MuscleMeat

Ontevreden over weging

Bezoekers in dit topic

Co Nimus

Novice
Lid geworden
5 mei 2017
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
134kg
Goedemorgen,

Sinds 2 weken 6x per week aan het sporten (cardio en kracht) en mijn voedingsschema drastisch omgegooid om serieus te kunnen afvallen. Ik krijg nu max. 2331 kcal per dag binnen en gebruik ik 3x per dag 250ml eiwitshakes van Body & Fit.

2 weken geleden waren dit de metingen:
- 133.3 kg
- BMI: 35.4
- Vet: 29.5
- Spiermassa: 32.1%

Meting vandaag:
- 133.4 kg
- BMI: 35.3
- Vet: 29.7
- Spiermassa: 32.0

Ben nu benieuwd wat hier fout gaat?
 
Nog een weekje bekijken mss. Als je na drie weken niets afvalt dan scheelt er iets aan je voedingschema.

Wat is je onderhoud?
 
Met 1700 kcals onder onderhoud kan het niet dat je niet afvalt.

Tja... Ik weet het ook niet...De sportschool heeft dezelfde weegschaal als dat ik heb dus daar kan het ook niet aan liggen.
 
Tja... Ik weet het ook niet...De sportschool heeft dezelfde weegschaal als dat ik heb dus daar kan het ook niet aan liggen.

Weekje afwachten,en dan je diet toch nog eens onder de loep nemen.

Mss zit er een fout in.

Mss tel je niet alles.
 
Tel je ook alle olie/boter waar je in bakt? Suiker en melk in je koffie, etc...
 
Ik gebruik een app hiervoor... Viruagym Food.

Niet alle apps zijn 100% betrouwbaar.

En tel je alles? koekje hier en daar,suiker in de koffie ,noem maar op. Eventuele cheatdagen e.d.

5 dagen op je voeding letten en je dan 2 dagen laten gaan kan je vooruitgang ook om zeep helpen.

Want op 1700 kcals onder onderhoud kan het niet dat je niet afvalt.
 
Niet alle apps zijn 100% betrouwbaar.

En tel je alles? koekje hier en daar,suiker in de koffie ,noem maar op. Eventuele cheatdagen e.d.

5 dagen op je voeding letten en ja dan 2 dagen laten gaan kan je vooruitgang ook om zeep helpen.

Ja ik tel alles!
 
Post je voeding eens?

Hou met berekenen van je onderhoud ook rekening met je vet%.

Het komt nl vaak genoeg voor dat mensen die bovengemiddeld en ondergemiddeld in gewicht zijn de berekeningen van onderhoud totaal niet kloppen.

Bovendien zijn je metingen elektrisch gedaan neem ik aan? Metingen op weegschalen zijn ook niet betrouwbaar.

Zie je wel verbetering in de spiegel? Merk je wel verandering aan hoe kleding zit?
Verhoudingen kunnen ook veranderen. Je kan ook in vet% afnemen en in spier toenemen met een gelijkblijvend gewicht.
Dus nogmaals... Weegschaal metingen met vet % zijn niet betrouwbaar.

Als je gewicht na een week nog hetzelfde is kan je overwegen nog wat Kcals eraf te halen. Maar ga niet te drastisch verlagen.
 
Back
Naar boven