XXL Nutrition

oh nee, ik skip leg day

fitnessjwz

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m75
Massa
73kg
Vetpercentage
14%
hallo,
ik ben een beginner (vind ik dan) en train al 5 maanden.
ik doe enkel aan oefeningen met het eigen lichaamsgewicht zoals optrekken, dippen, push ups, planks etc.
ik doe ook aan squatten met ALLEEN mijn lichaamsgewicht. Ik heb altijd al het gevoel dat ik hiermee niet echt mijn benen train. nu 5 maanden later zie ik er bijna uit als iemand die leg day skippet. mijn bovenlichaam is al breder maar mijn benen zijn nog dun :(
ik ben een week geleden begonnen met squatten met 20 kg extra, maar ik vond het wel zwaar en ik ben bang dat dat mijn groei belemmert. De reden dat ik geen gewichten gebruik is juist omdat ik niet mijn groei wil belemmeren maar ik wil zeker niet uit zien als iemand die leg day skippet.
kent iemand tips om je benen hard te trainen zonder dat de groei wordt belemmerd.
ik ben 17 jaar en weeg 74 kg met een BF% van 14%

Dat krachttraining je groei negatief beïnvloed is een fabeltje, zeker op je 17e zou ik gewoon lekker de sportschool induiken. Ga je een stuk verder mee komen dan met bodyweight.

Squat bench deadlift row shoulder press 5x5 starting strength gaan doen! Word je sterke booi

Terug
Naar boven