XXL Nutrition

Onderrug pijn na Squat en Overhead Press

Ik heb ook gelezen dat schoenen zeer belangrijk zijn bij het dead liften , je kan beter op sokken of blote voeten dead liften dan met sportschoentjes tenzei het sportschoenen met een dikke zool

IDD GEWOON KAAL KOUWE STANG IN JE NEK.
Schijfjes is bijna hetzelfde als schoenen met verhoging.
Probeer het allebei gewoon eens een paar weken
een paar weken maakt op 40 jaar training niks uit
en wat die riem betreft je moet hem alleen gebruiken voor je last paar zware setjes
en ook jouw top is een topprestatie voor je rug
Mooie slogan heb je daar verdien je karma mee bij deze komt het eraan

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb ook gelezen dat schoenen zeer belangrijk zijn bij het dead liften , je kan beter op sokken of blote voeten dead liften dan met sportschoentjes

Dat is met alle lifts zo, aangezien sportschoentjes een verende zachte zool hebben, wat je dus onstabiel maakt tijdens zware liften en er ook voor zorgt dat het de kracht absorbeert die jij juist genereert om dat gewicht te verplaatsen. Hardloop schoenen heten niet voor niets zo :D

Heb je wat lekkere karma gegeven voor dit topic :D
Ik ga eens verder na de les , ik zit nu op school :p

IDD GEWOON KAAL KOUWE STANG IN JE NEK.
Schijfjes is bijna hetzelfde als schoenen met verhoging.
Probeer het allebei gewoon eens een paar weken
een paar weken maakt op 40 jaar training niks uit
en wat die riem betreft je moet hem alleen gebruiken voor je last paar zware setjes
en ook jouw top is een topprestatie voor je rug
Mooie slogan heb je daar verdien je karma mee bij deze komt het eraan

Bedankt voor de karma :D
Ik ga vanmiddag adidas schoenen passen om erachter te komen welke maat ik nodig heb en dan bestel ik de Ironworks. Dus schijfjes hoef ik niet aan te beginnen, ik wacht liever totdat ik de goede schoenen heb.

Kijk die riem, wat heb ik eraan dat ik zoveel kilo's kan squatten als ik dat alleen met riem kan? Doe ik het zonder riem dan breek ik doormidden:eek: Dat noem ik nou niet echt sterk worden, wat uiteraard wel mijn doel is!

Heb je wat lekkere karma gegeven voor dit topic :D
Ik ga eens verder na de les , ik zit nu op school :p

Merci beaucoup!

dat geldt het zelfde voor die schoenen dan zou je alleen zwaar kunnen met die schoen en door de midden breken zonder.
Het "beschermt" je rug
je kan net ff meer er mee je doet die riem pas om als je zwaar gaat
en dat punt verschuift met de jaren
als het goed is na boven

Dan John - from the ground up

zowiezo intressant. Maar komen ook enkele varianten op de squat voorbij die helpen bij het ontwikkelen van de correcte techniek.

De goblet squats uit dit filmpje hebben mij erg geholpen met mijn sq en dl techniek.
De volgende artikelen hebben mij ook geholpen bij de uitvoering. Misschien heb je er wat aan:
How to Deadlift with Proper Technique | StrongLifts.com
7 Tips For A Safer Deadlift | StrongLifts.com

Je core opspannen kun je ook prima thuis oefenen. In je buik inademen en dan je buikspieren opspannen en proberen je navel naar je rug te trekken. Niet gaan persen, dan krijg je hoofdpijn :p
Ook kun je de squat thuis oefenen zonder gewicht.

Me training

Zo ik kom dus net uit de sportschool en het ging best lekker...

Om te beginnen lekker 10 min fietsen, zoals altijd. Daarna de volgende stretch oefeningen, glute activation en hold:

• 3x10 Birddogs
  • 3x10 Floor bridges
  • 3x10 Hip flexor stretch
  • 4x30 sec. Squat stretch
  • 3x10 Superman holds

Daarna heb ik nog 3x10 Goodmorning stretches gedaan, dus alleen met een lichte barbell. Deze houd ik er wel in want ik zit nog lang niet horizontaal met me bovenlichaam....

Vervolgens ben ik gaan Front Squatten:
2x5x bar
1x5x 35
3x3x 55

Ging best lekker, ik voelde me rug niet en na een paar keer denken aan die gespannen billetjes ging het erg lekker.

