AndroidHealthClinic

Om schijtziek van te worden

Ik kan me ook wel enigzins in de ander verplaatsen...want ik zou er ook wel moeite mee hebben als ik iemand ken en die maakt ineens een heel andere draai zeg maar..

Vooral voor de mensen die jou goed kennen,kan het soms wel even wennen zijn dat je aan het veranderen bent.

Goed dat je jezelf in iemand anders verplaatst, dat is een zeer goede eigenschap. In dit geval vind ik dat echter niet echt nodig.
Zolang je niemand kwaad doet met je keuzes vind ik dat anderen je gewoon met rust moeten laten eigenlijk en niet ongevraagd moeten zeuren. Als je bijvoorbeeld aan een vriend vraagt van: 'vind je het wel eens lastig?' dan is hij/zij natuurlijk volkomen vrij om eerlijk te antwoorden (anders moet je het niet vragen).
Lastig om uit te leggen omdat dit deels een gevoelskwestie is, maar ik hoop dat het toch is gelukt :).
Voor mij is het ook heel simpel altijd, mijn eigen ontwikkeling (en dat gaat niet alleen over sporten, maar over alles) loopt zoals het loopt en onderweg heb je altijd mensen die 'afvallen' en mensen die wel een rol in je leven blijven spelen. Volgens mij is dat gewoon een natuurlijke gang van zaken, mensen houden echter vaak krampachtig vast aan het bekende.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik geen rekening hou met anderen.

Knap dat die opmerkingen je niets doen :). Mijn motivatie wordt er ook niet minder door, maar afhankelijk van de situatie kan ik van dat soort opmerkingen wel echt een golf van frustratie op voelen komen van binnen...
Maarja stress is ook niet gezond, ik probeer dus van binnen ook altijd rustig te blijven :D.
De ene kant wil gewoon rustig blijven en lachen, de andere kant wil die mensen helemaal verrot schelden. Ik kies wel ALTIJD voor het 1e, maar de verleiding is soms groot ;). Ik werk er wel aan en het gaat al steeds beter. Ik verwacht dat er een tijd komt dat helemaal niets me meer kan frustreren ;).

:D Ik begrijp je frustratie wel.
Ik zeg er niets op (tenzij ze oprecht interesse tonen), dat betekend voor hun al genoeg. En als je een 'Tsja' gezicht trekt komt de boodschap al helemaal aan ;) Je leert er vanzelf mee omgaan.
Het valt me op dat het juist door die mensen gezegd wordt, die het op de een of andere manier niet kunnen uitstaan dat je aan je gezondheid werkt. Waar dat aan ligt zou ik echt niet weten; jaloezie? betweterigheid?

Een ander verhaal is het als goede vrienden of familie van je er negatief tegenover staan, maar bij mij is dat niet het geval. Daarom kan het me ook niet zoveel boeien dat mensen het zeggen die ver van mij af staan. Collega's bijvoorbeeld zijn niet altijd vrienden.

Vaak kennen mensen het ook niet om hard te sporten, waardoor ze meestal een gesloten of bevooroordeelde houding aannemen wat dat betreft. Als je het open bespreekt met iemand, is diegene meestal overtuigd en sta je vervolgens samen te sporten!

Je hebt toch ook wel mensen om je heen die het gaaf vinden dat je er goed uitziet?

EDIT: trouwens je punt hierboven, daar kan ik mij zeker in vinden.

Je hebt toch ook wel mensen om je heen die het gaaf vinden dat je er goed uitziet?

EDIT: trouwens je punt hierboven, daar kan ik mij zeker in vinden.

Ja, al mijn vrienden, mijn vriendin etc. die vinden het allemaal prima, anders zouden dat mijn vrienden en mijn vriendin niet zijn ;).
Ik heb het inderdaad meer over mensen die ver van je af staan zoals collega's etc. Die hebben eigenlijk nog minder 'recht' om zich met je te bemoeien.
Vaak valt het wel op dat de mensen die kritiek hebben zelf het meeste vet hebben en er zelf niet uitzien. Dit gaat niet altijd op, maar vaak wel.
Ik denk dat het vaak toch een stukje jaloezie is. Discipline is een zwak punt van erg veel mensen en waar zij wel constant toegeven aan verleiding kunnen mensen die wel op hun gezondheid letten vaak wel het karakter tonen om 'nee' te zeggen waardoor deze mensen zich weer zwak en onzeker gaan voelen. Ik denk dat het vaak zo werkt :).

Maar ik lees dus dat je mijn bericht opvatte alsof iedereen constant tegen mij aan zat te zeiken, of niet :D? Dat is namelijk absoluut niet het geval :). Ik ben alleen wel ook een aantal keer tegen mensen die verder van me afstonden aangelopen die irritant deden erover.

Maar ik lees dus dat je mijn bericht opvatte alsof iedereen constant tegen mij aan zat te zeiken, of niet :D? Dat is namelijk absoluut niet het geval :). Ik ben alleen wel ook een aantal keer tegen mensen die verder van me afstonden aangelopen die irritant deden erover.

