Fitness Seller

Onderrug snap door deadlift

Deadlifts zijn gewoon k*t, weg ermee.
Je traint er geen enkele spier mee die je niet met andere veilige oefeningen kunt pakken.
Gister weer even geprobeerd een deadlift en na 2 reps voelde ik het alweer.
Vorm perfect, geen rare fratsen en nog voel ik hem.
weg ermee

Ik en vele anderen doen al jaren DLs en hebben geen problemen. Je vorm is shit, je abs zijn zwak, hoe dan ook is er iets verkeerd.

Niks vervangt een Deadlift, hetzelfde als de Squat.
Doe anders sumo-deadlifts. Probleem met lange benen opgelost.

Nix vreemd aan.. Als je iets aanraad en de persoon die het uitvoert heeft er een blessure door kan je een hoop gezeik krijgen. Ik zou het ook niet aanraden als coach zijnde, je kan moeilijk constant zijn techniek in de gaten houden.

Benchen is veel veiliger naar mijn mening (spotters), als je dan toch zwaar wilt benchen moet je maar zo verstandig zijn om een spotter te vragen.

Oh ja het kunnen inzetten van spotters, goed argument :rolleyes:

Als je het daarop wil gooien is deadliften de meest veilige oefening, je kan de halter namelijk gewoon laten vallen als je het gewicht niet trekt.

Het schouder gewricht is het meest complexe gewricht in je lichaam, waar de kans op irritaties of beschadigingen groot is.

Daarbij is de kans op blessures er altijd, maar die is er ook als je de bus in stapt of als je veel achter de pc zit.

Ik en vele anderen doen al jaren DLs en hebben geen problemen. Je vorm is shit, je abs zijn zwak, hoe dan ook is er iets verkeerd.

Niks vervangt een Deadlift, hetzelfde als de Squat.
Doe anders sumo-deadlifts. Probleem met lange benen opgelost.

Sumo's zijn idd best ok, pak je iets meer glutes en quadri's mee. Als ik dit dan combineer met ham raises and back extensions zal het wel goed komen.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor al het advies. Ik ga nu elke dag een uurtje 'core' trainen om het wat sterker te maken. Hopelijk kan ik snel weer redelijk wat DLen hierdoor.

Met een uurtje core trainen bedoelde ik inclusief cardio. Sit-ups gaan niet zonder ondersteuning van m'n handen.

Met een uurtje core trainen bedoelde ik inclusief cardio. Sit-ups gaan niet zonder ondersteuning van m'n handen.

Situps zijn ook slecht voor je rug plus doordat je nauwelijks echt je abdominals pakt, meer de hip flexors.
Hou het bij crunchende bewegingen waarbij je je upper torso naar je kruis buigt.

Elke dag is ook teveel. Doe het 3x per week zodat je tijd genoeg hebt om te herstellen.

Situps zijn ook slecht voor je rug plus doordat je nauwelijks echt je abdominals pakt, meer de hip flexors.
Hou het bij crunchende bewegingen waarbij je je upper torso naar je kruis buigt.

Elke dag is ook teveel. Doe het 3x per week zodat je tijd genoeg hebt om te herstellen.

Sterke hip flexors zijn nagenoeg net zo belangrijk voor een goede sq of dl als de abs

Heb een vergelijkbaar iets gehad ongeveer 2 maand geleden, ook bij deadlifts. Schijnt dat ik een zwakke onderrug heb terwijl ik daar nooit iets van gemerkt heb(DL 200KG). Ook bleek dat mijn linker bekken en heup geblokkeerd waren waardoor alles daarboven eigenlijk scheef stond. Ga op je rug liggen en laat iemand je voet zo ver mogelijk naar buiten draaien. Als het goed is moet ie tot ong 90 graden komen. Haalt ie dit lang niet(45 graden ongeveer) , dan zit de desbetreffende kant vast en moet een fysio dit losmaken.

Ik doe ze zo:
Ik lig op de grond met m'n knieeën gebogen en maak crunches naar m'n knieeën toe en hou m'n rug recht.
Dit gaat niet. Hoe zou ik ze anders moeten doen?

---------- Post toegevoegd Wed 25 Jul 2012 om 17:29 ----------

Heb een vergelijkbaar iets gehad ongeveer 2 maand geleden, ook bij deadlifts. Schijnt dat ik een zwakke onderrug heb terwijl ik daar nooit iets van gemerkt heb(DL 200KG). Ook bleek dat mijn linker bekken en heup geblokkeerd waren waardoor alles daarboven eigenlijk scheef stond. Ga op je rug liggen en laat iemand je voet zo ver mogelijk naar buiten draaien. Als het goed is moet ie tot ong 90 graden komen. Haalt ie dit lang niet(45 graden ongeveer) , dan zit de desbetreffende kant vast en moet een fysio dit losmaken.
Alleen voet? Heh?

Terug
Naar boven