MuscleMeat

Contest Log Onit's Contest Log 2025 – 11 Weeks All In

• Topic Starter Topic Starter
Push 2 - 23 aug 2025

Goede sessie wederom. Overal progressie op. Gespeeld met wat set ups, om het speelse karakter van de trainingen terug te krijgen en om te leren wat kleine tweaks kunnen doen.

Cijfer: 7,5/10

Incline dumbbell press
34kg x 11
28kg x 11

Panatta slight decline smith machine press
70kg x 10
55kg x 10

Matrix seated cable fly
17kg x 11
13kg x 12

Panatta side lateral raise machine
45kg x 13
40kg x 12
35kg x 12

SA Matrix cable rear delt fly
8,4kg x 12
7,9kg x 11
6,95kg x 19

Dumbbell bicep curl
12kg x 14
12kg x 12

Dumbbell preacher curl
12kg x 13 54°
12kg x 14 49°
12kg x 14 59°

Verschillende hoeken geprobeerd, om bepaalde lengtes aan te spreken en voelen wat fijn voelt. Extra setje gedaan, om m’n biceps wat te kietelen.

Matrix ab crunch machine
57kg x 7

Decline reverse crunch
0kg x 12 Hoogste
0kg x 10 Middelste

Iemand een creatief idee om een betere houvast te krijgen bij deze oefening? Enorme bicep pomp door het vasthouden achter het bankje. Voelt ook niet heel comfortabel.

Heb al geprobeerd om iets te fabriceren met daisy chains/handvatten.

IMG_9212.jpeg

Cardio
+ 45 min.

Push 2 - 23 aug 2025

Goede sessie wederom. Overal progressie op. Gespeeld met wat set ups, om het speelse karakter van de trainingen terug te krijgen en om te leren wat kleine tweaks kunnen doen.

Cijfer: 7,5/10

Incline dumbbell press
34kg x 11
28kg x 11

Panatta slight decline smith machine press
70kg x 10
55kg x 10

Matrix seated cable fly
17kg x 11
13kg x 12

Panatta side lateral raise machine
45kg x 13
40kg x 12
35kg x 12

SA Matrix cable rear delt fly
8,4kg x 12
7,9kg x 11
6,95kg x 19

Dumbbell bicep curl
12kg x 14
12kg x 12

Dumbbell preacher curl
12kg x 13 54°
12kg x 14 49°
12kg x 14 59°

Verschillende hoeken geprobeerd, om bepaalde lengtes aan te spreken en voelen wat fijn voelt. Extra setje gedaan, om m’n biceps wat te kietelen.

Matrix ab crunch machine
57kg x 7

Decline reverse crunch
0kg x 12 Hoogste
0kg x 10 Middelste

Iemand een creatief idee om een betere houvast te krijgen bij deze oefening? Enorme bicep pomp door het vasthouden achter het bankje. Voelt ook niet heel comfortabel.

Heb al geprobeerd om iets te fabriceren met daisy chains/handvatten.

IMG_9212.jpeg

Cardio
+ 45 min.
Nog steeds bij Beverly's zie ik. Moet ik ook weer eens gaan trainen. Ff die ouwe opzoeken en Remy. Altijd gezellig en met een warm welkom.

• Like
Waarderingen: Onit
Nog steeds bij Beverly's zie ik. Moet ik ook weer eens gaan trainen. Ff die ouwe opzoeken en Remy. Altijd gezellig en met een warm welkom.
Altijd een gemoedelijke huis sfeer. In de afgelopen jaren is er ook niks veranderd volgens mij. Ze mogen wel eens nieuwe apparatuur aanschaffen haha

Kleine update

Maandag een extra check-in gedaan. Gewicht is mooi aan het droppen. Coach tevreden.

Een aantal meals zijn aangepast, zodat het wat meer voedzaam is. Geen verdere aanpassingen.

Tot nu toe is de cut voor m’n gevoel redelijk makkelijk verlopen. Begin nu wel te merken dat ik wat minder energie heb en wat sneller last van cravings. Daarnaast beginnen m’n benen tegen te stribbelen.

Vandaag komt m’n achtergrond doek binnen. Betere check-in foto’s vanaf vrijdag.

All good. Lekker zo doorgaan de laatste weken. Al vind ik mezelf nog niet droog genoeg.

Kleine update

Maandag een extra check-in gedaan. Gewicht is mooi aan het droppen. Coach tevreden.

Een aantal meals zijn aangepast, zodat het wat meer voedzaam is. Geen verdere aanpassingen.

Tot nu toe is de cut voor m’n gevoel redelijk makkelijk verlopen. Begin nu wel te merken dat ik wat minder energie heb en wat sneller last van cravings. Daarnaast beginnen m’n benen tegen te stribbelen.

