MuscleMeat

Onderhoud spiermassa

Bezoekers in dit topic

DDweller

Cool Novice
Lid geworden
4 okt 2012
Berichten
49
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
78kg
Vetpercentage
11%
Beste BBers,

Ik ben nu zo'n 2 maanden met SS bezig + bulken. Ik ben van 68-73kg gegaan, terwijl ik nog steeds mijn bovenste 2 buikspieren kan zien (dus het vetpercentage is niet heel veel toegenomen). Ik wil nu mijn repertoire aan oefeningen uitbreiden door, naast het squatten ( 82,5kg atm ), BP (55kg atm), SMP (42.5kg), deadlift (85kg), pendlay row (45kg) en chin ups(set van 8, 3x, 8 lukt me alleen de eerste keer, steeds minder bij 2/3e set) en pull ups (doe ik 8x3 met ondersteuning, machine die deel van je lichaamsgewicht compenseert), ook buikspieroefeningen te gaan doen. Zijn er tips welke oefeningen goed zijn voor massatoename in de buikspieren?

Verder wil ik vanaf begin april weer gaan kickboxen (VP naar beneden halen), maar ik vroeg me af of hierdoor mijn opgebouwde spiermassa behouden blijft, als ik dan compleet stop met krachttraining (gym + kickboxen kost teveel geld voor een student zoals ik). Mijn plan was verder om vanaf ongeveer februari de hoeveelheid reps omhoog te gooien, zodat mijn spieren wat meer uithoudingsvermogen krijgen. Mijn doel is om een behoorlijk fit lichaam te hebben, wat er natuurlijk mooi uitziet maar ook een goede basis is voor het kickboxen.

Tips worden op prijs gesteld. :)
 
Squatten en Deadliften zijn goed voor abs! Dus hoef je niet echt andere oefening voor te doen
 
Zoek een sportschool waar je voor zowel KT als Kickboxen voor een redelijke prijs terecht kan.
 
Het schijnt dat je meer reacties krijgt, als je het opschrijft als een kind, dus hier is het dan.

ik doe nu al 2 maanden trainen en ik wil nu eigenlijk ook mn buikspieren trainen mss iemand tips oefeningen enzo?

ook wil ik weten of je sterk blijft als je stopt met trainen en gaat kickboxen en welke oefeningen en hoe vaak is het beste voor deze sport???

gr
 
Squatten en Deadliften zijn goed voor abs! Dus hoef je niet echt andere oefening voor te doen

imho niet afdoende, gewoon lekker een zware isolatie oefening voor abs erbij doen, zoals weighted sit-ups.

behandel je abs als elke andere spiergroep, 8 reps en niet bodyweight maar met gewichten die je opbouwt ;)
 
Laatst bewerkt:
Het schijnt dat je meer reacties krijgt, als je het opschrijft als een kind, dus hier is het dan.

ik doe nu al 2 maanden trainen en ik wil nu eigenlijk ook mn buikspieren trainen mss iemand tips oefeningen enzo?

ook wil ik weten of je sterk blijft als je stopt met trainen en gaat kickboxen en welke oefeningen en hoe vaak is het beste voor deze sport???

gr

Nee

imho niet afdoende, gewoon lekker een zware isolatie oefening voor abs erbij doen, zoals weighted chin-ups.

behandel je abs als elke andere spiergroep, 8 reps en niet bodyweight maar met gewichten die je opbouwt ;)

Dit in zekere zin, maar hoezo zijn weighted chin ups een isolatie oefeningen voor je abs?
 
Ik heb meerdere malen gelezen dat sit-ups in de top van meest blessure gevoelige oefeningen stond en beter in het geheel te vermijden is. Ook dat de buikspieren zelf er maar minimaal bij betrokken zouden zijn. Aangeraden werden vervolgens crunches.
Ik maar een noob en de enige reden dat ik het wil opmerken is niet eens zozeer de effectiviteit van een aangeraden oefening maar vooral het idee dat het misschien een blessure zou voorkomen. Vroeger toen ik sit ups deed kreeg ik ook vaak last van mijn onder rug maar heb en een zwakke rug en de uitvoering was vast niet zo netjes.
 
Ab wheel.

Nuff said.
 
so haha.. ik bedoelde natuurlijk weighted sit-ups :D

Dan is het goed. Ik dacht al dat je je vertypt zou hebben, gelukkig maar. ;)

---------- Post toegevoegd Fri 23 Nov 2012 om 10:23 ----------

Ik heb meerdere malen gelezen dat sit-ups in de top van meest blessure gevoelige oefeningen stond en beter in het geheel te vermijden is. Ook dat de buikspieren zelf er maar minimaal bij betrokken zouden zijn. Aangeraden werden vervolgens crunches.
Ik maar een noob en de enige reden dat ik het wil opmerken is niet eens zozeer de effectiviteit van een aangeraden oefening maar vooral het idee dat het misschien een blessure zou voorkomen. Vroeger toen ik sit ups deed kreeg ik ook vaak last van mijn onder rug maar heb en een zwakke rug en de uitvoering was vast niet zo netjes.

Ik weet niet hoe je 'm noemt, maar het is als het ware een omgekeerde sit-up waarbij je op je knieën voor een high pulley van een cable station zit. Die vind ik echt super als iemand begrijpt wat ik bedoel.
 
waarom zou dat een faal zijn? klopt toch gewoon?
 
Compounds doe je niet om je abs te isoleren, ze helpen wel om je core te verstevigen :D
In ieder geval:
Als je je buikspieren in omvang wil laten toenemen moet je ze net als andere spiergroepen trainen. Dat wil zeggen met gewichten verzwaarde oefeningen in een rep range van ongeveer 3x 8 tot 10.
 
Back
Naar boven