Ik vind dat altijd zo makkelijk he? Je kan nog zovaak benadrukken dat niet álle molims extreem zijn, toch valt altijd weer dat verwijt. Het extremisme is nou eenmaal gebaseerd op de islam, je kan die twee dingen nu eenmaal niet los van elkaar zien. Het kan wel zijn dat terroristen de koran verkeerd interpreteren, je kan moeilijk het verband ontkennen. Dat wil toch niet zeggen dat je alle moslims aanvalt? Waarom voelen zoveel moslims zich dan toch aangesproken?
Thinkalot, kan jij me bijvoorbeeld uitleggen waarom deze documentaire de héle islam dan zwartmaakt volgens jou? Argumenten in je eigen woorden ajb, geen ellenlange citaten vaag sociologen jargon.![]()
simpel: de documentaire komt van een pro-israelische groep, die enkele jaren geleden werd opgericht. ze zijn dus voor de bezetting.
Als je in het begin van een documentaire zegt dat dde documentaire gaat over alleen de radicale moslims, maar dan 80 minuten aan één stuk door constant over DE ISLAM, DE KORAN, EN DE TERRORISTEN praat, dan vergeet iedereen dat eerste zinnetje en gaat iedereen naar buiten met het gevoel dat alle moslims extremisten zijn.
Bekijk de documentaire en ik ben er zeker van dat je deze mening zal delen.
Als ik een documentaire maak over texanen uit de jaren 60, en in het begin zeg dat niet alle texanen racist zijn, en dan 80 minuten lang texanen toon die zwarten uitmoorden en dit goedpraten aan de hand van de bijbel, hoeveel mensen zullen dan nog waarde hechten aan de eerste zin:"niet alle texanen zijn racist"? Heel weinig.