AndroidHealthClinic

Oorlog tussen Isreal en Libanon,Syrie ontketening mogelijk snel (Breaking News)

Normaal zou het mij ook allemaal geen ene zak schelen maar Israël is een kernmacht en Iran ook(of bijna).
En dan te bedenken dat die ene ontvoerde tanksoldaat de katalysator van dit alles is....
Doet een beetje denken aan het begin van de eerste Wereldoorlog: de moord op Frans FerD. van Oostenrijk.

Even eea gemerged. Svp in 1 topic houden. :)

Hahaha, schattig dat de members op DBB met wortels in het buitenland weer de Nazi's erbij halen. Als de Palestijnen ook maar een beetje op jullie lijken heeft Israel groot gelijk zich met geweld te verdedigen. Als je de Joden immers vergelijkt met Nazi's ben je alle realiteitszin kwijt, en ben je dus levensgevaarlijk.

Israel heeft een hoop dingen misdaan, maar als ze geweld gebruiken (vaak overdreven grof geweld, ok) is daar altijd een reden voor en is het zelfverdediging, en/of gericht op de bron van het geweld. Het klinkt een beetje naief passifistisch, maar als de Palestijnen eens stoppen met aanslagen te plegen op onschuldige individuen en al het andere geweld dan zijn de problemen in no time opgelost. Dan zijn binnen een paar jaar de strenge controles overbodig geworden en kan iedereen een normaal leven leiden.

Waarom valt Israel nu doelen aan? Omdat de arabieren weer eens geweld pleegden. Klaar. Als ze met rust waren gelaten, was dit niet gebeurd, simpel zat.

Palestina heeft sowiezo weer bewezen te primitief te zijn om voor zichzelf te kunnen zorgen. Het staat aan de vooravond van een burgeroorlog.

Zelda zei:
Hahaha, schattig dat de members op DBB met wortels in het buitenland weer de Nazi's erbij halen. Als de Palestijnen ook maar een beetje op jullie lijken heeft Israel groot gelijk zich met geweld te verdedigen. Als je de Joden immers vergelijkt met Nazi's ben je alle realiteitszin kwijt, en ben je dus levensgevaarlijk.

Israel heeft een hoop dingen misdaan, maar als ze geweld gebruiken (vaak overdreven grof geweld, ok) is daar altijd een reden voor en is het zelfverdediging, en/of gericht op de bron van het geweld. Het klinkt een beetje naief passifistisch, maar als de Palestijnen eens stoppen met aanslagen te plegen op onschuldige individuen en al het andere geweld dan zijn de problemen in no time opgelost. Dan zijn binnen een paar jaar de strenge controles overbodig geworden en kan iedereen een normaal leven leiden.

Waarom valt Israel nu doelen aan? Omdat de arabieren weer eens geweld pleegden. Klaar. Als ze met rust waren gelaten, was dit niet gebeurd, simpel zat.

Palestina heeft sowiezo weer bewezen te primitief te zijn om voor zichzelf te kunnen zorgen. Het staat aan de vooravond van een burgeroorlog.

De aanslagen worden gepleegd door een klein deel van de Palestijnen de radicale palestijnen en niet door alle Palestijnen. Een klein deel verziekt het voor de rest van de Palestijnen. 1 Palestijn blaast zichzelf op en als tegenaanval daarop bestookt Israel Palestijnse nederzettingen met bommen. Hierbij vallen weer onschuldige burgeslachtoffers, de Palestijnen boos en de Hamas en andere radicale organisaties zien dit als een manier om de mensen op te jutten om zich bij hun aan te sluiten, hoe vaak heb ik een radicale Palestijn op de tv gezien die zei dat zijn gezin of zijn familie vermoord waren door de Israelische soldaten. Dit is vaak een reden voor de Palestijnen om zich aan te sluiten bij dit soort terreurbewegingen. Een vicieuze cirkel dus. Niet alleen de Palestijnen moeten stoppen met vergeldingsacties maar ook de Israeliers. Je kunt je ook afvragen natuurlijk wie er begonnen is de Palestijnen of de Israeliers. Wie was er eerder het kip of het ei. En trouwens het conflict los je niet zomaar even op door te zeggen als jullie stoppen dan stoppen wij ook. Er is altijd wel weer zo'n idioot die zichzelf opblaast of er zijn wel van die Israelische soldaten die over de schreef gaan.

