XXL Nutrition

Onder onderhoud eten (eerste cut)

Waardering
0
Lengte
1m70
Hallo, ik krijg morgen mijn digitale vetpercentage maar gok dat mijn vp rond 20 ligt.
Nu heb ik dit uitgerekend via de forumele van harris benedict (ik twijfel tussen deze en die van katch)
De uitkomst was incl je activiteitenniveau.

Ik kwam uit op 2206, moet ik dit ongeveer elke dag binnenkrijgen en dan 500-750 verbranden met sporten?
En dan gewoon in de verhouding 35/40/25?

Alvast bedankt:)

Ik denk dat dat prima gaat werken. Ik wens je veel suk6!

Ik denk dat dat prima gaat werken. Ik wens je veel suk6!

Ik denk het niet.

Hallo, ik krijg morgen mijn digitale vetpercentage maar gok dat mijn vp rond 20 ligt.
Nu heb ik dit uitgerekend via de forumele van harris benedict (ik twijfel tussen deze en die van katch)
De uitkomst was incl je activiteitenniveau.

Ik kwam uit op 2206, moet ik dit ongeveer elke dag binnenkrijgen en dan 500-750 verbranden met sporten?
En dan gewoon in de verhouding 35/40/25?

Alvast bedankt:)

500-700 kcal verbranden (tekort maken) is erg veel. Ik zou meer mikken op 300-400 kcal. Dit tekort kan je maken met cardio maar je kan dit ook (deels) doen door minder te eten.
Verhoudingen zijn;
2-2,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht
0,8-1 gram vet per kg lichaamsgewicht
rest aanvullen met koolhydraten

• Topic Starter Topic Starter
Dankjewel, met 20% kwam ik ook uit op 400 nog wat. Ik zal zo een begin proberen te maken met het voedingschema

Je gaat je vet% digitaal laten meten? Met een electronisch apparaatje?
Dat is zeker niet nauwkeurig. Beter is het met een huidplooimeter.
Probeer niet te veel onder je onderhoud te gaan zitten. Je bent verre van té zwaar en bij een te groot tekort kan het ook ten kostte gaan van je spiermassa. Beter wat langzamer afvallen en je spieren wat behouden lijkt me.

het is ook een huidplooimeter maar dan digitaal, had er veel positiefs over gelezen op dit forum.
mijn bmr is 1425 en mijn onderhoud 2206, ik wou dan in de cut op 1800 gaan zitten, is dit te weinig?

het is ook een huidplooimeter maar dan digitaal, had er veel positiefs over gelezen op dit forum.
mijn bmr is 1425 en mijn onderhoud 2206, ik wou dan in de cut op 1800 gaan zitten, is dit te weinig?

Als je minder energie binnenkrijgt(kcal) dan dat je verbruikt zul je afvallen. Ga zelf experimenteren en kijk waar jij het beste op reageert. Eet bijvoorbeeld eerst 200kcal onder onderhoud, werkt dit niet doe er dan nog eens 100 kcal af.

Training is trouwens ook belangrijk,sport je op een hoge of lage intensiteit geeft nogal een verschil in werking van de stofwisseling.

okee, dan ga ik dat gewoon opbouwen. ik wou rond de 5/6 keer per week sporten de komende 2 weken.

Terug
Naar boven