XXL Nutrition

Onafhankelijke labtest Whey Perfection

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je gaat altijd uit van gemiddeldes. Choco komt vaak lager uit, dat is zo. Denk als je van 10 merken choco pakt dat je nagenoeg altijd lager uitkomt.

Dus dan liegen 10 merken tegelijk.
Neemt nog niet weg dat je het kan aanpassen als blijkt dat het systematisch (bijna) 10% lager is dan geclaimed

Wat een gezeik om gratis samples en dergelijk zeg!
Body&Fit weten wel dat ze het enigzins verkloot hebben, dus zullen zelf wel met een gepaste actie gaan komen.

Laat het rusten en wacht af op de nieuwe bewijzen en geef hen de kans.
Het is hier geen Turkije waar je op de markt kan gaan onderhandelen over prijs....

Je gaat altijd uit van gemiddeldes. Choco komt vaak lager uit, dat is zo. Denk als je van 10 merken choco pakt dat je nagenoeg altijd lager uitkomt.

Waarom? Je laat toch verschillende labels printen, waarom pas je dat dan niet aan? Je gaat uit van een gemiddelde als je verschillende batches aanbiedt en niet steeds een nieuwe label print (wat uiteraard gebruikelijk is)

Ben je er al uit hoe 5-7.5 procent kan leiden tot een verlies van 20 procent?

Al dat geslijm/onderhandel voor een beetje korting of samples (''mijn vertrouwen kan je terug kopen met een korting'') is echt te walgelijk voor woorden. Altijd maar opzoek naar de bodemprijs, extra kortingen, goodies etc. met zulke klanten wordt je als producent/verkoper ook wel erg gestimuleerd om je tot niet kosjer handelen te reduceren. Daarmee praat ik dergelijk handelen absoluut niet goed, want dat is het niet. Maar het is ergens wel ironisch dat net nadat bekend is geworden dat er gesjoemeld is - wat waarschijnlijk deels, dan wel niet helemaal mogelijk werd gemaakt door dat gesjoemel - er vervolgens om nog lagere prijzen gevraagd wordt. Je zou toch zeggen dat al het voorgaande aan zou zetten tot een klein beetje zelfreflectie/kritisch nadenken i.p.v. als een dom schaap altijd maar achter de goedkoopste prijs aan te lopen.

Wel leuk dat XXL 20% korting geeft ,terwijl zij goed uit de test komen dan.
Dat de consument het beste product voor de laagst mogelijke prijs verlangt,kan in een aantal gevallen leiden tot mindere kwaliteit.
Denk o.a aan een kg kipfilet voor 5 euro.

Zelf betaal ik in de meeste gevallen ook liever iets meer voor betere kwaliteit,maar daar gaat de discussie niet over.
Je verwacht gewoon te krijgen/kopen wat er op de verpakking staat.
We hoeven absoluut geen medelijden te hebben met Body en Fitshop en XXL etc,het is niet zo dat er minder eiwitten in wordt gedaan zodat ze het hoofd boven water kunnen houden.
Maar XXL biedt whey aan voor een fractie duurder dan B&F en bij hun klopt het wel.
Zouden zij niks verdienen op de whey?
Natuurlijk wel en zeker in de hoeveelheden die erdoor gaan.

Dat gebedel om samples of extraatjes is ook niet mijn ding,maar dat wordt vaak wel in de hand gewerkt door de verkopende partij.

Waarom? Je laat toch verschillende labels printen, waarom pas je dat dan niet aan? Je gaat uit van een gemiddelde als je verschillende batches aanbiedt en niet steeds een nieuwe label print (wat uiteraard gebruikelijk is) Ben je er al uit hoe 5-7.5 procent kan leiden tot een verlies van 20 procent?
Wat ik aangaf is dat we uitgingen van gemiddeldes. Dat zou bij choco (wat altijd het minst uitkomt) Een verschil tussen 70.4 en 78 inhouden om het resultaat van de test hier aan te houden. Dat klopt. Wat ik daarbij vertelde is dat Aminolabs 5-7.% amino's toevoegt die ik daar vanaf trek. Dan kom je zo laag uit. Klopt helemaal. We gaan in de toekomst per smaak labellen. (overigens doen bijna alle merken het zo als wij het deden.)

Beste b&f,

zouden jullie ook met testen kunnen komen van de huismerk isolaat en caseïne?

zou het zonde vinden om gedwongen over te moeten stappen terwijl de service top is!

Laat dit een goede les zijn ;) succes met jullie heropbouw van de verloren klanten.

