Fitness Seller

Obsession- 'Radical Islam war against the west' de docu NU te zien!!

Ik vind dat altijd zo makkelijk he? Je kan nog zovaak benadrukken dat niet álle molims extreem zijn, toch valt altijd weer dat verwijt. Het extremisme is nou eenmaal gebaseerd op de islam, je kan die twee dingen nu eenmaal niet los van elkaar zien. Het kan wel zijn dat terroristen de koran verkeerd interpreteren, je kan moeilijk het verband ontkennen. Dat wil toch niet zeggen dat je alle moslims aanvalt? Waarom voelen zoveel moslims zich dan toch aangesproken?

Thinkalot, kan jij me bijvoorbeeld uitleggen waarom deze documentaire de héle islam dan zwartmaakt volgens jou? Argumenten in je eigen woorden ajb, geen ellenlange citaten vaag sociologen jargon. :)

simpel: de documentaire komt van een pro-israelische groep, die enkele jaren geleden werd opgericht. ze zijn dus voor de bezetting.
Als je in het begin van een documentaire zegt dat dde documentaire gaat over alleen de radicale moslims, maar dan 80 minuten aan één stuk door constant over DE ISLAM, DE KORAN, EN DE TERRORISTEN praat, dan vergeet iedereen dat eerste zinnetje en gaat iedereen naar buiten met het gevoel dat alle moslims extremisten zijn.
Bekijk de documentaire en ik ben er zeker van dat je deze mening zal delen.

Als ik een documentaire maak over texanen uit de jaren 60, en in het begin zeg dat niet alle texanen racist zijn, en dan 80 minuten lang texanen toon die zwarten uitmoorden en dit goedpraten aan de hand van de bijbel, hoeveel mensen zullen dan nog waarde hechten aan de eerste zin:"niet alle texanen zijn racist"? Heel weinig.

Ik heb genoeg extremisten gezien die geen moslims waren, als je daar op doelt. radicale Sikhs, Tamils, IRA-leden, ETA-leden, Tupac Amaru leden etc. Sommige onder een religieuze paraplu, andere weer niet.

--edit, Zelda had nog wat bij zijn post geplakt en heeft het nu over moslim extremisten.

Ja, in hun eigen ogen wel in ieder geval. heb je ooit een extremist gezien die niet de mond vol heeft van Allah, en het onderwerpen van de ongelovigen? Of hun visie op de islam de juiste is of niet, is arbitrair. Gematigde en extremistische moslims kunnen beiden genoeg passende citaten uit de Koran produceren.

Het heet niet voor niets moslim extremisme, het is extremisme gebaseerd op de Islam. Daardoor is het ook onvermijdelijk dat als je een ducu maakt over moslim extremisten, er links naar de Islam in beeld komen.

het is niet omdat een gek zich beroept op een religie dat deze religie de schuldige is he;

Hoeveel moorden zijn er al niet gebeurd in de naam van het christendom? Dat wil toch niet zeggen dat de bijbel de schuldige is?

• Topic Starter Topic Starter
r DE ISLAM, DE KORAN, EN DE TERRORISTEN...

Met alle respect kerel maar daar hebben ze het toch zelf naar gemaakt?
In vol ornaat op TV verschijnen met doeken om en AK-47's in de handen, in de lucht schietend, vrouwen met donkere doeken om die met ogen van vuur leuzen scanderen, ze vinden het héérlijk om angst aan te jagen aan de hele wereld.

Van zulk soort agressie en protest tegen ALLES wat niet-Moslim is, daar maakt een CNN of BBC dan makkelijk en dankbaar gebruik van.
Als jij je geloof goedmoedig wilt uitdragen moet je niet elke dag met wapens gaan sjouwen.

Ik heb genoeg extremisten gezien die geen moslims waren, als je daar op doelt. radicale Sikhs, Tamils, IRA-leden, ETA-leden, Tupac Amaru leden etc. Sommige onder een religieuze paraplu, andere weer niet.

--edit, Zelda had nog wat bij zijn post geplakt en heeft het nu over moslim extremisten.

Ja, dat voeg ik ten overvloede nog maar even toe ja, daar ging deze documentaire immers over nietwaar?

