AndroidHealthClinic

Onderrug pijn na Squat en Overhead Press

maar met die schijfjes is volgens mij wel waar. naja ik heb t zelf een tijdje gedaan, maar toen kreeg ik steeds last van me knieeën. en de fysio gaf aan dat nooit meer te doen, omdat de gradenhoek op die manier te groot wordt.
en als je niet eens fatsoenlijk kan squatten zonder schijfjes, dan moet je toch echt op je techniek gaan letten.

Wanneer ik (voor mijn doen) hoog in gewicht squat voel ik de volgende dag tijdens het fietsen wat pijn in mijn knie. Zou best hierdoor kunnen komen. Tegenwoordig squat ik 20 hh met wat minder gewicht. Geen last meer van mijn knieen en rug. Dit is natuurlijk geen oplossing voor het probleem van RAP, alleen voor mijzelf.

RAP, wanneer heb je eigenlijk die pijn in je onderrug? Zelf heb ik er na de oefennig geen last van, alleen de volgende dag.

dat zou daar inderdaad van kunnen komen. sinds mijn techniek een stuk verbeterd is (kont eerst naar achteren, dan buigen), heb ik nooit meer last gehad van mijn knie. op die manier komen mijn knieën niet voor mijn tenen uit. wie is nou RAP? daar heb je t steeds over :D

Rap is de topicstarter.

haahah je heb gelijk :D

• Topic Starter Topic Starter
Hahah "RAP" dat ben ik :D

RAP, wanneer heb je eigenlijk die pijn in je onderrug? Zelf heb ik er na de oefennig geen last van, alleen de volgende dag.

De volgende dag heb ik last van mijn onderrug, tijdens de oefeningen geen enkel probleem.

@ Leeman: PNF stretching? wat is dat?

PNF Stretching

Als ik me niet vergis heeft 3XL hier ook eens een lange uitleg over gepost, maar ik heb geen zin om te zoeken.

hahaha zelf opzoeken he rap. en 3xl stom van me: ik had moeten weten dat ie overal op dezelfde plek aanhecht. heb nog wel een jaar fysio gedaan hahaah ik schaam me dood

ja je heb wel gelijk opzich van die wetenschap. alleen mij is dat altijd wijs gemaakt via mijn opleiding. hij zei dat ie dat via de wetenschap wist. alleen daar kun je natuurlijk niet altijd op af gaan. daar heb je gelijk in. ik ben ook meestal van de wetenschappelijke onderbouwingen. begrijp ook niet waarom ik het poste haha :(

maar met die schijfjes is volgens mij wel waar. naja ik heb t zelf een tijdje gedaan, maar toen kreeg ik steeds last van me knieeën. en de fysio gaf aan dat nooit meer te doen, omdat de gradenhoek op die manier te groot wordt.
en als je niet eens fatsoenlijk kan squatten zonder schijfjes, dan moet je toch echt op je techniek gaan letten.

je moet die schijfjes onder hielen legen niet onder je tenen
de hoek wordt toch kleiner van je hiel naar je kont
als je recht staat is 180 graden als je zakt of je hielen naar boven wordt de hoek toch kleiner

Ben je trouwnes al weer aan het trainnen??

als je recht staat is 180 graden als je zakt of je hielen naar boven wordt de hoek toch kleiner

Wel heel ziek als je die schijfjes onder je tenen gaat leggen:eek:

Ja ik ben alweer aan het trainen, helaas afgelopen 2 dagen geen tijd gehad maar vanmiddag ga ik weer trainen. Straks me nieuwe steunzolen ophalen bij de steunzoolboer :D Ik probeer nu ook op de dinsdag en de donderdag een stukje te gaan hardlopen/joggen. Me gewichthef schoenen zijn onderweg, dus dat is ook relaxt en ik probeer met wat squat varianten te trainen. Ipv alleen de backsquat ook frontsquat en overhead squat. Nu doe ik vooral de frontsquat ook ommezelf te leren om niet te ver naar voren te leunen. En veel rekken enzo om leniger te worden voor een goede uitvoering van de squat.

Vandaag ga ik ook nog sporten en ik ga doen:
Front Squat 3x3x 45 (incl olymp. bar)
Bench Press 3x5x 62
Deadlift 1x5x 125

Ben erg benieuwd hoe de deadlift gaat!:cool:

Schijfjes onder tenen leggen is wel een makkelijke manier om mensen te leren op hun hielen te leunen tijdens het squatten.

haha ja tuurlijk onder je hielen :D en dan wordt de hoek tussen je tenen en knieen te groot dus.

Dat is ook waar maar aangezien de beweging aan de achterkant van je benen zit
wordt de hoek kleiner (volgens mij)
Moet er wel bij zeggen bij frontsquat gebruik ik geen schijfjes en dat is vanwege jou theorie
volgems mij zijn schijfjes/latjes of weet ik wat gewone goedkope "squatschoenen"
volgens mij moet je het gewoon lekker zo doen als het zelf het beste vindt
sta je in ieder geval wat zekerder onder de stang

en o ja RAP kijk na boven als je omhoog gaat dat ken nooit je kont omhoog als eerste

Naar boven kijken is dom. ff heel je nek gaan verwringen met een zware barbell erop. Je kan beter je nek in de normale anatomische positie houden. Rechtdoor of naar beneden kijken dus.

En trouwens, de kont eerst naar boven laten komen is goed. Dan betrek je je hamstrings en glutes meer in de beweging zodat je meer kracht hebt en je kniëen beter beschermd zijn.

bedoel ook niet recht naar boven
als je recht voor uit kijkt blijft je bovenlichaam hangen
hoop mensen hebben dan de neiging om voor over te vallen
ik leg de stang trouwens niet in me nek maar net der onder

Naar boven kijken is dom. ff heel je nek gaan verwringen met een zware barbell erop. Je kan beter je nek in de normale anatomische positie houden. Rechtdoor of naar beneden kijken dus.

En trouwens, de kont eerst naar boven laten komen is goed. Dan betrek je je hamstrings en glutes meer in de beweging zodat je meer kracht hebt en je kniëen beter beschermd zijn.

Het is goed om de beweging uit de kont te laten komen, maar wat ik deed was eerst de kont en de schouders/borst bleven achter waardoor ik wel omhoog kwam maar me rug praktisch horizontaal bleef hangen :S

Terug
Naar boven