AndroidHealthClinic

Ontstoken pees...

PabloDiablo

Novice
Waardering
0
Minstens zo agressief als mijn avantar stond ik 3 maal in de week in de sportschool. Pushen totdat ik niet meer kon, maar dat is alweer 2 maanden geleden!!! Ik heb namelijk een pees in mijn pols ontstoken. De ontsteking is zo groot dat er een bobbeltje op mijn pols ligt van 1/2 cm. Dit gaat vanzelf weg(zegt de dokter), maar ik kan hierdoor niet meer trainen. Aangezien ik het niet heb voelen aankomen, dat ik te ver ben doorgegaan. Wil ik graag weten hoe en waar jullie de grens leggen qua trainen; of jullie hier ook ervaring mee hebben.

• Topic Starter Topic Starter
Top, daar heb ik echt enorm veel aan.

peesonstekingen/ overbelastingen zijn k*t. Ik heb zelf nu een overbelaste patella (2e keer) en in mijn ervaring is rust en proberen te doorbloeden het enige wat helpt. Misschien helpt een paar dagen ibuprofen om de ontsteking wat te verminderen, maar zou zeker niet te snel terug herbeginnen.

Kom net sinds een week of 2 van een peesonsteking in m'n kuit af. Helemaal niet meer lopen en gebruiken op krukken, samen met een nogal zware kuur van ibuprofen heeft me eraf geholpen. Nu train ik hem nog een week of 2 niet, en daarna ga ik met 20% kracht weer beginnen.

http://www.peesontsteking.net/

Ah thanks! Ik probeer nu een beetje cardio te doen om het vervetten tegen te gaan, maar het blijft *** dat er niet hard getraind kan worden. Goed idee om gewoon bij 20% weer te beginnen.

Ik heb vorig jaar hetzelfde probleem gehad. Ik had het wel op tijd zien aankomen aangezien het niet de eerste keer was, maar rust is de enige oplossing. Ik heb toen een 10 tal weken gerust + zoveel mogelijk stretchen (doet wss veel pijn), polsen paar keer per dag losgooien (vingers in elkaar en draaien), om de paar uur een kwartier ijs en af en toe wat in een stressbal nijpen. Hopelijk heb je er wat aan, dat zijn de dingen die bij mij helpen. Succes met herstel.

Ga ik zeker doen! Thanks!
Op zich gaat de pijn nu wel, maar het is een ander verhaal als ik wat oppak. Ben maar een beetje mijn vetpercentages naar beneden aan het schroeven, dan doe ik ten minste nog wat nuttigs.

Terug
Naar boven