XXL Nutrition

oefeningen voor onderbuikspieren

Cinix

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
55kg
Vetpercentage
14%
Ik ben 15 jaar, weeg 55 kilo, mijn vetprecentage ligt rond de 14%.
Mijn allerbovenste spieren van mjin buik zijn al redlijk groot, maar mijn onderste en middelste blijven een beetje steken, omdat ik vooral oefeningen voor de bovenste buikspieren doe.
Mijn vraag aan jullie is dus nu.
Weten jullie goede oefeningen voor onderste en/of middelste buikspieren die echt goed werken?

Alvast heel erg bedankt.

Helaas moet ik je teleurstellen, de rechte buikspieren kan je namelijk niet apart trainen. Het lijkt misschien dat je "bovenste" 2 blokjes beter getraind zijn maar dit is optisch bedrog, het komt namelijk doordat je vetpercentage te hoog is om de andere 6 goed uit te laten komen.

*benen optrekken is een goede oefening voor onderste buikspieren...
nadien gewichtjes (zo precies zandzakjes rond je benen) gewoon plat liggen en benen optrekken.

*aan een baar hangen en benen optrekken is ook zeer goed.

*sit ups met een krachtbal of dumbbells op je borst werkt ook goed!

succes!

Hanging leg raises
Lying leg raises

1m75 55kg

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb nog een vraag, op mijn sportschool (fitness) is een schema opgesteld met oefeningen.
Als ik de licht contouren van een sixpack wil hebben dus geen extreme blokkjes buik alleen een beetje de contouren.
Wat kan ik dus het beste doen veel cardia (roeien, fiesten,rennen) zoals in mijn schema is opgesteld of meer krachttraining zoals buik, rug en de borst (wat er ook wel een beetje in het schema zit).
Wat is het beste al ik mijn doel wil bereiken?

alvast heel erg bedankt.

Een combinatie, als je echt je sixpack wilt (wat ik best kan begrijpen als ik je leeftijd zie) dan kan je het beste gewoon een simpel split schema volgen en daar cardio bij doen. Zo krijg je ten 1ste een wat meer compleet fysiek en zal je je geliefde sixpack binnen no-time zien ;)

Als je voorbeeldschema's wilt zien dan moet je bij de stickies van het kopje "trainingsschema's" even kijken.

Je moet in VP dalen, anders worden ze ook niet zichtbaar..

Mijn buikvet is weinig dat is er bijna wel af om nog een beetje na wat ik ben in de vakantie redelijk wat afgevallen.
Alleen mijn spiermassa is daardoor ook wat gekrompen want eerst had ik eenzelfde VP en dan zag je na de training al de lichte controuren alleen nu niet meer echt omdat mijn buikspieren wat zijn afgenomen.
Ik train nu onderhand elke dag 30 tot 40 minuten in het weekend en 20 tot 30 minuten op doordeweekse dagen.
Ik ben nu misschien een weekje bezig (iets korter) en ik zie echt al verschil.

en wat is het beste om te eten als dat er uberhaupt is?

alvast heel erg bedankt.

Neem eens een kijkje in de voeding section ;)

doe ik al ik heb daar al een topic lopen.
ik eet 4 boterhammen met pure hagelsag, boter en halfvolle melk als ontbijt.

lunch 3 boterhammen met pure hagelslag of kipfilet

al ik terug kom van school (tussen 15.00 en 16.30)
een bakje muesli met melk

voor het avondeten
soms nog een nectarine

avondeten
wat de pot schaft (elke dag anders)

2 tot anderhalfuur voor slapen
een bakje halfvolle vla met een koekje erbij

alles staat verder ook (met calorien erbij) over het forum voeding mijn topic staat ergens bovenaan en er staat Cinix bij en het heet voedingsadvies gevraagd

hebben jullie nog enkele tips?

Ja. Lees ook één en ander over het trainen zelf.

Elke dag trainen op je 15de lijkt me niet erg verstandig.

