Fitness Seller

Oke, dit moet dan het super schema gaan worden m.b.t. UB/LB

Smoothmold zei:
Je moet inderdaad je trainingen indelen op bewegingen, dus horizontale presses, verticale presses, horizontale pulls, verticale pulls en de beentjes die je wellicht ook nog kan verdelen in quad dominant of hip dominant. Aangezien RichardV voor massa gaat en kracht secundair is, vind ik dat je nog steeds mind muscle connection moet doen. Zelfs Dave Tate is het daar mee eens ;)

Wat bedoel je daar mee? Ik weet wel wat mind muscle connection is, maar hoe vertaal je dat naar een training?

• Topic Starter Topic Starter
chunky zei:
Geen rust, maar iets rustiger aan, zegmaar ongeveer zoals je nu traint :D

Kom maar mee trainen, word jij mijn persoonlijke b*ch. Alleen al de gewichten erop en eraf halen is een mega workout voor jou!

RichardV zei:
Kom maar mee trainen, word jij mijn persoonlijke b*ch. Alleen al de gewichten erop en eraf halen is een mega workout voor jou!

Ik ben dan ook niet vies van een mega workout!

bring it on!

Love is in the air!

Ik ben benieuwd hoe die RicharV het ervan af gaat brengen.

maniac zei:
Wat bedoel je daar mee? Ik weet wel wat mind muscle connection is, maar hoe vertaal je dat naar een training?

ondanks dat je je workout moet indelen in bewegingen ipv spiergroepen, vind ik dat je desondanks toch je spier zoveel mogelijk probeert aan te spreken die je wilt trainen. Ik heb hier over hypertrofie en niet puur kracht. Maw bijvoorbeeld bij bench probeer je uit je borst te drukken ipv simpelweg het gewicht omhoog te drukken.
Dave Tate is het met mij eens, voordat ik door critici wordt aangevallen :D

Puur een beetje stangen, ben inderdaad ook zeer benieuwd, wel top dat hij het probeert. Als ik massa moest gaan winnen zou ik weer terug gaan naar mijn good old split. Nu win ik massa en word vele malen sterker, dat vertaal ik op een later tijdstip dan maar weer naar meer massa.

Desalnietmin Richard, is het toch ook gewoon leuk om eens wat anders te doen.

massa en kracht is toch het beste. Wat heb je nu aan muscles if you cant lift weight!

Smoothmold zei:
ondanks dat je je workout moet indelen in bewegingen ipv spiergroepen, vind ik dat je desondanks toch je spier zoveel mogelijk probeert aan te spreken die je wilt trainen. Ik heb hier over hypertrofie en niet puur kracht. Maw bijvoorbeeld bij bench probeer je uit je borst te drukken ipv simpelweg het gewicht omhoog te drukken.
Dave Tate is het met mij eens, voordat ik door critici wordt aangevallen :D

Verdorie, wou je net gaan flamen, maar durf het nu niet meer :(

hoe doe jij dragonflags met je 140 kg :S

RichardV zei:
Oke dus:

Maandag UB:
Squat
Deadlift
Front Squat
Leg raises

Dinsdag:
Bench
Barbel row
Incline Bench
Chins
Iets voor de rotator

Donderdag en vrijdag gelijk aan maandag en dinsdag alleen andere reps en sets.

Zoniet, aanvullen bitte.
Dit wordt dus een loeizware biceps workout voor mij!

Whoei heb ook zin om dit te gaan doen! Maar waarom pas na de zomer Ries? Of ga je toch nog door met et cutten?

is dit btw meer op massa gericht of meer op kracht?

• Topic Starter Topic Starter
Homer17 zei:
Dit wordt dus een loeizware biceps workout voor mij!

Whoei heb ook zin om dit te gaan doen! Maar waarom pas na de zomer Ries? Of ga je toch nog door met et cutten?

is dit btw meer op massa gericht of meer op kracht?

