MuscleMeat

Contest Log Onit's Contest Log 2025 – 11 Weeks All In

Pull 1 - 7 aug 2025

Prima dag gehad. Alle hokjes afgevinkt. Vanmorgen vroeger wakker, dus alvast cardio gedaan.

De gains veiliggesteld. Hier en daar met moeite een herhaling meer.

Cijfer: 7/10

Chest supported DB row
34kg x 8
28kg x 14
28kg x 11

Matrix chest supported row was bezet. Goed moment om deze oefening eens te proberen. Met de Matrix row nooit echt een goede connectie gehad.

Bij eerste set meteen spieren gevoeld, die ik tijden niet gevoeld heb. Lijkt me alleen moeilijk overlijden op deze oefening ivm de set-up. En voor het mooie zijn m’n armen net te lang > raken de voeten van de bench bij volledig strekken.

Iemand wellicht tips?

Assisted pull up
15kg x 10
35kg x 12

SA dumbbell row
46kg x 8
38kg x 11

Panatta SA chest supported lat pulldown
77kg x 10
65kg x 13

Cable pullover
65kg x 11
55kg x 11

Tijd om een bench supported pullover te gaan doen. Gewicht trekt me naar voren toe. Stabiliteit toevoegen zal de output vergroten.

@vntl jij doet deze dacht ik. Heb je tips?

Panatta station straight bar pushdown
Morgen arm-day meepakken.

Matrix cable overhead rope extension
Morgen arm-day meepakken.

Matrix cable crunch
35kg x 14
32kg x 13
32kg x 12

Decline reverse crunch
Morgen meepakken.

Cardieu
+45 min
Gewoon liggen zoals hem, kabel in lijn plus minus met je incline hoek.

kijk: https://youtube.com/shorts/lgqeV3q1uLA?si=Fopp4TpBAwTBnh5p

Week 4: check-in 7 weeks out

Lichaamsmetingen

• Gewicht: 96,1 kg (-0,8)
  • Armomtrek (aangespannen): 38 cm (-1)
  • Bovenbenenomtrek (aangespannen): 62 cm (geen verandering)
  • Taille (navel): 82 cm (-1)
  • Taille (smalste punt): 82 cm (geen verandering)

Voeding & Supplementen
  • Voedingsschema: precies gevolgd
  • Eetlust: 6/10
  • Food cravings: 6/10
  • Supplementenplan: 10/10
  • Vrije maaltijd: geen
  • Verteringsproblemen: nee

Training & Cardio
  • Krachttraining: 5 sessies, krachtvooruitgang
  • Pomp tijdens training: 7/10
  • Spierpijn: 5/10
  • Cardio: 7x45 minuten totaal
  • Gemiddelde stappen per dag: 8.869

Herstel & Slaap
  • Gemiddelde slaapduur: 7,5 uur per nacht
  • Uitgerustheid: 7/10

Mentale status
  • Motivatie: 8/10

Gezondheid
  • Rusthartslag: 85 bpm
  • Nuchtere bloedglucose: 4,7 mmol/L
  • Bloeddruk: 122/76 mmHg

Toelichting
Goede week gehad. Trainingen gaan lekker, alle hokjes afgevinkt en mooie ontwikkelingen op persoonlijk gebied. Afgelopen week enorm veel plezier uit dit alles gehaald. Happy kiddo.

Afgelopen week carnitine toegevoegd. Tot nu toe lijkt het erop dat ik meer energie heb tijdens het sporten en cardio. Daarnaast een goede pomp en misschien een beter humeur. Carnitine schijnt ook mentale benefits te hebben. Wellicht placebo, dat ga ik de komende weken ondervinden.

De pijntjes zijn wederom minder. Benen wel wat vermoeid door de cardio. Van @vntl de tip gekregen om incline te lopen als cardio. Afgelopen week geprobeerd en dat vinden m’n benen een stuk fijner. Fietsen (thuis) wissel ik af met de loopband in de gym.

Vandaag een ‘vrije’ dag, waarvan ik het grootste gedeelte in de auto zit (6u). Vanmiddag naar de fysio om wat oefeningen door te nemen en daarna door naar @wovano om samen een training te knallen.

Komende week de J3U cursus aanschaffen om mezelf verder te ontwikkelen. Zin in! Daarnaast aan het kijken voor (goedkope) lampen voor het poseren, aangezien ik last heb van schaduwplekken als ik een video/foto maak. Als iemand tips heeft, dan hoor ik dat graag.