En je hebt het over een normaal leven leiden hahaha dat zal niet 1 2 3 gebeuren daarvoor is de haat tussen beide partijen te diep geworteld. Dat was laatst nog op televisie in een treincoupe ging men verschillende mensen interviewen en de haat zat diep geworteld.

Israel ZOEKT altijd een reden om geweld te gebruiken nu ook weer bij die ontvoerde militair, natuurlijk terecht dat ze daar zo boos op worden maar waarom wordt Libanon daarvoor nu gebombardeerd zogenaamd wordt de infrastructuur gebombardeerd omdat die militair natuurlijk niet weg gevoerd mag worden naar een of ander moslim bolwerk. Maar waarschijnlijk is die militair al lang ergens anders heengebracht. Lijkt wel of Israel dit als een vrijbrief ziet om even Libanon op zn donder te geven.

Zelda zei:

er is een onevenredige verhouding van geweld, als er twee mensen worden gegijzeld, dan geeft dat jou een vrijbrief om een heel land te bombarderen??enhet op de koop toe nemen van eventuele onschuldige burgers.. het israelische optreden is tegen alle VN resoluties en tegen de algemene beginselen van het internationale recht

de palestijnen gebruikten geen geweld, ze namen mensen gevangen, omdat enkele HONDERDEN (dus niet een of twee) al maanden vastzitten in israelische gevangenissen, om maar te zwijgen van andere andere sancties die zijn opgeworpen tegen de palestijnse burgers.. verder werden palestijnse gezagsdragers gevangengehouden, dit is een grove schending van inter recht, omdat gezagsdragers te alle tijden immuniteit genieten.. zelfs hitler respecteerde deze regel (bezoek Stalin, US afgezanten in DE tijdens WO II), maar de israelisers niet

als je als derde rangs burger op je eigen grondgebied wordt behandeld dan ben je pissig en doe je gekke dingen

ze zijn niet primitief, als ze de middelen hadden en gesponserd werden door wereldmachten en grote multinationals (zoals Israel) dan zouden zij geen suicide bombings meer doen maar een economie en een degelijkse rechtstaat opbouwen..maar jij weet ook dat armoede en onrechtvaardigheid tot criminaliteit en andere slechte dingen leidt

verder werden palestijnse gezagsdragers gevangengehouden, dit is een grove schending van inter recht, omdat gezagsdragers te alle tijden immuniteit genieten.. zelfs hitler respecteerde deze regel (bezoek Stalin, US afgezanten in DE tijdens WO II), maar de israelisers niet
Je suggereert nu dat de Israeli's het internationale recht meer schenden als ...vul willekeurige natie in.... ?
Verder is het echt een ronduit domme opmerking. Hitler of Stalin die rechtstregels respecteren :roflol: ja, als het ze uitkwam....

Als je denkt een schuldige te kunnen aanwijzen in het israel - palestina conflict dan ben je naar mijn mening de weg kwijt.

Lauw zei:
Je suggereert nu dat de Israeli's het internationale recht meer schenden als ...vul willekeurige natie in.... ?
Verder is het echt een ronduit domme opmerking. Hitler of Stalin die rechtstregels respecteren :roflol: ja, als het ze uitkwam....

Als je denkt een schuldige te kunnen aanwijzen in het israel - palestina conflict dan ben je naar mijn mening de weg kwijt.

mattie dat is volkenrecht dat sinds de 17e eeuw geldt, bedacht door Hugo Grotius (neerlands grootste jurist aller tijden), en sindsdien hebben de grootste schurken en regimes altijd de gezagsdragers van de tegenpartij gerespecteerd..ik begrijp ook wel dat Hitler en Staling het niet zo nauw namen met rechtsregels, het waren autocratische regimes, maar toch opmerkelijk dat ze zich wel hielden aan de regel dat gezagsdragers altijd immuniteit genieten

edit:
Ag ja Israël; wat een land hè. Flikken alles wat maar mogelijk is, hebben een atoomprogramma, mensenrechten kennen ze niet, en de palestijnen worden in een concentratiekamp (gaza strook, strook nog wel, niet eens een lekkere ruime vierkant of rechthoek) gestopt. Veel van die orthodoxe wankers zijn extremer dan de meest rechtse nazi in Duitsland een halve eeuw geleden

Maargoed, zij misbruiken (lees: verkrachten) hun eigen genocide om alles voor elkaar te krijgen. En dat lukt ze aardig door die stinkend rijkse joodse lobby in de vs (en rest v/d wereld). Wolfowitz en die Cheney, dat zijn die extreem rechtse-joodse/christelijke losers. En al die onzichtbare mannen met de keiharde pegels, zij bepalen VS beleid ten aanzien van Israel..