All good. Lekker zo doorgaan de laatste weken. Al vind ik mezelf nog niet droog genoeg.
Ooit de ambitie om wedstrijden te doen (of al gedaan wellicht) of doe je het alleen puur voor jezelf? (wedstrijden doe je in mijn ogen ook alleen voor jezelf maar je begrijpt me vast wel)

• Like
Ooit de ambitie om wedstrijden te doen (of al gedaan wellicht) of doe je het alleen puur voor jezelf? (wedstrijden doe je in mijn ogen ook alleen voor jezelf maar je begrijpt me vast wel)
Vanaf het begin van de hobby heb ik de gedachte wel, om ooit eens een wedstrijd te doen. Alleen vind ik dat ik nog lang niet genoeg massa heb en wil niet voor spek en bonen meedoen.

Daarnaast zou ik dan nog veel dieper moeten gaan, dan nu met de contest. Daarvoor moeten de omstandigheden goed en stabiel zijn.

Ik wil niet dat mijn keuze om mee te doen aan een wedstrijd een negatieve invloed heeft op zaken als werk, studie en relaties.

Vanaf het begin van de hobby heb ik de gedachte wel, om ooit eens een wedstrijd te doen. Alleen vind ik dat ik nog lang niet genoeg massa heb en wil niet voor spek en bonen meedoen.

Daarnaast zou ik dan nog veel dieper moeten gaan, dan nu met de contest. Daarvoor moeten de omstandigheden goed en stabiel zijn.

Ik wil niet dat mijn keuze om mee te doen aan een wedstrijd een negatieve invloed heeft op zaken als werk, studie en relaties.
Logisch man en begrijp m helemaal, denk dat jij ook wel een beetje (net als ikzelf) een 0 of 100 type kan zijn. Of je gaat er voor 100% voor, als dat niet kan, dan hoeft het niet. Maar zie ik misschien helemaal verkeerd natuurlijk haha

Logisch man en begrijp m helemaal, denk dat jij ook wel een beetje (net als ikzelf) een 0 of 100 type kan zijn. Of je gaat er voor 100% voor, als dat niet kan, dan hoeft het niet. Maar zie ik misschien helemaal verkeerd natuurlijk haha
Vroeger was ik zo wel. Sinds vorig jaar is daar wel meer verandering in gekomen.

Haal veel plezier uit het trainen en alles eromheen. Leer steeds meer en m’n lichaam beter begrijpen. Als ik geen wedstrijd ga doen, dan is dat helemaal prima.

Wel wil ik hiermee doorgaan en mezelf zien groeien/ontwikkelen. Zowel fysiek als mentaal. Daarnaast zoveel mogelijk kennis opdoen en de kennis ook kunnen toepassen.

Op deze manier blijft het een speels karakter houden én vormt het een leerproces. Dat is voor mij de key om het vol te houden.

Kleine update

Lekker bezig!!👏

Die laatste paar weken (paar %) kunnen best veel verschil maken!

• Like
Ga er maar vanuit dat het een ' tijdelijke negatieve' invloed gaat hebben op werk/privé/relaties al is dat tijdelijk en als de mensen die in je omgeving om je geven zullen ze dat begrijpen.

Push 1 - 26 aug 2025

De eerste sessie deze cut waar ik geen zin in had. Voelde aan alsof het een slechte sessie zou gaan worden. Veel spierpijn/irritatie in benen. Geen sterk gevoel in lichaam.

Begin van de sessie op de loopband gestaan, om mezelf in de flow voor de training te krijgen en om de knop om te gooien.

Uiteindelijk ging de sessie boven verwachting. Hier en daar wat gewicht extra of een rep meer. Lichte irritatie van de linkerschouder helaas. Filmpjes gemaakt voor fysio.

Cijfer: 7/10

Panatta seated smith machine press
70kg x 8
50kg x 12

Bench op 71°

Matrix chest press (machine)
73,1kg x 11
55kg x 14

Bij de tweede set teveel front delt activatie

Matrix seated dip machine (chest focused)
84kg x 11
75,4kg x 12

Matrix lateral cable raise
6,7kg x 14
6,7kg x 10
6,2kg x 12

Matrix rear lateral cable fly
8,9kg x 14
8,9kg x 12
8,4kg x ?

Barbell bicep curl
10kg x 13
10kg x 11

Matrix cable bicep curl (facing out)
10,2kg x 13
10,2kg x 11
7,9kg x 11

Extra set gedaan. Biceps voelde goed, dus rustig opbouwen weer.

Decline reverse crunch
Op rustdag inhalen

Matrix cable ab crunch
32,9kg x 19
35,2kg x 10
32,9kg x 10

Cardio
+45 min.

Begin wel last te krijgen van shin splints.

Zou er ijs op gooien en een weekje cardio waarbij je geen schokken opvangt.

Incline loopband. Kan de incline lager zetten en snelheid hoger, zodat schenen minder belast worden als het goed is.
Hardlopen of wandelen? Volgens mij is het vooral de impact van de landing bij hardlopen die kan leiden tot shin splints.

• Like
Waarderingen: mat
Terug
Naar boven