Met alle respect kerel maar daar hebben ze het toch zelf naar gemaakt?
In vol ornaat op TV verschijnen met doeken om en AK-47's in de handen, in de lucht schietend, vrouwen met donkere doeken om die met ogen van vuur leuzen scanderen, ze vinden het héérlijk om angst aan te jagen aan de hele wereld.

Van zulk soort agressie en protest tegen ALLES wat niet-Moslim is, daar maakt een CNN of BBC dan makkelijk en dankbaar gebruik van.
Als jij je geloof goedmoedig wilt uitdragen moet je niet elke dag met wapens gaan sjouwen.

die beelden waar jij over spreekt zijn pas begonnen in de jaren 80, als reactie op de smeerlapperij van Israel; je moet de zaken nu ook niet gaan omdraaien he.

er zijn miljoenen moslims op aarde die vrede prediken maar dat wordt niet getoond omdat er geen sensatie is!

• Topic Starter Topic Starter
En dús moet je er niet vanuit gaan dat als er honderdduizenden de straat op gaan en vlaggen verbranden, moord en brand schreeuwen en kelen van welzijnswerkers doorsnijden, er ook maar een greintje medeleven komt van de andere kant, van de burger in het westen die naar een tv kastje kijkt. ;)

Wie zegt hier dan dat alle moslims fout zijn thinkalot? Niemand!

En dús moet je er niet vanuit gaan dat als er honderdduizenden de straat op gaan en vlaggen verbranden, moord en brand schreeuwen en kelen van welzijnswerkers doorsnijden, er ook maar een greintje medeleven komt van de andere kant, van de burger in het westen die naar een tv kastje kijkt. ;)

Honderdduizenden die kelen doorsnijden? Of moet ik nu zelf naar begrijpendlezen.nl? Het staat er een beetje vreemd zo.

Ja, in hun eigen ogen wel in ieder geval. heb je ooit een extremist gezien die niet de mond vol heeft van Allah, en het onderwerpen van de ongelovigen? Of hun visie op de islam de juiste is of niet, is arbitrair. Gematigde en extremistische moslims kunnen beiden genoeg passende citaten uit de Koran produceren.

Het heet niet voor niets moslim extremisme, het is extremisme gebaseerd op de Islam. Daardoor is het ook onvermijdelijk dat als je een ducu maakt over moslim extremisten, er links naar de Islam in beeld komen.

dus als ik een documentaire maak over de smeerlapperij van israel, namelijk het staatsterrorisme en dan alleen maar de moordpartijen toon en niks anders, dan zal je je geen vragen stellen en niet zeggen dat het propaganda is? Dat wodt costant gedaan.
Als al jazeera een beeld toont van hoe israelishce militairen de armen van twee jonge palestijnen vermorzelen door er op te kloppen met grote rotsblokken, dan roept men gauw: "al jazeera zaait haat en is en propaganda zender."

maar blijkbaar gelden andere regels voor Israeli's.

:roflol:
Gaat ie weer hoor
Je moet echt van AR afgaan ''heur''

Nee hoor, helemaal niet, dan zeggen de meeste mensen dat die soldaten de gevangenis in moeten. Ik ontken toch niet dat Israel talloze oorlogsmisdaden pleegt? We hadden het nu alleen over islam terroristen.

ok heb 'm uit:

Conversations with History: Occupation and Terrorism, with Amira Hass - Google Video

Mooi gesprek wel behoorlijk saai gebracht dus zeker niet geschikt voor sensatiezoekers maar het geeft wel een duidelijk beeld van wat er zich echt afspeelt in het conflict tussen Israel en Palestina. En dit staat behoorlijk ver van wat de media brengt.

Maar voor mij persoonlijk niet veel dingen die ik nog niet wist. Ben altijd al een tegenstander geweest van Sharon en z'n vriendjespolitiek met de USA.

Als je'm kijkt kan je eventueel wat skippen in de eerste 20min, hier gaat het eerder over Amira haar jeugd en persoon, vanaf 20min en vooral 30min word de problematiek van de bezetting duidelijk aangekaart met voorbeelden.

ok heb 'm uit:

Conversations with History: Occupation and Terrorism, with Amira Hass - Google Video

Mooi gesprek wel behoorlijk saai gebracht dus zeker niet geschikt voor sensatiezoekers maar het geeft wel een duidelijk beeld van wat er zich echt afspeelt in het conflict tussen Israel en Palestina. En dit staat behoorlijk ver van wat de media brengt.