't is genoeg geweest, als je het mij vraagt, met die ongelimiteerde eigengerechtheid van Israel.VN moet daar invaden, (atoom)wapens weghalen en beide groepen aan de onderhandelingstafel dwingen
ik zal nu wel antisemiet worden genoemd.......grappig eigenlijk zo'n woord, is voldoende om het hele planeet stil te krijgen.)

Laatst bewerkt:
Amerika is vooral geinterreseerd in Isreal als bondenoot in het midden-oosten. Dat is politiek gezien geen geheim.

Israel behandelt de Palestijnen als oud vuil, daar heb je gelijk in. Maar dat is dan ook echt het enige zinnige wat ik aan je post kon ontdekken. Voor de rest slaat het als een tang op een varken, of om de Moslims niet te beledigen, een lul op een drumstel.

Jij haalt er allerlei argumenten bij die niets met het huidige conflict te maken hebben. En je vergelijkingen met het Nazi regime zijn echt bedroevend dom.

Isreal heeft zeker een flinke schuld t.o.v. de Palestijnse bevolking. Maar Israel heeft ook bestaansrecht.

Lauw zei:
Amerika is vooral geinterreseerd in Isreal als bondenoot in het midden-oosten. Dat is politiek gezien geen geheim.

Israel behandelt de Palestijnen als oud vuil, daar heb je gelijk in. Maar dat is dan ook echt het enige zinnige wat ik aan je post kon ontdekken. Voor de rest slaat het als een tang op een varken, of om de Moslims niet te beledigen, een lul op een drumstel.

Jij haalt er allerlei argumenten bij die niets met het huidige conflict te maken hebben. En je vergelijkingen met het Nazi regime zijn echt bedroevend dom.

Isreal heeft zeker een flinke schuld t.o.v. de Palestijnse bevolking. Maar Israel heeft ook bestaansrecht.

de boosheid over het onrecht maakte zich meester over mij en dan kraam ik zinnen uit a la Ahmadinejad

hehe, ik merk het ja.:D

Ik denk dat Israel wel het recht heeft om aan te vallen. Alleen denk ik dat Israel in de loop der tijd redelijk overspannen is gaan reageren op dreigingen.
Of er moet meer spelen dan dat wij weten. Want ik zag net op het nieuws dat ze zo'n beetje half libanon hebben plat gelegd. En ze moeten ook niet net doen alsof de hezbollah een serieuze bedreiging vormt voor de staat israel. De hezbollah schiet met zelfgemaakte rakketten... :rolleyes:

Israel is militair gezien heer en meester in het midden oosten, dus je zou de vraag kunnen stellen of het geweld niet wat minder kan. Een hezbollah strijder schiet met zijn staaltje huisvlijt een gat in een Israelische weg, en als antwoord maken israelische apaches het complete huizenblok waarvan ze denken dat de beschieting vandaan kwam met de grond gelijk.

kijk en vergelijk het wapenarsenaal...
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
versus ...
_41398621_rockets_203b.jpg

tsja, alsof je de irritante buurjongen en zijn katapult afknalt met je .50 bmg sniper...

ik merk dat je een behoorlijke antisemiet bent Klempic. Doet me denken aan de neonazi's van tegenwoordig. Ben je eigenlijk ook van mening dat de Holocaust is opgezet door de joden en dus verzonnen is?