Niet in de sportschool, maar gewoon thuis om een matje op mijn slaapkamer van buikspieroefeningen met van die zandzak gewichten om mijn armen of benen (ligt eraan welke oefening) ik ga 1 keer per week naar de sportschool en verder sport ik op woensdag 2 uurtjes.
Als ik elke dag in de sportschool zou zitten had ik nu al wel mijn doel bereikt.

Helaas moet ik je teleurstellen, de rechte buikspieren kan je namelijk niet apart trainen. Het lijkt misschien dat je "bovenste" 2 blokjes beter getraind zijn maar dit is optisch bedrog, het komt namelijk doordat je vetpercentage te hoog is om de andere 6 goed uit te laten komen.

Dit is helaas het beste antwoord.
Vet verbranden in combinatie met een goed dieet geeft je de onderste buikspieren.

Niet in de sportschool, maar gewoon thuis om een matje op mijn slaapkamer van buikspieroefeningen met van die zandzak gewichten om mijn armen of benen (ligt eraan welke oefening) ik ga 1 keer per week naar de sportschool en verder sport ik op woensdag 2 uurtjes.
Als ik elke dag in de sportschool zou zitten had ik nu al wel mijn doel bereikt.

Haha, als je op jou leeftijd elke dag gaat trainen verneuk je enkel je lichaam ;) . Ook als ik nu elke dag zou gaan trainen ben ik binnen no time overtraint.

Haha, als je op jou leeftijd elke dag gaat trainen verneuk je enkel je lichaam ;) . Ook als ik nu elke dag zou gaan trainen ben ik binnen no time overtraint.

Het stelt vrij weinig voor hoor in de ochtend even 10 minuutjes en in de middag 10 minuutjes en in de avond 10 minuutjes en dan gewoon sit-ups en dergelijke.

Hij beest niet iedere dag vol in de sportschool hè. Wat hij nu dagelijks doet valt denk ik meer onder de categorie "bewegen". Maar zoals al gezegd was: Ga de keuken in, daar worden sixpacks gemaakt.

De keuken in gaan?
dus voeding.
Wat moet ik dan doen/eten of moet ik vet gaan verbranden.

haha, als je op jou leeftijd elke dag gaat trainen verneuk je enkel je lichaam ;) . Ook als ik nu elke dag zou gaan trainen ben ik binnen no time overtraint.

bs

---------- Post toegevoegd Sun 9 Sep 2012 om 12:25 ----------

De keuken in gaan?
dus voeding.
Wat moet ik dan doen/eten of moet ik vet gaan verbranden.

Je moet een voedingsschema maken. Vla en koek voor slapen gaan. Hagelslag.
Jouw dagelijkse menukaart bestaat alleenmaar uit snoep man.
Ooit aan voedsel gedacht.
Succes

Beste cinix,
Ik heb hetzelfde probleem gehad als jou, ik ben nu ook 15, 1m,75 en weeg 57 kilo.
Ik wil ook graag een sixpack hebben, daar ben ik nu ook hard mee bezig. Maar dat lukt absoluut niet met alleen die 30 min buikspieren. Ik heb mijn kcal behoefte uitgerekend en ben meer gaan eten. Ik train 3x in de week, en doe ook elke daar buikspieren thuis. Ik begin ondertussen wel meer resultaat te zien, gelukkig bij het hele lichaam. Maar je moet eerst meer eten om dat om te kunnen zetten in een sixpack (heb ik geleerd). Dus mijn tip is: meer gaan eten, en je hele lichaam gaan trainen. Anders komt het ook niet uit, als je wel een sixpack hebt maar magere armpjes en beentjes. Ik eet sochtend's havermout, dan snij ik een sinaasappel/ banaan in stukjes en gooi ik dat erdoorheen. Desnoods kun je er ook nog wel een lepel honing of iets anders erdooheen gooien om het zoet te maken.

DannyM

Terug
Naar boven