En EricR staat nu ook wel met zijn lul in zijn hand.

Beste b&f, zouden jullie ook met testen kunnen komen van de huismerk isolaat en caseïne? zou het zonde vinden om gedwongen over te moeten stappen terwijl de service top is!
Snap ik. We gaan overal mee aan de gang, zo eerst met de isolaat.(Aminolabs geeft aan dat het alleen WP betreft met smaak maar we vertrouwen zelf alleen nog op papier. Ik ga er alles aan doen om ons vertrouwen te herstellen. ---------- Toegevoegd om 16:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:11 ----------
Laat dit een goede les zijn ;) succes met jullie heropbouw van de verloren klanten. En EricR staat nu ook wel met zijn lul in zijn hand.
In ieder geval een harde les die ik nooit meer wil meemaken. Een goede motivatie om harder te knokken als ooit en van Body & Fit het sterkste bedrijf in Europa te maken! Dit wil ik nooit meer. Dank voor je vertrouwen

Benieuwd naar de isolaat en caseïne inderdaad. Waren voor mij een van de weinige standaard producten. Zou zonde zijn als deze ook niet klopten..

Benieuwd naar de isolaat en caseïne inderdaad. Waren voor mij een van de weinige standaard producten. Zou zonde zijn als deze ook niet klopten..

Helemaal eens. We zitten overal bovenop. We gaan als aangegeven bijna wekelijks testen, niet alleen op eiwit% maar ook zeker op aminoprofiel.

Hieronder een link naar een uitgebreide toelichting op de oorzaak van het te lage eiwitpercentage.
De toevoeging van aminozuren is slechts een onderdeel van het probleem, lang niet de hele oorzaak.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f226/lab-resultaten-doofpot-377108/index6.html#post8849157

Niet voor Ilco van B&F, die weet dat echt wel als hij al 15jaar het bedrijf runt en anders zijn operations manager wel die normaal gesproken over quality assurance gaat, Paul P. We hebben het hier echt over basiskennis als het op whey aankomt. Neem info in bovenstaande link door en dan wordt duidelijk hoe het echt zit.

Nog steeds is de beloofde datasheet niet gepost he Ilco. Je zou hem even opzoeken 70 minuten geleden, weet je nog?

Wat ik mij voornamelijk afvraag is waarom er uberhaupt een tweede onafhankelijke test voor nodig is geweest voordat B&F eindelijk eens dacht naar de producent te stappen.

Het 1e topic hierover was al een tijd geleden, ik gok zo'n 2 a 3 weken? Hierin werd natuurlijk eerst getwijfeld aan de betrouwbaarheid, kwamen enige beschuldigen naar XXL naar voren en er werd verder gewoon ronduit belachelijk gereageerd.
Eigen testresultaten werden gepost, na enige posts van Galen werd al gauw duidelijk dat de resultaten van de eigen labtest van B&F niet erg betrouwbaar waren en dat de resultaten zelfs in lijn waren met de 1e onafhankelijke test.
Na veel gezeik in dat topic om de reactie van B&F kwamen ze toen ook al met een reactie dat ze er ECHT onderzoek naar gingen doen, ja we zetten alles op alles om er achter te komen hoe het zit etc.
Brb dagje later is de topic in de doofpot gestopt, niks meer vernomen van B&F erover. Tot dit topic, waar het nu echt allemaal duidelijk wordt dat er gewoon gerommeld is met de whey.

Hoezo wordt er nu pas enige vaart onder gezet? In de tijd tussen de topics zou al lang een onderzoek en statement van B&F zelf plaats gevonden kunnen hebben. In mijn optiek lijkt het dat B&F het allemaal niet zo serieus nam omdat er niet verwacht werd dat er zo snel een tweede onafhankelijk onderzoek plaats kon vinden.

Hieronder een link naar een uitgebreide toelichting op de oorzaak van het te lage eiwitpercentage. De toevoeging van aminozuren is slechts een onderdeel van het probleem, lang niet de hele oorzaak. http://forum.dutchbodybuilding.com/f226/lab-resultaten-doofpot-377108/index6.html#post8849157 Niet voor Ilco van B&F, die weet dat echt wel als hij al 15jaar het bedrijf runt en anders zijn operations manager wel die normaal gesproken over quality assurance gaat, Paul P. We hebben het hier echt over basiskennis als het op whey aankomt. Neem info in bovenstaande link door en dan wordt duidelijk hoe het echt zit. Nog steeds is de beloofde datasheet niet gepost he Ilco. Je zou hem even opzoeken 70 minuten geleden, weet je nog?