Ontopic: Beiden partijen hebben hun aandeel aan dit gewelddadige conflict.

klempic zei:
er is een onevenredige verhouding van geweld, als er twee mensen worden gegijzeld, dan geeft dat jou een vrijbrief om een heel land te bombarderen??enhet op de koop toe nemen van eventuele onschuldige burgers.. het israelische optreden is tegen alle VN resoluties en tegen de algemene beginselen van het internationale recht

de palestijnen gebruikten geen geweld, ze namen mensen gevangen, omdat enkele HONDERDEN (dus niet een of twee) al maanden vastzitten in israelische gevangenissen, om maar te zwijgen van andere andere sancties die zijn opgeworpen tegen de palestijnse burgers.. verder werden palestijnse gezagsdragers gevangengehouden, dit is een grove schending van inter recht, omdat gezagsdragers te alle tijden immuniteit genieten.. zelfs hitler respecteerde deze regel (bezoek Stalin, US afgezanten in DE tijdens WO II), maar de israelisers niet

als je als derde rangs burger op je eigen grondgebied wordt behandeld dan ben je pissig en doe je gekke dingen

ze zijn niet primitief, als ze de middelen hadden en gesponserd werden door wereldmachten en grote multinationals (zoals Israel) dan zouden zij geen suicide bombings meer doen maar een economie en een degelijkse rechtstaat opbouwen..maar jij weet ook dat armoede en onrechtvaardigheid tot criminaliteit en andere slechte dingen leidt

Kerel heel dat midden oosten is een marginale hoop armoezaaiers op enkele superrijke oliestaatjes na . De Libanese regering doet niks want die hebben gewoon niks te zeggen , de hezbolah zwaait daar de plak . De Palestijnen net hetzelfde nu zijn de terro's echt aan de macht en voordien achter de gordijnen .

Zolang de bevolking zulke groepen de kans geeft aan de macht te blijven door ze te steunen zal er nooit niks veranderen en zijn zijzelf schuldig aan wat ze nu weer te verduren krijgen .

Als ik ruzie zoek met een sterke kerel en klappen krijg is dat men eigen schuld , dan moet ik hem ook niet proberen langs alle kanten te kloten want dan krijg ik weer klappen . En zolang je je lesje niet leert blijf je klappen krijgen .
Dan kan je wel naar de politie lopen om hulp , maar uiteindelijk ben je zelf fout . Als de politie je dan helpt moet je zeker niet weer die kerel gaan uitdagen want op een dag slaagt ie je finaal de schedel in .

En dat gaat er nu ook nog eens van komen in het midden oosten , het gaat daar eens grondig uit de hand lopen ...

RubenSossa zei:
ik merk dat je een behoorlijke antisemiet bent Klempic. Doet me denken aan de neonazi's van tegenwoordig. Ben je eigenlijk ook van mening dat de Holocaust is opgezet door de joden en dus verzonnen is?

Ontopic: Beiden partijen hebben hun aandeel aan dit gewelddadige conflict.

ik ben geen antisemiet. ik ben gewetensvol en maak me sterk voor de zwakkeren in deze wereld, ongeacht hun ras, geloof ..

ik kan moeilijk tegen onrecht en hopeloosheid/uitzichtloosheid die sommige mensen moeten meemaken in deze wereld

ik kan ook moeilijk tegen onrecht. Maar sommige vergelijkingen kun je echt niet maken kerel. Die zijn gewoon totaal uit verband.

Zoals ik al zei, beide partijen hebben hun aandeel aan al deze ellende.

Little Me zei:
Kerel heel dat midden oosten is een marginale hoop armoezaaiers op enkele superrijke oliestaatjes na . De Libanese regering doet niks want die hebben gewoon niks te zeggen , de hezbolah zwaait daar de plak . De Palestijnen net hetzelfde nu zijn de terro's echt aan de macht en voordien achter de gordijnen .

Zolang de bevolking zulke groepen de kans geeft aan de macht te blijven door ze te steunen zal er nooit niks veranderen en zijn zijzelf schuldig aan wat ze nu weer te verduren krijgen .

Als ik ruzie zoek met een sterke kerel en klappen krijg is dat men eigen schuld , dan moet ik hem ook niet proberen langs alle kanten te kloten want dan krijg ik weer klappen . En zolang je je lesje niet leert blijf je klappen krijgen .
Dan kan je wel naar de politie lopen om hulp , maar uiteindelijk ben je zelf fout . Als de politie je dan helpt moet je zeker niet weer die kerel gaan uitdagen want op een dag slaagt ie je finaal de schedel in .