** Verborgen inhoud: niet zichtbaar in quote **
Goed bezig, mooie haargains ook!

• Heart
Waarderingen: Onit
  • Topic Starter Topic Starter
Week 4: check-in 7 weeks out

Lichaamsmetingen

• Gewicht: 95,1 kg (-1)
  • Armomtrek (aangespannen): 39 cm (-)
  • Bovenbenenomtrek (aangespannen): 61,5 cm (-0,5)
  • Taille (navel): 81 cm (-1)
  • Taille (smalste punt): 80,5 cm (-1,5)

Voeding & Supplementen
  • Voedingsschema: precies gevolgd
  • Eetlust: 6/10
  • Food cravings: 6/10
  • Supplementenplan: 10/10
  • Vrije maaltijd: geen
  • Verteringsproblemen: zie toelichting

Training & Cardio
  • Krachttraining: 4 sessies, krachtvooruitgang
  • Pomp tijdens training: 8/10
  • Spierpijn: 6/10
  • Cardio: 7x45 minuten totaal
  • Gemiddelde stappen per dag: 7.271

Herstel & Slaap
  • Gemiddelde slaapduur: 7,5 uur per nacht
  • Uitgerustheid: 7/10

Mentale status
  • Motivatie: 8/10

Gezondheid
  • Rusthartslag: 85 bpm
  • Nuchtere bloedglucose: strips op
  • Bloeddruk: 97/76 mmHg

Toelichting
Prima week gehad. Gewicht mooi gedropt. Einde week rond de 95 kg blijven hangen.

Helaas de hele week weer last van m’n onderbuik/blaas en de daarbij komende pijn, winderigheid en opgeblazen gevoel. Voel het in de ochtend al. Tijdens kantooruren meer last. Dacht dat het gefixed was, maar niet dus. Evengoed kunnen trainen gelukkig.

Trainingen gaan lekker. Pijntjes nauwelijks meer aanwezig en armen trainen gaat weer goed. Benen wel vermoeid. Incline lopen zorgt voor wat minder vermoeidheid dan fietsen, dus ik ga een loopband aanschaffen.

Het voornaamste nadeel op het moment is verminderde concentratie/denkvermogen. Voornamelijk tijdens werk last van. Goed om in de toekomst rekening mee te houden.

Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!

Laatst bewerkt:
Tekort aan vezels mss? :dunno:
En 85 lijkt me ook behoorlijk hoog als rusthartslag, of is daar een andere verklaring voor?
Voor je concentratieproblemen mss een optie om je dosis creatine te verhogen, als je nu nog geen 15-20g ED pakt.

Tekort aan vezels mss? :dunno:
En 85 lijkt me ook behoorlijk hoog als rusthartslag, of is daar een andere verklaring voor?
Voor je concentratieproblemen mss een optie om je dosis creatine te verhogen, als je nu nog geen 15-20g ED pakt.

Een tekort aan vezels lijkt me niet. Als ik leef op rijst/rijstebloem heb ik niet per se meer of minder klachten. Wellicht dat ik de oats niet goed verdraag, daar heb ik vaker aan gedacht. Daarom voor nu even oats eruit gehaald. Kijken hoe ik reageer.

Rusthartslag zit vaak rond de 75, wat mijns inziens al aan de hoge kant is voor een sporter. Al is dit nog prima binnen de range. Hartslag in rust is nu 10 slagen hoger, door het toevoegen van clen. Voorgaand jaar zat ik rond dezelfde rusthartslag op clen, dus all good wat mij betreft.

Context mist dus in deze. Misschien dat ik dit in de komende update ga delen, zodat jullie een beter beeld krijgen bij het hele proces

Rusthartslag boven de 80 is inderdaad echt wel hoog. Doe je cardio?

75 is ook wel hoog voor een sporter. Ik zou daartoch eens over nadenken, eventueel even de huisarts bezoeken. En wat cardio toevoegen als je dat niet al deed.

Rusthartslag boven de 80 is inderdaad echt wel hoog. Doe je cardio?

75 is ook wel hoog voor een sporter. Ik zou daartoch eens over nadenken, eventueel even de huisarts bezoeken. En wat cardio toevoegen als je dat niet al deed.

Cardio doe ik. Ik lees hartslag van m'n bloeddrukmeter af. Kan een vertekend beeld geven t.o.v. een smartwatch of hartslagband o.i.d.

Heb het hier wel eens overgehad met Android. Was geen issue. Blijf het wel in de gaten houden.

Cardio doe ik. Ik lees hartslag van m'n bloeddrukmeter af. Kan een vertekend beeld geven t.o.v. een smartwatch of hartslagband o.i.d.

Heb het hier wel eens overgehad met Android. Was geen issue. Blijf het wel in de gaten houden.
Oh ja zeker. Dat is officieel ook geen rusthartslag. Dus ook niet per se iets om je dan zorgen over te maken.

Als je een beter beeld wilt hebben dan zou je een smartwatch kunnen dragen een paar dagen. Als dan je rusthartslag echt zo hoog zou zijn zou ik wel langs de huisarts gaan... om te kijken of je geen tachycardie hebt.

Mijn rusthartslag is 48-49 en tijdens mijn laatste bloeddrukmeting iets van 68. Sowieso moet ik bloeddruk 4x meten omdat hij standaard hoger is bij de eerste meting (ik heb ook extreem wittejassen effect, bij de dokter is mijn bloeddruk veel hoger dan als ik zelf meet, ik kreeg een kastje mee toen 24-uurs meting. Niets aan de hand ). Heel veel mensen reageren met hartslag en bloeddruk op een meting zelf!