Maar voor mij persoonlijk niet veel dingen die ik nog niet wist. Ben altijd al een tegenstander geweest van Sharon en z'n vriendjespolitiek met de USA.

Als je'm kijkt kan je eventueel wat skippen in de eerste 20min, hier gaat het eerder over Amira haar jeugd en persoon, vanaf 20min en vooral 30min word de problematiek van de bezetting duidelijk aangekaart met voorbeelden.

inderdaad, maar de eerste 20 minuten zijn wel belangrijk om haar kritiek op israel te kunen aanvaarden. (anders zouden pro)israeli's haar dar kunnen op aanvallen)Ze is niet zomaar een likse meid uit de sloppenwijken van brussel maar een gerespecteerde journaliste voor de haaretz (een krant die soms hard kan uithalen tegen de palestijnen) haar ouders hebben de holocaust overleefd dus ze weet wel degelijk de geschiedenis van het leed van har volk en ze woon t in ramallah. Ze passeert dagelijks de checkpoints.

Nee hoor, helemaal niet, dan zeggen de meeste mensen dat die soldaten de gevangenis in moeten. Ik ontken toch niet dat Israel talloze oorlogsmisdaden pleegt? We hadden het nu alleen over islam terroristen.

neen, danzeggen de meeste mensen niks want ze krijgen het nooit te zien. En als ze het toevallig toch te zien krijgen komt de israelsiche lobby in actie en wordt het snel verwijderd uit het nieuws.

Of men komt met het argument: "maar ja, de palestijnen zijn ook geen lieverdjes he." Alsof zij de schuldigen zijn. Wie bezet wie he?

En dús moet je er niet vanuit gaan dat als er honderdduizenden de straat op gaan en vlaggen verbranden, moord en brand schreeuwen en kelen van welzijnswerkers doorsnijden, er ook maar een greintje medeleven komt van de andere kant, van de burger in het westen die naar een tv kastje kijkt.

waar zijn die honderdduizenden dan?

heb er nog nooit zoveel bij elkaar gezien die dit doen.. in 'het zijn net mensen' word dit mooi beschreven, dr komt een groepje bij elkaar die vlaggen verbranden en leuzen scanderen en stenen gooien, maar daar beginnen ze pas mee als de camera's er zijn, dan gaan ze los. de camera's registreren de scanderende meute die wij op tv zien, wij zien niet de mensen die onderwijl gewoon doorgaan met jun leven dat zo op het onze lijkt dat het niet boeiend is dit op tv uit te zenden... en dan na tien minuten stoppen ze ineens want de vrouw wacht thuis met het eten, zo zeggen ze het echt ;)
ik bedoel, waar zijn die honderdduizenden dan? geloof er geen reet van dat die er zijn... het is een klein groepje dat teveel aandacht krijgt...

Het eeuwig aangevoerde argument dat het om een minderheid gaat is absoluut waar trouwens, maar een stevige basis heeft het extremisme wel. In het westen hoor je NIEMAND roepen dat alle Moslims dood moeten. (jaja er zijn vast wel wat neonazis die dat vinden maar die groep is 1000x kleiner en niemand steunt ze of neemt ze serieus)

toch bijzonder dat mensen altijd denken te weten hoe het in het Midden-Oosten zit. Lees eens het boek 'Het zijn net mensen' van Joris Luyendijk zou ik zeggen.

Verder heb ik de docu (nog) niet gezien, dus ik vraag me af of er ook aandacht wordt besteed aan de rol die 'het westen' heeft gespeeld en nog steeds speelt in dat extremisme. Want het is natuurlijk niet voor niets dat radicale groeperingen flink in omvang toenemen in de arabische wereld.

toch bijzonder dat mensen altijd denken te weten hoe het in het Midden-Oosten zit. Lees eens het boek 'Het zijn net mensen' van Joris Luyendijk zou ik zeggen.

Verder heb ik de docu (nog) niet gezien, dus ik vraag me af of er ook aandacht wordt besteed aan de rol die 'het westen' heeft gespeeld en nog steeds speelt in dat extremisme. Want het is natuurlijk niet voor niets dat radicale groeperingen flink in omvang toenemen in de arabische wereld.

Amen!

Terug
Naar boven