to choose war.” He has sanctioned the use of extrajudicial assassinations.
This is a man who wants to hurry Armageddon and the rapture along, at which time the Messiah will come and the Jews, Muslims, and everyone who does not believe in Jesus Christ as the Son of God will be killed and sent to hell. This is anti-Semitic and Islamophobic. This is an extremist Christian terrorist. This is not a former terrorist. This is a man who used to hate Jews and now hates Muslims, who used to commit violence against Jews and now justifies violence against Muslims »

I rest my case

Waarom dbc01 met dergelijke topics komt is onderhand wel al duidelijk. Hij heeft hetzelfde doel als deze zielige documentaire.

Ik begrijp dat iedereen het recht heeft op vrijheid van meningsuiting.

Waarom dbc01 met dergelijke topics komt is onderhand wel al duidelijk. Hij heeft hetzelfde doel als deze zielige documentaire.

Val dan ook iemand niet aan als hij/zij dat recht gebruikt. En ga je nu in ieder post die je plaatst EricR vernoemen?

ontopic: dus deze docu is volgens jou enkel propaganda tegen de Islam?

Val dan ook iemand niet aan als hij/zij dat recht gebruikt. En ga je nu in ieder post die je plaatst EricR vernoemen?

ja als je dat nog niet duidelijk was dan weet ik niet hoe jij mijn post hebt gelezen hoor! Het is pure propaganda. Zal ik het ook in het vet zetten zodat je er zeker niet overheen leest?

was het niet duidelijk dat met het recht op vijheid van meningsuiting ook een verantwoordelijkheid gepaard gaat?

ps: het recht op vrijheid van meningsuiting is niet absoluut, er zijn grenzen aan. Maar daar moet de Israelische lobby zich niet teveel van aantrekken.

Laten we de persoonlijnlijke proberen te vermijden, dat draagt weinig bij aan de discussie.

ja als je dat nog niet duidelijk was dan weet ik niet hoe jij mijn post hebt gelezen hoor! Het is pure propaganda. Zal ik het ook in het vet zetten zodat je er zeker niet overheen leest?

was het niet duidelijk dat met het recht op vijheid van meningsuiting ook een verantwoordelijkheid gepaard gaat?

Ik mis nog een cruciaal woord in je reply: Islam. Ik vroeg of jij de docu propaganda vond tegen de Islam.

Terug
Naar boven