Toen ben ik gaan Benchpressen: hoofdsetjes waren 3x5x60 kg (+1 kg)

Daarna 1x15, 1x7, 1x5 dips.
En Decline weighted sit-ups 1x10, 1x10x 5, 1x10x 10 kg

Als afsluiter heb ik nog 1 minuut een spinal decompression gedaan.

wow zo leer je nog 's wat ... bedankt! dit ga ik vanaaf proberen

Vanochtend veel spierpijn in me hamstrings... Zou dit betekenen dat ik nog meer moet rekken na de training? Nu had ik alleen wat gerekt onder de douche.. Lijkt me verstandig om naar de training nog wat hipflexorstretches, squatstretches en goodmorning stretches te doen. Zou deze spierpijn ook kunnen komen juist door het rekken???

Het kan ook door de stretches komen denk ik. Ik heb zelf ook altijd ongelofelijke spierpijn van goodmornings.

oke, die schijven onder je hielen: niet doen. of je wilt je meniscus en kruisbanden aan gort werken. dan moet je t zeker doen. wat betreft dat rekken: eerst krachttraining doen en dan rekken heb totaal geen nut. eerst verkort je je spieren en daarna rek je de boel weer op. volgens mij ben je dan voor niks bezig geweest

oke, die schijven onder je hielen: niet doen. of je wilt je meniscus en kruisbanden aan gort werken. dan moet je t zeker doen.

als je dit wetenschappelijk aan mij uitlegt ben ik overtuigd. Tot dan niet. Voordat ik met schijfjes squatte had ik last van mijn ruggengraat (alleen met zware setjes), nu ik met schijfjes squat niet. Kan je wel leuk honderden ingewikkelde oefeningen bedenken om het probleem MISSCHIEN op te lossen, maar schijfjes is toch de makkelijkste manier. Ik zie er liever iets minder stoer uit dan dat ik rugklachten krijg. Wel karma voor de informatieve manier van onderzoek doen RAP.

Die spierpijn zou trouwens ook door het rukken kunnen komen.

eerst krachttraining doen en dan rekken heb totaal geen nut. eerst verkort je je spieren en daarna rek je de boel weer op. volgens mij ben je dan voor niks bezig geweest.
Toch doen veel profbodybuilder (fascia)stretches om de spiergroei te bevorderen. Ook hier: Wetenschappelijk artikel dat de spieren verkort worden tijdens het trainen?

Dan zou eerder me vriendin spierpijn hebben :D tnx btw voor de karma:thumbs:

De Ironwork II schoenen heb ik trouwens besteld, dus ben beneiuwd wanneer ik ze binnen krijg...

En over dat rekken --> Als ik niet ga rekken dan worden me spieren korter en dan weet ik cker dat ik nooit fatsoenlijk kan squatten.. lees: me rug verneuk.. En het is onzin dat krachttraining geen zin heb als je daarna gaat rekken, want krachttraining is meer dan alleen spieren kweken.. heeft met je zenuwstelsel te maken dat je traint! Die leert meer spiervezels aan te spreken v/d bestaande spieren waardoor je ook sterker word....

Even dacht ik dat je mijn quote verklootte. Shit, 's nachts reageren is toch niet zo goed. Zekker niet met realitykings passes, maar ik bedoelde rekken.

Rekken zal zeker helpen, hoe ik zelf het relaxte vind om mijn hamstrings op te rekken is:
Op je billen zitten, benen gestrekt en dan zo ver mogelijk met je handen richting je voeten. Als je op zijn verst bent adem je diep uit. Als het goed is kan je dan nog een stukje verder. Dit doe je hierna nog een keer en dan vasthouden.

Succes ermee!

ja je heb wel gelijk opzich van die wetenschap. alleen mij is dat altijd wijs gemaakt via mijn opleiding. hij zei dat ie dat via de wetenschap wist. alleen daar kun je natuurlijk niet altijd op af gaan. daar heb je gelijk in. ik ben ook meestal van de wetenschappelijke onderbouwingen. begrijp ook niet waarom ik het poste haha :(

maar met die schijfjes is volgens mij wel waar. naja ik heb t zelf een tijdje gedaan, maar toen kreeg ik steeds last van me knieeën. en de fysio gaf aan dat nooit meer te doen, omdat de gradenhoek op die manier te groot wordt.
en als je niet eens fatsoenlijk kan squatten zonder schijfjes, dan moet je toch echt op je techniek gaan letten.

je zal PNF stretching eens moeten doen. kom je steeds verder mee binnen een korte tijd

Terug
Naar boven