Vieze relnicht.
Dit kan ook wel om te cutten.
Echtr **** het cutten. Is niet echt aan mij besteed. Met dit weer heb ik al 2x per week een heerlijke BBQ. Niet echt bevorderlijk.

En na de zomer: omdat mijn p*ssy rug dan is hersteld hoop ik:D

Dacht dat je eindelijk eens flink door ging met cutten, jammer dan dat je weer kapt ermee.

RichardV gaat een UB/LB schema volgen..:scratch: De wereld op z'n kop!

Wel sportief van je dat je UB/LB een kans geeft!

RubenSossa zei:
RichardV gaat een UB/LB schema volgen..:scratch: De wereld op z'n kop!

Wel sportief van je dat je UB/LB een kans geeft!
Haha, moet jij zeggen, mr. Biceps 2005 :D
Nog een note voor de speed benches, elke rep een stop op de borst en dan explosief uitstoten.
Verder ongeveer 1 minuut rust tussen de setjes.

RichardV zei:
Vieze relnicht.
Dit kan ook wel om te cutten.
Echtr **** het cutten. Is niet echt aan mij besteed. Met dit weer heb ik al 2x per week een heerlijke BBQ. Niet echt bevorderlijk.

En na de zomer: omdat mijn p*ssy rug dan is hersteld hoop ik:D
Haha BBQ's ownen. Zometeen nodig ik je uit bij mij, heb je er drie :D En dan gooi ik alleen maar vette porkmeat op de grill :D

BTW, is het nou meer op kracht of massa?

30 sec rust tussen speed-setjes geloof ik.

ik vind je idee opzich erg grappig, je bent een soort proefdier.
maar ik denk dat het wel erg kort door de bocht is.

ben je aan het kuren? train je met benchshirts, chains, bands en al die andere gear? Hoe is je benchtechniek?

Veel UB/LB schema's zijn sterk gebaseerd op WSB imo, waarbij je ook uit moet gaan van AL hun trainings'truuks', wil het echt goed kunnen werken. Nogmaals, het is een erg leuk idee, maar als je echt wil knallen (en dat is ZEKER mogelijk imo) lees je je beter eerst in op het idee achter WSB.

RC werk is altijd goed.
Als je zonder shirt bencht, imo niet iedere week Maxen, maar ook maxen op een pull (iig niet benchen als eerst oefening en niet voor een 1RMAX, maar 3 - 5 REPS (wat inhoudt dat het geen 3-5RM is) Het shirt neemt, bij goed gebruik, 'last van de schouders' WSB lui hebben moddervette tricepskracht, niet zonder reden.
kijk met squatten en deadliften even hoe de belasting op je rug aanvoelt, eerst DL of eerst SQ, of wisselen?

lekker boeie of het kracht of massa is, als je geen massa wint, wordt je sterker en ga je op een meer hyperthrophy gericht schema leuke gains maken.

p.s. als je filmpjes laat zien van iemand van 135 kg die dragonflags doet (JIJ dus :D) moet Big_T een karmainfuus richting jouw account heen prikken.

just my 2 cents

150kg bodyweight wil hij bereiken, niet 150kg squatten;)

yupz, trainen met zware gewichten KAN blessure gevoeliger zijn. Maar altijd trainen in dezelfde hoge reprange ook.

nogmaals UB/LB is merendeels op WSB leest geschoeid (en helemaal al het schema dat RichardV nu heeft staan), de speed dagen, max effort, etc. Allemaal om de grote drie steeds te verbeteren, NIET voor de hyperthrophy, een PL'er van 130 schoon aan de haak met een squat van 200 kg doet het gewoon niet in de PL sport.

Als je een UB/LB/WSB schema wil doen zul je moeten maxxen imo. Take it or leave it. t liefst met full gear.

Damn, ik lees net in het 'spierpijn bogus' topic dat ik zo dol zou zijn op UB/LB. Dat is niet echt het geval.
Fullbody is mijn ding, daar ben ik onderhand wel achter. En daarnaast train ik met 'iets' andere methoden.
UB/LB is voor mij een beperking.

Terug
Naar boven