Een beetje :) ik bedoelde met die laatste vraag ook: wees blij met de mensen om je heen die het wel leuk vinden, dat is veel meer waard dan wat andere mensen zeggen.

Ik vind dat je gelijk hebt dat mensen hun 'zwakte' op deze manier op iemand anders afreageren. Ze weten het vaak van zichzelf dat ze gewoon van de krent af moeten komen, maar de discipline ontbreekt en laten zich idd verleiden. Sporters zijn naar mijn idee over het algemeen mentaal sterker / stabieler.

Een beetje :) ik bedoelde met die laatste vraag ook: wees blij met de mensen om je heen die het wel leuk vinden, dat is veel meer waard dan wat andere mensen zeggen.

Ik vind dat je gelijk hebt dat mensen hun 'zwakte' op deze manier op iemand anders afreageren. Ze weten het vaak van zichzelf dat ze gewoon van de krent af moeten komen, maar de discipline ontbreekt en laten zich idd verleiden. Sporters zijn naar mijn idee over het algemeen mentaal sterker / stabieler.

Nou nog iemand vinden in m'n omgeving die het leuk vindt...
De enigen die het écht leuk vinden zijn DBB'ers en mede-sporters in de sportschool... :(

Greetje, het verhaal is heel simpel: Bodybuilding en krachtsport in het algemeen is nou eenmaal niet mainstream.
Dat betekent dat de grote massa altijd commentaar zal blijven hebben. Wen er maar aan want dat zal nooit anders worden. Hoort nou eenmaal bij onze levensstijl.;)

:( dat is idd niet leuk. mensen kunnen het niet leuk vinden, maar ze zouden op z'n minst respect moeten hebben voor t feit dat jij het wel leuk vind
Voordeel is wel dat vriendlief me steunt, maar niet begrijpt dat ik 'aparte middeltjes' koop, want gewoon eten is toch voldoende? (whey, nightprotein etc.)

Voordeel is wel dat vriendlief me steunt, maar niet begrijpt dat ik 'aparte middeltjes' koop, want gewoon eten is toch voldoende? (whey, nightprotein etc.)

dat is iig mooi :) vertel mensen dan niet alles (behalve je vriend natuurlijk). zeg gewoon dat je fitnesst :) als ik aan mijn overbuur vraag wat whey is, dan weet ie dat niet. het lokt alleen maar een bevooroordeelde reactie uit.

Ik vind het eigenlijk ook best onbeleefd als iemand ongevraagd kritiek geeft,zeker van mensen die ik nauwlijks ken.Maar sommige mensen zijn nou eenmaal niet op hun mondje gevallen.

En het ligt maar net aan je karakter hoe erg je je er aan stoort,denk ik dan maar.;)

Ik vind het eigenlijk ook best onbeleefd als iemand ongevraagd kritiek geeft,zeker van mensen die ik nauwlijks ken.Maar sommige mensen zijn nou eenmaal niet op hun mondje gevallen.

En het ligt maar net aan je karakter hoe erg je je er aan stoort,denk ik dan maar.;)

Ja, klopt op zich wel.
En je kunt ook denken; kritiek is gratis advies, kijk naar de boodschap en niet naar degene die de boodschap overbrengt.;)

• Topic Starter Topic Starter
Greetje, het verhaal is heel simpel: Bodybuilding en krachtsport in het algemeen is nou eenmaal niet mainstream.
Dat betekent dat de grote massa altijd commentaar zal blijven hebben. Wen er maar aan want dat zal nooit anders worden. Hoort nou eenmaal bij onze levensstijl.;)

Helemaal gelijk! Deze zomer zullen ze wel zien waar 'k het allemaal voor gedaan heb..:eek: :thumbs:.. hehehe

Bedankt voor je reactie
iedereen trouwens;)

Helemaal gelijk! Deze zomer zullen ze wel zien waar 'k het allemaal voor gedaan heb..:eek: :thumbs:.. hehehe

Bedankt voor je reactie
iedereen trouwens;)

Wat ik wel vervelend vond was dat...Toen ik om begeleiding vroeg aan de trainer (al in 60 jaar,maar bodybuilder for life haha) keek hij me met koeien ogen aan .

Ik dacht: krijg lekker de t*ring en ben zelf dingen gaan uitvogelen.Nu heeft dezelfde trainer me onlangs al een paar keer voor 'beest' uitgemaakt :eek::o.

Wat ik wel vervelend vond was dat...Toen ik om begeleiding vroeg aan de trainer (al in 60 jaar,maar bodybuilder for life haha) keek hij me met koeien ogen aan .

Ik dacht: krijg lekker de t*ring en ben zelf dingen gaan uitvogelen.Nu heeft dezelfde trainer me onlangs al een paar keer voor 'beest' uitgemaakt :eek::o.

Complimentjes! Altijd lekker!

ja complimentjes doen het goed!

heb al genoeg negatieve shit over meheen gehad toen ik jonger was.
Maar wie het laatst lacht lacht het best toch :)

Posten die foto's dus maar allemaal
en ik geef de complimentjes wel

Terug
Naar boven