En dat gaat er nu ook nog eens van komen in het midden oosten , het gaat daar eens grondig uit de hand lopen ...

om verder te gaan met jou metafoor:

die kleine kerel (Palestina) valt de grote bikkel (Israel) niet zomaar aan, het is een reactie van jarenlange struggle die de kleine kerel moet ondergaan, je zou de kleine kerel juist moeten prijzen om zijn moed en doorzettingsvermogen om toch te vechten voor zijn rechten, vrijheid en een stukkie land

hezbollah heeft 2 parlementsleden, om enigszins met de plak te kunnen zwaaien meot je minimaal de meerderheid hebben, zoals het in een rechtsstaat betaamt..

Lauw zei:
hehe, ik merk het ja.:D

Ik denk dat Israel wel het recht heeft om aan te vallen. Alleen denk ik dat Israel in de loop der tijd redelijk overspannen is gaan reageren op dreigingen.
Of er moet meer spelen dan dat wij weten. Want ik zag net op het nieuws dat ze zo'n beetje half libanon hebben plat gelegd. En ze moeten ook niet net doen alsof de hezbollah een serieuze bedreiging vormt voor de staat israel. De hezbollah schiet met zelfgemaakte rakketten... :rolleyes:

Israel is militair gezien heer en meester in het midden oosten, dus je zou de vraag kunnen stellen of het geweld niet wat minder kan. Een hezbollah strijder schiet met zijn staaltje huisvlijt een gat in een Israelische weg, en als antwoord maken israelische apaches het complete huizenblok waarvan ze denken dat de beschieting vandaan kwam met de grond gelijk.

kijk en vergelijk het wapenarsenaal...
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
versus ...
_41398621_rockets_203b.jpg

tsja, alsof je de irritante buurjongen en zijn katapult afknalt met je .50 bmg sniper...

precies! de acties zijn buitenproportioneel en die zullen alleen maar meer haat zaaien, eerst was dat alleen bij Palestijnen, maar nu kan israel ook rekenen op suiciders uit libanon en wellicht syrie
als ze gewoon een paar hamas leden gevangen hadden genomen, dan zouden de palestijnen wel tot een ruil overgaan, dan zou alles weer koek en ei zijn

klempic zei:
om verder te gaan met jou metafoor:

die kleine kerel (Palestina) valt de grote bikkel (Israel) niet zomaar aan, het is een reactie van jarenlange struggle die de kleine kerel moet ondergaan, je zou de kleine kerel juist moeten prijzen om zijn moed en doorzettingsvermogen om toch te vechten voor zijn rechten, vrijheid en een stukkie land

hezbollah heeft 2 parlementsleden, om enigszins met de plak te kunnen zwaaien meot je minimaal de meerderheid hebben, zoals het in een rechtsstaat betaamt..

Dan moet de kleine kerel dit op een andere manier oplossen zoals daar bv dialoog is .

Hezbollah regeert achter de schermen en die zetels stellen dus niks voor . Toch bijzonder mocht jou stelling kloppen , dan laat de regering de minderheidsoppositie de vuile werkjes opknappen ?

Ik hoor enkel praten over Hezbollah raketten en niks over Libanon zelf ...

Little Me zei:
Dan moet de kleine kerel dit op een andere manier oplossen zoals daar bv dialoog is .

Hezbollah regeert achter de schermen en die zetels stellen dus niks voor . Toch bijzonder mocht jou stelling kloppen , dan laat de regering de minderheidsoppositie de vuile werkjes opknappen ?

Ik hoor enkel praten over Hezbollah raketten en niks over Libanon zelf ...

een eerlijk en resultaatvol dialoog kan alleen gevoerd worden als beide partijden gelijkwaardig zijn en geen van beide de ander overheerst in financien, militaire macht of met andere troefkaarten. per definitie is palestina altijd de zwakke onderhandelingspartij geweest en zal dat blijve, derhalve zal israel altijd aan de touwtjes trekken en zijn zin krijgen
als ze gaan onderhandelen, dan geeft Israel het laatste woord, zij hebben immers de middelen en hun trouwe achterban die ze steunt..

reageert achter de schermen? wat lees jij zoal om tot je informatie te komen?
zoek staatsinrichting van Libanon op wikipedia. het is een gevarieerd staatsbestel naar westers model..

beiroet is een monstergeile stad en supermodern en trendy, en dan maakt israel zon stad onbereikbaar met het vliegtuig voor de komende paar weken ( ik wou er nog op vakantie gaan)..

Terug
Naar boven