Had je al daglichtlampen gescoord? Ik doe de mijne in de verkoop

Push 2 - 9 aug 2025

Slechte nachtrust gehad en vanmorgen liep m’n planning in de soep, waardoor de rest van de dag anders liep dan gepland.

Eerste paar oefeningen gingen prima. Vervolgens ontzettend vermoeid en bijna over m’n nek gegaan. Training wel afgemaakt.

This what it is.

Cijfer: 6,5/10

Incline dumbbell press
34kg x 10
28kg x 11

Tips van fysio toegepast. Geen schouder irritatie en betere connectie. Voel m’n borst meer werken.

Volgende keer filmen om feedback te vragen. Tweede set was een stuk onstabieler.

X-load plate loaded decline machine
100kg x 10
80kg x 12

Lijkt wel of het elke training raak is. Smith bezet. Deze als vervanging gedaan.

Grip gaat erg breed bij deze machine (wide grip chestpress). Wel een decline motion.

Voelt op zich prima. Alleen de curve loopt raar. Gaat van hoog > laag > hoog. Tweede set dit al iets kunnen oplossen door anders te zitten.

Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!

Matrix seated cable fly
17kg x 10
12,5kg x 17
12,5kg x 10

Wat gespeeld met de setup. Extra setje gedaan ter compensatie van de tweede set.

Cable op schouder hoogte voelt natuurlijker aan. Cable net onder borst hoogte voel minder natuurlijk, maar wel een betere connectie.

Panatta side lateral raise machine
40kg x 15
40kg x 13
30kg x 15

Lichte schouder irritatie. Voel ook geen goede connectie. Denk dat m’n armen iets meer voor m’n lichaam geplaatst moeten worden ipv ernaast. Volgende keer filmen.

SA Matrix cable rear delt fly
7,9kg x 15
7,9kg x 12
7,9kg x 10

Dumbbell bicep curl
10kg x 18
10kg x 12
10kg x 10

Armen voor het lichaam houden. Stretch op de pezen opzoeken. Stuk minder gewicht. Geen klachten.

Dumbbell preacher curl
10kg x 16 43°
10kg x 15 49°

Matrix cable crunch
32,9kg x 19
32kg x 14
32kg x 12

Cardio
Overgeslagen ivm de situatie. Wellicht vanavond nog oppakken en anders komende week wat extra cardio.

—————————————
Triceps meegepakt, omdat ik deze met pull 1 overgeslagen had.

Lying db tricep extension
Soort skullcrusher uitvoering. Tip van fysio. Voelt erg goed.

SA cable overhead tricep extension
Voel met een db meer stretch op de tricep. Of ik moet de cable anders instellen. Merk meeste weerstand in verkorte positie.

Manueel pols meten > toestel. Ga je ook sneller een onregelmatige hartslag uit halen.

• Like

Ik had dit ook vaak zat hoor, uiteindelijk ook regelmatig 55-65 met de bloeddrukmeter

• Like
Update
Aardig vermoeid. Spierpijn flink aanwezig. Moeite met inslapen, maar slaap vervolgens voor m'n gevoel wel diep. Hoef ook minder vaak naar het toilet 's nachts. Helaas is m'n gewicht de afgelopen twee dagen gestegen. Even in de gaten houden.

Wandelen tijdens m'n pauze zie ik niet zitten met deze temperaturen. Besloten om m'n stappen in de ochtend en/of avond te zetten. Werkt stiekem ook best rustgevend. Alleen even in m'n systeem krijgen om het op een andere manier aan te pakken.

Loopband aangeschaft, zodat ik thuis ook incline kan lopen. Echter is het nu 27 graden binnen, dus dat zal een leuke zweetsessie worden.

Oorzaak van de onderbuik/blaas klachten begint ook duidelijker te worden, nu ik steeds meer kan uitsluiten.

Be continued.

Geen goeie waaier of zo een verplaatsbare airco?

Als je die recht op je hebt staan moet het niet al te kut zijn gok ik

Best met een waaier idd, doordat je zweet koel je dan ook goed af.
En 27°C valt best nog mee vind ik, op m'n zolder wordt het wel nog een aantal graden warmer :fire:

Meest accuraat blijft nog steeds zelf je hartslag tellen. Dan voel je bovendien ook snel of die (on)regelmatig is.
Zelfs de professionele toestellen op het werk worden om de paar maand gekalibreerd.

M'n sporthorloge met hartslagband zit er bv snel naast als ik boven de 100 ga of hard zweet.

• Like

Heb een mobiele airco. Wel een oud apparaat, dus maakt nogal een lawaai. Wel een optie om die aan te slingeren tijdens cardio. Zal het eens proberen van de week.

Iemand tips voor een achtergrond voor de check-in foto's? Verkap het om € 70 te betalen voor een opvouwbare achtergrond.

Terug
Naar boven