natuurlijk hoor. ---------- Toegevoegd om 20:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:30 ----------
Net zoals vele dingen heb je vele tussenstappen, 50 shades of g(r)ay.Neen, je bent ofwel neutraal of je bent het niet. Het is niet omdat Russische media enorm partijdig is en CNN maar een beetje partijdig , dat CNN dan plots als onpartijdig kan worden bestempeld. CNN is naar mijn mening op en top pro amerikaans., het mist nog net een gigantische amerikaanse vlag op de voorpagina.
Je kan neutraliteit ofwel bestempelen volgens criteria zoals volledig onafhankelijk zijn en geen partij voor-trekken of als in een vgl met alle media op aarde.
Optie 1: volgens bepaalde criteria ja/nee. Welke criteria dan? Afhankelijk hoe ver je met criteria gaat, echt 100% neutraliteit bestaat niet en je hebt bijgevolg 0 neutrale media. Elke mens heeft een mening en die wordt automatisch in zekere mate in het artikel verwerkt...
Optie 2: in vgl tot alle media op aarde in volgorde van meest neutraal naar minst neutraal. Dus spreek me gerust tegen wanneer ik zeg dat het afhankelijk is van hoe je het bekijkt, maar dat is pas zwakzinnig.
Je kan ook zeggen, je bent ofwel slim of je bent het niet. Kom je niet ver mee zonder criteria. Wat is slim? Wat is neutraal? ...