Bij deze nogmaals maar stond direct in een antwoord naar jou. Heb je gemist denk ik, geen probleem. HIER

Wat ik mij voornamelijk afvraag is waarom er uberhaupt een tweede onafhankelijke test voor nodig is geweest voordat B&F eindelijk eens dacht naar de producent te stappen.

Het 1e topic hierover was al een tijd geleden, ik gok zo'n 2 a 3 weken? Hierin werd natuurlijk eerst getwijfeld aan de betrouwbaarheid, kwamen enige beschuldigen naar XXL naar voren en er werd verder gewoon ronduit belachelijk gereageerd.
Eigen testresultaten werden gepost, na enige posts van Galen werd al gauw duidelijk dat de resultaten van de eigen labtest van B&F niet erg betrouwbaar waren en dat de resultaten zelfs in lijn waren met de 1e onafhankelijke test.
Na veel gezeik in dat topic om de reactie van B&F kwamen ze toen ook al met een reactie dat ze er ECHT onderzoek naar gingen doen, ja we zetten alles op alles om er achter te komen hoe het zit etc.
Brb dagje later is de topic in de doofpot gestopt, niks meer vernomen van B&F erover. Tot dit topic, waar het nu echt allemaal duidelijk wordt dat er gewoon gerommeld is met de whey.

Hoezo wordt er nu pas enige vaart onder gezet? In de tijd tussen de topics zou al lang een onderzoek en statement van B&F zelf plaats gevonden kunnen hebben. In mijn optiek lijkt het dat B&F het allemaal niet zo serieus nam omdat er niet verwacht werd dat er zo snel een tweede onafhankelijk onderzoek plaats kon vinden.

die vraag kun je zelf ook wel beantwoorden omdat toen de shit storm pas echt aan was.

Hieronder een link naar een uitgebreide toelichting op de oorzaak van het te lage eiwitpercentage.
De toevoeging van aminozuren is slechts een onderdeel van het probleem, lang niet de hele oorzaak.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f226/lab-resultaten-doofpot-377108/index6.html#post8849157

Niet voor Ilco van B&F, die weet dat echt wel als hij al 15jaar het bedrijf runt en anders zijn operations manager wel die normaal gesproken over quality assurance gaat, Paul P. We hebben het hier echt over basiskennis als het op whey aankomt. Neem info in bovenstaande link door en dan wordt duidelijk hoe het echt zit.

Nog steeds is de beloofde datasheet niet gepost he Ilco. Je zou hem even opzoeken 70 minuten geleden, weet je nog?
Volgens mij heeft B&F zo'n 50 min geleden een link naar een pdf gepost

Wat ik mij voornamelijk afvraag is waarom er uberhaupt een tweede onafhankelijke test voor nodig is geweest voordat B&F eindelijk eens dacht naar de producent te stappen. Het 1e topic hierover was al een tijd geleden, ik gok zo'n 2 a 3 weken? Hierin werd natuurlijk eerst getwijfeld aan de betrouwbaarheid, kwamen enige beschuldigen naar XXL naar voren en er werd verder gewoon ronduit belachelijk gereageerd. Eigen testresultaten werden gepost, na enige posts van Galen werd al gauw duidelijk dat de resultaten van de eigen labtest van B&F niet erg betrouwbaar waren en dat de resultaten zelfs in lijn waren met de 1e onafhankelijke test. Na veel gezeik in dat topic om de reactie van B&F kwamen ze toen ook al met een reactie dat ze er ECHT onderzoek naar gingen doen, ja we zetten alles op alles om er achter te komen hoe het zit etc. Brb dagje later is de topic in de doofpot gestopt, niks meer vernomen van B&F erover. Tot dit topic, waar het nu echt allemaal duidelijk wordt dat er gewoon gerommeld is met de whey. Hoezo wordt er nu pas enige vaart onder gezet? In de tijd tussen de topics zou al lang een onderzoek en statement van B&F zelf plaats gevonden kunnen hebben. In mijn optiek lijkt het dat B&F het allemaal niet zo serieus nam omdat er niet verwacht werd dat er zo snel een tweede onafhankelijk onderzoek plaats kon vinden.

Ik val een beetje in herhaling maar we dachten echt dat het niet mogelijk was. Geen excuus, puur een weergave hoe het is. Ik had dit persoonlijk niet voor mogelijk gehouden.

---------- Toegevoegd om 16:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:24 ----------

Volgens mij heeft B&F zo'n 50 min geleden een link naar een pdf gepost

Klopt inderdaad Dank je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven