AndroidHealthClinic

Ogen dicht/open bankdrukken

Lanner

Novice
Waardering
0
Lukt het jullie om tijdens de laatste reps bankdrukken je ogen open te houden? Tijdens de laatste herhalingen is het voor mij dus niet mogelijk om deze open te houden doordat ik probeer die laatste rep te halen. Is dit "persen" nu teveel van het goede?

Al snap ik niet echt wat het nut of nadeel is als je je ogen dicht houd bij de laatste reps, maar om die reps er uit te persen is toch heerlijk? Zolang je ze correct uitvoert en goed op je ademhaling blijft letten zie ik het probleem niet.

Let wel op dat je de reps ook daadwerkelijk haalt, het is ook weer niet de bedoeling altijd tot failure te gaan.

Ik heb eigenlijk geen idee, heb er nog nooit op gelet..

Waarschijnlijk heb je dan zo'n hele lichaam samenfijnknijp idee, ik weet nu al exact wat voor hoofd je dan trekt.... :p

Zelf geen last van

Je moet je ogen nooit dichtknijpen en altijd blijven ademen. Als je je ogen dicht knijpt, ontstaat er een druk op je hoofd. Ik heb het namelijk ook een keer gedaan bij een zware sets legpress en vervolgens leek het of er iets knapte achterin mijn hoofd. Een uur later zat ik in het ziekenhuis.

Ogen open houden dus en blijven ademen (uitblazen als je het gewicht drukt).

lol:D gewoon openhouden hoor, anders gaat er wat fout:cool:

ind. als je het gewicht niet kan houden doe dan je ogen pas dicht.

saint zei:
Je moet je ogen nooit dichtknijpen en altijd blijven ademen. Als je je ogen dicht knijpt, ontstaat er een druk op je hoofd.

Druk in je hoofd omdat je je ogen dichtknijpt??
heeft imo meer met je ademhaling te maken als met je wel of niet dichtknijpen van je ogen.
Desalnietemin is het beter je ogen open te houden.
Je kan voordat je begint met bankdrukken (dus voordat je de stang uit de steunen haalt) een punt op het plafond zoeken waarop je je concentreert. Deze moet je vast houden, en dan geconcentreerd beginnen met drukken. Overigens is dat bij alle oefeningen zo niet alleen met bankdrukken (alleen moet je bij sommige oefeningen je punt niet op het plafond zoeken :D

Druk in je hoofd omdat je je ogen dichtknijpt??
heeft imo meer met je ademhaling te maken als met je wel of niet dichtknijpen van je ogen.

Het dichtknijpen van je ogen gaat meestal gepaard met het niet goed ademen, vandaar. Doordat je zo veel kracht zet, vergeet je te ademen.

Zo ging het bij mij tenminste verkeerd.

ikke:
bankdrukken: ogen open :eek:
zoenen: dan wel ogen dicht :p

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven